Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Android, iOS of Win8 op Smartphone of Tablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Android, iOS of Win8 op Smartphone of Tablet

    Wat zijn jullie gebruikservaringen, pluspunten en kritische bemerkingen ?
    Ik heb op dit ogenblik enkel gebruikservaring met Android. Lijkt me wat chaotischer dan beide anderen maar (denk ik) veel vrijer, minder keurslijf opgedrongen door MS of Apple.

    En aub geen oorlogje ontketenen, ik schat, eens ge ze gewend zijt, de drie OS-en even hoog in.

    Wat ik bv. met "vrijer" bedoel: ik zie op alle iPhones een serie icoontjes op het scherm, bij mijn Android heb ik op het startscherm bv. een widget over de breedte van het scherm met mijn komende afspraken netjes vermeld en automatisch aangepast.
    De grote plaveien van Win8 staan me het minst aan, maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Android, iOS of Win8 op Smartphone of Tablet

    Windows Phone 8 en Windows Phone 7.8 komen nu met tegels in drie formaten.

    1. De ganse breedte van het scherm.
    2. De helft van het scherm.
    3. 1/4 van het scherm.

    Althans, toch op de mijne.

    Dit is mijn eerste smartphone, dus ik kan niets zeggen over de andere, maar ik ben wel heel tevreden met de Windows Phone versie. Daar ik nooit met iets anders dan Windows heb gewerkt, en mijn Live account ook op de phone kan gebruiken, zie ik mij niet dadelijk iets anders proberen.

    Moest ik ooit een tablet kopen, dan zal dat ook wel één met Windows RT zijn.


    Persoonlijk denk ik dat alle verschillende OS-en wel goed zullen zijn. Het is gewoon waar je gewoon bent mee te werken dat je keuze zal bepalen vermoed ik.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: Android, iOS of Win8 op Smartphone of Tablet

      Persoonlijk ben ik een voorstander van Windows op portable devices. Dat heeft bij mij voornamelijk te maken met integratie in zakelijke windows based netwerken, maar dat is dan ook mijn werk :-)
      Alle besturingen hebben hun voor en nadelen.

      Voor mij zijn dat de volgende:
      Android is heel open en kan getweaked worden tot je er bij neervalt, maar is resource heavy, gefragmenteerd en je bent nooit zeker of de fabrikant updates uitrolt.
      Ios is gelikt, blinkt en is mooi maar zo dichtgetimmerd als wat en duur. Mijn ervaringen met naservice bij apple zijn ook zwaar ****.
      Windows heeft heel goede integratie met zijn ecologie (skydrive, office, exchange mail, social networks,...) en is resource light, maar ook nogal gesloten en heeft minder apps (als dat je ding is)

      Gebruik de besturing die het best kan om hetgeen te doen dat je nodig hebt. Pin je niet vast aan 1 merk want dat brengt je vroeg of laat in de problemen.
      Last edited by Jinkx; 23 januari 2013, 08:26.
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

      Comment


      • #4
        Re: Android, iOS of Win8 op Smartphone of Tablet

        Persoonlijk heb ik iOS (momenteel iOS 6 op een 4S) en super tevreden. Ik ben dan ook wel een Apple-fan (ook iMac, iPad, etc). Heb Android gezien, wat mee gespeeld en kan niet zeggen dat het minder goed is dan iOS. Minder gesloten, dat wel, en wellicht meer kans op problemen door een corrupte app (voor zover ik weet ben je niet verplicht via de play store te gaan om apps te installeren). Dat iOS zo 'dichtgetimmerd' is, heb ik geen problemen mee. Ik doe er alles mee wat ik wil (ik haat itunes dus niet). Integratie is bij Apple ook super en niet alleen met iCloud, ook met Google (hoewel Google sync wordt stopgezet, is wel flink balen).
        Jailbreaken is niet aan mij besteed, en daarom is Android misschien beter als je wat meer wilt 'tweaken'.
        Windows Phone heb ik gezien en het ziet er niet slecht uit maar ben niet zo aan MS. Als ik ooit afstap van Apple, wordt het Linux/Android...
        Maar voorlopig blijf ik bij m'n fruit
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Android, iOS of Win8 op Smartphone of Tablet

          Hier ook zeer contente gebruiker van Windowsphone, zeer gebruiksvriendelijk en enorm snel op elk vlak. Het is werkelijk verruimend komend van een Iphone en bij de Nokia's heb je zelfs een gratis gps (genomineerd tot beste gps). Werkt ook perfect en je hebt hiervoor geen internet nodig. Naar mijn ervaring is WP8 goed gestructureerd terwijl het wel open is. (android is echt chaotisch en ze verplichten je telkens een nieuw toestel te kopen als er een nieuwe versie uitkomt, wp's zoals de lumia 800 krijgt wel alle updates).

          Comment


          • #6
            Re: Android, iOS of Win8 op Smartphone of Tablet

            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            (android is echt chaotisch en ze verplichten je telkens een nieuw toestel te kopen als er een nieuwe versie uitkomt,.
            Daarom vind ik voor Android enkel de Google nexus toestellen interessant. Bij andere merken ben je aangewezen op de 'grillen' van de fabrikant voor updates en soms komen die pas maanden na de officiële update van google...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Android, iOS of Win8 op Smartphone of Tablet

              Ik vraag me af wat de betere keuze is voor een tablet, Android of Windows 8 (niet de RT maar de volledige versie). Ik zou eerder naar Windows 8 neigen omdat dat een meer vertrouwde omgeving is. Je kan ook normale Windows 7 programma's erop draaien wat ik denk toch een pluspunt is.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Android, iOS of Win8 op Smartphone of Tablet

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Ik vraag me af wat de betere keuze is voor een tablet, Android of Windows 8 (niet de RT maar de volledige versie). Ik zou eerder naar Windows 8 neigen omdat dat een meer vertrouwde omgeving is.
                Ze hebben elk wel wat, de Android geeft meer vrijheid maar je hebt veel meer brolsoftware, de IOS versie is dan weer duurder in apps en beperkter in aanpassen maar kent stabielere apps, de Windows 8 daarentegen heeft het voordeel van beiden ... aanpasbaar, veel softwaremogelijkheden, vlot werkend en vertrouwde omgeving voor de meesten.
                Mocht ik opnieuw kopen, het werd 100% zeker een Windows 8 tablet (geen RT).
                Maar dit is natuurlijk ieder zijn keuze.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment

                Working...
                X