Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boorhamer of Breekhamer ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Boorhamer of Breekhamer ?

    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Ik heb hier nog een hamer en een beitel.Geen oordopjes nodig,wel stevige handschoenen als je er eens naast klopt.
    Maar eerlijk,ik doe dit soort van verbouwingswerken niet.
    Tja, als ik op reis wil gaan, dan heb ik nog een paar goede schoenen liggen. Wel dikke sokken aan doen tegen de blaren.
    Maar eerlijk, eigenlijk ga ik niet verder dan een toerke rond de kerk.

    Comment


    • #17
      Re: Boorhamer of Breekhamer ?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Ik heb hier nog een zware Makita HM1400 die ik eens op de kop heb getikt,
      dat ding werkt nog als nieuw, maar bijna niet te tillen weegt als lood en vooral onhandig.
      Dat gewicht kan een voordeel zijn om harde beton op te breken, om een deftige slag te geven moet men ook wat gewicht hebben.
      Maar om daarna lichter werk te doen met dezelfde machine ... dat is inderdaad weer andere koek.

      Daarom toch zelf nog voorstander om voor éénmalig werk eerder een zwaardere machine te huren.
      Hoe zwaar het werk van TS zal zijn, dat weet alleen hijzelf natuurlijk.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Boorhamer of Breekhamer ?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Hoe zwaar het werk van TS zal zijn, dat weet alleen hijzelf natuurlijk.
        Inderdaad, wat TS bedoeld met harde betumen weet ik niet, maar als dat is wat ik onder asfalt versta,
        dan kan dat deftige rommel zijn om te verwijderen, een lichte machiene schiet zich daar graag in vast vrees ik.

        Comment


        • #19
          Re: Boorhamer of Breekhamer ?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Inderdaad, wat TS bedoeld met harde betumen weet ik niet, maar als dat is wat ik onder asfalt versta,
          dan kan dat deftige rommel zijn om te verwijderen, een lichte machiene schiet zich daar graag in vast vrees ik.
          Ja ik was niet zo duidelijk over die bitumen... en wou eigenlijk gewoon zeggen stevige roofing dus... maar dat had je al door
          Het zit zo in elkaar, tegels, voegmortel, mortel, zavel (verhard), roofing

          De roofing zou mogen blijven... als deze nog in goede staat nog is. (dat zal ik pas merken achteraf)
          Dat zou ook mogelijk zijn vermits de laatste laag zeer poreus (soort van uitgedroogde aangekoekte zavel) (of wat de combinatie ook is)
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Boorhamer of Breekhamer ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Ja ik was niet zo duidelijk over die bitumen... en wou eigenlijk gewoon zeggen stevige roofing dus... maar dat had je al door
            Stevige roofing of asfalt ... daar versta ik toch wat anders bij.

            Het zit zo in elkaar, tegels, voegmortel, mortel, zavel (verhard), roofing)

            De roofing zou mogen blijven... als deze nog in goede staat nog is. (dat zal ik pas merken achteraf)
            Dat zou ook mogelijk zijn vermits de laatste laag zeer poreus (soort van uitgedroogde aangekoekte zavel) (of wat de combinatie ook is)
            In #1 gaf je aan dat tegels verwijderen geen probleem zal zijn, als de rest dan op (verharde) zavel ligt en de roofing mag blijven ... dan valt er toch helemaal geen zwaar breekwerk meer te doen?
            Of begrijp ik dat verkeerd?
            Last edited by VerSeg; 21 februari 2018, 02:06. Reden: Typfout
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Boorhamer of Breekhamer ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Stevige roofing of asfalt ... daar versta ik toch wat anders bij.

              In #1 gaf je aan dat tegels verwijderen geen probleem zal zijn, als de rest dan op (verharde) zavel ligt en de roofing mag blijven ... dan valt er toch lelemaal geen zwaar breekwerk meer te doen?
              Of begrijp ik dat verkeerd?
              Ik denk niet dat ik asfalt geschreven heb hoor!

              Idd... tegels zitten de meeste al los , het gaat dus om het verwijderen van cement afkomstig van de voegen en uiteraard de mortel. (En die verharde zavel) Dus nu precies niet iets dat je met een borstel wegveegt.
              Daarom ook de vraag of ik beter af ben met een Boorhamer of breekhamer. De breekhamer die ik bedoelde is van het lichte type, ik heb er trouwens een type/merk bij vermeld in post 4.

              Ik heb het ook nooit gehad over “ZWAAR” breekwerk ? Waar heeft u dat vandaan ?
              Integendeel, lees post 16... ik citeer een deel “ti’s maar om vloer en specie te verwijderen, niet om een terras af te breken”


              Ik dacht wel dat ik duidelijk was
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #22
                Re: Boorhamer of Breekhamer ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Ik denk niet dat ik asfalt geschreven heb hoor!
                Lees #18 en #19 nog eens en u verstaat dan wel waarom ik schreef dat ik onder roofing en asfalt iets anders versta.

                De breekhamer die ik bedoelde is van het lichte type, ik heb er trouwens een type/merk bij vermeld in post 4.
                Klopt, maar in #1 werd ook een ander type HDM1040P’ 1200 W aangekaart.

                Ik heb het ook nooit gehad over “ZWAAR” breekwerk ? Waar heeft u dat vandaan ?
                Lees ook nog eens mijn laatste zin in #17 en de quote die gemaakt werd in #18 ... ziet u ergens dat ik tegendeel beweer?
                Ik haal zelfs aan dat enkel jij weet hoe zwaar het echt is.
                In #20 maak ik enkel een conclusie uit heel het topic, iets verkeerd mee?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Boorhamer of Breekhamer ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  “ti’s maar om vloer en specie te verwijderen, niet om een terras af te breken”
                  Als dat alles op een roofing laag en zavel ligt Funcky dan zal je geen breekhaler nodig hebben,
                  die zal zelfs in de meeste gevallen niet willen kloppen.
                  Met een goede koevoet en zo een pence (zo noemen wij het hier) is dat boeltje er zo uit en op de container.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Boorhamer of Breekhamer ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Dat gewicht kan een voordeel zijn om harde beton op te breken, om een deftige slag te geven moet men ook wat gewicht hebben.
                    Maar om daarna lichter werk te doen met dezelfde machine ... dat is inderdaad weer andere koek.
                    off topic.
                    Klopt, maar niet enkel het gewicht hé Freddy, maar ook de slagkracht, mijn schoonzoon die aannemer is, heeft er eentje van Atlas-Copco met bijhorende mobiele compressor,
                    dat ding is veel lichter en klopt nog 10 keer harder, nadeel is natuurlijk die grote compressor en een boel slangen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Boorhamer of Breekhamer ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Lees #18 en #19 nog eens en u verstaat dan wel waarom ik schreef dat ik onder roofing en asfalt iets anders versta.

                      Klopt, maar in #1 werd ook een ander type HDM1040P’ 1200 W aangekaart.

                      Lees ook nog eens mijn laatste zin in #17 en de quote die gemaakt werd in #18 ... ziet u ergens dat ik tegendeel beweer?
                      Ik haal zelfs aan dat enkel jij weet hoe zwaar het echt is.
                      In #20 maak ik enkel een conclusie uit heel het topic, iets verkeerd mee?
                      Ok voor die roofing en asphalt, maar Quote stond onder mijn naam.. dus ik heb daar niks van vermeld.

                      Idd de HDM1040... maar beide machines zijn van het lichtere type

                      En ja ik alleen weet hoe zwaar het werk is en hoe het er uit ziet
                      Als je een conclusie maakt uit heel het topic... ok

                      Sorry voor de misverstanden...
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Boorhamer of Breekhamer ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Als dat alles op een roofing laag en zavel ligt Funcky dan zal je geen breekhaler nodig hebben,
                        die zal zelfs in de meeste gevallen niet willen kloppen.
                        Met een goede koevoet en zo een pence (zo noemen wij het hier) is dat boeltje er zo uit en op de container.
                        Ja, je hebt gelijk.
                        Misschien is dat nog de simpelste oplossing in mijn geval. 😉
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #27
                          Re: Boorhamer of Breekhamer ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                          Ok voor die roofing en asphalt, maar Quote stond onder mijn naam.. dus ik heb daar niks van vermeld.
                          Er werd het volgende aangekaart:
                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                          Inderdaad, wat TS bedoeld met harde betumen weet ik niet, maar als dat is wat ik onder asfalt versta
                          Met als uw reactie daarop:
                          Ja ik was niet zo duidelijk over die bitumen... en wou eigenlijk gewoon zeggen stevige roofing dus... maar dat had je al door
                          Er wordt asfalt aangekaart met als reactie stevige roofing ... vandaar de reactie dat voor mij iets anders is want bij ons wordt asfalt eerder gelinkt aan hetgeen op straat ligt

                          Is dat geen gewoon gevolg van het gesprek (al loopt dat hier getypt).?

                          Verder maakt het weinig uit en moeten we hier niet verder op ingaan zeker?
                          In elk geval zoals door demeyereg aangekaart en ook al door mezelf is hier geen nood aan zwaar materiaal mits er geen zwaar breekwerk te doen valt.
                          Stevig vastliggend zand kan meestal met een goede platte schop al losgemaakt worden eens er een stukje vrij is. (Denk ik hé.)
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Boorhamer of Breekhamer ?

                            Uiteindelijk zal Funcky na al die grimmige discussies enkel nog een hamer, beitel, schop, veiligheidsbril en werkhandschoenen nodig hebben.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Boorhamer of Breekhamer ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Er werd het volgende aangekaart:

                              Met als uw reactie daarop:

                              Er wordt asfalt aangekaart met als reactie stevige roofing ... vandaar de reactie dat voor mij iets anders is want bij ons wordt asfalt eerder gelinkt aan hetgeen op straat ligt

                              Is dat geen gewoon gevolg van het gesprek (al loopt dat hier getypt).?

                              Verder maakt het weinig uit en moeten we hier niet verder op ingaan zeker?
                              In elk geval zoals door demeyereg aangekaart en ook al door mezelf is hier geen nood aan zwaar materiaal mits er geen zwaar breekwerk te doen valt.
                              Stevig vastliggend zand kan meestal met een goede platte schop al losgemaakt worden eens er een stukje vrij is. (Denk ik hé.)
                              Een beetje ironisch dat je nu zegt dat er geen zwaar breekwerk bij te pas komt terwijl je de eerste was om in uw post 7 een zware Hilti tevoorschijn haalt... en dat terwijl ik vorig posts al duidelijk maakte over welk soort werk het ging. Niet om het Balkon af te breken dus. Enfin ik heb hier idd niet veel meer aan toe te voegen.
                              Last edited by Funcky; 21 februari 2018, 11:14. Reden: Foutje tekst
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: Boorhamer of Breekhamer ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                                Een beetje ironisch dat je nu zegt dat er geen zwaar breekwerk bij te pas komt terwijl je de eerste was om in uw post 7 een zware Hilti tevoorschijn haalt... en dat terwijl ik vorig posts al duidelijk maakte over welk soort werk het ging. Niet om het Balkon af te breken dus. Enfin ik heb hier idd niet veel meer aan toe te voegen.
                                Leer begrijpend lezen hé ... hou alles binnen zijn context.
                                Lees eens alle reacties, meerdere mensen begrepen dat het "mogelijks" over zwaarder werk kon gaan en ook anderen waaronder uzelf kaartten een breekhamer aan.

                                Vraag is of ik om uit te breken het beste beroep doe op zo'n Boorhamer of Breekhamer ? Hoe efficiënt is zo'n Boorhamer tegenover een Breekhamer ?
                                Lijkt me ook niet meteen de vraag die men stelt voor licht werk?

                                En wat Hilti betreft ... die hebben machines van klein tot groot.
                                U kaartte dit aan:
                                Ik kan een breekhamer huren die 16 kg weegt met genoeg slagkracht.. maar ti's maar om een vloer en specie te verwijderen
                                Een Hilti TE 60 bijvoorbeeld is al een redelijke Hamerboor, weegt 7.8 kg, een TE 50 zit op 6,1 kg en een TE 30 op 4 kg en is dus licht tegenover wat u zelf als voorbeeld gaf.
                                Op zich zijn dat al krachtige machines (ja, er bestaat nog meer).

                                In mijn reacties staat duidelijk dat ik niet weet hoe zwaar uw werken echt zijn en dat men voor zwaar werk beter iets kan huren ... we enkel informatie geven over hoe we het interpreteren.

                                U vraagt hulp, de mensen geven u welgemeende informatie volgens wat ze kunnen opmaken uit uw beperkte uitleg (wij zien uw werken niet) en u vindt alles overdreven?
                                Foert hé, zoek in het vervolg zelf verder en wat mij betreft breek je het terras op met een pollepel.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X