Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

App voor blokkeren anonieme nummers?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Optimist.

    Er zijn er veel die het nooit leren. Eerst vriendelijk.. "geen interesse", daarna, "je hebt al gebeld en nog geen interesse", de volgende keer "stop met bellen" daarna is de jacht open "F** O**" en afgeleiden.
    Bofrost is de lastigste hier (nog slechter dan Jehova's) en die pipo (s) die hier op het forum hun alarmsystemen probeerden te slijten lijken het nu ook door te hebben.


    Denken ze trouwens dat je, nadat je ze meerdere keren wandelen gestuurd hebt, ineens toch gaat toehappen?
    ja, want uw omstandigheden kunnen veranderen. Ziekte, ongeval, meer werk waardoor minder tijd, etc.

    Comment


    • #17
      Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

      Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
      ja, want uw omstandigheden kunnen veranderen. Ziekte, ongeval, meer werk waardoor minder tijd, etc.
      In elk geval zijn er hier een paar firma's waar ik geen zaken mee doe zelfs als ze de nog enige zouden zijn die de dienst aanbieden. Als je potentiële klanten ergert doe je mee slecht dan goed. Wat denk je dat wij zeggen tegen kennissen, familie e.d. over zo'n firma's?
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #18
        Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

        Straf dat jullie zo vaak last blijken te hebben van verkoop via telefoon.
        Hier af en toe eens en na vriendelijk te zeggen geen interesse te hebben is het gedaan.
        Bofrost komt hier enkel aan de deur bellen, één keer om de paar jaar.

        Dat je als bedrijf/zelfstandige meer gecontacteerd wordt is begrijpbaar daar verkopers daar een potentiële grotere afname zien.
        Toch nog altijd beter dat ze bellen dan dat ze alle dagen aan uw deur staan.

        Het zijn ook maar mensen zoals jij en ik die hun werk doen moet je denken.
        Dat het soms vervelend is, begrijpbaar.

        Maar denk eens aan mensen die iets speciaals aan of rond hun huis/tuin/auto hebben en waar dagelijks zo tientallen amateurfotografen fotokes komen nemen.
        Die vragen daar ook niet om, maar zitten er toch maar mee opgescheept.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Maar als zelfstandige nummers gaan blokkeren lijkt me niet echt de beste oplossing.
          In mijn geval niet zozeer, ik werk toch voor grote bedrijven waarbij ik niet afhankelijk ben van de telefoon om klanten te halen, en werkcommunicatie gaat via vaste telefoon en email, zelden via gsm.

          Comment


          • #20
            Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
            In mijn geval niet zozeer, ik werk toch voor grote bedrijven waarbij ik niet afhankelijk ben van de telefoon om klanten te halen, en werkcommunicatie gaat via vaste telefoon en email, zelden via gsm.
            Maar hoe komen ze dan aan uw GSM-nummer?
            Standaard is dat nummer geheim, tenzij je het zelf publiceert.
            Dan kan je nog wel gebeld worden door verkopers die naar een bepaalde range bellen, maar nooit specifiek omdat ze uw nummer hebben.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

              Hier ook een tijdje last van gehad, in het begin nam ik op en zei ik ook dat ik geen interesse had, en ze bleven maar bellen voor andere dingen.

              Nadien, gewoon niet meer opgenomen als er geen telefoonnummer werd getoond, en nu, enkele maanden later, krijg ik geen telefoontjes meer van die mannen.

              De mensen bellen je niet zelf, maar dat is een computersysteem die belt zodra het ziet dat ze een vrije lijn hebben. Als je opneemt, dan registreert dit systeem dat en belt je na enige tijd opnieuw op. Neem je echter niet op, dan wordt dit ook geregistreerd en na x aantal telefoontjes, kunnen er best veel zijn, dan wordt je eindelijk uit hun systeem gegooid.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #22
                Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Maar hoe komen ze dan aan uw GSM-nummer?
                Standaard is dat nummer geheim, tenzij je het zelf publiceert.
                Enkel privé contacten en klanten van ons bedrijf hebben deze.
                Boosdoener is volgens mij de Orde van Architecten, waar gegevens doorgegeven worden. Vele anderen zijn tot eenzelfde conclusie gekomen, dus ik vermoed dat het daar zit.

                Comment


                • #23
                  Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                  Neem je echter niet op, dan wordt dit ook geregistreerd en na x aantal telefoontjes, kunnen er best veel zijn, dan wordt je eindelijk uit hun systeem gegooid.
                  Beetje het principe zoals met spammails. als je ze niet opent krijgen ze het niet als gelezen terug en verdwijnt het precies ook makkelijker na een tijd...

                  Comment


                  • #24
                    Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                    Op hold zetten lijkt me wel iets...
                    Deze morgen had ik even tijd om te spelen... telefoontje gekregen om wijn te kopen.

                    Zij: bent u geinteresseerd in de aankoop van wijn?
                    Ik: Ja, en bent u geinteresseerd in een photoshoot?
                    Zij: Welke wijn drinkt u graag? Eerder wit of rood?
                    Ik: Eerder rood. U hebt mijn vorige vraag nog niet beantwoord... Trouwens, welke stijl van foto's ziet u graag? Eerder kleur of zwart/wit?
                    Zij: Is er een druivensoort waar u tuk op bent?
                    Ik: Ik ben zo beleefd geweest uw vragen te beantwoorden; kan u nu aub hetzelfde doen?
                    Zij: Maar ik ben helemaal niet geinteresseerd in een fotoshoot.
                    Ik: Tja, waarom belt u dan? Ik wens u nog een prettige dag. *klik*

                    V.
                    http://www.catchlight.be
                    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                    Comment


                    • #25
                      Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                      Deze morgen had ik even tijd om te spelen... telefoontje gekregen om wijn te kopen.

                      Zij: bent u geinteresseerd in de aankoop van wijn?
                      Ik: Ja, en bent u geinteresseerd in een photoshoot?
                      Zij: Welke wijn drinkt u graag? Eerder wit of rood?
                      Ik: Eerder rood. U hebt mijn vorige vraag nog niet beantwoord... Trouwens, welke stijl van foto's ziet u graag? Eerder kleur of zwart/wit?
                      Zij: Is er een druivensoort waar u tuk op bent?
                      Ik: Ik ben zo beleefd geweest uw vragen te beantwoorden; kan u nu aub hetzelfde doen?
                      Zij: Maar ik ben helemaal niet geinteresseerd in een fotoshoot.
                      Ik: Tja, waarom belt u dan? Ik wens u nog een prettige dag. *klik*

                      V.
                      Dat heet koekje van eigen deeg Op een dag verkoop je zo misschien nog een shoot

                      Comment


                      • #26
                        Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Straf dat jullie zo vaak last blijken te hebben van verkoop via telefoon.
                        Hier af en toe eens en na vriendelijk te zeggen geen interesse te hebben is het gedaan.
                        Bofrost komt hier enkel aan de deur bellen, één keer om de paar jaar.
                        't Is niet dat we daar voor inschrijven, hé.
                        Bofrost is redelijk agressief aan de telefoon. "Niet geïnteresseerd? Waarom niet?" "Goedkoper bij C***t? Onze producten zijn beter"... Wat is er moeilijk aan "niet geïnteresseerd" en het daarbij te laten.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #27
                          Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                          Deze morgen had ik even tijd om te spelen... telefoontje gekregen om wijn te kopen.

                          Of deze. Stokoud maar toch werkt het nog.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #28
                            Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Standaard functie van een Android telefoon.

                            Open telefoon-app > Instellingen > Oproep > Oproep weigeren > Lijst voor automatisch weigeren > Onbekend aanvinken

                            Misschien ook bestaande voor iPhone?
                            Maar als zelfstandige nummers gaan blokkeren lijkt me niet echt de beste oplossing.
                            Maar niet op onze met android werkende smartphones hoor.
                            Ik zou dat dus niet zomaar durven beweren.
                            Tot en met 'Oproep-instellingen' wel, maar Oproep weigeren, Lijst voor automatisch weigeren en Onbekend zijn nergens te vinden.

                            Comment


                            • #29
                              Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                              Deze morgen had ik even tijd om te spelen... telefoontje gekregen om wijn te kopen.

                              Zij: bent u geinteresseerd in de aankoop van wijn?
                              Ik: Ja, en bent u geinteresseerd in een photoshoot?
                              Zij: Welke wijn drinkt u graag? Eerder wit of rood?
                              Ik: Eerder rood. U hebt mijn vorige vraag nog niet beantwoord... Trouwens, welke stijl van foto's ziet u graag? Eerder kleur of zwart/wit?
                              Zij: Is er een druivensoort waar u tuk op bent?
                              Ik: Ik ben zo beleefd geweest uw vragen te beantwoorden; kan u nu aub hetzelfde doen?
                              Zij: Maar ik ben helemaal niet geinteresseerd in een fotoshoot.
                              Ik: Tja, waarom belt u dan? Ik wens u nog een prettige dag. *klik*

                              V.
                              Wij zouden vrienden kunnen worden!

                              Ooit stonden de "getuigen" weer eens aan de deur.
                              Het was me vroeger al opgevallen dat ze altijd driftig in een notaboekje schreven op weg naar de volgende bel...
                              Op een bepaald moment vroeg ik wat voor notaboekje de brave man bij had, en wat hij daar dan in noteerde.
                              hij: "daar schrijven we in waar we al langs zijn geweest, wie al dan niet openmaakt, wie thuis is enzomeer..."
                              ik: "willen we daar dan NU samen inschrijven dat je hier op dit adres nooit meer moet bellen!"
                              En zo geschiedde.
                              Sindsdien kan ik op zondag zalig uitslapen
                              Last edited by dréten; 13 augustus 2015, 13:59.

                              Comment


                              • #30
                                Re: App voor blokkeren anonieme nummers?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Maar niet op onze met android werkende smartphones hoor.
                                Ik zou dat dus niet zomaar durven beweren.
                                Tot en met 'Oproep-instellingen' wel, maar Oproep weigeren, Lijst voor automatisch weigeren en Onbekend zijn nergens te vinden.
                                Oude versie van Android of zo en misschien elders in menu?
                                Is toch al lang dat ik zo'n optie ken op Android.
                                Maar misschien uitgeschakeld door sommige fabrikanten?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X