Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Banner in Android

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Banner in Android

    Sinds een goeie week krijg ik regelmatig, als ik de smartphone uit "slaapstand" haal, gedurende enkele seconden een pop-up op mijn scherm met publiciteit.

    Soms is dat een banner over de breedte van het scherm, soms een soort "kerstbal" aan een lintje bovenaan het scherm. Na een paar seconden verdwijnt de pop-up.

    Iemand enig idee waar dat vandaan kan komen ?
    Ik heb er al eens een "clean" app op losgelaten, maar die vindt niks en zorgt enkel voor nog meer ongewenste meldingen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Banner in Android

    Probeer malwarebyte eens.
    Deze geeft bij mij geen extra's ;-)

    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Banner in Android

      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
      Probeer malwarebyte eens.
      Deze geeft bij mij geen extra's ;-)

      --
      mlap.
      T.T.
      Geprobeerd, helaas voorlopig geen verbetering.
      Alvast bedankt voor de tip, MB kan verder nog nuttig zijn.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Banner in Android

        Standaard apps doen dit niet, betalende apps normaliter ook niet ... dus eens zoeken tussen de geïnstalleerde gratis apps, tenzij er toch malware binnengekomen is.

        Kan je niet zien welke app data verbruikt?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Banner in Android

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

          Kan je niet zien welke app data verbruikt?
          In dit geval moeilijk denk ik, ik krijg het (soms, niet altijd) als ik de telefoon uit standby haal en daarna niet meer. De banner of het ballonnetje blijft er een tweetal seconden staan en verdwijnt dan.
          Het is dus geen groot probleem, enkel een beetje vervelend.
          Last edited by nete; 23 juli 2018, 18:51.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Banner in Android

            Dan kun je kijken naar de laatste apps die je geinstaleerd hebt, of geüpdatet.



            --
            mlap.
            T.T.

            Comment


            • #7
              Banner in Android

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Het is dus geen groot probleem, enkel een beetje vervelend.
              Ik zou dat persoonlijk net wel een groot probleem vinden ... iets dat op de smartphone staat wat men niet onder controle heeft en waarvan men niet weet wat het nog allemaal doet.

              Desnoods een restore met de laatst correct werkende BU.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Banner in Android

                Nog niks gevonden, ik heb het ook eens gepost op het Android World forum, maar de daar aangereikte oplossingen leveren tot nu toe niets op.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Banner in Android

                  Het lijkt erop dat ik er van verlost ben.
                  Het werd met de dag erger: telefoon uit standby halen betekende elke keer een volledig schem dat ik moest swipen...
                  Ik heb eens Ccleaner laten lopen en Norton geïnstalleerd, maar ik denk dat de oorzaak ligt bij de app Peago. Laat dat nu een app zijn die getipt werd in de krant om de kost van de péages op de Fanse snelwegen iets "goedkoper" te maken door hier en daar de snelweg te verlaten, te betalen, terug een nieuw ticket te nemen en verder te rijden. Je krijgt ook info over betaalbare tankstations in de onmiddellijke buurt van afritten.
                  Ik heb die app verwijderd, laat het nu één van de weinige betalende apps zijn die ik ooit kocht...
                  Ccleaner en Norton vonden niet direct verdachte dingen op de telefoon.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Banner in Android

                    Goed dat het opgelost is.

                    Ik heb een hoop reviews over de app gelezen, heel weinig meldingen van reclame.
                    De makers zelf beweren dat de app zonder reclame is.

                    Heb je de app via Google play store aangekocht, of via een andere site?

                    --
                    mlap.
                    T.T.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Banner in Android

                      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                      Goed dat het opgelost is.

                      Ik heb een hoop reviews over de app gelezen, heel weinig meldingen van reclame.
                      De makers zelf beweren dat de app zonder reclame is.

                      Heb je de app via Google play store aangekocht, of via een andere site?

                      --
                      mlap.
                      T.T.
                      De app is via de Play Store aangekocht.
                      Ik heb ook CCleaner en Norton laten lopen, maar daar kreeg ik steeds de melding dat alles OK was.
                      Direct na het verwijderen van Peago is er geen spoor meer van popups. Die popups kwamen dus altijd, ongeacht de app in gebruik was of niet. Gezien Peago de laatst geïnstalleerde app ben ik begonnen met die te verwijderen.
                      Het werd gisteren zodanig irritant (opeens volledig scherm reclame bij het uit standby halen) dat ik actie ondernomen heb.
                      Paar dagen geleden Google Auto ook verwijderd omdat onze nieuwe wagen er niet mee werkt (en die app wel via een omweg moeten zoeken, omdat de app voor ons land nog niet vrijgegeven is in de Playstore).
                      Zou dus eventueel ook de oorzaak kunnen zijn, maar op de smartphone die in onze wagen ligt staat het nog altijd geïnstalleerd (en Peago niet) en daar geen spoor van popups.

                      Alvast iedereen bedankt om mee te denken.
                      Last edited by nete; 6 augustus 2018, 12:37.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment

                      Working...
                      X