Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Broltooth probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Broltooth probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Verseg, ik herinner me nog de tijd (rond de eeuwwisseling) dat Wifi inderdaad een even grote loterij was. Maar nu is een Wifi probleem een grote uitzondering.
    Er zijn nog vele toepassingen met WiFi dat wel rampzalig zijn hoor.
    Vooral de WiFi direct zoals het soms genoemd wordt ... rechtstreeks verbinden met locale WiFi van het toestel zelf.
    Hier o.a. een afstandsbediening van een 360° camera ... bij elke start moet men de instellingen wissen en opnieuw laten herkennen.
    Na een paar minuten niet gebruik ziet de verbinding het voor bekeken en zelfde probleem.
    Beetje zoals met uw BT en herstellen van de verbinding idem ... ziet elkaar, maar dan plots niet meer.

    Helaas is het na zoveel jaren nog altijd even droevig gesteld met BT als in het begin. Dat begrijp ik dus niet. Alle protocollen ontgroeien na een tijdje hun kinderziektes, BT blijft eeuwig met de mazelen zitten.
    Het kan met BT ook verkeerd lopen zoals ik uw beschreven probleem al (h)erkend heb ... bij mij ook niet zo vaak en ook al veel positieve ervaringen met BT.
    Het is echt afhankelijk van toestel tot toestel en de bijhorende toepassing.
    Een protocol mag zo goed zijn als men wil, zolang er bugs bestaan bij de toepassing ervan zullen er ook problemen opduiken.

    Een bekabeld netwerk bestaat ook al lang, werkt in de meeste gevallen zeer vlot ... toch heb ik met één portable een probleem, bij starten van een VPN-connectie moet ik de netwerkkabel even uittrekken en terug insteken of het blijft staan op geen verbinding.
    Dat is een bugske ergens, maar daarom is het protocol niet verkeerd.

    Je haalt er "gebruikte software" bij: laptopje vrijdagavond gaan halen, is in juni 2017 geassembleerd. Als je dan een speaker van een jaar oud via BT wil aansluiten lukt het niet. Wat heeft dat met software te maken ? Ik klik enkel op het BT taakbalkicoon en klik op BT apparaat toevoegen.
    En wat is dat icoontje dat je aanklikt dan volgens u?
    Dat is geen protocol, dat is een stukje software dat een protocol en hardware aanspreekt.
    Ook de speaker heeft software in de vorm van een firmware ... soms helpt het al om een firmware update te doen (PC en/of speaker).

    Na een paar minuten wordt de speaker eindelijk "gevonden" (dus de speaker geeft respons), maar bij "verbinden" komt hij dan zeveren dat de speaker geen respons geeft.
    Om terug te komen op mijn voorbeeld van de afstandsbediening ... paar dagen geleden een mailtje ontvangen waarin ze een firmware update aankondigen om enkele problemen op te lossen ... mogelijks helpt dat, maar ik heb nog niet de kans gekregen het te testen.

    Het kan dus goed zijn dat de BT software in de nieuwe laptop op niets trekt.
    Of die van de speaker ... het is niet omdat die met een gsm werkt, dat er daarom geen bugske kan inzitten of een incompatibiliteit met nieuwere versies wat "eventueel" opgelost kan worden met een update.

    Dus ja, het klopt dat men soms met problemen kan te kampen hebben, maar dat gebeurt zowat met alles wat bestaat.
    Is vervelend, maar er zijn miljoenen mogelijke combinaties van toestellen en ze kunnen ze niet allemaal getest hebben.
    Volgt men de protocols, dan is men al goed bezig ... maar daar komt nog meer bij kijken dan dat alleen.

    Stopcontacten zijn ook standaard, toch zijn er soms stekkers die men met moeite in een stopcontact krijgt en anderen die te los zitten ... omdat er bij de fabricage (per ongeluk of bewust) iets afgeweken werd van de standaard.
    Een pinneke dat 1 mm dikker of dunner is kan het verschil al maken.

    Het is vervelend als men problemen ondervindt, maar er zich nerveus in maken help toch niet. [emoji1]
    Op zoek gaan naar een "mogelijke" oplossing is de beste remedie, zeker tegen bugonitis. [emoji1][emoji1][emoji1]

    Om uw probleem verder te analyseren en proberen op te lossen kan je misschien nog eens op zoek gaan naar updates ... kan soms wonderen verrichten.
    Of de speaker een firmware update kan krijgen, dat kan ik zo niet zeggen maar dat zal je zelf wel weten of te weten komen.

    Zelfs Philips Hue, Osram of andere lampen krijgen hier soms een update binnen om de compatibiliteit met nieuwe accessoires te verbeteren of om mogelijkheden toe te voegen.

    Hopelijk krijg je het opgelost.
    Last edited by VerSeg; 12 september 2017, 02:16.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Broltooth probleem

      Heb je dit al geprobeerd ?

      Uw Bluetooth-luidspreker is mogelijk wel gekoppeld met uw pc, maar niet verbonden. Dit lost u als volgt op:

      Controleer of uw Bluetooth-luidspreker is ingeschakeld.
      Druk uiterst rechts op de Windows-taakbalk op het pictogram Volume en houd vast (of klik erop met de rechtermuisknop) en selecteer Afspeelapparaten.
      Selecteer op het tabblad Afspelen de Bluetooth-luidspreker, druk erop en houd vast (of klik erop met de rechtermuisknop) en selecteer Verbinding maken.
      Selecteer uw Bluetooth-luidspreker en vervolgens Als standaard instellen. Muziek wordt nu afgespeeld op uw Bluetooth-luidspreker.
      


      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

      Comment


      • #18
        Re: Broltooth probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        Heb je dit al geprobeerd ?

        Uw Bluetooth-luidspreker is mogelijk wel gekoppeld met uw pc, maar niet verbonden. Dit lost u als volgt op:

        Controleer of uw Bluetooth-luidspreker is ingeschakeld.
        Druk uiterst rechts op de Windows-taakbalk op het pictogram Volume en houd vast (of klik erop met de rechtermuisknop) en selecteer Afspeelapparaten.
        Selecteer op het tabblad Afspelen de Bluetooth-luidspreker, druk erop en houd vast (of klik erop met de rechtermuisknop) en selecteer Verbinding maken.
        Selecteer uw Bluetooth-luidspreker en vervolgens Als standaard instellen. Muziek wordt nu afgespeeld op uw Bluetooth-luidspreker.
        


        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
        Interessante tip. Maar opnieuw een zoveelste bewijs van mijn BT woordkeuze in de topictitel.
        Stel je voor, ik herhaal de procedure nog maar eens, de speaker wordt gevonden en je gelooft het niet, ook VERBONDEN.
        Vervolgens de richtlijnen opgevolgd van het volume pictogram zoals Heembeek meedeelt, maar geen weergave van geluid via de speaker. (Nochtans als "standaard" gezet...)
        Ik begin terug eens van voor af aan en wat dacht je: speaker wordt zelfs niet meer gevonden. Mijn Panasonic Viera TV wordt daarentegen wel gevonden, zoals altijd.

        Dus mensen laat maar, het is niet de moeite om verder tijd en moeite te steken in de BT anti-techniek, want als ik de firmware versie van de speaker opvraag krijg ik 1.4.8 die er op staat, ik vind geen verder versie op internet. Bovendien, moest er een verdere versie bestaan dan zou ik ze toch niet installeren omdat ik dan een groot risico zou lopen dat het dan weer niet meer via de smartphone zou werken. Het tegengestelde zou me eerlijk gezegd verbazen. Dat het werkt via de smartphone is voor mij voldoende.
        Ik had het voornamelijk eens uitgeprobeerd om te zien of broltooth eindelijk een beetje "volwassen" zou geworden zijn. Helaas ijdele hoop.
        Last edited by nete; 12 september 2017, 21:58.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Broltooth probleem

          Met hoeveel toestellen kan men die speaker tegelijk koppelen en/of verbinden?
          Mits die al geconfigureerd is met de gsm.

          Wel Windows 8.1 : https://answers.microsoft.com/en-us/...a-c54ee2651c8a

          Windows 10 : https://answers.microsoft.com/en-us/...5-69012cb70c1c
          Last edited by VerSeg; 12 september 2017, 22:14.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Broltooth probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Met hoeveel toestellen kan men die speaker tegelijk koppelen en/of verbinden?
            Mits die al geconfigureerd is met de gsm.
            Niet van belang denk ik, BT staat altijd uit op mijn smartphone, behalve als ik de speaker wil verbinden.
            Het is niet dat ik tegelijk wil verbinden met GSM én mijn nieuw laptopje.
            Plus, met mijn grotere, een jaar oude laptop, lukt het dan weer wel.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Broltooth probleem

              Zie update vorige reactie.
              Er zijn dus nog wel meer problemen gekend ... ik kan moeilijk alle resultaten van Google kopiëren, maar mogelijks kan je nog wat vinden.

              jbl charge 2 plus bt problems windows 10

              Meilleure réponse: j'ai un problème similaire, je n'arrive pas à trouver mon enceinte avec mon asus sous Windows 10 je vais dans paramètre, rubrique imprimantes et scanners et je clique sur "ajouter un périphérique" mais il ne détecte pas...


              Last edited by VerSeg; 12 september 2017, 22:35.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Broltooth probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Zie update vorige reactie.
                Er zijn dus nog wel meer problemen gekend ... ik kan moeilijk alle resultaten van Google kopiëren, maar mogelijks kan je nog wat vinden.

                jbl charge 2 plus bt problems windows 10

                Meilleure réponse: j'ai un problème similaire, je n'arrive pas à trouver mon enceinte avec mon asus sous Windows 10 je vais dans paramètre, rubrique imprimantes et scanners et je clique sur "ajouter un périphérique" mais il ne détecte pas...


                https://www.jbl.com/support-product-...GE%20II%20PLUS
                Steek er verder uw tijd niet meer in Verseg, alvast bedankt voor je bijdragen. Als ik zo wat posts lees dan sterkt dat enkel maar wat ik in mijn eerste post schreef.
                En vermits het (wel elke keer de kleine processie) werkt via mijn LG smartphone én als ik wil via mijn Asus 17" laptop is dat OK.

                Het blijft voor mij onbegrijpelijk dat BT na al die jaren alle mogelijke kinderziektes blijft meeslepen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Broltooth probleem

                  Geloof het of geloof het niet:

                  Me nog eens verdiept in het BT geval op de Lenovo, drivers van de Lenovo site gedownload en dan begon BT met haken en ogen te werken: 10 seconden verbinding, 5 seconden geen verbinding, enz...

                  Dan maar eens geprobeerd met generic Realtek BT drivers Werkt perfect.

                  Stel je voor dat je in 2017 een nieuwe laptop inschakelt en eerst VGA, Wlan, geluidsdrivers enz... zou moeten gaan zoeken en downloaden.
                  Met BT kan dat blijkbaar nog altijd.
                  Last edited by nete; 17 oktober 2017, 22:52.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: Broltooth probleem

                    Je hebt wel echt veel pech met alles hé. [emoji1]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Broltooth probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Je hebt wel echt veel pech met alles hé. [emoji1]
                      Hoe dikwijls heb ik al gemeld dat van de 10 vragen die ik hier post er 9 probleempjes of vragen voor anderen zijn ???

                      Maar met BT heb ik inderdaad quasi altijd problemen. Plus, ik blijf het een bizarre techniek vinden met altijd dat "gezoek", "gekoppel" en "verbinden" (wat dan soms eens lukt ook).
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: Broltooth probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Hoe dikwijls heb ik al gemeld dat van de 10 vragen die ik hier post er 9 probleempjes of vragen voor anderen zijn ???

                        Maar met BT heb ik inderdaad quasi altijd problemen. Plus, ik blijf het een bizarre techniek vinden met altijd dat "gezoek", "gekoppel" en "verbinden" (wat dan soms eens lukt ook).
                        Klopt, maar toch heb je dan vaak de pech dat je het niet snel opgelost krijgt. [emoji1]
                        Drivers hebben een grote impact en meestal bekomt men nog het beste resultaat met deze van de fabrikant van de chip, niet zozeer met deze van de computerfabrikant.
                        Nu in het algemeen kan Windows al redelijk goed overweg met herkenning en configuratie van hardware vergeleken met oudere versies.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Broltooth probleem

                          ik werk al met BT van het moment dat het uitgekomen is....."in den beginne" waren er inderdaad soms wel koppelingsproblemen, maar ik heb nu in alle wagens die ik de laatste 15 jaar heb gehad ( en dat zijn er toch een viertal ) nog nooit een koppelingsprobleem gehad met BT. Ook niet met mijn laptop waar ik regelmatig BT luidsprekers op aansluit.....
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Broltooth probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            ik werk al met BT van het moment dat het uitgekomen is....."in den beginne" waren er inderdaad soms wel koppelingsproblemen, maar ik heb nu in alle wagens die ik de laatste 15 jaar heb gehad ( en dat zijn er toch een viertal ) nog nooit een koppelingsprobleem gehad met BT. Ook niet met mijn laptop waar ik regelmatig BT luidsprekers op aansluit.....
                            Idem hier ... van zolang er BT carkits (ingebouwd of nageplaatst) bestaan, heb ik deze al in gebruik.
                            In den beginne was dat vooral Parrot als naplaatsing, maar de laatste jaren kan men in zo goed als elke wagen een BT carkit standaard hebben.

                            Op een smartphone kan dat al eens dat die geen verbinding meer maakt ... maar dat kan zowel met BT, WIFI en mobiel netwerk ... eens herstarten blijkt dan al voldoende te zijn.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Broltooth probleem

                              We zijn 5 jaar later...
                              Gisteren start ik op de smartphone Spotify op, ik zet de JBL speaker aan en na een paar seconden kan ik genieten van heerlijke muziek via die speaker.
                              Vandaag doe ik exact hetzelfde en ik kan genieten van de piepklank uit de smartphone. Het BT lampje op de speaker blijft eindeloos pinken...

                              Gaat Broltooth dan nooit een volwassen techniek worden ? De enige plaats waar ik 90% van de tijd er geen probleem mee heb is de BT verbinding van de smartphone in mijn auto.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: Broltooth probleem

                                Ik ben blij dat ik niet de enige ben die niets dan problemen heb met BT. Is inderdaad een systeem dat meer niet dan wel werkt met veel handelingen om ook maar het minste te doen.

                                Comment

                                Working...
                                X