Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 125

Discussie: Basta terug nodig

Standaard Basta terug nodig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Tuurlijk, maar in de eerste plaats moet een bedrijf winstgevend zijn. Met ontevreden klanten gaat dat niet lukken natuurlijk. Maar de klant die een half uur nodig heeft om 12 filterkes te proberen en dan buitengaat met een geheugenkaart van 8€, die heeft geld gekost.
    Klopt, maar een klant dat niet eens binnen komt omdat je hem al vooraf wandelen stuurt ... die zal nooit iets opbrengen en zal ook nooit andere klanten sturen omdat hij tevreden is.
    Support na de aankoop is natuurlijk ook belangrijk om een klant te behouden.

Men kan het deels vergelijken met de horeca, waar ze vriendelijk en gedienstig zijn, daar zit het goed vol en de anderen gaan een voor een dicht.
    Maar men heeft ook klanten waar het nooit goed voor is, die klagen altijd.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Standaard Re: Basta terug nodig

Klopt, alleen moeten de verwachtingen realistisch zijn.
    Ik ken zo ieland die een laptop koopt van 600€ en daarna om de 5 voet terug naar de winkel gaat of belt voor dingen die niks met die laptop te maken hebben zoals de wifi idie niet werkt in de slaapkamer, mail die in de spam terechtkomt.
    En als ze dan uiteindelijk aanbieden om terplaatse te komen kijken verwachten dat die een halve dag data overzetten van de verniet.
    Als ik dan uitleg dat ze op die laptop misschien 100€ verdiend hebben, en dat een werkuur 40€ kost, en dat die winkel zelf ook niet gratis is, dan is dat allemaal schandig veel.
    In Nederland zeggen ze dan:voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Laatst gewijzigd door notex; 4 juni 2018 om 09:15

Tuurlijk, maar in de eerste plaats moet een bedrijf winstgevend zijn. Met ontevreden klanten gaat dat niet lukken natuurlijk. Maar de klant die een half uur nodig heeft om 12 filterkes te proberen en dan buitengaat met een geheugenkaart van 8€, die heeft geld gekost.
    Heeft toch niks te zien met de na een paar jaar terugkerende telefonische (on)bereikbaarheid waarvoor dit topic gestart is ?
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Heeft toch niks te zien met de na een paar jaar terugkerende telefonische (on)bereikbaarheid waarvoor dit topic gestart is ?
    Eigenlijk wel, mochten al de mensen die naar een support-dienst bellen dit doen voor de juiste reden en met correcte info, dan zouden er veel minder drukke momenten zijn.

Het is zoals in het voorbeeld ... voor vanalles en nog wat info vragen wat niet ter zake doet.

Al die bijvoorbeeld naar een provider bellen omdat afbeeldingen van “het internet” niet geprint worden, omdat ze niet kunnen inloggen op hun Facebook, omdat ze hun nieuwe camera, printer, smartphone of wat ook niet geconfigureerd krijgen voor hun WiFi, omdat ze een virus hebben, ...
    Of voor hun banksoftware naar de support van bank bellen omdat ze geen betaling kunnen doen ... omdat ze onder nul staan, geen verbinding hebben, hun PC niet opstart, ...
    En dan meestal spreken over dat spel hier dat niet op dinges geraakt als ik wil doen gelijk anders en een half uur naar hun klantennummer moeten zoeken.
    En zij die hun PC nog moeten starten als ze iemand aan de lijn hebben.
    Of ik had een foutmelding, maar niets genoteerd hebben en dat support het maar in een glazen bol moet zoeken.

Mocht iedereen goed voorbereid bellen, klaar houden wat men logischerwijze moet hebben om verder te kunnen, dan zou alles al veel vlotter gaan.

En bij redelijk wat support diensten worden de drukke momenten aangegeven, het is dan ook interessant om voor niet dringende zaken indien mogelijk wat later of vroeger te bellen op een kalmer moment.

Bijkomend grijpen mensen voor prutsen ook veel te snel naar de telefoon voor hulp, even bellen is minder vermoeiend dan even nadenken ... vermoedelijk omdat de meesten geen kost per oproep meer hebben en vroeger elke minuut bellen geld kostte.

Akkoord dat men soms te lang moet wachten bij bepaalde diensten, maar de mensen zorgen daar ook zelf grotendeels voor.
    Er zijn inderdaad ook bedrijven die nooit deftige support leveren op geen enkel moment van de dag, dat is inderdaad niet aanvaardbaar.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 4 juni 2018 om 08:55
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ik bedoel dat eigenlijk anders.
    Een bedrijf kan niet zomaar te veel mensen in die helpdesks zetten omdat dit geld kost.
    En inderdaad, een pak oproepen zijn onterecht, dat zie je ook aan de acties die Telenet bv opzet om proactief bij de mensen langs te gaan om hun wifi in orde te krijgen.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Verseg, Tommie1, jullie hebben gelijk hoor, uitgenomen dat het voor bv. Coolblue totaal naast de kwestie is: tot een week of twee geleden had je ALTIJD na 1 à 2 minuten daar iemand aan de lijn, nu is het een succes als de wachttijd "maar" een kwartier duurt. Dus, zo ineens begint iedereen NU voor onnozelheden naar Coolblue te bellen en vroeger niet ??? Maak dat de ganzen wijs.
    Plus een wachttijd zoals Jaja meemaakte is voor mij NOOIT aanvaardbaar, hoe druk het ook mag zijn.
    Dat er eentje ergens in Rotterdam de directie gesuggereerd heeft om in de helpdesk de kosten drastisch te drukken (en zijn eindejaarsbonus op te krikken) zal dichter bij de waarheid liggen denk ik.
    Er moeten niet teveel mensen in een helpdesk zitten maar wel genoeg. En als je "de grote drukte" al overal begint aan te kondigen is het al "de standaard" en niet meer "toevallig".

Gelukkig heeft de levering hier nog niet te lijden: stipt zoals beloofd geleverd wat ik gisteren besteld had.
    Laatst gewijzigd door nete; 4 juni 2018 om 11:25
    BD0473BE / www.nete.be

Doe maar rustig, het enige wat ik vraag is om de zaak van 2 kanten te bekijken.
    Klagen is makkelijk, het oplossen is moeilijker.
    Coolblue is gekomen tot wat het nu is door klantvriendelijker te zijn dan de rest. Ze zullen ondertussen wel weten wat te doen. Over die oorzaak van die lange wachttijden hebben we het raden.
    Kan vanalles zijn, en meestal is het een combinatie tussen: wat ziekteverzuim, paar slechte dagen bij de bezorgers waardoor mensen beginnen te bellen, misschien een kwaliteitsprobleem waardoor het systeem pakjes naar de verkeerde mensen gestuurd heeft....
    Als dat een verdubbeling van het aantal telefoontjes teweegbrengt, dan is GEEN ENKEL bedrijf daar tegen opgewassen. Dat is mijn veronderstelling, en niet dat er iemand simpelweg zijn bonus wil optrekken. Als die verantwoordelijk is voor de helpdesk, dan speelt de wachttijd ook mee in het bepalen van zijn bonus.

Dat personeel vinden ze niet zomaar op straat hé, en het moet opgeleid worden.
    Tommie

Doe maar rustig, het enige wat ik vraag is om de zaak van 2 kanten te bekijken.
    Ik blijf rustig hoor, ik heb enkel dit topic gestart om te informeren of het anderen ook opvalt dat bij de meeste helpdesks, een paar jaar na de bewuste Basta uitzending, (toen het plots ineens véél beter ging), terug naar af begint te gaan.
    Coolblue is enkel het meest opvallende voorbeeld: op een mum van tijd van de beste naar de slechtste.

Nu ja, misschien hebben ze in al die helpdesks ook de Salmonella besmetting te pakken...
    BD0473BE / www.nete.be

Bel eens naar de ombudsdienst, of het ministerie van economische zaken.
    Ben benieuwd of die sneller de telefoon opnemen.
    Tommie

Punt is dat als je lang aan het "lijntje" wordt gehouden je uiteindelijk afhaakt en elders bestelt. Ik was tot nu toe erg tevreden over Coolblue maar de lange wachttijden aan de telefoon beginnen wel negatief over te komen ...

Jaja

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon D500/D7200/D5200, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Coolblue totaal naast de kwestie is: tot een week of twee geleden had je ALTIJD na 1 à 2 minuten daar iemand aan de lijn, nu is het een succes als de wachttijd "maar" een kwartier duurt. Dus, zo ineens begint iedereen NU voor onnozelheden naar Coolblue te bellen en vroeger niet ??? Maak dat de ganzen wijs.
    Misschien meerdere personen tegelijk ziek of enkele vertrokken?

Als men tijdens de openingsuren van CB hier in België belt, dan komt men in de winkel van Antwerpen terecht, na hun uren in Nederland.
    Het is niet dat ze hier een support van 50 personen hebben hé.

Dat wachten vervelend is ... dat klopt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Nog eens voor de zoveelste keer:
    1) als CB efkes problemen heeft dan denk ik niet dat ze de moeite gaan doen om programmeurs aan het werk te zetten om een bericht op hun site te zetten om te melden dat wegens de "aanhoudende drukte"...
    2) ik heb het tenslotte enkel over de indruk dat ik krijg dat het bijna overal bergaf begint te gaan, nu de meesten het Basta verhaal al lang vergeten zijn. Je hoeft dus geen details van één bedrijf te gaan opdiepen.

Verseg, het zal dan toch de Salmonella zijn hé
    BD0473BE / www.nete.be

Zo een bericht plaatsen neemt slechts enkele minuten in beslag, zeker voor wie daarmee regelmatig bezig is.
    Meestal is zoiets vooraf geprogrammeerd en wordt het enkel actief gezet indien nodig.
    Het lost het probleem niet op, maar het is toch nog steeds klantgericht om te informeren ... alvast beter dan helemaal niets melden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

bericht op hun site te zetten om te melden dat wegens de "aanhoudende drukte"...
    Ben even gaan kijken naar dat bericht ... van “aanhoudend” is er wel niet echt iets vermeld.

“Drukte bij onze Klantenservice

Het is onverwacht druk op de Klantenservice. Daardoor duurt het helaas langer voordat we je vraag kunnen beantwoorden.

Kun je niet wachten? Misschien kun je het antwoord op deze pagina vinden.”
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ben even gaan kijken naar dat bericht ... van “aanhoudend” is er wel niet echt iets vermeld.

“Drukte bij onze Klantenservice

Het is onverwacht druk op de Klantenservice. Daardoor duurt het helaas langer voordat we je vraag kunnen beantwoorden.

Kun je niet wachten? Misschien kun je het antwoord op deze pagina vinden.”
    Ze liegen eigenlijk een klein beetje: na ettelijke dagen is die drukte al niet meer "onverwacht" hé.

Maar ik vind het wel aandoenlijk hoe jullie ook maar enig begrip kunnen opbrengen voor een wachttijd van een half uur of méér. Zeker als je al die tijd verzekerd wordt dat je de eerstvolgende aan de beurt bent.
    En de klant informeren dat je slecht bezig bent is inderdaad klantgericht . Ik vermoed trouwens dat die tekst betrekking heeft op schriftelijke vragen.
    BD0473BE / www.nete.be

Het kan ook helemaal anders.

Vandaag zie ik op Twitter dat er een probleem is met telefonie bij EDPnet, een tijd later is er een melding dat het probleem opgelost is. In de namiddag merk ik een rode LED op mijn Fritzbox (die staat in een berging en status LEDs worden dus niet dadelijk opgemerkt. Ik log in op de interface en zie dat telefonie van de externe VOIP providers up is maar die van EDPnet niet. Ik herstart voor alle zekerheid de modem maar de status blijft hetzelfde. Ik stuur een Tweet om te melden dat alles misschien nog niet terug in orde is. 2 (twee) minuten later krijg ik de vraag mijn nummer in een DM te sturen en begint men na te kijken wat er scheelt. Ze loggen in op mijn modem (TR068 protocol) en kijken alles na maar dat loopt niet van een leien dakje. Uiteindelijk duurt het ongeveer 45-50 minuten eer EDPnet telefonie terug geconnecteerd is. Ik had nog maar net in de modemlogs gezien dat de telefoon "up" was of ik werd gebeld van de helpdesk om te zeggen dat het opgelost was, ik kreeg zelfs nog extra technische info toen ik specifieker wou weten wat er mis was.
    Niettegenstaande het probleem tussen het opmerken er van en het oplossen een uur duurde is er na 2 minuten al ingegrepen en werd ik daarna op de hoogte gehouden van de vorderingen.

Een vorige keer, toen plots de connectie wegviel en ik geen VDSL sync meer kreeg heeft men mij ook zelf gebeld en heb ik verschillende tests gedaan samen met de helpdesk tot alles weer werkte. Ze hebben toen de lijn enkele dagen extra gemonitord en de testresultaten van de lijntest doorgemaild.

Zo hou je natuurlijk je klanten tevreden.
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

Ze liegen eigenlijk een klein beetje: na ettelijke dagen is die drukte al niet meer "onverwacht" hé.
    .../...
    En de klant informeren dat je slecht bezig bent is inderdaad klantgericht
    Nooit vijf klanten tegelijk binnen gekregen nete?
    Hoe lang moest de laatste wachten als de vorige 82 vragen stelde alvorens te vertrekken?
    Dan kon je tegen de volgende toch ook alleen zegen dat hij nog wat geduld moest hebben?

En ik kan zowat vermoeden dat CB het de laatste twee weken druk heeft door vaderdag, dan wordt er veel meer besteld.
    En als er dan mogelijks nog iemand afwezig is, dan loofde alles in het honderd.

Het is maar een gok hé, ik werk niet bij CB.

En neen ik praat niet alles goed, maar kan wel begrijpen dat bepaalde situaties een impact hebben.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 4 juni 2018 om 23:53
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Nooit vijf klanten tegelijk binnen gekregen nete?
    Neen, zo druk was het hier nooit.

Het beste laat je wel weg in je citaat: Maar ik vind het wel aandoenlijk hoe jullie ook maar enig begrip kunnen opbrengen voor een wachttijd van een half uur of méér. Zeker als je al die tijd verzekerd wordt dat je de eerstvolgende aan de beurt bent.

Denk nu even na: als onze voorzitter méér dan 20 minuten de eerste is in de rij (dat vertelden ze zelf om de 10 seconden), dan besluit ik daaruit dat er slechts één persoon aanwezig was/is in die helpdesk.
    Tenzij die 5 of 10 mensen die er dan wel zaten allemaal klanten aan de lijn hadden met 82 vragen. Dat geloof je toch zelf niet ?

En ja, het kan ook nog goed gaan hoor: mijn smartphone vernieuwd en mijn Itsme lijdensweg indachtig, toch maar even gebeld met hen. Snel iemand aan de lijn die me de te volgen weg perfect uit de doeken deed. Met een "case" nummer erbovenop voor het geval het toch niet zou gelukt zijn.
    Laatst gewijzigd door nete; 5 juni 2018 om 07:12
    BD0473BE / www.nete.be

och , ik maak me drukker om het feit dat als ge naar telenet belt, omdat uwen internet is uitgevallen, dat ge dan zeker 15 keer moet horen, "dat als ge naar hunne site gaat er dan veel problemen kunnen worden opgelost" : ik bel juist omdat ik niet kan surfen en ook niet op hunne site kan.
    Wachten , daar heb ik soms minder problemen mee, maar elke "honds gez..." surf naar ... dat ze dan een gwoon lieke spelen ofzo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
    och , ik maak me drukker om het feit dat als ge naar telenet belt, omdat uwen internet is uitgevallen, dat ge dan zeker 15 keer moet horen, "dat als ge naar hunne site gaat er dan veel problemen kunnen worden opgelost" : ik bel juist omdat ik niet kan surfen en ook niet op hunne site kan.
    Ja, deze heb ik ook een paar keer voorgehad. Nog zo een excuus dat geen steek houdt.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Neen, zo druk was het hier nooit.

Het beste laat je wel weg in je citaat: Maar ik vind het wel aandoenlijk hoe jullie ook maar enig begrip kunnen opbrengen voor een wachttijd van een half uur of méér. Zeker als je al die tijd verzekerd wordt dat je de eerstvolgende aan de beurt bent.

Denk nu even na: als onze voorzitter méér dan 20 minuten de eerste is in de rij (dat vertelden ze zelf om de 10 seconden), dan besluit ik daaruit dat er slechts één persoon aanwezig was/is in die helpdesk.
    Tenzij die 5 of 10 mensen die er dan wel zaten allemaal klanten aan de lijn hadden met 82 vragen. Dat geloof je toch zelf niet ?

En ja, het kan ook nog goed gaan hoor: mijn smartphone vernieuwd en mijn Itsme lijdensweg indachtig, toch maar even gebeld met hen. Snel iemand aan de lijn die me de te volgen weg perfect uit de doeken deed. Met een "case" nummer erbovenop voor het geval het toch niet zou gelukt zijn.
    Jij moet toch echt de problemen aantrekken. ITSME installeren duurde bij mij amper een paar minuten. Verbinding via de bank, en hop .. klaar.
    Tommie

Alles komt op tijd voor hij die wachten kan.

Ernie Pyle

Ik heb eerder toch ook aangekaart dat men tijdens de openingsuren van CB in de winkel van Antwerpen terecht komt (Belgisch nummer), daar zitten nooit 5 of 10 personen om de telefoon te beantwoorden, hoogstens 1 of 2 en ja 20 minuten is inderdaad te lang.

Wat het begrip tonen betreft … laat ons dit even op de correcte manier bekijken.
    Een bedrijf dat nooit eens correct werkt, dat is inderdaad niet de bedoeling en kan ook ik niet echt aanvaarden als normale service.
    Maar als dat uitzonderingen zijn, wat ook een periode kan zijn in plaats van enkele uren, dan kan ik daar wel wat meer begrip voor hebben.

Zal het verduidelijken met enkele voorbeelden …

Als PostNL altijd te laat levert, dan is dat onaanvaardbaar, maar als zij tijdens de eindejaarsfeesten twee weken zoveel werk hebben dat ze meedelen dat het door de drukte een dagje langer kan duren … dan heb ik daar wel begrip voor want geen enkel bedrijf kan op een correcte manier plots dubbel zoveel personeel inzetten (op enkele bedrijfstakken na waar interims kunnen inspringen).

U haalt zelf aan dat CB altijd snel reageerde tot twee weken terug … net de twee weken dat er veel meer bestellingen zijn door vaderdag.
    Als dat probleem weldra opgelost is, dan is dat een aanvaardbare drukte … hoe vervelend ook.
    Blijft het probleem verder bestaan, dan is er iets gaande wat moet opgelost worden.
    Het lijkt me wat voorbarig om te besluiten dat er ene in Rotterdam beslist heeft de support te verminderen … dat is maar gissen.
    Over de echte reden kan ik nu ook geen uitsluitsel geven, maar een logische redenering doet mij zoiets vermoeden, een mogelijks extra zieke verzwaart de omstandigheid dan nog eens.

Maar laat het ons nu bij support houden zoals dit topic oorspronkelijk gestart werd … het is voor mij ook niet plezant als ik ergens 10 minuten in wacht sta (voor zover dit voorvalt), maar voor die ene keer om de zoveel maand of zelfs jaar dat ik support nodig heb is dat nog geen drama.
    Dagelijks of wekelijks zou natuurlijk een ander probleem zijn.

Het verwondert mij dat er dan niet meer geklaagd wordt over wachtrijen in de winkels … in drukke periodes (einde van het jaar of rond feestdagen en verlengde WE's bijvoorbeeld) staat men soms tot 45 minuten aan te schuiven aan de kassa's van de Makro en als men diepvries mee heeft is dat wel een groot probleem.
    Bij de bakker met 10 klanten voor u soms ook bijna een half uur.
    Hier in een frituur is het gemiddeld een kwartier wachten met een paar mensen voor u.
    Bij de ijsboer staan soms 30 mensen voor u.
    In de Carrefour zijn er op het einde van de dag altijd te weinig kassa's open, steeds lang wachten dan en dat is vaak meer dan een kwartier.

Daarmee bedoel ik niet dat wachten geen probleem is, maar de klacht moet een beetje in verhouding zijn met de effectieve last dat men heeft.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dochter zag gisteren op haar rekening dat haar bijdrage van Touring was teruggestort.
    14 minuten moeten wachten tot ze iemand aan de lijn kreeg om te horen dat het een vergissing was.
    Je zou maar op reis gaan met de auto en dan moeten uitvinden dat je niet meer verzekerd bent bij Touring .

Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Wat heb ik nodig?
    Door Speedy in forum Strobist
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 20 november 2014, 14:47
  2. dvd nodig?
    Door magietje in forum Beginnershoek
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 4 februari 2011, 15:30
  3. Wat heb ik nodig?
    Door amandavdhoog in forum Algemeen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 14 december 2008, 00:02
  4. Help nodig, bel de 100
    Door jdm in forum Chit Chat
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 12 juli 2007, 17:26
  5. Dioptriewieltje nodig = oogarts nodig?
    Door drd in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 3 oktober 2006, 03:51

Regels voor berichten