Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste waterdichting voor douche ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste waterdichting voor douche ?

    Ik wil een douche renoveren, er is vochtdoorslag door gebrekkige waterdichting achter de tegels. Alles vliegt eruit en wordt vernieuwd.

    Heeft er iemand ervaring waterdichtingssystemen voor sanitaire ruimte en wat zou de beste oplossing zijn ?

    Thx,
    Tom.

  • #2
    Re: Beste waterdichting voor douche ?

    Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
    Ik wil een douche renoveren, er is vochtdoorslag door gebrekkige waterdichting achter de tegels. Alles vliegt eruit en wordt vernieuwd.

    Heeft er iemand ervaring waterdichtingssystemen voor sanitaire ruimte en wat zou de beste oplossing zijn ?

    Thx,
    Tom.
    Muren bezetten met zand/cement of een kant en klare pleister op cementbasis. Knauf up...
    Vloer chappen.
    Vloer en muur bekleden met een waterdicht vlies. Bv kerdimat. Er zijn er ook die je op de bezetting kan spuiten.
    Afloop: zijn speciale gootjes voor.
    Op het waterdicht vlies worden dan de tegels verlijmd.
    Ik weet niet van waar je bent, maar bij Rosco in Mechelen gaan ze je alle uitleg graag geven.
    Moest je nog vragen hebben... shoot
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • #3
      Re: Beste waterdichting voor douche ?

      Het hieronder weergegeven produkt heb ik bij onze zoon gebruikt voor renovatie van douchemuur.Wordt er met een gewone borstel op aangebracht . Zeer tevreden van, kan gewoon op getegeld worden.
      MUREXIN® Flüssigfolie 1KS

      Comment


      • #4
        Re: Beste waterdichting voor douche ?

        Hey juppekes

        Gans mijn badkamer , en dus ook de binnenkant van mijn douche is bezet met aquapanel

        Daarna is alles bezet met kurk, in de douche wel speciaal laten behandelen voor de douche

        Ik ben daar super tevreden van
        Bootjes

        Comment


        • #5
          Re: Beste waterdichting voor douche ?

          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          Muren bezetten met zand/cement of een kant en klare pleister op cementbasis. Knauf up...
          Vloer chappen.
          Vloer en muur bekleden met een waterdicht vlies. Bv kerdimat. Er zijn er ook die je op de bezetting kan spuiten.
          Afloop: zijn speciale gootjes voor.
          Op het waterdicht vlies worden dan de tegels verlijmd.
          Ik weet niet van waar je bent, maar bij Rosco in Mechelen gaan ze je alle uitleg graag geven.
          Moest je nog vragen hebben... shoot
          Hey, bedankt voor de tips.
          Wat is functie van bezetten met zand/cement ?

          Tom

          Comment


          • #6
            Re: Beste waterdichting voor douche ?

            Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
            Hey, bedankt voor de tips.
            Wat is functie van bezetten met zand/cement ?

            Tom
            Om een egaal vlak te verkrijgen, om later waterdichting en tegels op te verlijmen.
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #7
              Re: Beste waterdichting voor douche ?

              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              Het hieronder weergegeven produkt heb ik bij onze zoon gebruikt voor renovatie van douchemuur.Wordt er met een gewone borstel op aangebracht . Zeer tevreden van, kan gewoon op getegeld worden.
              MUREXIN® Flüssigfolie 1KS
              Perfect voor de muren, minder geschikt voor de vloer. Tenzij je murexin 2 componenten gebruikt.
              D90 - D70 - F80 + glas

              Comment


              • #8
                Re: Beste waterdichting voor douche ?

                Beste, Zeker een vlies plaatsen met bijpassende cementlijm. Is niet goedkoop heb vorig jaar nog voor 7 vierkantemeter zo'n 110€ betaald met lijm

                Comment


                • #9
                  Re: Beste waterdichting voor douche ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                  Muren bezetten met zand/cement of een kant en klare pleister op cementbasis. Knauf up...
                  Vloer chappen.
                  Vloer en muur bekleden met een waterdicht vlies. Bv kerdimat. Er zijn er ook die je op de bezetting kan spuiten.
                  Afloop: zijn speciale gootjes voor.
                  Op het waterdicht vlies worden dan de tegels verlijmd.
                  Ik weet niet van waar je bent, maar bij Rosco in Mechelen gaan ze je alle uitleg graag geven.
                  Moest je nog vragen hebben... shoot
                  Deze werkwijze met kerdimat een viertal jaren geleden uitgevoerd. Uitstekend resultaat, nette afwerking en tot op heden nog geen enkel spoor van waterinsijpeling of loskomende tegels of tegelvoegen.
                  Gebruik wel een kwaliteitslijm voor het vlies en de tegels, en bespaar niet op het voegmiddel!

                  Willy
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste waterdichting voor douche ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    Deze werkwijze met kerdimat een viertal jaren geleden uitgevoerd. Uitstekend resultaat, nette afwerking en tot op heden nog geen enkel spoor van waterinsijpeling of loskomende tegels of tegelvoegen.
                    Gebruik wel een kwaliteitslijm voor het vlies en de tegels, en bespaar niet op het voegmiddel!

                    Willy
                    Je zal ook geen problemen krijgen. Dat is een professionele uitvoering!
                    Verlijmen van het vlies kan met elke goede flexlijm.
                    Momenteel het beste voegmiddel is van Weber&Broutin. Niet goedkoop ( 18€ voor zakje van 5 kg) maar geeft een perfecte voeg.
                    D90 - D70 - F80 + glas

                    Comment

                    Working...
                    X