Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 4 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 100 van 125

Discussie: Basta terug nodig

Standaard Re: Basta terug nodig

Als het goed is mag het ook gezegd ...
    Na een foute bestelling op vrijdag vandaag op vaderdag binnen de minuut iemand van de helpdesk van Kamera Express aan de lijn.
    Morgen wordt de nieuwe lens al geleverd.

Jaja

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon D500/D7200/D5200, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Om 19u55 vandaag mailtje naar klantendienst van Coolblue. Op de website staat " E-mail onze klantenservice Binnen 1 uur antwoord. "
    Dat klopt, binnen de 5 minuten kreeg ik dit:
    Beloofd is beloofd. Daar staan we voor bij Coolblue. Met alle Coolblue'ers
    werken we elke dag keihard om onze beloftes waar te maken.

Niet binnen 1 uur, maar binnen 3 uur
    Helaas moeten we je vandaag teleurstellen. En dat vinden we super spijtig.
    Door de drukte op onze klantenservice lukt het ons niet om binnen 1 uur te
    reageren. Je krijgt niet binnen 1 uur, maar binnen 3 uur een reactie.
    We zijn nu meer dan 3.5 uur verder..... 't zal voor morgen zijn denk ik hoewel ze tot 23u59 open zijn.
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Om 19u55 vandaag mailtje naar klantendienst van Coolblue. Op de website staat " E-mail onze klantenservice Binnen 1 uur antwoord. "
    Dat klopt, binnen de 5 minuten kreeg ik dit:

We zijn nu meer dan 3.5 uur verder..... 't zal voor morgen zijn denk ik hoewel ze tot 23u59 open zijn.
    Ze hebben ook een Vikingdeal met Mobile Vikings. Laatste maand heb ik al een tegoed van ongeveer 50 punten, dat is 50 euro die ik kan gebruiken om mijn abbo te betalen. Nergens nog iets te bespeuren van die punten.
    Nee, het ziet er niet goed uit bij Coolblue, het is alsof ze in de afgrond aan het storten zijn met hun eens zo prachtige support....

@ Verseg: Misschien is na moederdag en vaderdag nu zusterdag en broederdag in aantocht, en daarna nonkeldag en tantedag ?
    Laatst gewijzigd door nete; 11 juni 2018 om 23:13
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm

Om 10u30 antwoord gekregen.
    Daar heb ik geen probleem mee, dat is eigenlijk nog steeds snel genoeg maar ze zouden op hun site beter "binnen de 24u op werkdagen" zetten. Perfect aanvaardbaar en het creëert geen te hoge verwachtingen.

Nu hopen dat de twee garantiegevallen goed zullen afgewerkt worden.
    bye, Maurice
    Nikon D90

Om 10u30 antwoord gekregen.
    Daar heb ik geen probleem mee, dat is eigenlijk nog steeds snel genoeg maar ze zouden op hun site beter "binnen de 24u op werkdagen" zetten. Perfect aanvaardbaar en het creëert geen te hoge verwachtingen.
    Vorig jaar zei iemand van CB dat ik vragen ook per mail mocht sturen en dat ze tijdens kantooruren binnen het uur antwoorden.
    Dat is al een andere interpretatie erover natuurlijk.
    Want binnen het uur zou anders willen zeggen dat ze dat ook midden in de nacht zouden doen.
    Maar realistisch gezien weet men dat ook wel dat het niet klopt.
    De formulering zouden ze inderdaad beter veranderen.

Of ze bedoelen misschien binnen het uur nadat ze het gelezen hebben.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Perfect aanvaardbaar en het creëert geen te hoge verwachtingen.
    Dat klopt, maar daarmee geef je ze nog gelijk ook dat ze hun helpdesk mogen afbouwen. Tot voor kort waren de termijnen (1 uur) ALTIJD perfect doenbaar voor Coolblue, nu mag het voor jou al 24 keer langer duren.
    BD0473BE / www.nete.be

Op de site staat "binnen het uur" en de helpdesk is open tot 23:59 (staat ook op hun site). Ze reageren met autoreply dat het 3 uur is wegens drukte dus, in mijn geval voor 23u. Ook dat werd niet gehaald.De helpdesk is zelfs al bijna 3 uur open als er toch antwoord komt, 7u "open tijd" van de helpdesk is niet "1 uur" of na auto-reply "3 uur".

Webshops zouden beter afstappen van het steeds sneller willen zijn. Eigenlijk is "voor middernacht besteld morgen in huis" iets wat we niet normaal zouden mogen vinden, en dan nog "gratis"(*) ook

(*)gratis= inbegrepen in de prijs, niet kosteloos natuurlijk
    bye, Maurice
    Nikon D90

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Dat klopt, maar daarmee geef je ze nog gelijk ook dat ze hun helpdesk mogen afbouwen. Tot voor kort waren de termijnen (1 uur) ALTIJD perfect doenbaar voor Coolblue, nu mag het voor jou al 24 keer langer duren.
    Wie zegt dat ze afbouwen? Misschien groeit de shop meer dan dat er personeel op de helpdesk zit.
    En ja, het mag langer duren. Tegenwoordig is het echter bon ton om alles direct, ogenblikkelijk, tout de suite te willen. Sommigen zouden hun bestelling aan de deur willen hebben nog voor ze "OK" geklikt hebben op de website. Ergens stopt het en kan het niet sneller.
    bye, Maurice
    Nikon D90

Uit jaren werkervaring op verschillende helpdesks: zou de aankomende examenperiode geen verklaring zijn? Helpdesk / callcenter is een typische studentenjob, en laat nu net de meeste studenten in deze periode met iets anders bezig zijn.

Hier overigens geen klachten, enige keer dat ik bij Coolblue heb moeten wachten was in de winkel in Zaventem zelf - toen er een kerel met 82 niet ter zake doende vragen voor mij was . Leveringen tot nog toe altijd perfect gecommuniceerd, en op tijd.

Misschien groeit de shop meer dan dat er personeel op de helpdesk zit.
    En wat is daar de oplossing voor ? Ja, juist...
    BD0473BE / www.nete.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
    Uit jaren werkervaring op verschillende helpdesks: zou de aankomende examenperiode geen verklaring zijn?
    Het weer is zo te zien een beetje aan het omslaan, misschien ook een reden ?
    Laatst gewijzigd door nete; 12 juni 2018 om 17:22
    BD0473BE / www.nete.be

En ja, het mag langer duren. Tegenwoordig is het echter bon ton om alles direct, ogenblikkelijk, tout de suite te willen. Sommigen zouden hun bestelling aan de deur willen hebben nog voor ze "OK" geklikt hebben op de website. Ergens stopt het en kan het niet sneller.
    100% akkoord, enkel méér dan een minuut of twee, drie aan de telefoon moeten hangen is er voor mij over.
    Tot voor kort WAS Coolblue een rots in de branding, een schoolvoorbeeld hoe het moet. Nu schiet daar ineens nog weinig van over. En maar tekstjes en boodschapjes verspreiden dat het langer gaat duren dan vroeger.
    Een "onverwachte" drukte die weken aanhoudt is al lang geen "onverwachte" drukte meer hé.
    Laatst gewijzigd door nete; 12 juni 2018 om 17:24
    BD0473BE / www.nete.be

En wat is daar de oplossing voor ? Ja, juist...
    Hogere prijzen omdat er meer personeel moet betaald worden waarna we hier threads krijgen als "CB prijzen zijn niet meer interessant, wat een afzetters!". Fictief voorbeeld, hé
    bye, Maurice
    Nikon D90

Hogere prijzen omdat er meer personeel moet betaald worden waarna we hier threads krijgen als "CB prijzen zijn niet meer interessant, wat een afzetters!". Fictief voorbeeld, hé
    Coolblue is NOOIT een echte prijsvechter geweest, maar had een zodanig goede reputatie dat je dat gerust kon negeren. Liever een paar euro meer betalen dan bestellen in één of andere exotische shop.
    Als je nu eens de klantenberichten op hun Facebook pagina doorloopt moet je toch wel even slikken.

Maar wat me nog het meeste stoort is dat gewauwel over die "onverwachte" drukte...
    Laatst gewijzigd door nete; 12 juni 2018 om 18:01
    BD0473BE / www.nete.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
    Uit jaren werkervaring op verschillende helpdesks: zou de aankomende examenperiode geen verklaring zijn? Helpdesk / callcenter is een typische studentenjob, en laat nu net de meeste studenten in deze periode met iets anders bezig zijn.
    Dat toch niet op een zo professionele helpdesk?
    Helpdesk hé, niet callcenter.

Ook hier ervaring genoeg met support diensten (helpdesk), weliswaar meer voor professionele klanten.
    Verloop is er altijd zoals overal, maar de meesten blijven wel heel lang en geen studenten.

Kleinere bedrijven die willen besparen of met eenvoudige zaken doen dat misschien wel om goedkoop te werken, maar dan eerder om echt simpele dingen te doen.

Professionele support geven is zo goed als onmogelijk met studenten, tenzij een zeer beperkt productgamma of heel simpele zaken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Coolblue is NOOIT een echte prijsvechter geweest, maar had een zodanig goede reputatie dat je dat gerust kon negeren.
    Anderzijds, om een zodanige groei te kennen als CB moeten ze bij de meerderheid van de klanten toch nog steeds een goede reputatie hebben.

Liever een paar euro meer betalen dan bestellen in één of andere exotische shop.
    Dergelijke verkopers richten zich specifiek tot de ongeduldige klanten ... als het er maar snel is, ook al kost het wat meer.
    En eigenlijk zijn ze nog redelijk van prijs (niet alles) ... andere winkels zijn voor bepaalde producten misschien goedkoper, maar dan moet je ze ofwel zelf halen ofwel soms wel extreme transportkosten of supplementen (Visa, PayPal, ...) betalen ... die zitten bij CB mee in de prijs.

Als je nu eens de klantenberichten op hun Facebook pagina doorloopt moet je toch wel even slikken.
    Als men enkel dat bekijkt wel ja, maar men moet ook rekening houden met het percentage.
    Over een Windows worden soms 20.000 klachten gemeld ... maar op de tientallen miljoenen gebruikers is dat peanuts.
    Negatieve zaken worden altijd sneller gepost dan positieve.

Maar wat me nog het meeste stoort is dat gewauwel over die "onverwachte" drukte...
    De volgende keer dat ge daar iemand aan de lijn hebt, vraag dan eens hoe dat komt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Na gisteren nog een paar mailtjes te hebben gestuurd (extra vragen en bij 1 van de 2 retours had ik geen retournummer gekregen hoewel ze dat volgens de mail wel gingen sturen) vandaag even tot in Lochristi gereden. Ik had gisteravond ook nog een bestelling gedaan die ik zou afhalen.
    Binnen ticket genomen, 2 seconden later nummer op het scherm. De grootste doos werd aangenomen en de retournummers in de computer ingegeven, dozen nagekeken en in orde bevonden.
    Doos 1 ter reparatie (gaat 2-3 weken duren) apparaat van begin oktober 2017.
    Doos 2, nieuw artikel meegekregen (is nu €40 duurder). Gekocht eind oktober 2017.
    Bestelling opgepikt... 15 minuten later terug buiten (eerst nog even rondgekeken).

Dus ja, langer dan beloofd op de mails moeten wachten maar in de winkel vlot geholpen. Geen "gezaag" met garantie (>6 maanden na aankoop). Ik ga er van uit dat de herstelling zoals beloofd 2-3 weken zal duren.

Na het terugsturen (deed niet wat het moest doen) van een ander artikel eerder dit jaar is dit de tweede keer dat ik op de servicedesk van CB beroep deed en voorlopig ben ik zeer tevreden met de afhandeling. Vorige probleempjes hadden met levering te maken (Bpost, postbode die briefje stak i.p.v. aan te bellen).

Voorlopig Basta niet nodig hier
    bye, Maurice
    Nikon D90

Voorlopig Basta niet nodig hier
    Inderdaad, in de fysieke winkels (alleszins deze van Lochristi) zijn ze nog steeds schitterend bezig.

Maar in feite ging Basta over de ongehoorde wachttijden aan de telefoon, waar ze helemaal de dieperik ingaan. Dus in feite Basta meer dan ooit nodig...

En voor mij is die winkel een kleine 5km enkel, ik dacht dat u ergens in de buurt van Sint-Lievens-Houtem woonde ? In dat geval al een véél grotere afstand, en dat om hun helpdesk geknoei op te vangen.
    Laatst gewijzigd door nete; 13 juni 2018 om 20:35
    BD0473BE / www.nete.be

En voor mij is die winkel een kleine 5km enkel, ik dacht dat u ergens in de buurt van Sint-Lievens-Houtem woonde ? In dat geval al een véél grotere afstand, en dat om hun helpdesk geknoei op te vangen.
    Nope.
    De mails waren voldoende om alles op te lossen dus "no harm done".
    bye, Maurice
    Nikon D90

Nope.
    De mails waren voldoende om alles op te lossen dus "no harm done".
    Ik volg niet meer...
    Je rijdt helemaal naar Lochristi om een beetje zekerheid te hebben dat het in orde zal komen plus je komt hier vertellen dat ze beter realistische tijden op hun site zetten ipv beloftes die ze niet nakomen.
    En ineens is alles terug rozegeur en maneschijn ?
    Laatst gewijzigd door nete; 13 juni 2018 om 23:05
    BD0473BE / www.nete.be

Ik volg niet meer...
    Je rijdt helemaal naar Lochristi om een beetje zekerheid te hebben dat het in orde zal komen plus je komt hier vertellen dat ze beter realistische tijden op hun site zetten ipv beloftes die ze niet nakomen.
    Nee, ik was al van plan om de spullen zelf weg te brengen.
    De antwoordtijden zijn idd. niet zoals ze zelf aangeven maar of ik nu 's avonds nog antwoord krijg of de dag er na in de voormiddag maakte in de praktijk niet uit. Zelfs als alles beantwoord had geweest op maandagavond dan nog was ik maar woensdag naar de winkel gereden (en niet vanuit St. Lievens Houtem want da's ook niet bij de deur )
    De rit naar Lochristi was voorzien om een andere winkel te bezoeken vandaar dus "no harm done". Ik heb er geen plannen moeten voor veranderen en door extra te mailen verloor ik niet eens 5 minuten.
    bye, Maurice
    Nikon D90

Ik volg niet meer...
    Ik volg nog veel minder … iemand anders belt naar een winkel, mailt naar een winkel, gaat naar een winkel, maar jij hebt daar nog meer problemen mee dan die persoon zelf.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ter info: ik heb het mij gemakkelijk gemaakt. De twee dozen moesten terug, één er van is wat groot (niet te zwaar) om onder de arm te nemen dus ofwel moesten we met twee naar de post (dichtbij parkeren kan maar dikwijls is er geen plaats + 't is met tickets dus € ). We hadden al eerder plannen om naar een winkel te gaan die ook een vestiging heeft in Lochristi dus was de keuze vlug gemaakt... we gaan woensdag en stoppen even bij CB. Geen labels afprinten, dozen extra inpakken, aanschuiven in de post.... gewoon dozen in de koffer en even stoppen (50m omweg). Het is CB die extra werk heeft want zij moeten nu de ene doos naar hun centrum sturen. Mijn tweede product werd gewoon omgeruild en daar moet ik niet voor thuisblijven mochten ze het opgestuurd hebben. Het is ondertussen al in gebruik.
    Ik heb er dus veel voordeel mee gedaan en CB heeft (tot nu toe) alles perfect afgehandeld, ik moest alleen wat langer wachten op hun mails. Kon het sneller? Ja! Had dat een verschil gemaakt om alles weg te brengen? Nee.

Rest de vraag, waarom er over zeuren dat het langer duurt?

Wachten aan de telefoon doe ik niet als het anders kan. Een mail is gemakkelijker. Duurt het te lang dan ga ik via Twitter, daar reageren de meesten zeer snel want publiek problemen of vragen negeren is slechte reclame
    bye, Maurice
    Nikon D90

Misschien als bezigheidstherapie?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ter info: ik heb het mij gemakkelijk gemaakt. De twee dozen moesten terug, één er van is wat groot (niet te zwaar) om onder de arm te nemen dus ofwel moesten we met twee naar de post (dichtbij parkeren kan maar dikwijls is er geen plaats + 't is met tickets dus € ). We hadden al eerder plannen om naar een winkel te gaan die ook een vestiging heeft in Lochristi dus was de keuze vlug gemaakt... we gaan woensdag en stoppen even bij CB. Geen labels afprinten, dozen extra inpakken, aanschuiven in de post.... gewoon dozen in de koffer en even stoppen (50m omweg). Het is CB die extra werk heeft want zij moeten nu de ene doos naar hun centrum sturen. Mijn tweede product werd gewoon omgeruild en daar moet ik niet voor thuisblijven mochten ze het opgestuurd hebben. Het is ondertussen al in gebruik.
    Ik heb er dus veel voordeel mee gedaan en CB heeft (tot nu toe) alles perfect afgehandeld, ik moest alleen wat langer wachten op hun mails. Kon het sneller? Ja! Had dat een verschil gemaakt om alles weg te brengen? Nee.

Wachten aan de telefoon doe ik niet als het anders kan. Een mail is gemakkelijker. Duurt het te lang dan ga ik via Twitter, daar reageren de meesten zeer snel want publiek problemen of vragen negeren is slechte reclame
    OK, ik had de situatie beetje verkeerd ingeschat.

Maar intussen zijn we al ver afgedwaald van de reden (en de vraag of anderen het ook zo ervaarden) van mijn topic: er is een "tendens" bij een heel deel bedrijven dat ze stilaan de Basta actie "vergeten" zijn (of juist niet en denken ze dat de klanten ze wel vergeten zijn). Het gaat hier dan om de telefonische (on)bereikbaarheid.
    Laatst gewijzigd door nete; 14 juni 2018 om 14:44
    BD0473BE / www.nete.be

Pagina 4 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Wat heb ik nodig?
    Door Speedy in forum Strobist
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 20 november 2014, 14:47
  2. dvd nodig?
    Door magietje in forum Beginnershoek
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 4 februari 2011, 15:30
  3. Wat heb ik nodig?
    Door amandavdhoog in forum Algemeen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 14 december 2008, 00:02
  4. Help nodig, bel de 100
    Door jdm in forum Chit Chat
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 12 juli 2007, 17:26
  5. Dioptriewieltje nodig = oogarts nodig?
    Door drd in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 3 oktober 2006, 03:51

Regels voor berichten