Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

    En wat ga je doen als de bank het terugneemt ? Procederen ?
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #17
      Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

      Eigenlijk is wat TS overweegt gewoon niet toelaatbaar. Het is hetzelfde als een portefeuille vinden op straat en het geld houden in plaats van naar de politie te brengen. Dat je dit zelfs maar kunt overwegen !!!



      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

      Comment


      • #18
        Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        En wat ga je doen als de bank het terugneemt ? Procederen ?
        Daar valt niet eens te procederen, ze mogen fouten corrigeren als ze die zelf gemaakt hebben.

        Maar ligt de fout bij de betaler, dan nog mag men dat niet gebruiken want dat is misbruik.

        En als TS het geld ondertussen uitgaf, dan zullen ze zijn rekening zoveel mogelijk in min zetten en als ze niet aan voldoende komen zullen zij wel procederen ... een procedure dat ze gegarandeerd winnen. [emoji41]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

          Om de gevleugelde woorden van mijn eerste baas te gebruiken.

          Als je wil pikken, zorg dat het genoeg is, en hou er rekening mee dat als het de moeite is, er altijd iemand achter uw gat komt zitten.
          Dus loop! Ga ver weg en zorg dat je snel weg bent.

          Heb je geen zin om ver weg te lopen, doe het dan maar rustig en verdien uw geld eerlijk.

          In die trent: als het gaat over een miljoen of 3, denk eens na, maar als je het pakt, zoek U dan maar een huisje in Panama of Chile.
          Is het minder, dan is het de moeite niet om er dikke miserie over te krijgen.
          Bel gewoon naar uw bankdirecteur. Als dat een correcte mens is, dan stuurt die U nog een fleske na, en die zal wel goed smaken. Al de rest smaakt bitter.

          Comment


          • #20
            Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Daar valt niet eens te procederen, ze mogen fouten corrigeren als ze die zelf gemaakt hebben.

            Maar ligt de fout bij de betaler, dan nog mag men dat niet gebruiken want dat is misbruik.

            En als TS het geld ondertussen uitgaf, dan zullen ze zijn rekening zoveel mogelijk in min zetten en als ze niet aan voldoende komen zullen zij wel procederen ... een procedure dat ze gegarandeerd winnen. [emoji41]

            Zie post #7

            Comment


            • #21
              Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              Eigenlijk is wat TS overweegt gewoon niet toelaatbaar. Het is hetzelfde als een portefeuille vinden op straat en het geld houden in plaats van naar de politie te brengen. Dat je dit zelfs maar kunt overwegen !!!
              Als ik ooit nog eens een portefeuille met geld erin vind, betwijfel ik of ik er nog mee naar de politie ga.
              Ik heb er eens een gevonden met ID kaart en geld erin, maar geen telefoonnummer. Eigenaar woonde in een gemeente 60km verder.
              Ik ging er mee naar het politiekantoor. Daar werd het geld nageteld en ik moest mijn ID kaart afgeven.
              Ik vroeg waarom dat nodig was.
              De agent zegde dat dit nodig was voor het geval dat de eigenaar klacht zou indienen omdat niet al het geld er nog zou inzitten.
              Als ik een portefeuille met 200€ erin afgeef bij de politie, en de eigenaar beweert dat er 500€ inzat, moet ik 300€ bijleggen en word nog gestraft voor diefstal ook.
              Lijkt me een omgekeerde wereld.

              Comment


              • #22
                Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

                Daan had er deze ochtend nog over met Belinda op radio2 Limburg in ochtendpost. Paar mensen vinden een toilet tas met veel geld (25.000) in een vakantiehuisje en geven het af aan de politie. Eigenaar huisje zei dat het van hem was. Maar waarom niet van een vorige huurder denk ik dan.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #23
                  Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

                  Die eigenaar heeft nu ook een onderzoek aan zijn broek.
                  Verzin maar eens een goed reden om 26.000€ cash in huis te hebben. Die zal hoedanook moeten kunnen aangeven hoe dat geld daar komt.

                  En wat die portefeuille betreft: zo gek gaat dat niet lopen hé.
                  Die flik wist niet goed wat die gezegd heeft. Ik wil de eerste rechter nog zien die in dat geval gaat oordelen dat jij als vinder dat moet bijleggen. Die zal eerder aan de eigenaar opdragen om een beloning te geven!

                  Gelukkig zijn de meeste rechters iets slimmer dan de plaatselije champetters.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Denk maar aan facturen waarbij ze het rekeningnummer veranderen en nietsvermoedende mensen dan het geld overschrijven naar die rekening. Hun geld zien ze nooit terug.
                    Daarom is mijn vraag of dit wel zomaar kan terug gedraaid worden?
                    Natuurlijk is er een groot verschil ... als jij door oplichters een betaling doet naar een verkeerd rekeningnummer, dan is de bank niet in fout en moeten zij niet eens tussenkomen zonder bevelschrift van een rechter.
                    Als de bank echter de fout maakt, dan kunnen ze corrigeren.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Als ik ooit nog eens een portefeuille met geld erin vind, betwijfel ik of ik er nog mee naar de politie ga.
                      Ik heb er eens een gevonden met ID kaart en geld erin, maar geen telefoonnummer. Eigenaar woonde in een gemeente 60km verder.
                      Ik ging er mee naar het politiekantoor. Daar werd het geld nageteld en ik moest mijn ID kaart afgeven.
                      Ik vroeg waarom dat nodig was.
                      De agent zegde dat dit nodig was voor het geval dat de eigenaar klacht zou indienen omdat niet al het geld er nog zou inzitten.
                      Als ik een portefeuille met 200€ erin afgeef bij de politie, en de eigenaar beweert dat er 500€ inzat, moet ik 300€ bijleggen en word nog gestraft voor diefstal ook.
                      Lijkt me een omgekeerde wereld.
                      Ik kan u volgen ... toen ik nog een jong manneke was vond mijn vader eens een identiteitskaart in de goot (zo'n ouwe groene) en de brave man ging er direct mee naar het politiekantoor 100m verder en daar werd hij prompt op de rooster gelegd met de vraag waar de portefeuille was en het geld dat er in zat ... oenen ! .. precies of iemand een ID kaart komt terugbrengen en de rest achterover drukt ! was ook de laatste keer dat hij nog iets gaan aangeven is ...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

                        BTW ik heb in en vorig leven nog in een bank gewerkt en ik verbaas er mij over dat er na 3 weken nog geen terugboeking is gebeurd, normaal sluiten ze elke dag de balansen af en die moeten gewoon kloppen .. ik zou van bank veranderen ...
                        Last edited by Guest41; 13 april 2018, 21:52.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          BTW ik heb in en vorig leven nog in een bak gewerkt en ik verbaas er mij over dat er na 3 weken nog geen terugboeking is gebeurd, normaal sluiten ze elke dag de balansen af en die moeten gewoon kloppen .. ik zou van bank veranderen ...
                          De bak is hier een gevangenis, maar je bedoelt zeker een bank?
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            BTW ik heb in en vorig leven nog in een bak gewerkt en ik verbaas er mij over dat er na 3 weken nog geen terugboeking is gebeurd, normaal sluiten ze elke dag de balansen af en die moeten gewoon kloppen .. ik zou van bank veranderen ...
                            In de bank zal de balans kloppen, enkel bij twee klanten niet.

                            Ik heb ooit beveiligingen van banken gedaan en als je ziet hoeveel cash geld er achter een schuif of kast stak, dan hadden ze toch grote gaten in hun kassa ... nu hebben ze bijna geen geld meer.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

                              Dat je het geld moet terugbetalen is nogal duidelijk.
                              Eigenlijk had je al lang de bank moeten verwittigen, door te wachten tot ze er zelf op uitkomen kom je niet direct als een betrouwbare klant over.
                              Banken lachen daar echt niet mee, aan de meeste rekeningen is toch niets verdiend.
                              En als je het zou uitgeven en je rekening daarna debiteur staat kom je in een databank terecht, probeer dan maar eens een andere bank te vinden.

                              PS: banken horen een controle te doen op de naam van de bestemmeling, maar omdat er niets verder bekend is over de overschrijving is het snel door de bocht om dit een onzorgvuldigheid van de bank te noemen, het kan een naamgenoot zijn bv
                              Last edited by palombian; 13 april 2018, 18:04.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Bankzaken, vreemde vraag, geld gekregen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                het kan een naamgenoot zijn bv
                                Dat kan ... maar men betaalt toch op een rekeningnummer en niet op een naam?

                                Bij een storting in de bank zou nog kunnen, alhoewel ik daarvoor ook een bankkaart moet insteken aan het loket.
                                Misschien niet alle banken.

                                Maar het maakt inderdaad weinig uit ... eerlijk zijn is de enige mogelijkheid.
                                Wie de fout maakte, dat zullen wij nooit echt weten.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X