Heb vandaag een setje kunnen kopen analoge eos 5 camera ,50mm1.8 mkI,sigma 28-70 2.8 en 80-200L2.8 voor de prijs van 480€. Maar na telefonisch contact met de verkoper is de verkoper niet bereid mij te ontvangen en alles te testen wetend dat ik maar op een 30min van hem woon? hij wil alles via post regelen.. Heb wat zitten nadenken en heb beslist dat ik alles zal annuleren. Heb hem een vriendelijke mail gestuurd dat ik het niet vertrouw en alles wil annuleren en indien nodig wel de plaatsingkosten wil betalen maar dat hij gewoon een mailke moet sturen naar ebay dat we onderling besloten hebben om dit te annuleren zodat hij verder geen transactie kosten moet betalen. Ik denk dat dit de beste beslissing was. jammer van het lenske '80-200L2.8'. Wat denken jullie hiervan?
Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
http://www.racenews.be
per post: dan heb je toch zijn adres?
moet je eerst betalen voordat hij opstuurd?
of is het gelijk oversteken?
vraag eens serienummers op?
dat setje voor €500 is knap,
kans dat de sigma 28-70f2.8 niet meer werkt op recentere (10D+) toestellen.
als je de 80-200 niet mag testen zou ik het laten voor de moeite.
't is een super-lens, maar helaas tegenwoordig onherstelbaar
mm
Inderdaad, eerst betalen.
Link naar object http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...m=160306198522
Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
http://www.racenews.be
hij geeft sowieso foutieve info: die 80-200 is GEEN "UltraSonic" (dus geen FullTimeManual).
die sigma is inderdaad die die ik dacht: als ze niet gerechiped is, werkt ze niet op digitale toestellen.
er staat toch bij dat je het kan ophalen bij de verkoper?
'k zou toch proberen aan te kloppen hoor.
desnoods verhoog je je bod een beetje hé
succes!
Eerst betalen is maar de allernormaalste zaak op eBay ... ook de verkoper kent u niet en het risico dat hij zijn geld niet krijgt zal hij liever ook niet lopen.
Nu is het wel wat raar dat je niet langs mag gaan ... ik zou al tevreden zijn dat iemand het komt afhalen zo is er geen discussie mogelijk dat het tijdens het transport beschadigd werd.
Zijn plaatsingskosten zou ik ook niet betalen, als een object niet verkocht is en het wordt opnieuw aangeboden dan krijgt hij bij de volgende verkoop de eerste plaatsingskosten terugbetaald.
Hij heeft eigenlijk geen enkel nadeel buiten de gemiste kans het te verkopen, maar dit ligt dan wel aan zichzelf.
Hij kan het object ook laten aan de tweede hoogste bieder ... dan verliest hij 5€ op de verkoop maar als hij het per mail regelt wint hij de veilingkosten.
Als hij absoluut wil versturen is het misschien om nog wat extra te winnen op de verzendkosten ... 25€ vraagt hij en 14,95€ kost het hem.
Canon EOS Digital
BD0479BE
Inderdaad een rare zaak !
-misschien de verkoper overtuigen tot bij jou te komen of ergens in de donker steegje afspreken
-bekijk toch even de feedback van deze verkoper of hij reeds tevreden kopers had en welk materiaal hij reeds verkocht heeft.
-En vraag inderdaad naar de serienummers en documenten van de spullen voor hetzelfde geld is het een heler die zijn buit digitaal verkoopt of ben ik weer te argwanend![]()
mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm
Koper wil wel meer doen dan gewoon afhalen : ter plaatse testen en daar wringt blijkbaar het schoentje...
Dat klopt tenzij het de tweede keer is dat het te koop staat, dan is hij de plaatsingskosten toch kwijt.
Verkoper is lid sinds 2005 maar heeft geen feedback. Geen info over zijn verleden dus.
Als jullie samen annuleren bij eBay, dan recupereert hij wel de verkoopcommissie (19.95EUR) die hij anders aan eBay zou moeten betalen.
Je hebt imho voor de zekerste oplossing gekozen waar de verkoper zich ook niet slecht kan bij voelen en hij kan nog proberen verkopen aan die andere bieder.
By the way, geven jullie serienummers zo maar door aan iedereen die daar om vraagt ?
Mijn foto's kan je ook bekijken in mijn portfolio
nee, ik geef geen serienummers door aan zomaar iedereen die erom vraagt
ja, bij verkoop geef ik het serienummer door aan een potentiele koper.
eigelijk zou dat hier op BD ook standaard zo moeten zijn.
bij verkoop van bv een body of een objectief verplicht serienummer vermelden!
(er zijn sites, o.a. een mac-forum waar veel BD-ers ook op actief zijn, waar dit inderdaad verplicht is!)
mm
Het is een nieuwe verkoper en daarmee moet je uiterst voorzichtig zijn want die hebben geen referenties. Je zult helaas met de verkoper moeten overeen komen om de koop te annuleren. Als je elkaar gemaild hebt zou ik die mails zorgvuldig bewaren voor het geval geen gunstige afloop kent.
Ik heb weinig goede ervaringen met kopen op Ebay.
Grtz, RF
Canon 5D + EF 17-40mm f/4L USM + EF 70-200mm F/4L IS USM + Sigma 50mm f/1,4 EX DG HSM.
Canon 40D + Tokina AT-X 535 AF PRO DX f/2.8 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX f/4 + Canon 50mm f/1.8 MK I.
Moet je eens zeggen welke ongunstige afloop dit kan hebben?
Het betreft tweedehandsmateriaal, dus wettelijk heb je geen enkele aankoopverplichting.
Het enige waarmee je in de knoop kan geraken zijn de gebruiksrechten van eBay maar voor een eenmalige toestand reageren zij niet eens.
Een negatieve beoordeling kan de verkoper ook al niet meer geven, dus daar is er ook al geen risico.
Wat rest er dan nog?
Canon EOS Digital
BD0479BE
En dan is er ne slimme dat snel dat nummer gaat registreren om een of andere bijhorende software te kunnen installeren of van een promotie te kunnen genieten ... niet echt veilig als je het mij vraagt.
Met een serienummer kan je soms heel veel doen behalve te weten komen of het toestel nog in goede staat is.
Canon EOS Digital
BD0479BE
Dat weet je met een serienummer meestal ook niet.
Meer dan 90% van gestolen goederen worden nooit geregistreerd.
Professionele dieven zullen anders ook wel snel voor een ander serienummer zorgen.
Je zou dan ook al de originele aankoopfactuur erbij moeten hebben met vermelding van het serienummer ... dat geeft al iets meer zekerheid en dan nog, iedereen heeft heden een printer staan.
Je zou dan al moeten contact opnemen met de winkel om te zien of de factuur echt is.
Ik snap de bedoeling van die serienummers wel, maar de kans op misbruik is groter dan de eventuele zekerheid dat je ermee kan hebben. Als je ze graag hebt ... vraag ze dan per mail aan de verkoper maar zet ze toch niet op het internet.
Canon EOS Digital
BD0479BE
Als je betaalt via overschrijving en de koop loopt verkeerd af, dan kan je fluiten naar je centen. Kopersbescherming is er enkel bij betaling via Paypal.
Ik zou nooit zo'n bedrag spenderen aan materiaal van een 'nieuwe' verkoper, behalve wanneer ik het ter plaatse zou kunnen gaan inspecteren en testen.
In het verleden heb ik dit al enkele keren gevraagd en zonder tegenspruttelen van de verkoper kunnen doen. De weigering van de verkoper wekt toch wel wat wantrouwen. Als je het direct kan ophalen, spaart hij ook nog eens uit op verpakking en tijd om naar de post te lopen.
G
fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...
Een prima tip om verkoopsites als eBay naar de vaantjes te helpen. Sorry, hoor. Lees hun forums maar eens na en zie hoeveel (eerlijke) verkopers er stilaan de brui aan geven omdat er meer en meer wanbetalers zijn die zelfs nog de moeite niet doen om op mails te reageren en waar ze als verkoper blijkbaar weinig kunnen tegen doen...
De manier van handelen van blazor om de verkoop op deze manier te annuleren is daarom![]()
Ik zal wat preciezer zijn. Als verkoper niet reageert zoals blazor stelt, dan zou ik geen moeite meer doen om het op een vriendelijke manier op te lossen. En als verkoper toch zou reclameren bij e-bay en e-bay zou jou dan schorsen. Nog eens: "So what!"
Ten andere, wat vind je nog op e-bay. Handelaren en "grote" Aziatische webshops met nieuwe goederen. Of verdoken handelaren die bv een Nikon D300 aanbieden waar je mag op bieden. Probeer eens, gegarandeerd zal je moeten opbieden tot je meer betaalt dan bij de fotoboer uit jouw omgeving.
Ik zelf ben op zoek naar een goed statief, kijk eens wat er te koop is op e-bay en aanverwanten. Van die goedkope brol, statieven die je gratis krijgt bij aankoop van een camera, etc, zo heb ik al één en de kwaliteits statieven, als je die al zal vinden op e-bay of aanverwante verkoop sites, betaal je evenveel als bij jouw fotoboer.
Heel waarschijnlijk gaan er nu reageren dat zij toch wel al een koopje hebben kunnen doen op e-bay en ik geloof dat ook. Ik blijf toch een wrang gevoel houden zo lang het tegendeel voor mij niet is bewezen.
Mvg.
Robert
Mvg.
Robert
Experience is the name everyone gives to their mistakes. Oscar Wilde
Ok, Robert, die redenering kan ik al beter volgen.
Verkoper heeft imho in dit geval eigenlijk weinig reden om geen gezamelijke annuleringsprocedure op te starten. Ik vermoed dat de verkoper in dit geval dan ook niet moeilijk zal doen om een annuleringsprocedure op te starten. Indien wel, dan heeft hij enkel maar te verliezen ... ebay zal hem niet zo snel gelijk geven, lijkt me (ahv de hier gekende elementen).
Al nieuws, blazor ?
Als je al enkele jaren met eBay werkt een een mooie feedback score hebt zou ik me toch niet zo snel laten schorsen hoor.
Ik werk altijd met paypal, eerst betalen en dan opsturen, simpel. Geen van mijn camera's of lenzen komt van eBay, dat vind ik toch een beetje veel centjes eerlijk gezegd, maar het grootste deel van mijn schaalmodellen en verschillende boeken komen van eBay, gewoon omdat ze hier ofwel niet te krijgen zijn ofwel enorm duur zijn ... ik heb al autookes van over heel de wereld gekocht zo, en op soms lange levertermijnen na nog geen problemen gehad (heb er ooit eentje uit Zwitserland gehad die volgens de verkoper drie maanden onderweg geweest is ! Had mijn betaling van Paypal al terug gekregen ... en toch nog het model ontvangen, heb dan toch de verkoper nog betaald, eerlijk is eerlijk hé).
Als koper ben je goed beschermt op eBay tegenwoordig, als verkoper ben je meestal verliezende partij jammer genoeg. Een 'koop' op eBay is wel een geldig kontrakt volgens hun regels hé, dus zomaar annuleren zal niet gaan vrees ik. Als de verkoper niet reageert gewoon een dispute bij eBay openen dat is de officiele manier, hij zal wel snel reageren dan ... als er nog geen reactie komt wordt hij geschorst en niet jij, wat in mijn ogen toch het belangrijkste is.
Mark
Laatst gewijzigd door LamboCars; 31 december 2008 om 19:00
Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...
Hallo Blazor,
De verkoper vermeld wel duidelijk dat het object bij hem kan afgehaald worden. Als jij de spullen voor jou nuttig acht, zou ik hem nog eens contacteren om ze af te halen en cash te betalen bij afhaling.
Spreek niet meer over testen, maar doe dit als je bij hem bent.
Niemand koopt voor 500,- Euro een kat in een zak!
Anderzijds dat deze spullen dit waard zijn is een andere zaak.
De Eos 5 incl. zijn normale lens, zijnde een 28-80mm 3,5-5,6 heeft een cataloguswaarde van om en bij 380,- Euro. De body alleen dus minder!
De 50mm 1.8 mkI verwisselt voor rond de 100,- Euro van eigenaar.
De Canon 430EZ flits voor 40,- à 60,- Euro.
De rest ??? Je hebt zeker de opmerkingen reeds gelezen over de andere lenzen.
Als hij niet wenst te verkopen bij afhaling ben je hem niets schuldig.
Nog een goed eindejaar en het beste voor 2009.
Het is duidelijk zoals je zegt "volgens hun regels", daarom niet altijd volgens de wet. Het blijft een tweedehandsverkoop tussen particulieren, daar zijn andere wetten voor dan voor contracten of verkoopsovereenkomsten met professionele verkopers.
Sorry maar de verkoper of koper riskeert echt niet zo snel om geschorst te worden door eBay.Als de verkoper niet reageert gewoon een dispute bij eBay openen dat is de officiele manier, hij zal wel snel reageren dan ... als er nog geen reactie komt wordt hij geschorst en niet jij, wat in mijn ogen toch het belangrijkste is.
Iedereen kan er een uitleg aan geven dat voor eBay aanvaardbaar is.
Het enige waar eBay tussenkomt is als je kan aantonen en bewijzen dat een bepaald lid zich niet houdt aan de regels van eBay en dat verschillende personen hiervan melding maken.
Je zou de koper anders wel negatieve feedback kunnen geven.
Het beste is nog altijd onderling overeen proberen te komen ... dat duurt het langst voor beiden en kent meestal nog het beste resultaat.![]()
Canon EOS Digital
BD0479BE
Gouden regel op eBay : als de verkoper absoluut niet wil dat langskomt - just walk away. De kans is heel groot dat het niet te vertrouwen is. Als zo'n lens stuk is en hij gebruikt geen retouradres bij verzending zit je met de rozooi en heb je niets te vertellen. Ik heb redelijk wat transacties gedaan op eBay indertijd maar geef nu meestal de voorkeur aan andere digitale mogelijkheden.
Laatst gewijzigd door Deleted120903; 1 januari 2009 om 11:50
Dit is niet zomaar waar, hoor. Ik heb ooit iemand aan eBay doorgeseind omdat ie met een tweede account bij al zijn aanbiedingen de prijs opdreef bij het bieden (gaat rechtstreeks tegen een huisregel van eBay in). Na verschillende meldingen kreeg ik enkel een flauwe reactie van eBay. Zolang de site er geld aan verdient laten ze alles toe. Je moet eerst afkomen met advocaten, maar wie doet dat voor een paar 100 euro...
Hallo
De beste wensen voor 2009
Ik kreeg vorige maand van Ebay Frankrijk een mailtje waarin stond dat ik een aankoop zou hebben gedaan en nadien niet betaald.
Ik heb via Ebay vroeger wat spullen gekocht/verkocht maar dit is ondertussen zéér lang geleden.
Ik heb een antwoordje terug gemaild met de vraag wat ik dan wel zou aangekocht en niet betaald? verder dat ik graag het mailverkeer in het nederlands zou willen doen
Tot op heden geen verder antwoord.
Ik heb vroeger eens een Intel CPU gekocht via Ebay.
na toewijzing wilde ik deze ook gaan afhalen en ter plaatse testen, wat door verkoper niet werd toegestaan( ondanks ik alles wat nodig was zou meenemen).
Zelfs afhalen was onmogelijk.Het moest gebeuren via opsturen met de post.
Ik heb dan die aankoop onmiddellijk gestopt.
Nadien een bericht gekregen vanEbay, en daar dus mn uitleg gegeven
nadien kreeg ik een berichtje terug dat beide partijen zogezegd hadden afgezien van verkoop en de verkoop dus geannuleerd was.
Niet mogen testen, of zelfs niet mogen naan afhalen ter plaatse, dat zaakje stinkt uren tegen de wind in.
Afblijven en geld in de zakken houden, altijd winnaar.
groetjes
Ayala
http://www.guytoelen.be