Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belgacom vs telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: belgacom vs telenet

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Met wat ik hier lees, kan ik opmaken dat zowel telenet als belgacom niet waterdicht zijn, en anno 2010 mag dat wel vind ik
    Mijn droom is :
    -een prima dienstverlening
    -een keuzepakket dat je zelf mag samenstellen ( bv 20 zenders die je zelf kiest ,ik kijk toch nooit naar Franstalige zenders)
    "Dream on" zou ik zeggen
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: belgacom vs telenet

      Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
      Mijn ervaring met telenet, zowel thuis als professioneel:

      De technische klantendienst (in geval van storingen) bij telenet trekt op geen kl o t e n ! Voila!

      Veel succes toch met de keuze die je gaat maken.
      Zo'n uitspraak vergt misschien iets meer detail ?

      Bij mijn broer was verleden week zijn Wireless verbinding defect. Een paar keer contact gehad (na 5 seconden iemand aan de lijn , N I E T T E G E L O V E N) en 's anderendaags zijn ze een nieuw accesspoint komen plaatsen.
      Niet zo slecht zou ik denken.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #18
        Re: belgacom vs telenet

        Ik begrijp dat het digitaal signaal uit het analoog signaal gehaald wordt. Dit wil zeggen dat je bij Telenet dus altijd je analoog signaal blijft behouden en dus ook op een tweede tv analoog kunt blijven kijken. Ik begrijp dat je dan ook vanaf het moment dat je een digitaal abo hebt van het lagere btw tarief kunt genieten. Of je nu nog op één of meedere extra tv's analoog kijkt (het signaal zit toch op de kabel) maakt geen verschil. Klopt dit?
        Nikon D90

        Comment


        • #19
          Re: belgacom vs telenet

          Hallo allemaal,

          Alvast bedankt voor jullie reacties.

          Dat er voor en tegenstanders zijn van een bepaalde groep was natuurlijk te verwachten, maar ik ben wel tot de conclusie gekomen dat er niet echt een uitschieter of aanrader is.

          Ik ben ook op nog enkele probleempunten gekompen.

          ( keuze belgacom)
          Wij hebben 4 tv thuis, dus zou ik dan ook moeten 4 decoders hebben om op alle tv's te kunnen zien.

          (keuze telenet)
          Wanneer ik zou kiezen voor telenet zit ik met mijn kabelabb. die nog steeds blijft doorlopen(waar ze ook niets over zeggen)
          Ik ben al meer dan 12 klant bij belgacom, wanneer ik dat stop zet, zit ik natuurlijk met mijn emailadres die bij kweet nie wie allemaal bekend is. dat zou dan worden stopgezet.
          Ik kan natuurlijk een mail sturen naar de personen uit mijn bestand, maar ook niet iedereen staat erin.

          De keuze is blijkbaar niet gemakkellijk.
          Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
          De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

          Comment


          • #20
            Re: belgacom vs telenet

            Waarom bij Telenet en/of Belgacom blijven?
            Voor internet zijn er nog andere -goedkopere- spelers op de markt: Dommel, EDPnet enz...

            Belgacom heeft trouwens ook een internetabo waarvoor amper reclame wordt gemaakt:
            Internet Generation (12MB down/1MB up, 100GB downloadlimiet, gratis modem enz..):
            29euro/maand het eerste jaar, daarna 34euro/maand.

            Televisie:
            Je wil zelf je zenders kunnen kiezen? => TV Vlaanderen digitaal
            Je kiest zelf je apparatuur, je kan het zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wil.
            Onnoemelijk veel zenders (zeker na uitbreiding met een extra 'kop' op je schotel, kost maar een paar euro voor een paar 100 zenders erbij te hebben), echt digitaal signaal, echt HD...
            'Nadeel' is natuurlijk dat je een schotel moet plaatsen, en er is een meerkost bij de aanschaf van de apparatuur, maar je haalt er meer uit.

            Tis maar een gedacht he

            Comment


            • #21
              Re: belgacom vs telenet

              Ik ben in een vroeger leven diehard gamer geweest en er was toen telenet.
              Waar ik nu nog steeds klant ben..Uploaden en downloaden is er wel beter op geworden maar nooit echt problemen gehad.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #22
                Re: belgacom vs telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
                Hallo allemaal,

                Alvast bedankt voor jullie reacties.

                Dat er voor en tegenstanders zijn van een bepaalde groep was natuurlijk te verwachten, maar ik ben wel tot de conclusie gekomen dat er niet echt een uitschieter of aanrader is.

                Ik ben ook op nog enkele probleempunten gekompen.

                ( keuze belgacom)
                Wij hebben 4 tv thuis, dus zou ik dan ook moeten 4 decoders hebben om op alle tv's te kunnen zien.
                ....
                De keuze is blijkbaar niet gemakkellijk.
                met 4 Tv's heb je een probleem, in onze Belgacomshop (en bevestigd door lokale TV-verkoper) werd mij verteld dat je max 2 Televisietoestellen met een eigen decoder kan plaatsen. Het ADSL signaal is te zwak voor meer dan 2 volledig onafhankelijk werkende toestellen. Dus als je 4 werkende toestellen wilt dan kan je bij Telenet bv 1 digitaal met digicorder uitrusten en de drie andere op de klassieke kabel laten werken.
                'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                Comment


                • #23
                  Re: belgacom vs telenet

                  Ik ben ook al een tijdje een meer dan tevreden Telenetklant.
                  Belgacom heeft bij mij een negatief imago door oa de belachelijk hoge huren/abonnementen die ze ons in de tijd aanrekenden voor de telefoonlijn.
                  Misschien een rare kronkel in mijn hersenen, maar ja, dat negatief imago van hen gaat er bij mij niet zomaar uit

                  Comment


                  • #24
                    Re: belgacom vs telenet

                    Ik ben heel tevreden dat ik ex-Belgacom-klant ben.
                    Vandaag hebben ze mijn vaste telefoon omgeschakeld naar Telenet en ik heb mijn vast toestel binnengeleverd bij Belgacom.
                    Finito Belgacom, en daar ben ik blij om.

                    Comment


                    • #25
                      Re: belgacom vs telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
                      Hallo allemaal,

                      Alvast bedankt voor jullie reacties.

                      Dat er voor en tegenstanders zijn van een bepaalde groep was natuurlijk te verwachten, maar ik ben wel tot de conclusie gekomen dat er niet echt een uitschieter of aanrader is.

                      Ik ben ook op nog enkele probleempunten gekompen.

                      ( keuze belgacom)
                      Wij hebben 4 tv thuis, dus zou ik dan ook moeten 4 decoders hebben om op alle tv's te kunnen zien.

                      (keuze telenet)
                      Wanneer ik zou kiezen voor telenet zit ik met mijn kabelabb. die nog steeds blijft doorlopen(waar ze ook niets over zeggen)
                      Ik ben al meer dan 12 klant bij belgacom, wanneer ik dat stop zet, zit ik natuurlijk met mijn emailadres die bij kweet nie wie allemaal bekend is. dat zou dan worden stopgezet.
                      Ik kan natuurlijk een mail sturen naar de personen uit mijn bestand, maar ook niet iedereen staat erin.

                      De keuze is blijkbaar niet gemakkellijk.
                      Vier decoders kan geen ankele VDSL verbinding aan. Ook niet op volle kwaliteit.
                      Ik ken mensen die belgacom hebben, en ze zijn tevreden over de dientverlening, hebben 1 TV en een VDSL verbinding. Maar het beeld happert vaak, ook in SD programmas.
                      Telenet kan zonder problemen veel TV's aan, omdat ook alle zenders tot bij jouw in de huiskamer komen. Enkel de kaart zegt wat je mag zien, en wat niet. Netwerk zou op sommige plaatsen tegenvallen als er veel gebruikers op de kabel aangesloten zijn, maar in onze wijk heeft bijna iedereen telenet, en ik ervaar dit niet.
                      De bandbreedte op een coaxkabel is voorzien voor al dit dataverkeer, ook de analoge signalen van vroeger staan erop zodat elke TV met antenneaansluiting nog werkt.
                      En wat die helpdesk van telenet bevat, niets van waar. Zelfs de meest rare storingen worden opgelost zonder poespas.
                      Je mailadres is geen struikelblok om bij belgacom te blijven. Er zijn genoeg opties om je geadresseerden te verwitigen. Eventueel via een mailbox als hotmail or livemail.

                      Weet wel als de analoge signalen niet meer nodig zijn, dat er dan weer wat bandbreedte vrij komt voor digitale TV en internet. En geloof me, er word nog niet eens de helft gebruikt van de capaciteit. De reden is omdat in vele straten er nog een oude type van coax voor de deur ligt.

                      Comment


                      • #26
                        Re: belgacom vs telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        . En geloof me, er word nog niet eens de helft gebruikt van de capaciteit. De reden is omdat in vele straten er nog een oude type van coax voor de deur ligt.
                        Ik geloof u niet
                        Waar haal je dat uit van dat oude type coax ?

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #27
                          Re: belgacom vs telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
                          Dat er voor en tegenstanders zijn van een bepaalde groep was natuurlijk te verwachten, maar ik ben wel tot de conclusie gekomen dat er niet echt een uitschieter of aanrader is.
                          Ik heb de indruk dat er meer Telenet voorstanders zijn dan belgacom voorstanders ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
                          (keuze telenet)
                          ...Ik ben al meer dan 12 klant bij belgacom, wanneer ik dat stop zet, zit ik natuurlijk met mijn emailadres die bij kweet nie wie allemaal bekend is. dat zou dan worden stopgezet.
                          Ik kan natuurlijk een mail sturen naar de personen uit mijn bestand, maar ook niet iedereen staat erin.
                          Is het een "belgacom.net" adres (een gratis adres) ? Dat kan je nog behouden, ook na overstap naar Telenet. Ik heb er ook nog zo ééntje uit de beginjaren van internet en dat is ook nog steeds actief.

                          Comment


                          • #28
                            Re: belgacom vs telenet

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Ik geloof u niet
                            Waar haal je dat uit van dat oude type coax ?

                            mir
                            De een of ander opleiding over telecommunicatie. , en een vraagje aan een technieker van telenet en belgacom.

                            Comment


                            • #29
                              Re: belgacom vs telenet

                              Hier een meer dan tevreden Telenet gebruiker en dit voor meer als 15 jaar (op 2 locaties).
                              Voor TV heb ik echter voor TV-Vlaanderen gekozen

                              Comment


                              • #30
                                Re: belgacom vs telenet

                                Ik heb beide, op mijn praktijkadres telenet enop mijn privé belgacom.
                                Van telenet ben ik het meeste tevreden. Weinig of geen problemen, tenzij naar de avond toe wat vertraging, wat wellicht normaal is.
                                Bij belgacom (skynet) het heb ik de laatste tijd meer en meer problemen. Heb een draadloze verbinding in huis, maar de laatste drie dagen geraak is pas op het web als ik eerst eens alles uit de stopcontacten heb verwijderd. Zeer vervelend natuurlijk, wat ik moet daarvoor telkens naar boven lopen. En ik heb nochtans een minuterie op de stroomtoevoer van de router geplaatst om 's nachts eens te resetten.
                                Dus geef mij maar telenet.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X