Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 54

Discussie: Belasting op rente

Standaard Re: Belasting op rente

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    En vooral die!
    Gegeven dat belastingsommen onder de 5 euro niet worden terugbetaald, 15% belasting en stel 1.5% rente, wat toch niet weinig is.
    2.200 euro *1,5% rente *15¨belasting = 4,95 euro die je toch maar kwijt bent als je niet belastbaar bent.
    Denk maar eens aan de spaarboekjes van gepensioneerden, zieken, werklozen, maar vooral kleinkinderen
    Je hebt gelijk, maar de TS vroeg of je beter het geld in een sok kon steken. Jij focust op de 4,95 euro die je moet afgeven aan de belastingen en niet op de 28,05 euro interesten die je wel krijgt, in tegenstelling tot de sok.

En vooral die!
    Gegeven dat belastingsommen onder de 5 euro niet worden terugbetaald, 15% belasting en stel 1.5% rente, wat toch niet weinig is.
    2.200 euro *1,5% rente *15¨belasting = 4,95 euro die je toch maar kwijt bent als je niet belastbaar bent.
    Denk maar eens aan de spaarboekjes van gepensioneerden, zieken, werklozen, maar vooral kleinkinderen
    Zo zie ik het ook nabi.
    Ze moeten vrijstelling geven tot 100.000€.
    Er wordt hier in België enorm veel gespaard en het zijn niet de kapitalisten die geld op spaarboekjes hebben staan.
    Die hebben al lang hun geld geïnvesteerd of geplaatst in papieren

Hier nog iets leuks:
    http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...nepanelen.aspx
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Sorry om een dommerik te zijn ...
    En ik die dacht dat ie weer verdwenen was, maar hij daagt toch weer op. 't Zal weer plezant worden.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Je hebt gelijk, maar de TS vroeg of je beter het geld in een sok kon steken. Jij focust op de 4,95 euro die je moet afgeven aan de belastingen en niet op de 28,05 euro interesten die je wel krijgt, in tegenstelling tot de sok.
    En je punt?
    In mijn berekening ben je bovenop de inflatie zeker nog die 5 euro kwijt.
    Of: 2200 plus 28.05 euro netto intrest x (100-2)% is nog 2183,49 waarde ipv 2188.34 als je kleinkind die 5 euro niet moet afgeven.
    Maar in de sok is dat : 2200 plus nul komma nul intrest x 98% is nog 2156 waard.

Dus het antwoord op de vraag van TS is ... ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Ze moeten vrijstelling geven tot 100.000€.
    Hoe zal jij dat afdwingen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Pas als ze op schulden belasting gaan heffen, zit ik in de problemen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Hoe zal jij dat afdwingen.
    Zoals met alles Pol: het is een politieke beslissing
    En wie hier tegen zal protesteren weten we ook al.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

En je punt?
    In mijn berekening ben je bovenop de inflatie zeker nog die 5 euro kwijt.
    Of: 2200 plus 28.05 euro netto intrest x (100-2)% is nog 2183,49 waarde ipv 2188.34 als je kleinkind die 5 euro niet moet afgeven.
    Maar in de sok is dat : 2200 plus nul komma nul intrest x 98% is nog 2156 waard.

Dus het antwoord op de vraag van TS is ... ?
    Dat hij het beste zijn geld op de bank zet, want dan houdt hij uiteindelijk toch meer over.

Maar, en hier hou je nog geen rekening mee. Je moet van het bedrag op de bank ook nog de bankkosten aftrekken. En dit verschild ook nog eens van bank tot bank, maar ik vermoed dat het toch ergens rond de 35 à 50 EUR per jaar kan zijn. En dan is die sok natuurlijk beter.

UPDATE: Alhoewel ik net ook informatie vond op het Internet dat sommige banken geen kosten aanrekenen. Dus, niet enkel op energie slim kiezen, maar ook op je bank, kan je kosten besparen.
    Laatst gewijzigd door Rudy Mas; 26 maart 2013 om 15:32
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100 - Website: http://www.rmfoto.be/

Op een spaarrekening heb je normaal geen kosten, en voor gewone rekeningen zijn er goedkope en dure banken hé.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

verschrikkelijk hoe inhalig ze worden
    en dat dan meestal om aan parasieten te geven
    bah

Opgelet dames en heren, niet brutaal worden of echt politiek gaan, anders gaat er een slotje op vrees ik.
    'I think of photographs as proof. Empirical evidence of both what is and what is not. Through the camera, I see not what is present, but what is missing. I see evidence of absence through the presence of what remains.'

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Op een spaarrekening heb je normaal geen kosten, en voor gewone rekeningen zijn er goedkope en dure banken hé.
    Inderdaad, ik heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan, maar ik heb hier mijn persoonlijke boekhouding van vorig jaar er eens bijgenomen. Ik heb vorig jaar 83,66 EUR aan bankkosten aangerekend gekregen.

Als ik dan zie dat dit bij een andere bank 0 EUR is. Dan begin ik er toch sterk aan te denken om over te schakelen. 83 EUR is voor sommigen misschien niet veel, maar voor mij is dat toch een hele hoop.

Dat is trouwens bijna het bedrag dat ik betaal voor mijn verzekering van mijn fotomateriaal. Dus verhuizen naar een andere bank levert mij dan het bedrag op dat ik hier kan aan besteden.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100 - Website: http://www.rmfoto.be/

Als je je geld thuis in een kluis steekt, dan moet je eerst een deel van je spaargeld uitgeven aan die kluis, dan doe je nog meer verlies...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    En wie hier tegen zal protesteren weten we ook al.
    En dat weet ik vooral...
    Leeft en LAAT LEVEN !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
    Inderdaad, ik heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan, maar ik heb hier mijn persoonlijke boekhouding van vorig jaar er eens bijgenomen. Ik heb vorig jaar 83,66 EUR aan bankkosten aangerekend gekregen.

Als ik dan zie dat dit bij een andere bank 0 EUR is. Dan begin ik er toch sterk aan te denken om over te schakelen. 83 EUR is voor sommigen misschien niet veel, maar voor mij is dat toch een hele hoop.

Dat is trouwens bijna het bedrag dat ik betaal voor mijn verzekering van mijn fotomateriaal. Dus verhuizen naar een andere bank levert mij dan het bedrag op dat ik hier kan aan besteden.
    Een paar jaar geleden heb ik al de verzekeringen die aan rekeningen gekoppeld zijn laten annuleren bij mijn verschillende banken. Dat is nog de grootste bedriegerij die ze je anders elk jaar aansmeren zonder dat je het weet. Maar je moet wel zelf het initiatief nemen om ervan af te geraken.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Als je je geld thuis in een kluis steekt, dan moet je eerst een deel van je spaargeld uitgeven aan die kluis, dan doe je nog meer verlies...
    Niemand weet wat er in de toekomst met onze spaarcenten gaat gebeuren. In Cyprus hadden ze ook eerst iedereen in het bad gehaald. Nu zijn ze wat afgezwakt, maar wie Dijsselbloem gisteren gehoord heeft zou wel zijn voorzorgen kunnen nemen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Niemand weet wat er in de toekomst met onze spaarcenten gaat gebeuren. In Cyprus hadden ze ook eerst iedereen in het bad gehaald. Nu zijn ze wat afgezwakt, maar wie Dijsselbloem gisteren gehoord heeft zou wel zijn voorzorgen kunnen nemen.
    Het nieuws (media) in de gaten houden overmorgen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    En ook geen erfeniskosten te betalen op spaarboekjes, als het geld in de zwarte kous zit.
    Dan moet je die kous wel onder je matras leggen want in een kluis ben je toch de pineut! .. en als je te veel baar geld in je kluis hebt liggen dan moet je later nog bewijzen dat je eigen geld geen "zwart" geld is als je het in omloop brengt ... heck .. ik moest eens tekst en uitleg geven omdat ik aan het loket van een "ander agentschap", 200€ kwam storten op de rekening van mijn zoon opdat hij zijn huishuur zou kunnen betalen !!

De hele crisis heeft voor mij 1 lichtpunt. Mijn hypothecaire lening staat momenteel op 1.18%
    'I think of photographs as proof. Empirical evidence of both what is and what is not. Through the camera, I see not what is present, but what is missing. I see evidence of absence through the presence of what remains.'

Maar je moet wel zelf het initiatief nemen om ervan af te geraken.
    Amaai. wel erg naief hè . Wat had je dan verwacht , meneer u betaalt veel te veel ,wilt u aub bij ons weg gaan en een ander nemen

ik kreeg geen prettig nieuws vandaag......wat mij doet besluiten om het er nog eens goed van te nemen.....en al die spaargeldproblemen op te lossen door het uit te geven........
    economie...here i come....
    groetjes aline

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
    ik kreeg geen prettig nieuws vandaag......wat mij doet besluiten om het er nog eens goed van te nemen.....en al die spaargeldproblemen op te lossen door het uit te geven........
    economie...here i come....
    "Ga d'r voor" en "geef er een lap op"
    Wel nog iets achter de hand houden he
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudbaers Bekijk bericht
    Amaai. wel erg naief hè . Wat had je dan verwacht , meneer u betaalt veel te veel ,wilt u aub bij ons weg gaan en een ander nemen
    We weten stilaan dat jij denkt de slimste van de klas te zijn hé. Ik heb je hier al grotere nonsens weten uitkramen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Nog even dit : voor diegenen die zinnens zijn hun euros in de sok te deponeren, let op, want mocht je ze dan ooit willen terug naar de banken brengen dan zal je goed moeten kunnen uitleggen vanwaar dat geld plots komt. Je financiële instelling zou wel eens kunnen denken dat het om zwarte euros gaat.
    Leeft en LAAT LEVEN !

@ theokus....zal ik zeker doen
    ben mijn frustratie eerst aan het "afkuisen" (grote kuis) zal alles dan wel weer in de juis perceptie zien....
    groetjes aline

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 januari 2011, 14:23
  2. belasting vraagje zelfstandige
    Door yoep in forum Chit Chat
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 23 juni 2009, 13:53
  3. evolutie hypotheek rente
    Door jwllms in forum Chit Chat
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 9 april 2009, 22:46