Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 41

Discussie: Audio vraag

Standaard Audio vraag

Destijds was ik nogal audiofan. Geen high end toestanden maar toch deftig materiaal dat het nog steeds goed doet: Revox ForumB speakers, Kenwood Basic C1 en M1 voor-en eindversterker (destijds "Spitzenklasse" volgens het Duitse hifi blad Audio), en recenter een Marantz CD6003 cd-speler. De Thorens platendraaier staat op zolder.

Er is met de tijd nog bijgekomen: twee goedkope "miniketentjes" voor wat radio luisteren maar ook wat relaxmuziek via in de muur ingebouwde Artsound luidsprekertjes (keuken en badkamer). Die toestelletjes beginnen het wel te begeven.

Nu willen we wat muziek (her)ontdekken via Spotify of dergelijke en - in eerste instantie - de mogelijkheid te luisteren via mijn Kenwood/Revox installatie, maar ik heb geen kaas gegeten van de mogelijkheden die er heden ten dage zijn.

En hoe het dan eventueel kan in badkamer en/of keuken weet ik niet (maar voorlopig kan het nog bij het oude blijven). Zeker in de keuken willen we radio kunnen luisteren, de Kenwood/Revox combi gebruiken we eigenlijk nooit voor radio luisteren.

We hebben een pc (kabel geconnecteerd, maar ook wifi), een iPad doch geen smartphones (tot dusver).
    Heb wat gegoogeld en het lijkt mij dat ik er met een chromecast (klik) zou uitkomen?? Wie kan me hier wat wegwijs maken?

Standaard Re: Audio vraag

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    Destijds was ik nogal audiofan. Geen high end toestanden maar toch deftig materiaal dat het nog steeds goed doet: Revox ForumB speakers, Kenwood Basic C1 en M1 voor-en eindversterker (destijds "Spitzenklasse" volgens het Duitse hifi blad Audio), en recenter een Marantz CD6003 cd-speler. De Thorens platendraaier staat op zolder.

Er is met de tijd nog bijgekomen: twee goedkope "miniketentjes" voor wat radio luisteren maar ook wat relaxmuziek via in de muur ingebouwde Artsound luidsprekertjes (keuken en badkamer). Die toestelletjes beginnen het wel te begeven.

Nu willen we wat muziek (her)ontdekken via Spotify of dergelijke en - in eerste instantie - de mogelijkheid te luisteren via mijn Kenwood/Revox installatie, maar ik heb geen kaas gegeten van de mogelijkheden die er heden ten dage zijn.

En hoe het dan eventueel kan in badkamer en/of keuken weet ik niet (maar voorlopig kan het nog bij het oude blijven). Zeker in de keuken willen we radio kunnen luisteren, de Kenwood/Revox combi gebruiken we eigenlijk nooit voor radio luisteren.

We hebben een pc (kabel geconnecteerd, maar ook wifi), een iPad doch geen smartphones (tot dusver).
    Heb wat gegoogeld en het lijkt mij dat ik er met een chromecast (klik) zou uitkomen?? Wie kan me hier wat wegwijs maken?
    Zo'n Chromecast gebruik ik op ons verblijf in Zuid Frankrijk. Dat werkt wel heel goed. Werkt dus via het Wifi netwerk. Wist niet dat dit bestond enkel voor muziek.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Ik dacht dat je dan wel een HDMI ingang nodig hebt.
    Moderne receivers hebben dat wel, maar of je vintage materiaal dat heeft....
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik dacht dat je dan wel een HDMI ingang nodig hebt.
    Moderne receivers hebben dat wel, maar of je vintage materiaal dat heeft....
    Dat zal volgens mij ook het probleem vormen.Mijn vintage versterkers Onkyo en Yamaha hebben dat in elk geval niet. Op mijn praktijk heb ik een recente NAD staan van een paar jaar oud en daar is een zekere 356Bee Dac module voor. Ik denk dat zoiets de oplossing is.
    https://www.hobo.nl/nad-mdc-dac.html
    Laatst gewijzigd door enero; 2 januari 2018 om 19:12
    Leeft en LAAT LEVEN !

Ach, nu zie ik dat die Chrome Cast geen HDMI aansluiting van doen heeft. Als je Wifi hebt zou dat dan toch moeten lukken zeker. Is dit nu HDMI of een audio input..
    Leeft en LAAT LEVEN !

Ik werk met een heel klein wifi-bakske van NAD. Zowel streamen vanaf de pc mogelijk, als streamen via Spotify. Gewoon aansluiten aan je versterker, bv op de aux-ingang met rca-pluggen (tulp) aan versterkerkant en 3,5 koptelefoonjack aan de NAD.
    Het bakske is de NAD MT2 media tuner.
    Spotify stream ik met m’n iPhone.

Spotify dus draadloos over de wifi met de iPhone voor alle duidelijkheid.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    Spotify dus draadloos over de wifi met de iPhone voor alle duidelijkheid.
    Iphone of iPad hier voor TV streaming althans.
    Laatst gewijzigd door enero; 2 januari 2018 om 20:34
    Leeft en LAAT LEVEN !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Ach, nu zie ik dat die Chrome Cast geen HDMI aansluiting van doen heeft. Als je Wifi hebt zou dat dan toch moeten lukken zeker. Is dit nu HDMI of een audio input..
    Er is de Chromecast (video en audio) en de chromecast audio die enkel voor muziek is. De chromecast audio heeft een dubbel-jack aansluiting, mar kan gemakkelijk vervangen worden door een jack enerzijds en dubbele tulp aan de andere kant... Werkt heel goede en heeft een redelijke buffer zodat er geen onderbrekingen zijn in de muziek.

Heb de beide Chomecast versies.
    Chromecast Audio aan mijn (oude) Technics versterker werkt zonder problemen.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM
    500px - Instagram

Ik heb zelf Sonossen, en Chromecast. Maar in uw geval koopje bvb. voor enkele euro's een bluetooth receiver (in den Action bvb.) die je in de audiojack of cinch steekt. Je cinnecteert je smartphone met dat ding. Je speelt dan spotify of tune in of uw oude mp3 af vanaf je smartphone of tablet. Ik gebruik zo eentje om mee te doen naar de fitness van't werk.
    | Fuji x-T20 | 14mm 2.8 | 18mm 2.0 | 35mm 1.4 | 60mm 2.4 | 18-55mm 2.8-4 |
    There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

Ik werk met een heel klein wifi-bakske van NAD. Zowel streamen vanaf de pc mogelijk, als streamen via Spotify. Gewoon aansluiten aan je versterker, bv op de aux-ingang met rca-pluggen (tulp) aan versterkerkant en 3,5 koptelefoonjack aan de NAD.
    Is het niet zo dat je in eerste instantie Spotify "neemt" door je te registreren of zo (free of abonnement) en dat dan beschikbaar hebt op (of toegang hebt via) je pc en/of iPad/iPhone (of andere) ?

En dat je dan vervolgens dat draadloos kan afspelen via zo'n chromecast of daarna zoiets als die NAD MT2 ?

Of begrijp ik dat verkeerd?

Is het niet zo dat je in eerste instantie Spotify "neemt" door je te registreren of zo (free of abonnement) en dat dan beschikbaar hebt op (of toegang hebt via) je pc en/of iPad/iPhone (of andere) ?

En dat je dan vervolgens dat draadloos kan afspelen via zo'n chromecast of daarna zoiets als die NAD MT2 ?

Of begrijp ik dat verkeerd?
    Klopt. Even account aanmaken en streamen maar.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM
    500px - Instagram

Zoals hierboven aangegeven heb ik de NAD 356BEE. Kan ik dat bakske NAD MT2 daar ook ergens aanhangen om dan te streamen. Ik heb de indruk dat de module waarover ik hierboven schreef niet geschikt is om te streamen. Het is bovendien ook inbouw.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Zoals hierboven aangegeven heb ik de NAD 356BEE. Kan ik dat bakske NAD MT2 daar ook ergens aanhangen om dan te streamen. Ik heb de indruk dat de module waarover ik hierboven schreef niet geschikt is om te streamen. Het is bovendien ook inbouw.
    Jij hebt met die 356BEE vast ingangen genoeg voor zo’n NAD MT2. Je kan in principe elke ingang gebruiken behalve phono. De handleiding voor de NAD MT2 vind je gratis op het www. Ga daar eens lezen, dan zal je veel duidelijk worden. Btw, ik heb Spotify premium. Minder dan de prijs van een cd per maand...

Heb ooit zo'n chromecast stick geprobeerd (1ste generatie) en dat was een dikke tegenvaller. Gebruik sindsdien zo'n Minix mini "pc". Je hebt een beeldscherm nodig, dat wel.

.... Kan ik dat bakske NAD MT2 daar ook ergens aanhangen om dan te streamen. .....
    Dat toestel is "nooit meer leverbaar". Klik.

En wanneer ik dan op alternatieven klik dan krijg je de hele rits voorgeschoteld, van Chromecast tot toestellen die > 1.000 € kosten, en op sommige sites zelfs tot 9.500€ kosten...waarbij ik althans door de bomen het bos niet meer zie, allemaal onder de noemer "audio streamers" !!!???

Jij hebt met die 356BEE vast ingangen genoeg voor zo’n NAD MT2. Je kan in principe elke ingang gebruiken behalve phono. De handleiding voor de NAD MT2 vind je gratis op het www. Ga daar eens lezen, dan zal je veel duidelijk worden. Btw, ik heb Spotify premium. Minder dan de prijs van een cd per maand...
    Naar de zaak gebeld waar ik mijn NAD heb gekocht en ze raden mij eerder dit aan. Is dat dan hetzelfde ?

https://www.sonos-shop.com/product/c...SAAEgL4YvD_BwE
    Leeft en LAAT LEVEN !

Ik vermoed dat die hetzelfde doet, ja, en dan vind ik die Sonos veel te duur...
    Dat is ook de meest gelezen kritiek op Tweakersnet.

Dat toestel is "nooit meer leverbaar". Klik.

En wanneer ik dan op alternatieven klik dan krijg je de hele rits voorgeschoteld, van Chromecast tot toestellen die > 1.000 € kosten, en op sommige sites zelfs tot 9.500€ kosten...waarbij ik althans door de bomen het bos niet meer zie, allemaal onder de noemer "audio streamers" !!!???
    Perfect leverbaar, o.a. bij hificorner.

Is het niet zo dat je met de Sonos ook nog andere Sonos luidsprekers in andere kamers gemakkelijker zal kunnen integreren in het netwerk of is dit hetzelfde, zijn die toestellen allemaal compatibel met andere merken?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Dat zou kunnen Pol, dat zou ik ook eens aan je dealer vragen. De NAD MT2 kan dat dus in elk geval niet. Dat is gewoon een interface tussen je spotify, je wifi en je hifi-installatie.

Tja. Da's te zien hoe je het bekijkt en of je 2de hands koopt. We hebben in de loop van 3 jaar verzameld: 2 connect:amp aangevuld met 1 play 5, en dan nog 3 play1. Dat zijn 6 toestellen, en ik denk dat ik niet meer dan 1.600 euro heb betaald... Da's veel en tegelijk niet veel voor toestellen die dankzij het gemak zeker 8 uur per dag spelen. Als ik dat vergelijk met de prijs van een vroegere gemiddelde "stereoinstallatie" dan valt dat eerder mee.
    | Fuji x-T20 | 14mm 2.8 | 18mm 2.0 | 35mm 1.4 | 60mm 2.4 | 18-55mm 2.8-4 |
    There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
    Tja. Da's te zien hoe je het bekijkt en of je 2de hands koopt. We hebben in de loop van 3 jaar verzameld: 2 connect:amp aangevuld met 1 play 5, en dan nog 3 play1. Dat zijn 6 toestellen, en ik denk dat ik niet meer dan 1.600 euro heb betaald... Da's veel en tegelijk niet veel voor toestellen die dankzij het gemak zeker 8 uur per dag spelen. Als ik dat vergelijk met de prijs van een vroegere gemiddelde "stereoinstallatie" dan valt dat eerder mee.
    De muziekkwaliteit die uit die Sonos komt zal wel niet zo goed zijn als die uit een top stereoketen met degelijke boxen. Maar natuurlijk te zien voor wat en voor waar de andere Sonos'en moeten dienen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Ik vraag mij af of je met bijvoorbeeld zo'n Sonos connect systeem ook in de andere richting kan werken. Ik bedoel of je de muziek die je voortbrengt van een CD speler of een Tuner ook via die Sonos connect, aangesloten op je versterker, naar bijkomende Sonos luidsprekers in andere lokale kan brengen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. SYNOLOGY NAS - DS AUDIO vraag
    Door Alfa Centauri in forum Chit Chat
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 6 april 2014, 17:04

Regels voor berichten