Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto verzekering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: auto verzekering

    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    Oei, dan is het Argenta die u aan 't melken is.
    Dat is nieuw.

    Je maakt een ongeval in fout, je vult de papieren in ... maar het is de fout van de verzekering?

    Als je iets onderling wil regelen, wacht niet tot de andere u contacteert, neem initiatief en laat desnoods dagelijks blijken dat je snel wil betalen.
    Een ongeval moet toch binnen de 2 dagen aangegeven worden? Dus als jullie beiden in orde willen zijn, dan moet je heel snel zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: auto verzekering

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat is nieuw.

      Je maakt een ongeval in fout, je vult de papieren in ... maar het is de fout van de verzekering?

      Als je iets onderling wil regelen, wacht niet tot de andere u contacteert, neem initiatief en laat desnoods dagelijks blijken dat je snel wil betalen.
      Een ongeval moet toch binnen de 2 dagen aangegeven worden? Dus als jullie beiden in orde willen zijn, dan moet je heel snel zijn.
      Met de laatste bewering, ga ik mee akkoord. Je moet zelf wat initiatief nemen.
      Maar de verzekering had dit wel kunnen regelen, zodat zij die schade claim niet moesten betalen.
      Bij een aangifte moet je een mandaat geven aan je verzekering na de claim. Dat is toch alvast bij mij het geval geweest.

      Comment


      • #18
        Re: auto verzekering

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dat is nieuw.

        Je maakt een ongeval in fout, je vult de papieren in ... maar het is de fout van de verzekering?

        Als je iets onderling wil regelen, wacht niet tot de andere u contacteert, neem initiatief en laat desnoods dagelijks blijken dat je snel wil betalen.
        Een ongeval moet toch binnen de 2 dagen aangegeven worden? Dus als jullie beiden in orde willen zijn, dan moet je heel snel zijn.
        Bij mij is het als volgt gegaan: ongeval - aanrijdingsformulier ingevuld - met tegenpartij afspraak dat een kleine kost eventueel onderling geregeld kan worden (op het eerste zicht was er geen schade te zien, maar het was donker) - ongeval(letje) en aanrijdingsformuler afgegeven bij Verzekering (Argenta) -
        S'anderendaags tel. contact opgenomen met tegenpartij ( hij had nog geen idee van schade ?) - na 1 week terug tel contact (hij had nog steeds geen idee van schade) - toen had ik en mij verzekering het idee dat er geen schade zou zijn - maanden later kreeg ik mijn jaarlijkse premie, en toen bleek dat deze meer dan de helft gestegen was (weet niet meer hoeveel, maar denk dat bonus malus van 0 naar 4 gestegen was) - bij navraag bij Argenta,bleek dat er toch een schade van 300 euro was uitbetaald -contract onmiddellijk opgezegd (mag bij premiestijging) en overgestapt naar Ethias waar premie aanzienlijk lager was (bonus-malus 2)

        Comment


        • #19
          Re: auto verzekering

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Met de laatste bewering, ga ik mee akkoord. Je moet zelf wat initiatief nemen.
          Maar de verzekering had dit wel kunnen regelen, zodat zij die schade claim niet moesten betalen.
          Bij een aangifte moet je een mandaat geven aan je verzekering na de claim. Dat is toch alvast bij mij het geval geweest.
          Sorry maar dit klopt niet, je moet geen mandaat geven om een uitkering te doen als je duidelijk in fout bent en daarmee akkoord gaat want dat heb je al gedaan door je aangifte binnen te sturen.
          Hetgeen ze wel doen is een "kennisgeving" sturen dat je volgens de vaststellingen in fout bent en de tegenpartij dus uitgekeerd zal worden.
          Als je daarop reageert dat je niet akkoord bent, dan moet je de zaak voor de rechter laten komen en gebeurt er zolang geen enkele uitkering aan tegenpartij (er zijn uitzonderingen).

          Maar als je zelf al aangeeft dat je in fout bent en hierover geen discussie bestaat, dan keren ze wel uit aan tegenpartij.
          Dus kleine nuance in de manier waarop je de vraag moet begrijpen.

          Een verzekering mag er toch van uitgaan dat als je een aangifte stuurt om de schade te regelen, dat je ook verlangt dat ze dit regelen?

          Ik ben vroeger ooit bij Argenta verzekerd geweest en heb ooit een ongeval gehad waarbij de verzekeringen ervan uitgingen dat ik in fout was, ik kreeg netjes de vermelde brief dat zonder reactie zij zouden overgaan tot uitkeren van een vergoeding aan tegenpartij.
          Ik heb laten weten niet akkoord te gaan in fout te zijn en kreeg twee dagen later een nieuwe brief ter bevestiging dat ze op mijn verzoek niet zouden overgaan tot uitkeren en de zaak voor de rechtbank zouden verdedigen (zoals door mij gevraagd).
          Ik heb deze zaak ook gewonnen mits tegenpartij eerst voorrang van recht kreeg, maar er wel 5 STOP-borden voor hem stonden welke de politie "vergeten" te noteren was.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: auto verzekering

            Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
            Bij mij is het als volgt gegaan: ongeval - aanrijdingsformulier ingevuld - met tegenpartij afspraak dat een kleine kost eventueel onderling geregeld kan worden (op het eerste zicht was er geen schade te zien, maar het was donker) - ongeval(letje) en aanrijdingsformuler afgegeven bij Verzekering (Argenta) -
            Eens een dossier geopend bij een verzekering mogen ze dit niet meer stoppen, ook zijn de administratieve kosten voor hun dan al gestart.

            maanden later kreeg ik mijn jaarlijkse premie, en toen bleek dat deze meer dan de helft gestegen was (weet niet meer hoeveel, maar denk dat bonus malus van 0 naar 4 gestegen was)
            Misschien liep er iets fout bij bpost, maar ik heb nog nooit geweten dat een verzekering de klant niet laat weten dat de premie verhoogd zal worden en zeker niet dat ze een uitkering gedaan hebben aan derden zonder dit ter kennis te brengen.
            Enige post mislopen?

            contract onmiddellijk opgezegd (mag bij premiestijging)
            Dat mag inderdaad na elke aangifte, in fout of niet in fout.

            EDIT: Even iets opgezocht
            maanden later kreeg ik mijn jaarlijkse premie, en toen bleek dat deze meer dan de helft gestegen was (weet niet meer hoeveel, maar denk dat bonus malus van 0 naar 4 gestegen was)
            Kan het zijn dat u dan meer dan één ongeval in fout had het laatste jaar?

            Als ik de algemene voorwaarden van Argenta erbij neem dan zie ik het volgende:
            "Uw eerste schadegeval in fout telt dankzij de Joker niet mee op uw bonus-malus-schaal!
            Dat betekent dat wanneer u een ongeval in fout had terwijl u bonus 0 had, u nog steeds op bonus 0 blijft."

            Verder zie ik dat de premieverhoging va BM 0 naar BM 4 als volgt geregeld is:
            Op BM 0 betaal je 42,50% van de premie
            Op BM 4 betaal je 59,50% van de premie

            Let op, ik beweer niet dat u iets fout deed, maar mogelijks liep elders iets fout en was het de moeite om dit even te laten nazien?
            Volgens deze regels kan uw premie toch nooit meer dan 50% omhoog gaan?
            Last edited by VerSeg; 3 februari 2015, 09:00.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: auto verzekering

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              ...
              Maar als je zelf al aangeeft dat je in fout bent en hierover geen discussie bestaat, dan keren ze wel uit aan tegenpartij.
              Dus kleine nuance in de manier waarop je de vraag moet begrijpen.

              Een verzekering mag er toch van uitgaan dat als je een aangifte stuurt om de schade te regelen, dat je ook verlangt dat ze dit regelen?
              ...

              Ik ben vroeger ooit bij Argenta verzekerd geweest
              In dit geval heb je wel gelijk.
              Ik ben er wel zeker van dat argenta dit had kunnen vermijden in belang van de klant. Als die laatste ook zelf het initiatief had genomen.
              Zelf heb ik ook zo'n betwistbaar gevalletje voorgehad. Hier heeft mijn verzekering mijn schade (500€) betaald als commerciële geste.
              De zaak niet laten voorkomen zodat ik geen premie verhoging zou kunnen krijgen. De verzekering heet "Corona" btw.

              Met de wagen rij ik al van 1976. Nooit heeft één verzekering voor mij moeten uitkeren.
              Maar met mijn motor begint de verzekering, voor dat voertuig expliciet, wanneer je terug begint te rijden achter 20 jaar. Ik had dus geen 5 jaar joker.

              Comment


              • #22
                Re: auto verzekering

                Ik zou wegblijven van firma's als Actel, Corona en consoorten. Héél veel slechte verhalen over gehoord.
                Zelf al jaren bij kbc verzekerd, iets duurder, maar ik weet wel wat ik er aan heb...

                Comment


                • #23
                  Re: auto verzekering

                  Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                  Ik zou wegblijven van firma's als Actel, Corona en consoorten. Héél veel slechte verhalen over gehoord.
                  Zelf al jaren bij kbc verzekerd, iets duurder, maar ik weet wel wat ik er aan heb...
                  Ik denk niet dat je Corona daarbij kunt rekenen.
                  Ook mijn dochter heeft er goede ervaringen mee gehad.
                  Daarbij heeft Corona ook het mandaat van de Harley verzekeringen en zijn stukken goedkoper.
                  Harley's zijn echter vrij duur, wat niet te rijmen valt imo.

                  Comment


                  • #24
                    Re: auto verzekering

                    Doe eens een ongeval in fout, een maand of twee later een ongeval waarbij tegenpartij onbekend is ('s nachts tegen jullie auto gereden en doorgereden bv). En kijk dan eens wat ze doen - als je pech hebt wordt polis stopgezet en sta je op de zwarte lijst.

                    Comment


                    • #25
                      Re: auto verzekering

                      Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                      Doe eens een ongeval in fout, een maand of twee later een ongeval waarbij tegenpartij onbekend is ('s nachts tegen jullie auto gereden en doorgereden bv). En kijk dan eens wat ze doen - als je pech hebt wordt polis stopgezet en sta je op de zwarte lijst.
                      En dan mag je een andere verzekeraar zoeken die je wil verzekeren aan het dubbele of drievoudige tarief.

                      Comment


                      • #26
                        Re: auto verzekering

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Ik zou wegblijven van firma's als Actel, Corona en consoorten. Héél veel slechte verhalen over gehoord.
                        Zelf al jaren bij kbc verzekerd, iets duurder, maar ik weet wel wat ik er aan heb...
                        Nieuwe omnium zal waarschijnlijk ook KBC worden, BA ook maar vanaf 02/2016
                        grt

                        Comment


                        • #27
                          Re: auto verzekering

                          KBC.... geen commentaar (zo erg ist)

                          Comment


                          • #28
                            Re: auto verzekering

                            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                            KBC.... geen commentaar (zo erg ist)
                            Ja, zo gaan we het niet weten hé , staat nochtans bij Test Aankoop altijd als beste contract aangeschreven.
                            Last edited by jdv; 4 februari 2015, 09:25.

                            Comment


                            • #29
                              Re: auto verzekering

                              Iedereen zijn eigen ervaringen. Ik ben heel gelukkig met KBC, heb tot nu altijd zeer correcte informatie en service gekregen, zowel voor bank als voor verzekeringen.
                              Ik ben overigens ook klant bij Deutsche Bank. Ook heel tevreden van.
                              Klant geweest bij een Dexia, waar ik vertrokken ben ivm service en info die me geboden werd ivm hypotheeklening.

                              Comment


                              • #30
                                Re: auto verzekering

                                Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                                Ja, zo gaan we het niet weten hé , staat nochtans bij Test Aankoop altijd als beste contract aangeschreven.
                                Beste contract wil niet zeggen beste service.

                                Om te zien hoe een verzekering is ga je binnen en ge zegt: "Ik zoek een nieuwe verzekering, ik sta op BM 0."
                                Het antwoord is bijna gegarandeerd "U bent welkom bij ons, we zullen een correcte berekening maken"

                                Dan komt gegarandeerd de volgende vraag: "Zijn er nog verzekeringen die u bij ons wenst te nemen?"
                                Hierop antwoord je: "Natuurlijk, we hebben ook nog twee motorfietsen die verzekerd zouden moeten worden mits nu gekoppeld aan de autoverzekering".
                                En dan volg heel vaak: "Sorry, maar dat verzekeren wij niet" ofwel "De premie daarvoor kunnen we niet zo laag zetten".

                                En bovenvermelde haal ik niet aan als voorbeeld voor een zotte twintiger met een verleden of iemand dat een bijbel kan vullen met zijn ongevallenstatistiek.

                                Met als resultaat dat de prijzen en service dus heel veel afhangt van wat je wil verzekeren.
                                Vooral goedkope verzekeringen durven daar heel moeilijk in doen (iets logisch).

                                En de volgende stap van de service is ... als je eens iets voor hebt en hoe lang je nog klant mag blijven.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X