Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bestuurslid vzw, nadelen hiervan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bestuurslid vzw, nadelen hiervan

    Gewoon even om me te informeren, als er in die vzw iets misgaat worst case scenario. Wat zijn de nadelen om dan bestuurslid te zijn ?

    't is gewoon omdat ze me ergens vragen van bestuurslid te zijn, bij gebrek aan interesse bij andere leden. Ik heb er geen zin in, en het interesseert me ook geen zak. Maar 'k kan er wegens morele druk ver niet onderuit of 'k moet van club veranderen, dus dat gaat de afweging worden . Ik heb dat het huidige bestuur ook duidelijk gemaakt, maar daar hebben ze geen problemen mee . Ze willen gewoon extra bestuursleden, vandaar de lichte morele druk.

    Dus nu mijn vraag, stel dat ik toegeef, en dan gaat er daar iets mis, kan er iets op mij verhaald worden, als ik daar officeel als bestuurslid opgetekend ben ? Of kan ik gewoon rustig op papier bestuurslid zijn ?
    To make your dreams come true, wake up

  • #2
    Re: bestuurslid vzw, nadelen hiervan

    Lees de statuten na van die v.z.w. plus jouw eventuele verantwoordelijkheden.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: bestuurslid vzw, nadelen hiervan

      Het niet willen doen en het toch doen omdat ze u een beetje verplichten? Sorry maar dit is een verkeerd standpunt want zo kan je nooit echt geïnteresseerd zijn om alles goed uit te voeren. Dit is in uw nadeel maar ook in dat van de club en dat zouden ze zelf toch ook moeten snappen.
      Ik zou er dan toch eens goed over nadenken en op een correcte manier duidelijk proberen te maken dat dit niet de juiste manier van handelen is.
      Hopelijk vinden jullie snel een oplossing.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: bestuurslid vzw, nadelen hiervan

        heeft die VZW een goede aansprakelijkheidsverzekering? bezit de VZW activa? heeft de VZW mensen op de payroll staan? Heeft de VZW schulden? Heeft de VZW contracten afgesloten die een risico op termijn kunnen inhouden? ...

        Een eerste informerend gesprek bij een advokaat is gratis

        Comment


        • #5
          Re: bestuurslid vzw, nadelen hiervan

          Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
          heeft die VZW een goede aansprakelijkheidsverzekering? bezit de VZW activa? heeft de VZW mensen op de payroll staan? Heeft de VZW schulden? Heeft de VZW contracten afgesloten die een risico op termijn kunnen inhouden? ...

          Een eerste informerend gesprek bij een advokaat is gratis
          Misschien vind je hier nuttige info?

          Comment


          • #6
            Re: bestuurslid vzw, nadelen hiervan

            Bestuurslid zijn van een VZW brengt met zich aantal aansprakelijkheden. Dit kan contractueel of buitencontractueel van aard zijn, en zelfs strafrechtelijk.

            Comment


            • #7
              Re: bestuurslid vzw, nadelen hiervan

              Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Gewoon even om me te informeren, als er in die vzw iets misgaat worst case scenario. Wat zijn de nadelen om dan bestuurslid te zijn ?

              't is gewoon omdat ze me ergens vragen van bestuurslid te zijn, bij gebrek aan interesse bij andere leden. Ik heb er geen zin in, en het interesseert me ook geen zak. Maar 'k kan er wegens morele druk ver niet onderuit of 'k moet van club veranderen, dus dat gaat de afweging worden . Ik heb dat het huidige bestuur ook duidelijk gemaakt, maar daar hebben ze geen problemen mee . Ze willen gewoon extra bestuursleden, vandaar de lichte morele druk.

              Dus nu mijn vraag, stel dat ik toegeef, en dan gaat er daar iets mis, kan er iets op mij verhaald worden, als ik daar officeel als bestuurslid opgetekend ben ? Of kan ik gewoon rustig op papier bestuurslid zijn ?
              jdm, ben je bang om "vrienden" te verliezen?
              Ik zie wel iets in het standpunt van collega VerSeg....
              En als men niet bereidt zou zijn om er redelijk over te praten...
              dan kunnen ze het voor mijn part vergeten
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: bestuurslid vzw, nadelen hiervan

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                jdm, ben je bang om "vrienden" te verliezen?
                Ik zie wel iets in het standpunt van collega VerSeg....
                En als men niet bereidt zou zijn om er redelijk over te praten...
                dan kunnen ze het voor mijn part vergeten
                Vrienden verliezen interesseert me niet, ik kom op die plaats niet voor de mensen, maar voor de activiteiten. Lekker dicht in de buurt, 'k kan er te voet naar toe. En na de activiteiten nog enen drinken, puur ontspanning dus . En ja, als er dan wat lichte morele dwang komt, dan weet je ook dat de pure ontspanning er later af is (toch dat enen blijven drinken, als je me verstaat ), als je niet aan die "morele dwang" toegeeft. Het is niet altijd zwart/wit, 'k versta dat er nieuw bloed nodig is, 'k versta dat vrijwilligers werk vandaag de dag niet meer zo populair is, als wat het 10 jaar geleden was, 'k versta ook, dat niet alles altijd van 1 kant kan blijven komen, buiten lidgeld betalen en als er eens activiteiten zijn me inspannen, meer kan ik momenteel niet doen. Ik versta wel dat ik niet echt druk bezet overkom, en dat sommige mensen denken dat ik een mens met tijd ben . Maja dat uitleggen aan sommige mensen, die iets in hun gedachten hebben 'k moet het u zeker niet vertellen

                Soit 'k heb mijn mail met mijn officiele foert al gestuurd, dat er niemand twijfels over mijn intenties heeft . En 'k zal wel zien als ik buiten gekeken wordt door het bestuur (en die dat achter den toog staan).
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  Re: bestuurslid vzw, nadelen hiervan

                  Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                  Vrienden verliezen interesseert me niet, ik kom op die plaats niet voor de mensen, maar voor de activiteiten. Lekker dicht in de buurt, 'k kan er te voet naar toe. En na de activiteiten nog enen drinken, puur ontspanning dus . En ja, als er dan wat lichte morele dwang komt, dan weet je ook dat de pure ontspanning er later af is (toch dat enen blijven drinken, als je me verstaat ), als je niet aan die "morele dwang" toegeeft. Het is niet altijd zwart/wit, 'k versta dat er nieuw bloed nodig is, 'k versta dat vrijwilligers werk vandaag de dag niet meer zo populair is, als wat het 10 jaar geleden was, 'k versta ook, dat niet alles altijd van 1 kant kan blijven komen, buiten lidgeld betalen en als er eens activiteiten zijn me inspannen, meer kan ik momenteel niet doen. Ik versta wel dat ik niet echt druk bezet overkom, en dat sommige mensen denken dat ik een mens met tijd ben . Maja dat uitleggen aan sommige mensen, die iets in hun gedachten hebben 'k moet het u zeker niet vertellen

                  Soit 'k heb mijn mail met mijn officiele foert al gestuurd, dat er niemand twijfels over mijn intenties heeft . En 'k zal wel zien als ik buiten gekeken wordt door het bestuur (en die dat achter den toog staan).
                  Wel jdm, vergeef me dat ik het zeg maar vrienden verliezen doe ik toch niet graag
                  Ik heb er niet veel, echte vrienden of vriendinnen.
                  Anderzijds ken ik wel veel mensen maar dat is iets totaal anders.
                  Vermoedelijk is dat bij jou ook zo het geval.

                  Ik doe ook vrijwilligerswerk maar ik ben geen lid van de betreffende vzw.
                  En de mensen die ik daar ken zijn stuk voor stuk goei zielen.
                  Na 2 jaar actief bezig te zijn heb ik de zaak wat bekeken en heb ik me
                  op een laag pitje gezet. Er gebeurden fouten die niet wenselijk waren.
                  Het ging hier voornamelijk over de structuur van de administratie en na
                  2 jaar zag ik daar geen verbetering in.
                  Dus iedereen wist dat maar er werd niks aan gedaan en dan wordt werken
                  moeilijk. Ruw gezegd: er werd veel gepraat maar daar bleef het bij.

                  Ga je toch vrijwilligerswerk doen bij die vzw dan moet je verzekerd worden
                  door de vzw. (er zijn daar speciaal formulieren voor).
                  Verder zou ik zeker nagaan of je zelf past binnen die vzw en of je bereid
                  bent om je aan te passen...
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment

                  Working...
                  X