Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Agressieve spam ( vind ik)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Agressieve spam ( vind ik)

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    idem ditto ... weet je meteen waar de "lekken" vandaan komen ;-)
    Niet als je overal hetzelfde broladres achterlaat.
    Ik gebruik overal een uniek adres en weet zo dat bv. een hotel in Madrid "gelekt" heeft want dat was de enige plaats waarvoor dat adres diende. Ooit op een ander forum kreeg ik spam op het adres dat enkel daar gebruikt werd. Eén van de admins/mods met toegang had de "ledenlijst" gespamd en men bleef ontkennen dat men aan het adres gekomen was via hen. Ik zou het op een beurs ingevuld hebben want ze hadden toen ook spam gekregen... niet dus. Mijn posts werden steeds binnen de minuut gewist en ik kreeg zelfs een ban omdat ik beweerde dat de admin/mod de adressen gepikt had (voor spam voor zijn eigen bedrijf dan nog wel). Ik had ook een klacht naar zijn provider (TN) gestuurd en ik vermoed dat daar toch iets mee gedaan is want dat is het moment geweest dat de boel escaleerde
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #17
      Re: Agressieve spam ( vind ik)

      Nu Aldi ook al, een stuk of 15, één dag spambox niet geleegd en nu heb ik er al zo'n 70-tal met Carrefour en NMBS er nog steeds bij ...
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #18
        Re: Agressieve spam ( vind ik)

        Na Lidl en Hubo (met 10-tallen) is het nu Telenet en Skynet dat begint , wel lastig omdat ik bij Telenet ben ...
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #19
          Re: Agressieve spam ( vind ik)

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Na Lidl en Hubo (met 10-tallen) is het nu Telenet en Skynet dat begint , wel lastig omdat ik bij Telenet ben ...
          Er moet VERPLICHT een uitschrijfmanier in de mail staan. Als ze zich daar niet aan houden meld dit dan bij FOD economie (en aangezien het om TN/Px gaat) misschien ook de ombudsman telecom.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #20
            Re: Agressieve spam ( vind ik)

            Tja, als die spam mails effectief verstuurd zouden zijn door of voor rekening van Telenet, Lidl, ... dan kan je klacht indienen bij de FOD Economie of de ombudsman
            Het zal eerder bij de politie, de Computer Crime Unit, moeten gebeuren, denk ik.
            Want hoe kan Telenet een klantenvoordeel aanbieden aan mijn vrouw op haar skynet mailadres, wetende dat niet zij maar ik als klant bij Proximus ben geregistreerd? Ook hebben wij nooit met Telenet contact gehad, laat staan klant geweest. Dus een klantenvoordeel? En de NMBS met gratis voordelen gooien? Echt? Wie gelooft dat nu?
            Alleen komen die spammails in mijn spam folder terecht op Proximus webmail, heb ik vandaag bij puur toeval ontdekt. Ik verwerk mijn mails via Thunderbird en daar zie ik die mails zelfs niet eens, zonder regeltjes. Ook niet in de "ongewenst" folder. Ze worden dus ergens eerder tegen gehouden.
            Last edited by nabi; 29 augustus 2017, 20:18.

            Comment


            • #21
              Re: Agressieve spam ( vind ik)

              De headers uitpluizen en kijken van welke host de mails verstuurd zijn.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #22
                Re: Agressieve spam ( vind ik)

                Die mails komen niet van NMBS. En er liggen ook geen tickets klaar voor je.
                Door het invullen van de enquête wordt je deelnemer van een wedstrijd waarbij je een ticket kan winnen.
                Er staat duidelijk in de mail dat de inrichter van de wedstrijd niets te maken heeft met de NMBS.
                Ik krijg die mails dagelijks meermaals toegestuurd zogezegd van NMBS, Sipwell, Carrefour, Colruyt, Hydroface, enz.
                Gisteren was er nog een nieuwe. Ik ben uitverkoren om de nieuwste Samsung Galaxy S8 te testen, en daarna mag ik hem houden.

                Als je uitschrijft kom je voor elke aanbieding op dezelfde website terecht. Beter niet uitschrijven, want dan weten ze dat het mailadres bestaat en actief is.

                Volgens mij zit het lek bij Telenet. Op mijn Hotmail, Outlook, en Gmail krijg ik geen enkele spam.

                Comment


                • #23
                  Re: Agressieve spam ( vind ik)

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Die mails komen niet van NMBS. En er liggen ook geen tickets klaar voor je.
                  Als je de headers bekijkt kan je waarschijnlijk al meer zien (afzenders/server IPs kunnen ook gefaked worden)

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Als je uitschrijft kom je voor elke aanbieding op dezelfde website terecht. Beter niet uitschrijven, want dan weten ze dat het mailadres bestaat en actief is.
                  Welke website is dat? Mogelijk is dat een (gratis)aanbieder van een mailinglist server.

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Volgens mij zit het lek bij Telenet. Op mijn Hotmail, Outlook, en Gmail krijg ik geen enkele spam.
                  Mogelijk wordt op Hotmail e.d. de mail al gefilterd en zie je die niet ofwel zijn die adressen nog niet "gelekt".
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #24
                    Re: Agressieve spam ( vind ik)

                    Tot nu toe kon ik de rotzooi nog aan.
                    Wel raar of toeval...maar 'sinds ik mijn nieuwe iMac in gebruik heb, is het stukken erger!
                    Nochtans heeft die al mijn mail instellingen overgenomen (ivm regels, spam e.d.) via mijn icloud account.
                    Ik laat al mijn TN mails forwarden naar mijn cloud email naar mijn iPhone en daar heb ik véél minder last van spam.
                    Ook dat vermoeden ivm TN, gelijk "notex" beweerd.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Agressieve spam ( vind ik)

                      Vandaag in mijn spambox 44 mails van telenet & skynet, waarvan telenet zo'n 2/3 ... en nog andere ook
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #26
                        Re: Agressieve spam ( vind ik)

                        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Vandaag in mijn spambox 44 mails van telenet & skynet, waarvan telenet zo'n 2/3 ... en nog andere ook
                        Heb je al eens gekeken waar de mails ECHT vandaan komen?
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #27
                          Re: Agressieve spam ( vind ik)

                          Ik durf ze niet aan te klikken ...
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #28
                            Re: Agressieve spam ( vind ik)

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Ik durf ze niet aan te klikken ...
                            Heeft je e-mailclient geen optie "show all headers"?
                            Ik kan perfect een mail "text only" openen en dan "raw view" kiezen. Geen risico, mijn e-mail software (Win zowel als Android) halen bij het bekijken van een mail niets van internet en voert niets uit.

                            Het is de enige manier om er achter te komen van waar de mails komen.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #29
                              Re: Agressieve spam ( vind ik)

                              bij mij is het net hotmail waar al die rotzooi toekomt, in dat adres is zelfs geen verwijzing naar mijn naam terug te vinden, een bekeuring in NL onmiddellijk te betalen of mijn bankrekening word geblokkeerd, Netflix account dient opnieuw te worden geverifieerd,
                              die heb ik niet eens, creditcard net hetzelfde, Bol account net hetzelfde heb ik ook niet. op mijn andere mailadressen TN, gmail, flicker, geen probleem.
                              D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                              https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                              Grt. Jos

                              Comment


                              • #30
                                Re: Agressieve spam ( vind ik)

                                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                                Heeft je e-mailclient geen optie "show all headers"?
                                Ik kan perfect een mail "text only" openen en dan "raw view" kiezen. Geen risico, mijn e-mail software (Win zowel als Android) halen bij het bekijken van een mail niets van internet en voert niets uit.

                                Het is de enige manier om er achter te komen van waar de mails komen.
                                Bij telenet staat er bv "acties" en dan "oorspronkelijke text weergeven" , zoiets ?
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X