Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

    Hoe doe je dat?
    Ik heb een oude Smartphone Samsung Galaxy S en een nieuwe Huawei Mate 7.
    De contacten verplaatsen of importeren in de Huawei was gemakkelijk en ging via Bleutooth.
    Berichten overzetten is niet zo gemakkelijk
    Er zijn betalende opties (een paar) maar ja, tikje veel geld (+/- 40 euro) voor een eenmalige gebruik.
    Als het echt niet anders kan heb ik idd. weinig keuze.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

    Het simpelste zou missichien zijnvia je sim kaart, maar misschien heb je een nieuwe en kleinere (micro)?

    Dan moet je werken via een tussenstap zoals dropbox, je geheugenkaartje, of iets anders

    Comment


    • #3
      Re: Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Het simpelste zou missichien zijnvia je sim kaart, maar misschien heb je een nieuwe en kleinere (micro)?

      Dan moet je werken via een tussenstap zoals dropbox, je geheugenkaartje, of iets anders

      https://play.google.com/store/apps/d...SBackupRestore
      Het verhaal...
      De simkaart en ook de enige die ik heb, was een normale simkaart.
      Die zat in de Samsung.
      (je hebt dus ook micro- of nano-simkaartjes)
      In de Huawei moet een microsimkaart.

      Ik had geluk.
      Omdat ik van die normale simkaart een micro kon maken.
      Die heb ik kunnen uitdrukken. Dus er was een perforatie en ik kon de chip eruit drukken.
      De normale sim werd dus een micro-simkaart

      Ik vrees dat een backup-restore programma of app, me niet kan helpen. Ben niet zeker op dit moment.
      De berichten staan nog op mijn Samsung en in die Samsung zit geen simkaartje meer.
      (wellicht ook niet nodig om berichten over te zetten)
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

        Comment


        • #5
          Re: Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

          Geen Samsung Galaxy S te zien als ik wil installeren.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

            Leesvoer:


            Je moet niet alles lezen, hier
            Stap 3: Sms-berichten opslaan

            Met de gratis app SMS Backup & Restore (Android 1.5 en hoger) van Ritesh Sahu kun je een backup van je sms-berichten maken op een sd-kaart, zodat je deze later (met dezelfde app) kunt terugzetten op je nieuwe toestel. Je sms-berichten (maar geen mms-berichten) worden in een xml-bestand bewaard in de map SMSBackupRestore. Controleer wel of die map daadwerkelijk op je geheugenkaart wordt gemaakt en niet op het interne geheugen. Steeds meer telefoons hebben zowel interne opslag als een slot voor een externe sd-kaart. Verwarrend is dat de interne opslag op bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S te benaderen is via /mnt/sdcard (waar in onze situatie ook de backup werd gemaakt) terwijl de externe sd-kaart onder /mnt/sdcard/external_sd is te vinden. Op de Samsung Galaxy S II zijn die locaties hetzelfde maar zonder /mnt. Je kunt twee dingen doen: de map wijzigen in de instellingen van SMS Backup & Restore, of de map SMSBackupRestore kopiëren van de interne opslag naar de sd-kaart. Dat kun je doen met de ingebouwde bestandsbeheerder Mijn bestanden maar ook met bijvoorbeeld Astro File Manager of ES File Explorer.






            En als je de apps niet kan downloaden op je galaxy : http://apps.evozi.com/apk-downloader/

            Comment


            • #7
              Re: Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

              MyPhoneExplorer = een oplossing.
              De app op de smartphones plaatsen en een andere uitvoering er van op de pc.
              Zo kan ik alle inhoud zien van de smartphone op de pc.
              Zo kan ik berichten exporteren en via Bleutooth (pc naar SF) naar de Hauwei.

              Maar....ik kan ze niet open krijgen op de Hauwei.

              "Verwarrend is dat de interne opslag op bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S te benaderen is via /mnt/sdcard (waar in onze situatie ook de backup werd gemaakt) terwijl de externe sd-kaart onder /mnt/sdcard/external_sd is te vinden"
              Ik snap niet goed wat allemaal betekent
              De aparte micro-sd-kaart steekt in nu in Huawei.
              Last edited by theokus; 24 april 2015, 12:09.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

                Die sim even terug in uw oud toestel steken was te moeilijk of wat?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Die sim even terug in uw oud toestel steken was te moeilijk of wat?
                  Zie #3
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Zie #3
                    Ja en?
                    Ik gok maar wat je zou willen bedoelen want uw reactie is niet zo duidelijk.

                    In uw oud toestel zit geen sim meer, maar die kan er toch even terug in?
                    Ja ik heb ook gelezen dat je van een sim een micro sim gemaakt hebt, maar ook daar kan je dat even terug in elkaar steken ... ofwel spant het genoeg, ofwel zet je langs de achterkant een stukje plakband.
                    En anders bestaan er ook nog adapterstukken voor een kleine prijs.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ja en?
                      Ik gok maar wat je zou willen bedoelen want uw reactie is niet zo duidelijk.

                      In uw oud toestel zit geen sim meer, maar die kan er toch even terug in?
                      Ja ik heb ook gelezen dat je van een sim een micro sim gemaakt hebt, maar ook daar kan je dat even terug in elkaar steken ... ofwel spant het genoeg, ofwel zet je langs de achterkant een stukje plakband.
                      En anders bestaan er ook nog adapterstukken voor een kleine prijs.
                      Dit

                      "Ik had geluk.
                      Omdat ik van die normale simkaart een micro kon maken.
                      Die heb ik kunnen uitdrukken. Dus er was een perforatie en ik kon de chip eruit drukken.
                      De normale sim werd dus een micro-simkaart"

                      Maar wat je zegt kan ik ook proberen natuurlijk

                      Ik heb de berichten kunnen exporteren.
                      Maar ik vind ze niet terug op de Hauwei.

                      Via MyPhoneExplorer kan ik naar vier formaten converteren.
                      Contacten kon enkel via het formaat *.CSV
                      Had ik niet nodig omdat alles vlot ging via bleutooth van de ene naar de andere smartphone.

                      De berichten had ik ook omgezet naar xml. Kon de Huawei niet lezen. Ik kon die xml bestanden wel vinden op de Huawei.
                      En de berichten omgezet naar csv kan ik niet vinden op de Huawei.

                      Met Wondershare MobileGo kan het wel....moet ik wel kopen.
                      Tja, als het niet anders gaat dan moet ik wel
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

                        Het is gelukt, eindelijk!
                        Beide telefoons aangesloten via USB met de pc.
                        Zonder een beetje 'foefelare' zou het niet gelukt zijn
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

                          Ja Theo ... waarom gemakkelijk doen als moeilijk ook kan hé.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ja Theo ... waarom gemakkelijk doen als moeilijk ook kan hé.
                            Juist maar onder voorbehoud.
                            Beide telefoons aansluiten via usb is slechts 10% van het werk
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Berichten (sms) smartphone van de ene naar de andere smartphone.

                              Ja Theo, uw vraag ging toch over berichten overzetten?
                              Via sim kaart heeft me dit nog nooit langer genomen dan enkele minuten.
                              Tussen twee toestellen van hetzelfde merk kan het vaak ook met bijgeleverde of beschikbare software.
                              Daarbuiten is het softwarematig vaak al wat moeilijker of duurder.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X