Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Airco

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Airco

    De RR onder de airco's blijft nog altijd het merk Carrier. Onverslijtbaar en de stilste buitenunits. Zijn nog een pak duurder dan Daikin.

    Comment


    • #77
      Re: Airco

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      De RR onder de airco's blijft nog altijd het merk Carrier. Onverslijtbaar en de stilste buitenunits. Zijn nog een pak duurder dan Daikin.
      In elk geval voor vrachtwagen koeling.

      Comment


      • #78
        Re: Airco

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        In elk geval voor vrachtwagen koeling.
        Maakt RR ook vrachtwagens ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #79
          Re: Airco

          Nee, maar wel vliegtuigmotoren.

          Comment


          • #80
            Re: Airco

            Als het maar koelt dan ben ik al tevreden.
            Vandaag een eerste installateur ontvangen en nu hebben we toch een klaar zicht op wat mogelijk is.
            Ik zal blij zijn als dit weer achter de rug is.
            ( ha ha, die zin kan je op twee manieren lezen )

            Ik besef dat we niet meer in augustus kunnen geholpen worden, maar we willen ook alles grondig bekijken om te kunnen beslissen. Maar de airco komt er. Dat staat vast.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #81
              Re: Airco

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Nee, maar wel vliegtuigmotoren.
              Met airco? [emoji1]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #82
                Re: Airco

                50% van alle koel-en-vries zeecontainers ter wereld, hebben een Carrier koelgroep. De rest is Daikin en Mitsubishi.

                Comment


                • #83
                  Re: Airco

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Als het maar koelt dan ben ik al tevreden.
                  Het geluidsniveau is wel een heel belangrijke factor waar je op moet letten.
                  Dat geldt voor de binnen units, maar ook voor de buiten units (vooral als er buren zijn die er last van kunnen hebben).

                  Voor een nieuw project op het werk (koelmodule voor digitale drukpersen) gebruiken wij speciale ventilatoren die minder geluid produceren, en die worden gestuurd via een sensor op de persleiding waardoor die nooit sneller draaien dan nodig (alleen bij hoge omgevingstemperaturen draaien die op volle snelheid).
                  Dat heeft twee voordelen, als het niet zo warm is (tijdens de nacht bijvoorbeeld, of tijdens de frissere maanden van het jaar), of als de module minder zwaar belast wordt dan verbruiken de ventilators minder, en tegelijk maken ze ook minder lawaai.
                  Overdag is het geluid van die ventilators over het algemeen minder snel storend, maar tijdens de nacht zal dat geluid veel verder hoorbaar zijn als het overal stilletjes is.
                  Maar omdat het dan frisser is zullen die ventilators zo al minder lawaai maken, en dat kan op sommige plaatsen erg belangrijk zijn.
                  Daarom was het voor die toepassing beter om standaard voor die duurdere ventilators te kiezen, maar dat zal waarschijnlijk niet zo zijn bij de goedkoopste airco-units die er op de markt zijn, want om de prijs laag te houden worden er dan ook de goedkoopste componenten gebruikt.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: Airco

                    Onze Daikin is al enkele jaren oud en die buitenunit kan van geen kanten de buren storen.
                    Zowel binnen als buiten is het vooral de luchtverplaatsing dat men hoort.
                    Recente versies zijn nog veel stiller.

                    Ventilatoren binnen en buiten draaien volgens behoefte op een variabel toerental, dus zeker niet continu op maximum ... zelfs niet met deze hitte.
                    Verder bestaat er een nachtmodus om minder lawaai te maken, maar op al die jaren nog nooit moeten gebruiken.

                    Onze buren hebben een slaapkamer op 6 meter van de buitenunit en slapen met het raam open.
                    Toevallig vandaag met hun gesproken en ze vroegen of we het ook zo fris hadden in huis (al lachend), ik antwoordde “ja zo tussen de 19 en 20°C in de kamer” en dan kwam de vraag of we dan airco hadden.
                    Ik mag daar toch uit besluiten dat ze van die buitenunit nog niet veel gemerkt hebben?

                    Ik veronderstel dat ook andere (goede) merken zo werken en dat alles ondertussen nog verbeterd is.

                    Wat de goedkope (brol) betreft, daar ga ik mij niet over uitspreken.
                    Wij kiezen steeds voor de betere kwaliteit bij investeringen, ook al kost dat wat meer.
                    Dat wil niet zeggen dat niemand tevreden kan zijn met goedkope merken, dat moet ieder voor zich uitmaken.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #85
                      Re: Airco

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Onze Daikin is al enkele jaren oud en die buitenunit kan van geen kanten de buren storen.
                      Zowel binnen als buiten is het vooral de luchtverplaatsing dat men hoort.
                      Recente versies zijn nog veel stiller.

                      Ventilatoren binnen en buiten draaien volgens behoefte op een variabel toerental, dus zeker niet continu op maximum ... zelfs niet met deze hitte.
                      Verder bestaat er een nachtmodus om minder lawaai te maken, maar op al die jaren nog nooit moeten gebruiken.

                      Onze buren hebben een slaapkamer op 6 meter van de buitenunit en slapen met het raam open.
                      Toevallig vandaag met hun gesproken en ze vroegen of we het ook zo fris hadden in huis (al lachend), ik antwoordde “ja zo tussen de 19 en 20°C in de kamer” en dan kwam de vraag of we dan airco hadden.
                      Ik mag daar toch uit besluiten dat ze van die buitenunit nog niet veel gemerkt hebben?

                      Ik veronderstel dat ook andere (goede) merken zo werken en dat alles ondertussen nog verbeterd is.

                      Wat de goedkope (brol) betreft, daar ga ik mij niet over uitspreken.
                      Wij kiezen steeds voor de betere kwaliteit bij investeringen, ook al kost dat wat meer.
                      Dat wil niet zeggen dat niemand tevreden kan zijn met goedkope merken, dat moet ieder voor zich uitmaken.
                      Wij hebben hier voorlopig nog 2 Dysons ( 1 purifier en 1 ventilator ) - ook in verhouding te duur, maar heel stil + de purifier kan ik zelf met Alexa bedienen.
                      Bij airco's zal het hem uiteindelijk ook in de details zitten: iets goedkopere zullen wellicht ook wel redelijk koelen, maar het is de manier waarop hé
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #86
                        Re: Airco

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Wij hebben hier voorlopig nog 2 Dysons ( 1 purifier en 1 ventilator ) - ook in verhouding te duur, maar heel stil + de purifier kan ik zelf met Alexa bedienen.
                        Bij airco's zal het hem uiteindelijk ook in de details zitten: iets goedkopere zullen wellicht ook wel redelijk koelen, maar het is de manier waarop hé
                        Een Dyson staat hier altijd klaar als reserve ... twee jaar geleden gekocht toen de airco stuk ging door bliksem.
                        Als een mens wat koelte gewend is en dat valt plots weg, dan is het nog veel erger.
                        Een Dyson maakt ook wat lawaai, maar daar valt zeker mee te leven.
                        Ik had die toen net naast mijn bed gezet ... koel hoofd gegarandeerd. [emoji16]
                        Maar dat koelt een ruimte niet af natuurlijk.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #87
                          Re: Airco

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Een Dyson staat hier altijd klaar als reserve ... twee jaar geleden gekocht toen de airco stuk ging door bliksem.
                          Als een mens wat koelte gewend is en dat valt plots weg, dan is het nog veel erger.
                          Een Dyson maakt ook wat lawaai, maar daar valt zeker mee te leven.
                          Ik had die toen net naast mijn bed gezet ... koel hoofd gegarandeerd. [emoji16]
                          Maar dat koelt een ruimte niet af natuurlijk.
                          Neen, maar het geeft wel wat verlichting.
                          Ik zet hem nu op timer stand. In afwachting van de DaikinS !
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #88
                            Re: Airco

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Neen, maar het geeft wel wat verlichting.
                            Ik zet hem nu op timer stand. In afwachting van de DaikinS !
                            Kunt ge niet in uw frigo kruipen? [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #89
                              Re: Airco

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Kunt ge niet in uw frigo kruipen? [emoji6]
                              Als ik genoeg eet !
                              Maar ik ben niet zeker dat het lichtje uitgaat als hij gesloten is en dan kan ik niet slapen.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • #90
                                Re: Airco

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                Maar ik ben niet zeker dat het lichtje uitgaat als hij gesloten is en dan kan ik niet slapen.
                                Nu toch ook niet? [emoji16]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X