Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bellen naar/vanuit USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bellen naar/vanuit USA

    hallo,

    ik moet de komende paar weken veelvuldig naar de VS bellen, dat kan vanuit vaste lijn. Eind mei is dat voorbij, want dan ben ik zelf in de VS en moet ginder véél nationaal kunnen bellen via gsm, maar ook af en toe internationaal (naar Belgie) via gsm.
    Ik probeer te vermijden van een extra toestel te moeten meesleuren.

    Wat is een makkelijke, en vooral bestekope oplossing?

    thx,
    Marc
    embee ::: nikon stuff

  • #2
    Re: bellen naar/vanuit USA

    Een beetje afhankelijk van het telefoontoestel dat je hebt.
    Op veel smartphones han je tegenwoordig skype installeren, zodat je vrij goedkoop kan telefoneren via jouw gsm wanneer je een wlan verbinding hebt.
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

    Comment


    • #3
      Re: bellen naar/vanuit USA

      Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
      Een beetje afhankelijk van het telefoontoestel dat je hebt.
      Op veel smartphones han je tegenwoordig skype installeren, zodat je vrij goedkoop kan telefoneren via jouw gsm wanneer je een wlan verbinding hebt.
      Is niet echt een smartphone: Nokia E75
      En op internet verbindingen moet ik niet echt rekenen denk ik in the middle of Mississippi.
      embee ::: nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: bellen naar/vanuit USA

        Een GSM met meerdere simkaarten?
        MAAR ik DENK dat bellen met je Belgisch abo via roaming toch nog duurder gaat uitvallen dan met een abo van daar?
        EN een smartphone heb je al voor -€200, ALS je echt zoveel moet bellen lijkt mij dat toch de moeite, probeer dan te bellen als je wel internet hebt?
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

        Comment


        • #5
          Re: bellen naar/vanuit USA

          Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
          EN een smartphone heb je al voor -€200, ALS je echt zoveel moet bellen lijkt mij dat toch de moeite, probeer dan te bellen als je wel internet hebt?
          200€ blijft nog altijd veel geld.
          En bellen als er wel internet is, is geen optie. We moeten #personen ter plaatse nog opbellen als we in de buurt ( in de auto ) zijn ... Om dan nog ergens wifi te gaan zoeken in de middle of nowhere is geen optie ...
          embee ::: nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: bellen naar/vanuit USA

            Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
            En op internet verbindingen moet ik niet echt rekenen denk ik in the middle of Mississippi.
            Je kan bv nu al eens Poivy uitproberen (www.poivy.com). Je koopt 10 euro belkrediet (een goeie 12 euro kosten en BTW inbegrepen) en dan kan je via een lokaal nummer (+32(0)24005455) 6 maand gratis bellen naar vaste lijnen EN GSM toestellen in de USA, daarna is het 1,5 eurocent per minuut (tot je 10 euro opgesoupeerd is). Omgekeerd werkt dat ook, in de US is het lokale nummer 9174643138.
            Maar als je ginder zelfs geen vaste lijn ter beschikking zou hebben is er wel een probleem.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: bellen naar/vanuit USA

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Maar als je ginder zelfs geen vaste lijn ter beschikking zou hebben is er wel een probleem.
              Das het probleem, waarschijnlijk niet dikwijls vaste lijn in de buurt. Of ik kan er in elk geval niet van uit gaan. GSM gebruiken blijft 1e optie.
              embee ::: nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: bellen naar/vanuit USA

                Ik denk, als je ginder lokaal met de GSM het inbelnummer gebruikt, je via Poivy voor de prijs van een lokaal GSM gesprek naar Belgie kan bellen. Enig minpunt is dat je steeds het Belgisch nummer zal moeten intoetsen nadat je aangemeld bent bij Poivy (eens aangemeld krijg je een "poivy" kiestoon en de melding om je nummer in te toetsen).

                In de richting naar de US werkt het in elk geval: ik zat tot voor kort bij Simyo (5 cent/min naar vaste lijnen). Ik belde dan voor 5 cent met mijn GSM naar de GSM van mijn zoon die in New York woont.
                Last edited by nete; 1 april 2011, 13:08.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: bellen naar/vanuit USA

                  Als je ginds bent en je moet veel lokaal bellen, koop er dan een wegwerp GSM, die kosten niet veel en je zal er lokaal veel geld mee uitsparen. Die wegwerp GSM's kan je in supermarkten zoals wal-mart gemakkelijk vinden.
                  Intercontinentaal bellen met GSM naar VS is redelijk duur, maar hangt ook af van je type abo. Wij hebben via het werk speciale tarieven bvb waar we ook privé kunnen van genieten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: bellen naar/vanuit USA

                    Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                    Als je ginds bent en je moet veel lokaal bellen, koop er dan een wegwerp GSM, die kosten niet veel en je zal er lokaal veel geld mee uitsparen. Die wegwerp GSM's kan je in supermarkten zoals wal-mart gemakkelijk vinden.
                    Goeie tip, en dat dan combineren met Poivy

                    Die "speciale" tarieven, is dat goedkoper dan 6 maand gratis (buiten het lokaal US gesprek) en daarna nog zo'n 666 minuten tot je 10 euro op is ? Dan opnieuw 10 euro en je hebt weer 6 maand gratis.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment

                    Working...
                    X