Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

    Vroeger sprak men over de "Robinson-lijst" maar die scheen net het tegenovergestelde te doen.
    Om op deze nieuwe lijst te komen moet men zich eerst registreren, wat ik al raar vind...

    De laatste tijd worden wij bijna dagelijks lastig gevallen door Test-aankoop....
    Ook na aangeven dat we totaal geen interesse hebben.
    Vind het wel rare praktijken voor een consumenten organisatie...

    Dus, is hier iets tegen te beginnen?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

    Vroeger ook regelmatig ongewenste oproepen gehad.

    Sinds ik me daar op geregistreerd heb, geen enkele meer. Lijkt dus wel te werken.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
      Vroeger ook regelmatig ongewenste oproepen gehad.

      Sinds ik me daar op geregistreerd heb, geen enkele meer. Lijkt dus wel te werken.
      Voila, gedaan, ben benieuwd..

      Thx Steef !
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

        Sinds ik op mijn Fritzbox inkomende gesprekken zonder nummer rechtstreeks naar het antwoordapparaat stuur ("U belt anoniem, probeer het nogmaals met bekendmaking van uw nummer, anonieme oproepen worden niet beantwoord") krijgen we geen "spamoproepen" meer.
        Voor we dit deden maakte ik altijd direct duidelijk dat ze mij niet meer mochten bellen. Blijkbaar hebben ze toch door dat iemand ergeren (ja PX en TN ik bedoel jullie ) contraproductief is.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Sinds ik op mijn Fritzbox inkomende gesprekken zonder nummer rechtstreeks naar het antwoordapparaat stuur ("U belt anoniem, probeer het nogmaals met bekendmaking van uw nummer, anonieme oproepen worden niet beantwoord") krijgen we geen "spamoproepen" meer.
          Voor we dit deden maakte ik altijd direct duidelijk dat ze mij niet meer mochten bellen. Blijkbaar hebben ze toch door dat iemand ergeren (ja PX en TN ik bedoel jullie ) contraproductief is.


          Als ik als monteur ergens naar toe moet en ik moet de klant verwittigen bel ik ook anoniem.
          Ik denk wel dat je weet waarom. Als ze dan niet opnemen zijn ze klaarblijkelijk niet thuis.
          Dus geen reparatie.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #6
            Re: Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

            Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
            Als ik als monteur ergens naar toe moet en ik moet de klant verwittigen bel ik ook anoniem.
            Ik denk wel dat je weet waarom. Als ze dan niet opnemen zijn ze klaarblijkelijk niet thuis.
            Dus geen reparatie.
            Als ik iemand verwacht kan ik dat gemakkelijk tijdelijk uitschakelen. 't Is niet dat er alle dagen monteurs moeten langskomen, hé. Wie ons moet hebben weet ons te vinden en geef toe, anonieme oproepen zijn 99.99% spam. Ik krijg er wel altijd een mail van in mijn mailbox maar de telefoon belt niet. Er staan nog een aantal andere nummers geblokkeerd, allemaal van callcenters voor telecom en energie.

            Message from FRITZ!Box:

            A call from Unknown (Name unknown) arrived at your FRITZ!Box

            Call from: Name unknown (Unknown)
            for the number: ************
            Date: 14-08-2018
            Time: 08:17
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

              Het bel me niet register is een initiatief van de overheid en werkt wel degelijk.
              De vroegere robinsonlijst werd onderhouden door... een marketingbedrijf!

              Echter is een recente plaag dat ze nu bellen via VOIP en om het even welke valse nummer kunnen gebruiken. Die oproepen komen meestal uit het verre buitenland. Er is niets tegen te beginnen
              Het beste is om uw nummer anoniem te maken en er extreem zorgzaam (om niet te zeggen paranoide) mee om te gaan aan wie je het nummer doorgeeft. Zo voorkom je verspreiding in het wild.

              Comment


              • #8
                Re: Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Het bel me niet register is een initiatief van de overheid en werkt wel degelijk.
                Die dienst werkt correct als je te maken hebt met een correct bedrijf, als het bedrijf de lijst niet raadpleegt (normaal verplicht) dan ben je nog niet geholpen.
                En vooral buitenlandse bedrijven trekken zich daar niets van aan ... probleem want er zijn bijna geen Belgische meer.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

                  Daar geef ik je volsterkt gelijk in VerSeg. Eigenlijk zou dit op Europees vlak geregeld moeten worden. En dan nog is het niet waterdicht.

                  Ik zal een leuke anecdote vertellen.
                  Wij hebben hier een VOIP centrale staan en ik had bij de instellingen als uitgaande nummer mijn klantnummer bij de provider ingevuld. Dat was een zeer kort nummer van 6 cijfers of zo.

                  Op een dag bel ik de politie voor een incident in de straat en op hun scherm kwam dat korte nummer waardoor ze dachten dat ik met een intern toestel aan het bellen was Ik kreeg vreemde vragen hierover van hoe dit wel mogelijk was dat ik zou bellen naar de politie met een toestel van de politie Heb ik gelijk een premium VIP behandeling gekregen bij mijn klacht.
                  Mijn punt is dat je in die VOIP centrales elke nummer kan invullen en de centrales verder op verwerken die dan als eigen landnummers. Zo kan je nooit weten van waar een oproep komt.

                  De reden is dat het telefoonnetwerk zeer streng georganiseerd is en daar geen misverstanden mogeljk zijn. Maar bij VOIP is er niemand die er op toekijkt met wildgroei tot gevolg voor wie het wil misbruiken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

                    Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                    Als ik als monteur ergens naar toe moet en ik moet de klant verwittigen bel ik ook anoniem.
                    Ik denk wel dat je weet waarom. Als ze dan niet opnemen zijn ze klaarblijkelijk niet thuis.
                    Dus geen reparatie.
                    Als die klant niet thuis is en je nummer wordt wél meegestuurd, wat is dan het verschil ? Of mis ik iets ?
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Als die klant niet thuis is en je nummer wordt wél meegestuurd, wat is dan het verschil ? Of mis ik iets ?
                      Als de klant het nummer van de technieker kent, dan belt die klant rechtstreeks dag of nacht naar de technieker.
                      Het is heel storend als je met een reparatie bezig bent en voortdurend wordt opgebeld.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

                        En bovendien kost dat meer aan de klant.😏
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Als de klant het nummer van de technieker kent, dan belt die klant rechtstreeks dag of nacht naar de technieker.
                          Het is heel storend als je met een reparatie bezig bent en voortdurend wordt opgebeld.
                          Idd, ze vinden het niet leuk als je gebeld wordt tijdens hun reparatie maar ze bellen wel zelf op als je op een ander bezig bent.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #14
                            Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

                            Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                            Idd, ze vinden het niet leuk als je gebeld wordt tijdens hun reparatie maar ze bellen wel zelf op als je op een ander bezig bent.
                            Als je een technieker laat langskomen, dan heb je normaal wel vooraf opgegeven dat je thuis bent op dat moment.
                            Ze bellen vooraf nog even om zeker te zijn dat het echt zo is en dat hebben ze bij het maken van de afspraak ook aangekondigd dat ze dat zouden doen ... als je dan niet antwoordt, dan lijkt het dat je er niet bent.

                            En een klant dat uw nummer te pakken krijgt ... die vergeet dat nooit meer en de meesten bellen dan altijd rechtstreeks naar u, ook tijdens verlofdagen, WE’s of voor zaken waarmee je niet eens kan helpen.

                            Het is klantgericht kenbaar te zijn, maar er is een keerzijde aan de medaille want velen misbruiken dat.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bel-me-niet-meer-lijst: nuttig?

                              Ik sta nu een jaar op de bel-me-niet-meer-lijst en het is volledig gedaan met oproepen van Proximus, Nespresso Club, verkopers van puzzeltijdschriften, verkopers van sokken-en onderbroekpaketten, diepvriesproducten, enz.
                              Nog wél 2 keer een oproep van Microsoft gekregen om te zeggen dat mijn pc gehakt was door ISIS, maar in India zullen ze die lijst niet kennen.

                              Comment

                              Working...
                              X