Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

    Zoals de titel aangeeft ben ik op zoek naar (redelijk gemakkelijk) zelf te maken hapjes bij het aperitief op oudejaarsavond. Sta open voor alle suggesties (ja, ik eet ook graag de tegenwoordig niet-politiek correcte gerechten).
    Dus beste BD'ers, graag jullie favorieten en kunnen we nu al beginnen watertanden.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
    Zoals de titel aangeeft ben ik op zoek naar (redelijk gemakkelijk) zelf te maken hapjes bij het aperitief op oudejaarsavond. Sta open voor alle suggesties (ja, ik eet ook graag de tegenwoordig niet-politiek correcte gerechten).
    Dus beste BD'ers, graag jullie favorieten en kunnen we nu al beginnen watertanden.

    Alvast bedankt
    Diepvries Aldi
    Veel werk jong als je die zelf gaat maken.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Diepvries Aldi
      Veel werk jong als je die zelf gaat maken.
      Wil je alvast GEEN stoel vrijhouden voor mij, Theo

      zelf ben ik nogal fervent liefhebber van rauw. Dus zouden rauwe gemarineerde zalm of sint-jacobsoesters er zeker tussen mogen zitten.
      Of uiteraard lekkere zelfgemaakte tappenades... Mmmmm

      Mvg,
      Frederic

      Comment


      • #4
        Re: Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

        Een paar oesters mogen zéker niet ontbreken....nu ze nog relatief goedkoop zijn. Ook daar gaat verandering in komen de volgende jaren!
        Een site kan ik u ook aanbevelen nl http://users.telenet.be/al_dente/aphapjes.htm
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

        Comment


        • #5
          Re: Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

          Het Colruyt kookboek Lekkere Hapjes natuurlijk.

          Tom.

          Comment


          • #6
            Re: Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

            Werden oesters al vermeld?

            Dadels met stukjes spek rond.
            Mvg Tim

            Comment


            • #7
              Re: Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

              Misschien HIER eens kijken!
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

                Italiaanse soepstengels met een plakje gerookte ham (prosciutto, ganda ham...) rond gewikkeld aan 1 kant, stengels als een boeketje in een hoog glas steken en op tafel. Geen werk aan en presenteert goed.
                Kerstomaatjes (voor de rauwe mannen onder jullie ), olijfjes in een leuk schaaltje, kleine vierkante boterhammetjes met witte roomkaas (genre philadelphia) met druppeltje citroen onder, een plakje gerookte zalm erop en een heel klein takje dille om af te werken. Wat ik ook al eens doe is een tortilla maken (of klaar kopen in Delhaize of zo) en die in kleine blokjes snijden, dit kan warm of koud.
                Oei heb bijna een hapjesboek geschreven... Dit is allemaal makkelijk te maken, niet tijdrovend want ík kook niet graag en sta ook niet graag in de keuken. Ik heb daar een man voor...

                Succes en prettige oudejaarsavond.
                Marleen
                It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                Comment


                • #9
                  Re: Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

                  Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                  ja, ik eet ook graag de tegenwoordig niet-politiek correcte gerechten.
                  Nog vergeten te vragen.... wat zijn "niet politiek correcte gerechten" ? 't is maar da'k weet wat ik voor wie op tafel kan zetten eh om geen kemels te schieten
                  Marleen
                  It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                  http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

                    Sushi! Mag niet ontbreken...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                      zelf ben ik nogal fervent liefhebber van rauw. Dus zouden rauwe gemarineerde zalm of sint-jacobsoesters er zeker tussen mogen zitten.

                      Frederic - kan je deze al?
                      in kleinere hoeveelheden uiteraard ook bruikbaar als apero-scnhabbel


                      500g zalmfilet zonder vel
                      100g gerookte zalm
                      5 takjes dille
                      Sap van een halve limoen
                      200 Tzatriki
                      1 tl balsamicoazijn
                      p/z
                      2 tl olijfolie
                      1 flinke handvol jonge spinazieblaadjes

                      Hak de zalmfilet en de gerookte zalm in heel kleine stukjes. Hak de dille fijn. Doe de gehakte zalm in een schaal, giet het limoensap erbij, strooi de dille erover en voeg royaal p&z to. Meng alles goed en laat het mengsel 15min marineren in de koelkast. Meng daarna de tzatziki erdoor.
                      Meng in een kommetje aijn, p&z. Klop de olie erdoor. Meng de spinazieblaadjes door deze dressing en verdeel de spinazie over 4 borden.
                      Vorm met behulp van een ijsschep of uitsteekvorm 4 zalmtaartjes en leg die op de borden. Serveer de zalm gekoeld.



                      hemels lekker....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

                        recente meevallers:

                        - Grote gehalveerde scampi in tempura met currieschuim
                        - stukje gefrituurde aardappel met een beetje zure room & gerookte zalm
                        - geroosterd toastje met schijfje gebakken appel en sneetje politiek-incorrecte gans/eende-lever
                        - sneetjes gerookte pata negra met verse focaccia
                        - kleine scampi's in pastis-roomsausje

                        honger iemand?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie Bekijk bericht
                          Frederic - kan je deze al?
                          Jep, een soort tartare de saumon. Ook hééééééééél lekker

                          (btw, ben destijds afgestudeerd aan de Hotelschool van Koksijde )

                          Mvg,
                          Frederic

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

                            Champignons afborstelen, steeltje uitsnijden zodat je een kuipje krijgt, vullen met kruidenkaas en hop den oven in...

                            Mini-bladerdeegkuipjes, vullen met een kaassausje, geraspte kaas der bovenop en hop den oven in.

                            Filodeeg uitsnijden tot vierkantjes, beetje geitenkaas in het middel plaaten, stukje appel erop, dichtplooien en in de oven.

                            3 simpele dingetjes, zelfgemaakt, niet teveel werk en altijd een succes.
                            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aperitiefhapjes Oudejaarsavond

                              Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
                              Nog vergeten te vragen.... wat zijn "niet politiek correcte gerechten" ? 't is maar da'k weet wat ik voor wie op tafel kan zetten eh om geen kemels te schieten
                              Marleen
                              Foie-gras, kaviaar, kikkerbilletjes? hmmm....
                              Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                              Comment

                              Working...
                              X