Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosleutel verloren . Dure grap .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Terug On topic.
    Die electronische beveiligingen worden wel beter, want het aantal diefstallen daalt.
    Maar je zal altijd hackers vinden die het systeem kunnen kraken.
    Tegenwoordig is geen enkele beveiliging 100% betrouwbaar http://www.apparata.nl/nieuws/dieven...eiliging-11420 .
    Voor de systemen waarbij je de auto opent met een kaartje dat je alleen maar bij je moet hebben gebruiken dieven een soort "versterketje", als je die kaart binnen hebt liggen is het signaal te zwak, maar met dat systeem slagen ze er in om het signaal te versterken zodat de beveiliging van de auto uitgeschakeld wordt.
    De sloten van de deuren gaan dan zelfs vanzelf los, het enige dat de dief dan nog moet doen is instappen, op de startknop drukken, en wegrijden.

    Hoe goed een beveiliging ook is, er is altijd wel iemand die een manier vindt om die te omzeilen.
    Een auto starten door de juiste draden te verbinden lukt al vele jaren niet meer, maar bij de nieuwste auto's is het blijkbaar nog gemakkelijker om er mee weg te rijden als de dief de juiste apparatuur heeft.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #32
      Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

      Doet me denken aan dit verhaal:http://www.autoblog.nl/nieuws/kijk-h...gestolen-65224

      Comment


      • #33
        Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Een auto waar regelmatig zo'n hond in zit moet ik ook voor geen geld van de wereld hebben. Dat stinkt, en zeker in de zomer. Ocharme dat beest.
        Och, veel auto's stinken wel naar varken.
        Sommigen mensen zweten als een zwijn en dat stinkt ook.

        Gelukkig rookt mijn hond niet in de auto, dat zou pas iets geven.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Och, veel auto's stinken wel naar varken.
          Sommigen mensen zweten als een zwijn en dat stinkt ook.

          Gelukkig rookt mijn hond niet in de auto, dat zou pas iets geven.
          Zwijnen hebben geen zweetklieren, en kan dus niet zweten...

          Comment


          • #35
            Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

            Als je Apple laat doen hebben de autosleutels hun beste tijd gehad.
            Je auto gaat de deuren openen en starten met het juiste paswoord.
            Op restaurant bedenk je plots : is die wel goed op slot? Zou het schuifdak nog open staan ? Heb ik mijn lichten laten branden?
            Vraag het aan je smartwatch. :-)))

            Zie je "ongure" kerels rond de parking, van dat toeristisch dorp, lopen : verander snel de sleutel code. Na het sluiten van de wagen.

            Zie ook : http://www.amt.nl/techniek/nieuws/20...n-bmw-10146547
            Die sleutels verdwijnen dus met de tijd.
            Je opent je auto met een app'je. De linker deur, de rechter, de koffer : naar keuze of alles tegelijk. Met optie: behalve de koffer.

            De Dodge Challenger SRT Hellcat heeft twee "zap sleutels". Een rode en een zwarte.
            Met de rode heb je de volle 707 PK (bhp) van de motor ter beschikking. Samen met nog enkel leuke functies zoals launch control en zo....
            Met de zwarte heb je 'slechts' 500 PK ter beschikking. Voor als je de auto uitleent aan een "beginneling".
            Zie ook : http://www.drivesrt.com/2015/challenger-srt-hellcat/
            Last edited by Skitch; 17 mei 2015, 23:01. Reden: Edit: Dodge SRT
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #36
              Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Als je Apple laat doen hebben de autosleutels hun beste tijd gehad.
              Je auto gaat de deuren openen en starten met het juiste paswoord.
              Op restaurant bedenk je plots : is die wel goed op slot? Zou het schuifdak nog open staan ? Heb ik mijn lichten laten branden?
              Vraag het aan je smartwatch. :-)))

              Zie je "ongure" kerels rond de parking, van dat toeristisch dorp, lopen : verander snel de sleutel code. Na het sluiten van de wagen.

              Zie ook : http://www.amt.nl/techniek/nieuws/20...n-bmw-10146547
              Die sleutels verdwijnen dus met de tijd.
              Je opent je auto met een app'je. De linker deur, de rechter, de koffer : naar keuze of alles tegelijk. Met optie: behalve de koffer.

              De Dodge Challenger SRT Hellcat heeft twee "zap sleutels". Een rode en een zwarte.
              Met de rode heb je de volle 707 PK (bhp) van de motor ter beschikking. Samen met nog enkel leuke functies zoals launch control en zo....
              Met de zwarte heb je 'slechts' 500 PK ter beschikking. Voor als je de auto uitleent aan een "beginneling".
              Zie ook : http://www.drivesrt.com/2015/challenger-srt-hellcat/
              Dat zijn dan tenminste slimme auto's.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                Het betere anti-diefstal systeem

                Comment


                • #38
                  Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Het betere anti-diefstal systeem

                  https://www.youtube.com/watch?v=rx_IFMgdcxI
                  Wel een typische Amerikaans filmpje, waar kleine criminaliteit met overdreven en onnodig geweld (lees moord) wordt aangepakt.
                  Ik vind het zelfs wansmakelijk dat dieren op die manier in een filmpje moeten fungeren.
                  In België riskeren dergelijke reclames zelfs vervolging.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Als je Apple laat doen hebben de autosleutels hun beste tijd gehad.
                    Je auto gaat de deuren openen en starten met het juiste paswoord.
                    Op restaurant bedenk je plots : is die wel goed op slot? Zou het schuifdak nog open staan ? Heb ik mijn lichten laten branden?
                    Vraag het aan je smartwatch. :-)))

                    Zie je "ongure" kerels rond de parking, van dat toeristisch dorp, lopen : verander snel de sleutel code. Na het sluiten van de wagen.

                    Zie ook : http://www.amt.nl/techniek/nieuws/20...n-bmw-10146547
                    Die sleutels verdwijnen dus met de tijd.
                    Je opent je auto met een app'je. De linker deur, de rechter, de koffer : naar keuze of alles tegelijk. Met optie: behalve de koffer.

                    De Dodge Challenger SRT Hellcat heeft twee "zap sleutels". Een rode en een zwarte.
                    Met de rode heb je de volle 707 PK (bhp) van de motor ter beschikking. Samen met nog enkel leuke functies zoals launch control en zo....
                    Met de zwarte heb je 'slechts' 500 PK ter beschikking. Voor als je de auto uitleent aan een "beginneling".
                    Zie ook : http://www.drivesrt.com/2015/challenger-srt-hellcat/
                    ik kan al bedenken met hoeveel powerbanks je gaat moeten rondlopen om 's avonds of op vakantie nog in je auto te geraken. Mobieltje moet opgeladen zijn, ook je smartwatch mag het niet begeven.
                    Facebook en google zullen ook wel geïnteresseerd zijn: kunnen ze je nog wat meer gaan traceren.
                    En van afstand je auto op slot doen. Dus via wifi? Gaat je auto nog wat makkelijker te hacken/stelen zijn.

                    Dit is wel een leuke commercial hier op gebaseerd: https://www.youtube.com/watch?v=_CQA3X-qNgA

                    Comment


                    • #40
                      Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                      NFC zou de job moeten doen.

                      Bij mijn vorige auto moest ik alleen de sleutel op zak hebben, en de klink vast nemen om de auto te openen.
                      Starten ging dan via een startknop.

                      Moet toch kunnen met een GSM zeker, zodat je die sleutel niet meer nodig hebt.

                      Kan alleen maar veiliger zijn omdat je je GSM zou kunnen blokkeren.

                      Binnenkort heeft iedere auto zijn SIM, zodat je toch altijd te weten kan komen waar je auto is.
                      Een volledige auto stelen wordt dan nog moeilijker. Maar dan pikken ze airbags of Navigatiesystemen, of godbetert het hele interieur en de velgskes.

                      Als de waarde groot genoeg is, en de dief heeft genoeg zin en kennis, dan geraakt hij wel aan zijn spullen hoor.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        NFC zou de job moeten doen.

                        Bij mijn vorige auto moest ik alleen de sleutel op zak hebben, en de klink vast nemen om de auto te openen.
                        Starten ging dan via een startknop.

                        Moet toch kunnen met een GSM zeker, zodat je die sleutel niet meer nodig hebt.

                        Kan alleen maar veiliger zijn omdat je je GSM zou kunnen blokkeren.

                        Binnenkort heeft iedere auto zijn SIM, zodat je toch altijd te weten kan komen waar je auto is.
                        Een volledige auto stelen wordt dan nog moeilijker. Maar dan pikken ze airbags of Navigatiesystemen, of godbetert het hele interieur en de velgskes.

                        Als de waarde groot genoeg is, en de dief heeft genoeg zin en kennis, dan geraakt hij wel aan zijn spullen hoor.
                        Op mijn BMW is dit het eveneens zo. Met de sleutel op zak en enkel de deurknop op een bepaalde plaats aanraken om erin te geraken. Starten eveneens met knop. Zeer praktisch want je moet nooit die sleutel meer in het contact steken. Als de sleutel dus niet in de wagen aanwezig is kan je niet starten. Je kan die ook niet afsluiten als de sleutel in de wagen zou achtergebleven zijn (in handtas van vrouw, uit je zak gevallen of in de koffer achtergebleven, hetwelk mijn vrouw onlangs met de Audi voorhad, die dat systeem niet heeft. Ze kon de reservesleutel wel komen halen alvorens terug in de wagen te geraken).
                        Misschien een "kleine" hulp zo'n comfort contact- en afsluitsysteem, als ze je op straat car-jacken en je hebt de sleutel nog op zak. Na een tijdje valt de wagen dan stil wegens gebrek aan benzinetoevoer. Maar ik ben ervan overtuigd dat die mannen ook al zullen weten dat ze eerst je sleutel moeten bemachtigen. Of dit dus veiliger is betwijfel ik sterk. Het is momenteel voor mij enkel comfortabeler.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #42
                          Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Op mijn BMW is dit het eveneens zo. Met de sleutel op zak en enkel de deurknop op een bepaalde plaats aanraken om erin te geraken. Starten eveneens met knop. Zeer praktisch want je moet nooit die sleutel meer in het contact steken. Als de sleutel dus niet in de wagen aanwezig is kan je niet starten. Je kan die ook niet afsluiten als de sleutel in de wagen zou achtergebleven zijn (in handtas van vrouw, uit je zak gevallen of in de koffer achtergebleven, hetwelk mijn vrouw onlangs met de Audi voorhad, die dat systeem niet heeft. Ze kon de reservesleutel wel komen halen alvorens terug in de wagen te geraken).
                          Misschien een "kleine" hulp zo'n comfort contact- en afsluitsysteem, als ze je op straat car-jacken en je hebt de sleutel nog op zak. Na een tijdje valt de wagen dan stil wegens gebrek aan benzinetoevoer. Maar ik ben ervan overtuigd dat die mannen ook al zullen weten dat ze eerst je sleutel moeten bemachtigen. Of dit dus veiliger is betwijfel ik sterk. Het is momenteel voor mij enkel comfortabeler.
                          Das nog het gemakkelijkste van allemaal om in de wagen te geraken.
                          Gewoon een signal booster bij de wagen houden zodat uw wagen de sleutel herkend ookal ligt die in uw huis en je kan opendoen.
                          Starten lukt niet maar je kan er al wel in geraken.
                          Enige manier om het tegen te houden is alle keyless-sleutels in de frigo leggen als je thuis bent.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                            Waar is de "goede" (?) oude tijd naartoe?
                            'k Heb dit nog meegemaakt:



                            PS: Het reservewiel ligt normaal in de koffer.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #44
                              Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                              En de "nieuwe" goede tijd ziet er zo uit :

                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment


                              • #45
                                Re: Autosleutel verloren . Dure grap .

                                [QUOTE=Leopard;4316260]Wel een typische Amerikaans filmpje, waar kleine criminaliteit met overdreven en onnodig geweld (lees moord) wordt aangepakt.

                                Dus een auto van enkele tienduizenden euro's stelen, is kleine criminaliteit.
                                Zeg dat maar eens tegen iemand die jaren boterhammen met choco heeft moeten eten om zijn eerste BMW te kunnen kopen.

                                Comment

                                Working...
                                X