Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij autosleutel vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: batterij autosleutel vervangen

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Euhhh Tommie, ik volg even niet, heeft TS mir ergens gezegd of gesuggereerd dat dat gratis moest?
    Hij vond "19€" veel geld voor een simpel batterijtje, niet meer en niet minder.
    En wees gerust, daar maken ze geen factuur voor....
    En ik weet zeker dat mijn garage mij daar niets voor zou aanrekenen, een service die hun 2€ kost
    betaald zichzelf terug, zo hou je klanten tevreden, de beste reclame voor een garage.

    En bovendien is het "mijn gedacht" toch wel handig als je dat zelf kan, je zal het maar voorhebben
    bij het begin van een drieweekse reis dat je steeds die melding krijgt en indien keyless starten voorzien is.
    Lees de openingspost maar eens.
    Daar staat zeker het woord gratis in.
    In een grote garage maken ze daar zeker een factuur voor.

    Kleine garages weet ik niet, ik kom daar vrijwel niet.
    Maar ik weet wel dat ze aan een firmawagen niks doen zonder dat er een factuur gemaakt wordt.

    Comment


    • #17
      Re: batterij autosleutel vervangen

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      In een grote garage maken ze daar zeker een factuur voor.
      Kleine garages weet ik niet, ik kom daar vrijwel niet.
      Maar ik weet wel dat ze aan een firmawagen niks doen zonder dat er een factuur gemaakt wordt.
      Klopt, ik ken hier op de streek twee garages met twee techniekers in de werkplaats en 7 of 8 mannen
      in de bureau, toonzaal en magazijn...... niet aan mij besteed.

      Comment


      • #18
        Re: batterij autosleutel vervangen

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        En je remote best in een kooi van Faraday bewaren (blikken doosje)
        Bij mij ligt het vol van die doosjes, alleen ik gebruik ze al lang niet meer. Maar er zijn ook camera's en alarminstallatie. Alleen als ze ons carjacken met geweld zijn wij er ook aan voor de moeite. Maar wij gaan nog rustig slapen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: batterij autosleutel vervangen

          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Vorige week kwam er op het dashboard van onze wagen de melding dat de batterij van de autosleutel bijna leeg is en dus vervangen moet worden. De auto is 2 jaar oud. Vandaag naar de garage, dat is dan 19 euro aub. En gebruik nu best je reserve sleutel want die zal dan binnenkort ook een nieuwe batterij nodig hebben. Dus nog eens 19 euro.

          Dat je voor de batterij 10 euro moet betalen kan ik begrijpen (alhoewel is dat niet veel geld voor een batterij?) maar dat ze daar ook nog eens 7 euro "werkuren" voor aanrekenen vind ik wat overdreven. Ze zouden dit wel eens gratis mogen doen als extra service.
          Je kan dit schijnbaar ook niet zelf vervangen.

          mir
          Normale duurtijd voor een dergelijke batterij. Maar inderdaad nogal een dure oplossing. Zou toch ook even moeten slikken. Maar het is blijkbaar zo dat sommige garages hun klanten wel eens durven vangen met dergelijke zaken. Het is ook zo dat dit vroeger niet werd gemeld op het dashboard en je dit pas gewaar werd na falen bij gebruik. Met mijn vorige wagen gaf de garage mij direct een tweed batterij mee om die zelf in de sleutel te vervangen. Nu is dit blijkbaar weer een beetje ingewikkelder geworden.
          En ja "batterijen", wie daarin ooit heeft geïnvesteerd doet wel goeie zaken heden ten dage maar blijkbaar gaat de meeste winst nog naar de tussenpersoon. Nogal dikwijls...
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: batterij autosleutel vervangen

            Het gaat hier over een prive wagen dus geen leasing voor alle duidelijkheid. Er is inderdaad een factuur voor opgemaakt , de batterij de werkuren en de milieu bijdrage stonden netjes op de factuur incl 21% btw dus

            Ja alles moet betaald worden tegenwoordig he. Maar blijkbaar verdienen ze nog niet genoeg op de batterij alleen ( rekenen ze 10 euro voor aan ) .

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #21
              Re: batterij autosleutel vervangen

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Maar blijkbaar verdienen ze nog niet genoeg op de batterij alleen ( rekenen ze 10 euro voor aan ) .

              mir

              Comment


              • #22
                Re: batterij autosleutel vervangen

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Maar wel 6.95 euro erbij voor pakketverzending...
                je koopt ze dan beter in de lokale supermarkt.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #23
                  Re: batterij autosleutel vervangen

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  En wees gerust, daar maken ze geen factuur voor....
                  Maar ze kopen die normaal wel aan met factuur en dan zit dat mee in de boekhouding ... dat moet verwerkt worden.

                  En ik weet zeker dat mijn garage mij daar niets voor zou aanrekenen, een service die hun 2€ kost
                  betaald zichzelf terug, zo hou je klanten tevreden, de beste reclame voor een garage.
                  Valt te zien hoe je dat allemaal bekijkt ... de ene betaalt bij aankoop onbewust 500€ te veel en krijgt alle prutskes dan gratis.
                  De andere betaalt misschien 500€ minder en moet voor alle prutskes betalen ... op een of andere manier hebben we het altijd betaald.

                  En bovendien is het "mijn gedacht" toch wel handig als je dat zelf kan, je zal het maar voorhebben
                  bij het begin van een drieweekse reis dat je steeds die melding krijgt en indien keyless starten voorzien is.
                  In het slechtste geval doe je de wagen open met de sleutel, starten lukt normaal altijd, ook met een platte batterij van de afstandsbediening als je die even op de juiste plaats houdt ... niets om wakker van te liggen.

                  En anders ... wie heeft er altijd een reserve batterij bij als hij op vakantie vertrekt?

                  En die batterij kost nu al twee Euro meer ... aan elektriciteit om over een paar Euro te kibbelen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: batterij autosleutel vervangen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Maar wel 6.95 euro erbij voor pakketverzending...
                    je koopt ze dan beter in de lokale supermarkt.
                    Ik heb hier nog een aantal CR2032 batterijtjes liggen, die komen van de Action, ze verkopen die daar per 8 (de juiste prijs weet ik niet meer, maar ik ben er vrij zeker van dat ik geen 5 euro betaald heb voor die 8 stuks).
                    De verpakking van sommige batterijtjes is duurder dan de batterijtjes zelf.
                    Ik heb geen idee of de capaciteit van die goedkope lithium cellen lager is dan bij die van de dure merken (dat heb ik niet getest).
                    Als de dure merken een hogere capaciteit hebben, dan is dat verschil doorgaans niet zo heel erg groot, terwijl de prijs wel een veelvoud is van die van de goedkopere alternatieven.
                    De prijs per mAh van die goedkope celletjes is hoogstwaarschijnlijk een stuk lager dan bij de "bekende merken".
                    Dat geldt ook voor alkalinebatterijen, de dure merken hebben soms een iets hogere capaciteit dan alkalinebatterijen van de minder bekende merken, maar die prijs van de batterijtjes van bekende merken is gewoonlijk wel véél hoger waardoor je met die batterijen nooit voordeliger uit bent.

                    Als de dure merken reclame maken dat hun alkalinebatterijen zoveel maal langer mee gaan, vergeet dan niet te kijken naar de uitleg bij het "sterretje", waar altijd vermeld wordt dat die vergelijking geldt voor alkalinebatterijen tegenover zink-koolstof batterijen die een veel lagere capaciteit hebben dan alkalinebatterijen (dat ligt aan de interne chemie, en niet aan het merk, en dat geldt voor alle zink-koolstofbatterijen).

                    Maar als je de batterijtjes laat vervangen in een garage, en je moet dan de werkuren betalen, dan is het misschien toch voordeliger om voor de best mogelijke batterijtjes te kiezen, anders moet je eerder opnieuw werkuren betalen om het batterijtje te laten vervangen...
                    Last edited by Black B@ndit; 17 april 2018, 16:21.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: batterij autosleutel vervangen

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Maar ze kopen die normaal wel aan met factuur en dan zit dat mee in de boekhouding ... dat moet verwerkt worden.

                      Valt te zien hoe je dat allemaal bekijkt ... de ene betaalt bij aankoop onbewust 500€ te veel en krijgt alle prutskes dan gratis.
                      De andere betaalt misschien 500€ minder en moet voor alle prutskes betalen ... op een of andere manier hebben we het altijd betaald.

                      In het slechtste geval doe je de wagen open met de sleutel, starten lukt normaal altijd, ook met een platte batterij van de afstandsbediening als je die even op de juiste plaats houdt ... niets om wakker van te liggen.

                      En anders ... wie heeft er altijd een reserve batterij bij als hij op vakantie vertrekt?

                      En die batterij kost nu al twee Euro meer ... aan elektriciteit om over een paar Euro te kibbelen.
                      Draai en keer het zoals je wil Freddy, ik vind 19€ net als mir veel te duur voor een batterijtje van 1€ en één minuut werk.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Maar wel 6.95 euro erbij voor pakketverzending...
                      je koopt ze dan beter in de lokale supermarkt.
                      Was maar ter info wat zo een batterijtje eigenlijk maar kost voor een goed merk Leopard.
                      En nu zeg ik er niets meer over.
                      Last edited by Guest42; 17 april 2018, 16:26.

                      Comment


                      • #26
                        Re: batterij autosleutel vervangen

                        Dat is niet goedkoop, maar een deftige batterij kost wel wat meer dan 1 €.
                        En als 19€ al te veel kosten zijn voor een wagen, dan beklaag ik de dag dat er eens echt iets moet vervangen worden.

                        Ik ben vorige maandag naar de tandarts geweest ... 410€ voor een uurtje, dat vind ik veel.
                        De vorige keer 820€ voor twee uurtjes.
                        En meer dan de helft is uit eigen zak, daar moeten velen een halve maand voor werken.

                        Ik veranderde nog liever 10 batterijen. [emoji1]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: batterij autosleutel vervangen

                          Een nieuwe sleutel kost je meer dan 100€ als je hem vernielt bij het openprutsen.
                          Is 19€ dan te veel als je 2 linkerhanden hebt, of je niet op Youtube wil zoeken hoe de sleutel zonder te beschadigen opengemaakt kan worden ?

                          Comment


                          • #28
                            Re: batterij autosleutel vervangen

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Draai en keer het zoals je wil Freddy, ik vind 19€ net als mir veel te duur voor een batterijtje van 1€ en één minuut werk.



                            Was maar ter info wat zo een batterijtje eigenlijk maar kost voor een goed merk Leopard.
                            En nu zeg ik er niets meer over.
                            Geen erg, Geert.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #29
                              Re: batterij autosleutel vervangen

                              Als je die verrassingen wil vermijden, neem dan eerst je telefoon, bel naar 3 garages en vraag wat het gaat kosten, dan weet je het op voorhand.

                              Mensen denken nog altijd dat handelaars rijk worden van factuurtjes van 20€.
                              Dieje gast die dat batterijtje vervangen heeft kost per maand 5000€, dat zijn bijna 300 batterijkes die hij elke maand moet vervangen, en dan is de bureaustoel, printer, computer, electriciteit, huur, verwarming etc nog niet betaald.

                              Als je denkt rijk te worden met batterijkes te vervangen voor 5€, waar wacht je dan op. Een diploma heb je daar niet voor nodig.

                              Wat een gemekker zeg over 20€.

                              Comment


                              • #30
                                Re: batterij autosleutel vervangen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Als je denkt rijk te worden met batterijkes te vervangen voor 5€, waar wacht je dan op. Een diploma heb je daar niet voor nodig.
                                Wat een gemekker zeg over 20€.
                                Maar over een camerabody van 3500€ en een 80/200 2.8 van 2500€ wordt niet gemekkerd.

                                Comment

                                Working...
                                X