Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Maar ik stel mij vragen bij alles wat zeer snel draait;namelijk die turbo.Je motor draait 2500.Die turbo 15000 tot 30000.Houdt die dat wel 100000 km uit????
    Op diesels zitten al tientallen jaren turbo's, ik heb er eigenlijk nog niet veel horen klagen over defecte turbo's.
    Bij de eerste turbomotoren (benzine) was de turbo wel een zwak punt, maar ik denk dat ze die kinderziektes er ondertussen al wel uit gekregen hebben.

    De kleine benzinemotoren met turbo zijn ook al een aantal jaren op de markt, en ook daar heb ik nog niets gelezen over een "epidemie" van defecte turbo's.
    En doordat het koppel veel vroeger opkomt draaien die motortjes zelf veel minder toeren dan vroeger.
    Vorige zaterdag heb ik nog met een Dacia Dokker gereden (Renault 1500cc diesel), en die draait tegen dezelfde snelheid in vijfde ongeveer evenveel toeren als de TCe90 van mijn Logan MCV.
    Bij die toerentallen verwacht ik ook geen vroegtijdige slijtage, alleen misschien als je die bij een te laag toerental zwaar gaat belasten, want dat kan nooit goed zijn (zeker niet voor de krukaslagers, een diesel zal daar door de zwaardere krukasconstructie wel wat beter tegen kunnen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

      Audi's hebben een periode gekend dat ze hun turbo's erdoor bliezen.
      Maar zoals je zegt,zwaar belasten,niet goed voor de krukas.
      Als je de indicator moet geloven,in welke versnelling je moet rijden,en je blijft in een hogere versnelling rijden,en je motor begint te STAMPEN,dan geeft dit inderdaad een te zware belasting.Misschien wel een lager verbruik ??
      Dus moet je nog altijd wat gevoel hebben,hoe je rijdt.
      Om in de fotografie te blijven,je lichtmeter geeft iets aan,maar je kunt altijd nog een belichtingscorrectie instellen.
      Last edited by demuro; 15 juli 2017, 14:45.

      Comment


      • #18
        Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
        Even helpen: bij automaten spreekt men niet meer van "versnellingen" maar van "trappen".
        Zo rij ik rond met een achttraps automaat.
        Niet altijd ... er zijn ook redelijk wat gerobotiseerde versnellingsbakken en dat noemt men ook versnellingen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Daarom stond het ook tussen aanhalingstekens .
          Vandaar mijn helpende hand.

          Comment


          • #20
            Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Niet altijd ... er zijn ook redelijk wat gerobotiseerde versnellingsbakken en dat noemt men ook versnellingen.
            Een gerobotiseerde versnellingsbak is eerder - vanuit mijn perceptie - een "halfautomaat" te noemen. Dan heb je nog de geautomatiseerde manuele transmissie, de sequentiële bak, enz, enz,... Maar ik denk dat we nu semantisch bezig zijn.

            Comment


            • #21
              Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
              Vandaar mijn helpende hand.
              Toch raar dat ik dit lees in 'Autoweek.nl'

              Automaat
              De automaat of automatische versnellingsbak is steeds vaker terug te vinden in auto's. Veel merken bieden hun luxe modellen standaard aan met een automaat. Een automaat is een versnellingsbak die automatisch koppelt en schakelt. Vroeger had een automaat vaak 3 of 4 versnellingen. Tegenwoordig kan een automaat ook 5, 6 of 7 versnellingen hebben en worden er zelfs automaten met 8 versnellingen ontwikkeld.


              Iets verder schrijven ze dan weer :

              ...............de vlot schakelende zestrapsautomaat

              Maar soit, we begrijpen elkaar, en dat is het voornaamste.

              Comment


              • #22
                Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

                Mijn 8-traps versnellingsbak is besteld... de eerste keer een trappenbakversnellings automaat

                Comment


                • #23
                  Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

                  Het maakt inderdaad weinig uit om elkaar te verstaan, ook de grote merken spreken van aantal versnellingen in hun informatie of trappen.

                  Ook zo staat in de handleiding van de wagen ... op de ene pagina zeven/achttrapsautomaat en iets verder dat die automatisch versnellingsbak schakelt tussen de verschillende versnellingen.
                  De display geeft weer in welke versnelling men staat (handleiding).



                  De S tronic combineert de efficiency en sportiviteit van een conventionele handgeschakelde versnellingsbak met het comfort van een moderne automaat. Deze versnellingsbak met dubbele koppeling maakt sneller schakelen mogelijk en dat vrijwel zonder voelbare trekkrachtonderbreking.


                  BMW, Citroen, Ford, ... idem, ze halen de termen door elkaar.

                  De grootste afwijking zal vermoedelijk de variomatic zijn in de Dafkes ... waar is de tijd? [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Mijn 8-traps versnellingsbak is besteld... de eerste keer een trappenbakversnellings automaat
                    Waar wordt die ingebouwd in je muis, in je scherm of in je PC ?
                    Toch proficiat met je bestelling .
                    Wel oppassen wanneer je in de bak zit, dat je niet van de trap valt na de installatie... je zou heel laag kunnen vallen door de versnelling in het naar beneden gaan .

                    Comment


                    • #25
                      Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                      Een gerobotiseerde versnellingsbak is eerder - vanuit mijn perceptie - een "halfautomaat" te noemen. Dan heb je nog de geautomatiseerde manuele transmissie, de sequentiële bak, enz, enz,... Maar ik denk dat we nu semantisch bezig zijn.
                      Waarom zou dat een halfautomaat zijn?
                      Je moet toch gewoon gas geven en remmen..
                      bij een echte halfautomaat moest je niet koppelen, maar wel zelf schakelen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        BMW, Citroen, Ford, ... idem, ze halen de termen door elkaar.
                        Klopt als een zwerende vinger!
                        Zelfs als ik master- en doctoraatsthesissen nalees/proofread, merk ik dikwijls dat men alles "door elkaar gebruikt" of niet consequent omspringt met het juist gebruik van technische termen.
                        't Zou nochtans gemakkelijk zijn als men de juiste term voor het juiste "gereedschap" gebruikt.
                        Zoals je zelf aanhaalt, gaat men zelfs in handleidingen verwarring scheppen...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

                          Ik wou automatisch rijden(benzine), maar hogere aankoopprijs, hogere inschrijvingstaks en meerverbruik waren de redenen om terug handgeschakeld te rijden
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #28
                            Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Ik wou automatisch rijden(benzine), maar hogere aankoopprijs, hogere inschrijvingstaks en meerverbruik waren de redenen om terug handgeschakeld te rijden
                            Hogere aankoopprijs is meestal een feit, maar de restwaarde is dan ook hoger waardoor dit uiteindelijk bijna een nuloperatie wordt.
                            Met een goede actie krijgt men regelmatig zelfs de automaat aangeboden.

                            En hoe groot was het verschil dan in BIV om dat te laten primeren op het comfort dat je daarvoor jaren opgeeft?

                            En verbruik ... zal wel motor afhankelijk zijn, ik zie volgens opgave van de fabrikant het verbruik van een automaat zelfs 0,2l lager liggen dan een handgeschakelde.
                            Bij andere merken is het inderdaad omgekeerd, maar een miniem verschil.

                            Maar ieder maakt voor zichzelf de keuze wat primeert. [emoji1]
                            Last edited by VerSeg; 16 juli 2017, 12:51.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

                              Ik ben ook een grote fan van automaat, maar bij sommige modellen moet je dan de grootste motor nemen, en dat wil niet iedereen.
                              Als ik een leaseauto neem, dan staat automaat aangekruist als,een KO criterium. Geen automaat in het budget, andere auto.
                              En inderdaad, bij grotere auto's in leasing kost je dat bijna niks extra per maand, net als metaalkleur.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Auto's. Veel betrouwbare km's met welke modellen ?

                                Ik hoor dikwijls goed nieuws over automaten en de meesten willen niet meer terugkeren. Ik heb nog 14 dagen rondgereden in het IJslandse binnenland met een Pajero-automaat en je bent dat idd erg snel gewoon. Een van de voordelen is dat je nooit midden in een rivier moet besluiten dat je in een te hoge versnelling zit, ontkoppelen, water tussen de platen en een eind verder gaat het steil omhoog
                                Geen kwaad woord over een automaat dus, maar ik verveel me zelf daarin te pletter.

                                Ik heb nog altijd een voorkeur voor mijn versnellingspookjes (geen fout want ik heb er twee ).

                                Over rijplezier bestaan vele meningen. Ik reed heel graag met mijn Golf 1 Gti, maar een hoge verkeersdrempel en weg die spoiler. Ik heb ook graag mijn A3 Tdi met zijn laagprofielen maar ik moet daar in- en uit kruipen en erg zacht rijdt die ook niet meteen. Maar ik rij even graag (en helemaal anders) met mijn Patrol. Het rijplezier dat ik daar al van kreeg is onbeschrijfelijk (niet op asfalt natuurlijk, niet zoals de meeste 4x4's). Ik vermoed dat de meesten rijplezier koppelen aan prestaties en ik begrijp dat ergens ook wel maar hoeveel mogen we hier op secundaire wegen ? Juist. En op de snelwegen ? Juist.

                                Ik heb ooit jarenlang snelle motoren gehad (nu nog 3 trouwens). Dat is gewoon de kat bij de melk zetten. Voor mij in alle geval toch.
                                Ik dacht er vroeger ook heel anders over maar een Yamaha R1, een Kawa Ninja, een Suzuki Hayabusa een licentie geven voor de openbare weg..... ik heb daar op mijn huidige leeftijd bepaalde vragen bij. Zeg nu zelf : waarom koopt iemand een R1 of een Audi R8 ?

                                Comment

                                Working...
                                X