Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 126 t/m 150 van 173

Discussie: Basta terug nodig

  1. #126

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Doel was dat in “normale omstandigheden” 80% van de oproepen binnen de 2 of 3 minuten zouden beantwoord worden en dat voor de rest een mogelijkheid moest geboden worden om ofwel te wachten, momenten kenbaar te maken wanneer het minder druk is, ofwel een boodschap na te kunnen laten om teruggebeld te kunnen worden ofwel een andere manier van communiceren mogelijk te maken.
    Ik heb bovenstaande "conventie" nog eens aandachtiger bekeken. Weer een héél groot licht die zo'n misbaksel op de wereld gezet heeft.

    Elk bedrijf dat gans het jaar verwittigt dat het "langer kan duren dan normaal" en u verwijst naar andere manieren van contactname is perfect in orde met de regel.
    Of denk je echt dat de overheid hun statistieken gaat controleren ? (als die er al zijn tenminste)
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  2. #127

    Standaard Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik heb bovenstaande "conventie" nog eens aandachtiger bekeken. Weer een héél groot licht die zo'n misbaksel op de wereld gezet heeft.

    Elk bedrijf dat gans het jaar verwittigt dat het "langer kan duren dan normaal" en u verwijst naar andere manieren van contactname is perfect in orde met de regel.
    Er zijn ook maar een paar bedrijven die dat ondertekend hebben en het is niet meteen de overheid dat dit opgelegd heeft.
    Het was (alvast in het begin) ook maar een vrijwillige ondertekening van die conventie.
    Ik zeg “was” omdat alles zo vaak verandert dat men bijna niet kan bijhouden wat actueel is.

    Of denk je echt dat de overheid hun statistieken gaat controleren ? (als die er al zijn tenminste)
    Of alle diensten statistieken houden kan ik niet zeggen, ik werk gelukkig niet overal.
    Maar bij vele bedrijven wordt toch heel bewust gemeten hoe accuraat hun service is en wat de klantentevredenheid is door middel van analyses en marktonderzoeken.
    Statistieken werken uiteraard altijd met gemiddelden, zoiets kan men nooit individueel bekijken tenzij extreme gevallen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  3. #128

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Mij doet die "conventie" vooral denken aan een kleuterklas:

    De meester zegt: "mannekes, ge moet de telefoon beantwoorden binnen de 2 minuten, en als dat niet lukt moet je een bandje laten lopen dat het langer kan duren en dat ze ook een mailtje kunnen sturen".

    De meester zegt: "mannekes, dat mailtje moet ge binnen de 5 dagen beantwoorden en als dat niet lukt moet ge bij het ontvangen van het mailtje een automatisch antwoordje sturen met de melding dat het langer zal duren.
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  4. #129

    Standaard Basta terug nodig

    Op veel plaatsen waar men langs gaat lossen ze dat anders op ... “neem een nummer (ticket)”.
    Wanneer ze dat nummer afroepen ... dat is een andere vraag.
    Mogelijks volgt iets later “sorry maar we gaan sluiten”.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  5. #130

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Op veel plaatsen waar men langs gaat lossen ze dat anders op ... “neem een nummer (ticket)”.
    Wanneer ze dat nummer afroepen ... dat is een andere vraag.
    Mogelijks volgt iets later “sorry maar we gaan sluiten”.
    Dit topic gaat wel over de tendens die ik gewaar wordt bij de telefonische (on)bereikbaarheid van steeds méér helpdesks (dus niet allemaal).
    Wat heeft een ticketje in een winkel hier mee te maken ?
    Plus, daar zie je dan met eigen ogen hoe druk het wel is, bij een bandje dat 50 keer gedurende 25 minuten om de 30 seconden komt vertellen dat je "de eerstvolgende in de rij bent" tast je volkomen in het duister.
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  6. #131

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Wat heeft een ticketje in een winkel hier mee te maken ?
    Plus, daar zie je dan met eigen ogen hoe druk het wel is, bij een bandje dat 50 keer gedurende 25 minuten om de 30 seconden komt vertellen dat je "de eerstvolgende in de rij bent" tast je volkomen in het duister.
    Vroeger was dit inderdaad zo met de logische volgnummers van tickets, maar daar stappen ze meer en meer van af.
    Als je bijvoorbeeld bij CB een ticket neemt, dan zijn dat random nummers en dan nog eens verdeeld volgens de reden van bezoek.
    Ook zo doet Telenet dat hier in hun center.
    Men weet dus niet wie in dezelfde reeks zit in jouw wachtrij waardoor inschatten zeer moeilijk wordt.

    Ik begrijp wel wat je bedoelt per telefoon, dat is zeker niet plezant.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  7. #132

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Woensdag "out of the blue" een mail van CB dat ze de fabrikant hadden gevraagd hoe het zat met de herstelling maar dat ze geen antwoord hadden gekregen. Gisteren een mail met trackingnummer dat het herstelde product verstuurd werd en deze morgen om half negen Bpost aan de deur.

    Het product is niet hersteld maar vervangen, het ziet er volledig nieuw uit maar de verzegeling van de doos doet mij vermoeden dat het om een "refurbished" artikel gaat.
    In elk geval, weer perfect afgehandeld.

    Het mag dan zo zijn dat telefonisch contact stroever gaat, het uiteindelijke resultaat bij problemen is wat telt en daar zijn (hier) geen klachten over.
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

  8. #133

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Een "helpdesk" gelijkaardig verhaal.
    Ik probeer al 2 dagen een reis te boeken via de TUI-website. Nu uren proberen en iedere keer weer vast hangen op dezelfde boekingpagina 3 (van 4) geprobeerd via de (web)chat. Daar bleef ik steken op de "eerstvolgende die zal geholpen worden". Belangrijke aanvulling: op 2 verschillende laptops met verschillende configuratie en verschillende W10 versie was pagina 3 en "eerstvolgende" het eindstation met 4 verschillende browsers (IE, Edge, FF en Chrome). Niet voorbij te komen.

    Facebook geopend en op TUI pagina gepost, binnen 2 minuten (twee minuten!) antwoord en dan (om privacy redenen) verder geconverseerd via Messenger. Kort relaas van het verloop van dit gesprek: boeken zou probleemloos moeten gaan maar om een bizarre reden deed het dit niet op mijn laptop, noch die van mijn werkgever. De FB medewerkster (zeer vriendelijke jongedame!) kon mij niet helpen en raadde aan te bellen op het 070 nummer.
    Conclusie: om welke vreemde en onlogische reden dan ook dat 2 computers en 4 browsers weigerden om verder te gaan met de volgende webpagina en de "help"chat, via FB onmiddellijk reactie.


    Edit: vakantie is nu toch geboekt, om een onduidelijke reden lukte het ineens wel. (Ik heb het 070 nummer niet gebeld)
    Laatst gewijzigd door nabi; 29 juni 2018 om 18:51

  9. #134

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Ik wou gaan schrijven dat het Coolblue telefoon probleem blijkbaar achter de rug was, niet dus. Begin van de week even gebeld omdat een beloofde levering er niet doorkwam en ik gewoon wou weten wat de oorzaak was en wanneer ik de levering wel kon verwachten. Binnen de minuut een "echte" coolblue-er aan de lijn ! Maar vandaag even gebeld voor een inlichting en direct hun "toverzinnetje": "wegens onverwachte drukte".....

    Qua helpdesk vrij recent een super ervaring gehad: ik bestel kapjes bij Gamma om op de palen te zetten van onze tuinafsluiting. Was voor een 54 euro. Net toen ik de bestelling betaald heb zie ik op de site: 17% korting op 1 artikel. Dat was toch zo'n 9 euro. Zonder veel hoop de helpdesk gebeld en die persoon (een Nederlander) de zaak uitgelegd: ik zeg hem dat ik de bestelling bij ontvangst kan terugbrengen naar de winkel en dan opnieuw mét de korting kan bestellen. Betekent dan méér administratie en vervoerkosten voor Gamma. Daar kon die man perfect inkomen en hij heeft de korting gewoon teruggestort.
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  10. #135

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik wou gaan schrijven dat het Coolblue telefoon probleem blijkbaar achter de rug was, niet dus. Begin van de week even gebeld omdat een beloofde levering er niet doorkwam en ik gewoon wou weten wat de oorzaak was en wanneer ik de levering wel kon verwachten. Binnen de minuut een "echte" coolblue-er aan de lijn ! Maar vandaag even gebeld voor een inlichting en direct hun "toverzinnetje": "wegens onverwachte drukte".....
    Mail hen eens.
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

  11. #136

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Mail hen eens.
    Dus ik moet minutenlang vanalles gaan typen omdat zij hun telefonische helpdesk uitgekleed hebben ? En om een paar dagen te zitten wachten op een antwoord.
    Dit topic juist gestart omdat de telefonische bereikbaarheid bij veel bedrijven flink (en chronisch) begint achteruit te boeren.
    In feite kan je de bedrijven weinig kwalijk nemen: er wordt een soort "conventie" afgesproken dat ze moeten verwittigen als het lang gaat duren, wat ze natuurlijk maar al te graag toepassen.

    Qua leveringen en in de winkel in Lochristi heb ik tot nu toe trouwens geen enkel probleem met Coolblue.
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  12. #137

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Dus ik moet minutenlang vanalles gaan typen omdat zij hun telefonische helpdesk uitgekleed hebben ? En om een paar dagen te zitten wachten op een antwoord.
    1. Je kan kiezen, minutenlang een mail typen naar een bedrijf of minutenlang je ergernis op dit forum typen. Welke van beiden lost je probleem op.
    2. "Dagen lang"? Meestal kan je een paar vraag/antwoord mails op een dag verwachten. In het slechtste geval wordt een late namiddag mail de volgende ochtend beantwoord.
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

  13. #138

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    In feite kan je de bedrijven weinig kwalijk nemen: er wordt een soort "conventie" afgesproken dat ze moeten verwittigen als het lang gaat duren, wat ze natuurlijk maar al te graag toepassen.
    Waarom altijd maar één puntje eruit pikken dat het beste uitkomt en dan nog eens verdraaid weergeven om het zo slecht mogelijk te kunnen voorstellen?
    De overeenkomst betekende ook dat ze 80% binnen de 2 of 3 minuten (afhankelijk welke versie) zouden beantwoorden in normale omstandigheden, het eventuele probleem zou zich dus maar voor 20% van de klanten mogen voordoen volgend de conventie.

    En inderdaad, zoals on4bam aangekaart heeft … je verliest meer tijd en doet meer moeite om het hier neer te pennen dan wat nodig is om die mensen te contacteren.

    Het hoeft niet altijd via telefoon te gaan, er zijn veel meer mogelijkheden op dit moment die voor niet dringende zaken evengoed bruikbaar zijn.
    Als een support 50 mensen in dienst heeft en er bellen 51 klanten tegelijk, dan is er al ene die moet wachten en niet meteen geholpen kan worden (vermoedelijk pechvogel nete ), daarentegen als er maar 25 klanten bellen dan zitten er daar 25 in hun vingers te draaien en dat is niet rendabel en daar heeft de klant ook niets aan.
    Met e-mail of online ticketsysteem bijvoorbeeld, dan kunnen ze op de momenten dat niemand belt de e-mails verder behandelen waardoor het zowel voor het bedrijf rendabeler is (iedereen blijft bezig) als voor de klanten die op hun niet dringende vragen meestal toch binnen een aanvaardbare termijn een antwoord krijgen.

    Deze week een probleem met onze TV … om 10u30 gebeld naar de winkel en binnen de 10 seconden de juiste persoon van support aan de lijn, hij vroeg me een foto te sturen van het probleem alsook het serienummer.
    Even later stuur ik de mail en binnen de twee minuten krijg ik het antwoord dat hij het doorgegeven heeft aan de fabrikant voor een thuisherstelling.
    Nog geen vijf minuten later bevestiging van de fabrikant dat mijn garantieaanvraag verwerkt werd en dat het dossier volledig is indien ik een kopij van de aankoopfactuur (garantiebewijs) zou uploaden.
    Ik klik op de link om dat te doen, verloopt vlot … direct bevestiging met een link om een datum af te spreken (zelf in te kiezen), daarop geklikt en meteen bevestiging.
    En alles zowel via e-mail als SMS ontvangen met in het bericht een vermelding naar het andere (We hebben u ook een SMS gestuurd / We hebben u ook een e-mail gestuurd).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  14. #139

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    omdat zij hun telefonische helpdesk uitgekleed hebben?
    Kan je eens toelichten van welk bedrijf jij weet dat ze dit effectief gedaan hebben a.u.b.?
    Niet vermoeden, maar weten hé!
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  15. #140

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Kijk Verseg, ik kan dit niet zwart op wit bewijzen, maar bij Coolblue (waar buiten die telefonie alles prima verloopt, bij mij toch) kreeg je jaaaaaaren aan een stuk gegarandeerd een medewerker aan de lijn binnen de minuut. Sinds enkele tijd is dat nu de allergrootste uitzondering. Vroeger nooit die boodschap van "onvoorziene drukte" gehoord.
    Vermoedelijk krijgen ze door hun succes nu méér oproepen dan vroeger, zaak is om daar dan op in te spelen, maar dat kost iets hé.
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm


  16. #141

    Standaard Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Vermoedelijk krijgen ze door hun succes nu méér oproepen dan vroeger, zaak is om daar dan op in te spelen, maar dat kost iets hé.
    Misschien daarom dat er al een hele tijd verschillende vacatures open staan bij CB?
    Dat lijkt me toch eerder personeel bij nemen dan inperken?

    Personeel vinden is vaak moeilijker dan personeel zoeken.
    Weet je dat veel jongeren en zelfs ouderen komen solliciteren omdat ze “moeten” van de RVA, niet omdat ze “willen” werken.
    “Graag een attest dat ik hier geweest ben” is de meest voorkomende vraag.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  17. #142

    Standaard Re: Basta terug nodig

    En om het lot te tarten heb ik zonet nog iets besteld bij de blauwe vriendjes.

    Riskeer ik nu mijn leven?
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

  18. #143

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    En om het lot te tarten heb ik zonet nog iets besteld bij de blauwe vriendjes.

    Riskeer ik nu mijn leven?
    Bij de smurfen??? Maareuh....die bestaan niet écht hé, Tommie
    "Stultitiam simulare loco prudentia summa est"

  19. #144

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Bij de smurfen??? Maareuh....die bestaan niet écht hé, Tommie
    Bel eens 101.
    Als ze opnemen ... tenzij onderbemand.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  20. #145

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Bij de smurfen??? Maareuh....die bestaan niet écht hé, Tommie
    Je hebt zojuist heel mijn jeugd vernield.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

  21. #146

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Je hebt zojuist heel mijn jeugd vernield.
    Ze bestaan wel echt hoor.
    Om uw jeugd wat op te krikken: https://youtu.be/gnYggJwvALo
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  22. #147

    Standaard Re: Basta terug nodig

    De smurfen hebben mijn pakje toch mooi op Maandag gesmurfd

    Zeer vriendelijke smurf in een wit buske met oranje streepjes. Smurft bij ons altijd tussen 20 en 22h, dan smurft hij dat de hele buurt thuis is, en moet hij het niet over het hek smurfen.
    Slimme smurf!
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

  23. #148

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Hier heeft de bolsmurf vandaag meerdere pakjes een dag te vroeg geleverd ... stond levering woensdag.
    Maar ikke blij, beter te vroeg dan te laat.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  24. #149

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Hier heeft de bolsmurf vandaag meerdere pakjes een dag te vroeg geleverd ... stond levering woensdag.
    Maar ikke blij, beter te vroeg dan te laat.
    Vandaag de dpd-smurf aan de deur gehad - 24 x 16 capsules Dolce Gusto - we kunnen er weer even tegen !
    En wat bracht hij bij jullie ?

    PS: ik was fout - 't Is Sinterklaas die niet bestaat !
    "Stultitiam simulare loco prudentia summa est"

  25. #150

    Standaard Re: Basta terug nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    PS: ik was fout - 't Is Sinterklaas die niet bestaat !
    Waaaaaatttt! Ga je daarna nog beweren dat de kerstman ook niet bestaat zeker?
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

  1. Wat heb ik nodig?
    Door Speedy in forum Strobist
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 20 november 2014, 14:47
  2. dvd nodig?
    Door magietje in forum Beginnershoek
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 4 februari 2011, 15:30
  3. Wat heb ik nodig?
    Door amandavdhoog in forum Algemeen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 14 december 2008, 00:02
  4. Help nodig, bel de 100
    Door jdm in forum Chit Chat
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 12 juli 2007, 17:26
  5. Dioptriewieltje nodig = oogarts nodig?
    Door drd in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 3 oktober 2006, 03:51

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •