Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amen: Spoelstra spreekt: What$app

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Amen: Spoelstra spreekt: What$app

    Facebook heeft Whatsapp gekocht voor zo’n negentien miljard euro. Ze hadden ook Griekenland kunnen kopen en dan hadden ze nog geld overgehouden ook. Maar dat hebben ze niet gedaan want ze vonden een berichtjesdienst interessanter.

    Ik moest heel hard lachen om de eerste reacties nadat Facebook had aangegeven Whatsapp over te nemen. Er waren direct mensen in paniek. Nee hè, nu weet Facebook nog meer van mij. Naast dat ze op de hoogte zijn van al mijn troosteloze uitjes die ik ongevraagd met iedereen deel, weten ze nu ook mijn telefoonnummer en mijn zinloze Whatsapp-berichten.

    Vodafone opzeggen
    Ten eerste denk ik dan, als je niet wilt dat andere mensen er met je gegevens vandoor gaan, geef ze die gegevens dan niet en ten tweede denk ik, zeg je dan ook je Vodafone-abonnement op? Zij weten ook je telefoonnummer en wat je daar mee doet.

    Whatsapp heeft zo’n 450 miljoen gebruikers, dus Facebook betaalt ongeveer veertig dollar voor uw slappe berichtjes. Maar erger nog, ze denken meer dan veertig dollar aan uw berichtjes te kunnen verdienen. En vooral als u een vrouw bent. Vrouwen gebruiken Whatsapp nu al meer dan dat zij bellen en sms’en.

    Vrouwen vertellen meer
    Vrouwen hebben elkaar ook veel te vertellen. Veel meer dan mannen. Vrouwen hebben ook veel meer onderwerpen om over te praten. Mannen kunnen namelijk alleen maar praten over de werkelijkheid. Terwijl vrouwen ook kunnen praten over dingen die eventueel misschien met veel fantasie hypothetisch gezien ook zouden kunnen gaan gebeuren. En dan heb je dus meer onderwerpen.

    Zo vroeg mijn vrouw laatst aan mij: ‘Jacob, stel, we zijn helemaal blut en we hebben geld nodig, wie van onze twee kinderen zou jij dan als eerste verkopen?’ Ik zeg, ‘hallo, ik ga mijn kinderen niet verkopen. Ik zou jou verkopen. Aan de slager.’ Uiteraard heb ik dit niet rechtstreeks tegen haar gezegd maar geWhatsappt. En dat berichtje was geen veertig dollar waard. Wel een ruzie.

    Jacob Spoelstra is columnist en stand-up comedian. Voor meer informatie kijk op www.jacobspoelstra.nl.

  • #2
    Re: Amen: Spoelstra spreekt: What$app

    Als je andermans foto's plaatst krijg je gedoe op dit forum, zal voor teksten toch ook zo zijn?
    Enfin, ik vind de tekst niet bijzonder leuk ofzo.

    En over de overname; een heel leger gebruikers is direct overgestapt naar andere messengers zoals Telegram.
    Of dat zo'n verbetering is weet ik niet maar ik vind het goed om te zien dat het begrip 'privacy' enigszins aandacht heeft gekregen van het grote publiek.

    Comment


    • #3
      Re: Amen: Spoelstra spreekt: What$app

      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      Als je andermans foto's plaatst krijg je gedoe op dit forum, zal voor teksten toch ook zo zijn?
      Enfin, ik vind de tekst niet bijzonder leuk ofzo.

      En over de overname; een heel leger gebruikers is direct overgestapt naar andere messengers zoals Telegram.
      Of dat zo'n verbetering is weet ik niet maar ik vind het goed om te zien dat het begrip 'privacy' enigszins aandacht heeft gekregen van het grote publiek.
      Ik wacht de rechtzaak in spanning af.

      Jan
      Last edited by schollaert; 27 februari 2014, 17:30.

      Comment


      • #4
        Re: Amen: Spoelstra spreekt: What$app

        Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
        Ik wacht de rechtzaak in spanning af.

        Jan

        Ik wacht met je mee.
        Als het een foto of videofragment is moet het achter een link.
        En omdat het op BD toegestaan is om alleen een link te plaatsen als bericht kan dat makkelijk.

        Maar wat is het doel van je bericht?
        Wil je dat men inhoudelijk op de overname van Whatsapp ingaat of je wil alleen de tekst van die hedendaagse Gert Zeikenmaar met ons delen?

        Comment


        • #5
          Re: Amen: Spoelstra spreekt: What$app

          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Ik wacht met je mee.
          Als het een foto of videofragment is moet het achter een link.
          En omdat het op BD toegestaan is om alleen een link te plaatsen als bericht kan dat makkelijk.

          Maar wat is het doel van je bericht?
          Wil je dat men inhoudelijk op de overname van Whatsapp ingaat of je wil alleen de tekst van die hedendaagse Gert Zeikenmaar met ons delen?
          Ik heb mijn doel al bereikt

          Jan

          Comment

          Working...
          X