Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

    En Notex, hoe persoonlijk je ook wil worden met mensen die het niet met je eens zijn aan te vallen.
    Niemand dwingt u om er artikels over te lezen, niemand dwingt u om hier te lezen en te reageren.
    Maar als het u zo tegen de borst stoot: dien een klacht in tegen dat meisje.
    Nee hoor, ik zal geen klacht tegen haar indienen. Dat hebben de Nederlandse autoriteiten al gedaan voor ze vertrokken was.
    Dat meisje heeft haar droom verwezenlijkt en is nu gelukkig. ik wens haar zelfs nog een succesvolle carrière toe. Een jaartje niet naar school gaan is helemaal niet erg, als je ziet dat er op de universiteit studenten zijn die 6 jaar na elkaar bissen.

    Alleen het mediacircus dat er is rondgebouwd vind ik overdreven en tot belachelijke proporties opgeblazen.

    Er wordt meer over geschreven dan over de astronauten die naar het ISS spacecentre zijn gevlogen om er onderzoeken te gaan doen.
    Volgens mijn persoonlijke mening een prestatie die zowel technisch als intellectueel de solozeiltocht duizendmaal overtreft. De lanceringen halen echter nog nauwelijks het nieuws.

    Wat zegde men bij de Romeinen ? Brood en spelen.

    Dit is Chit Chat. Niet tevreden over mijn postings of persoonlijke aanvallen Koeno ? Meldt het aan de moderators en geef hen een gegronde reden op om mij te bannen.

    Comment


    • #32
      Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      ........ De lanceringen halen echter nog nauwelijks het nieuws.
      is hier in Nederland helemaal live uitgezonden hoor.
      en er zijn regelmatig live uitzendingen met onze Nederlandse astronaut.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #33
        Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

        Denk of zeg van mij wat je wil. Maar, mijn moeder krijgt op haar 32 te horen dat ze kanker krijgt. Van haar 18de of zo, werktte ze voor de overheid, vakantie?? Kon ze zich niet permiteren, want toendertijd was er ook crisis (jaren80). Dus altijd maar werken, sparen, proberen toekomst op te bouwen, kindje krijgen, en dan de zware slag in het gezicht.

        Ik bekijk het nu als zoon, compleet anders, en dat is niet werken alleen, maar ook genieten. Ik heb ook mijn vaste job, maar ik weet me der op tijd en stond van tussen te wringen. Voor mij hoeft een mooi huis of een dure auto niet. Merken laat ik ook links liggen. Ik wens gewoon niet mee te doen met de kudde die denkt te doen omdat het moet. Ik krijg soms ook wel eens de vraag van: hoe doe je dat? Terug op reis? Mja, simpel... de vragen komen meestal van diegene die graag met een auto rondrijden met veel pk's of bling bling... Of design hebben in een mooi huis. Die dan veel geld uitgeven aan iets materialistisch, dat eigenlijk compleet waardeloos is. Ik heb daarvoor op dit moment niet de middelen, dus maak je keuzes. (btw: behoefte, keuze, middelen= zuiver economie remember) Ah nee ik had nooit een boek vast


        Ik kocht me ook een duurdere camera of dure lenzen, maar voor mij legt dit herinneringen vast.

        Om het kort te houden: wat voor de één duur is, is voor de andere goedkoop, 't is maar welke waarde je er aan hecht. Voor mij is het leven meer waard dan het onnoze kuddegedrag. We worden toch allemaal geleefd, en af en toe eens iets doen wat je wilt doen, dat moet je doen!!! Want voor het weet is de ultieme kans die je krijgt om op deze (nu nog mooie) planeet rond te lopen, volledig voorbij.

        En nee daar heb ik geen drugs, vtm, of overheid voor nodig, om zoiets te zeggen.

        Comment


        • #34
          Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

          IK heb het niet over de vader van Laura, maar over jou. Jij zegt :
          Zij heeft samen met haar vader de regels van het spel doorbroken. Respect ! (dus bv geen aandacht voor de boeken)

          Om te beginnen moeten wij ons houden aan allerlei normen,

          Ik wil ook een record vestigen. Ik wil aan 300km/h van Edegem naar Zaventem rijden. De rit is al eens gedaan aan 265km/h. Ik droom er al lang van om dit record te breken.
          Ik heb er al met mijn garagist over onderhandeld. Zij sponsoren de 2 flitsboetes en leveren 2 maand een privéchauffeur ingeval ik mijn rijbewijs kwijtraak.
          Ik kom zeker in Het Laatste Nieuws op pagina 1 (tenzij de flitspalen weer niet werken).

          Ik zal mijn droom verwezenlijken, mijn garagist/sponsor zal tevreden zijn.
          Omdat ik mij niet aan de regels heb gehouden zal jij roepen : RESPECT

          Dat verhaal van jou wereld record houdt dus totaal geen steekt! En je weet zelf wel waarom.

          Comment


          • #35
            Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

            Dit is Chit Chat. Niet tevreden over mijn postings of persoonlijke aanvallen Koeno ? Meldt het aan de moderators en geef hen een gegronde reden op om mij te bannen.
            Uw mening uiten is 1 punt,
            maar terwijl 2 mensen hier komen beledigen is iets anders.

            Daarom melding maken bij moderatoren is aan mij niet weggelegd.
            Ik ben een volwassen jongen, en confronteer u liever met de feiten die ik ervaar om er dan een open discussie over aan te gaan (op een respectvolle manier) als bij de moderatoren te gaan "klikspanen" over uw uitlatingen.

            Dat de media er zo'n spel van maakt,
            is dat de schuld van het meisje?

            Ik ben jaren geleden met ambulance opgenomen,
            volgens bepaalde bronnen had ik een overdosis genomen,
            heeft zelfs op lokale websites gestaan...

            zou het hun uitmaken dat ik een vergiftiging had ?
            neen, media kan je niet tegenhouden...
            dat de media erop springt als een wild dier op zijn prooi,
            daar kan dat meisje weinig aan doen. (hoewel ik het verhaal niet gevolgd heb, hoop ik dat ze gretig gebruik gemaakt heeft van de aandacht).
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #36
              Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              mijn hobby is/was zeezeilen en meerdere tochten gemaakt met de Eendracht.
              wat denk je dat er moet gebeuren, als door storm of wat voor reden dan ook de elektronica uitvalt op je boot.
              zal je toch alles zelf moeten doen hoor.
              en dan kies ik eerder voor een oude rot, die het geleerd heeft van een Kapitein met een papagaai op de schouder, dan dat ik van jou afhankelijk moet zijn met al je technische en elektronica kennis.
              grt,bouk.
              Hierin geef ik je volledig gelijk Bouk. De huidige praktijk is echter dat eens de rivierloods en de zeeloods het schip heeft verlaten, men alles overlaat aan de computers. Een zeekaart wordt aan boord nog gebruikt om pakkingen van te maken.
              Tegenwoordig heeft men een monitor met touchscreen ter beschikking. Alle zeekaarten staan op een DVD. Men geeft vertrek- en aankomsthaven door aan de computer.
              Die berekent alle koersen en geeft het door aan het navigatiesysteem. Als er een storm op komst is dan wordt men hiervan per satteliet verwittigd. Het anti-collision systeem corrigeert de koers als andere schepen dreigen te dicht te komen. Met behulp van het AIS systeem zie je op de monitor de naam,snelheid en koers van de schepen in de omgeving. Een sextant is een bezienswaardigheid want men vertrouwt blindelings op de GPS. Ook in de machinekamer is er nog hooguit 1 mannetje standby overdag. Die moet alle 20 minuten op een knopje drukken om door te geven aan de brug dat hij nog leeft. 's Nachts wordt de machinekamer overgeschakeld op "unmanned".

              Op bijna elk schip heb ik instructies moeten geven wat ze moeten doen als de automatische systemen uitvallen.

              Gelukkig voor mij weten veel zeelui niet waar ze mee bezig zijn. Anders had ik mooi werkloos geweest. Dankzij hen ben ik vervroegd kunnen stoppen met werken en overleef ik nu in het zonnige Zuid-Spanje.

              Comment


              • #37
                Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Hierin geef ik je volledig gelijk Bouk. De huidige praktijk is echter dat eens de rivierloods en de zeeloods het schip heeft verlaten, men alles overlaat aan de computers. Een zeekaart wordt aan boord nog gebruikt om pakkingen van te maken.
                Tegenwoordig heeft men een monitor met touchscreen ter beschikking. Alle zeekaarten staan op een DVD. Men geeft vertrek- en aankomsthaven door aan de computer.
                Die berekent alle koersen en geeft het door aan het navigatiesysteem. Als er een storm op komst is dan wordt men hiervan per satteliet verwittigd. Het anti-collision systeem corrigeert de koers als andere schepen dreigen te dicht te komen. Met behulp van het AIS systeem zie je op de monitor de naam,snelheid en koers van de schepen in de omgeving. Een sextant is een bezienswaardigheid want men vertrouwt blindelings op de GPS. Ook in de machinekamer is er nog hooguit 1 mannetje standby overdag. Die moet alle 20 minuten op een knopje drukken om door te geven aan de brug dat hij nog leeft. 's Nachts wordt de machinekamer overgeschakeld op "unmanned".

                Op bijna elk schip heb ik instructies moeten geven wat ze moeten doen als de automatische systemen uitvallen.

                Gelukkig voor mij weten veel zeelui niet waar ze mee bezig zijn.
                tja....en dan krijg je dit:

                GROSSETO - Een enorm cruiseschip is zaterdag gekapseisd voor de kust van Italië, nadat het een rots had geraakt.

                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #38
                  Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

                  Gelukkig voor mij weten veel zeelui niet waar ze mee bezig zijn. Anders had ik mooi werkloos geweest. Dankzij hen ben ik vervroegd kunnen stoppen met werken en overleef ik nu in het zonnige Zuid-Spanje.
                  Eerst en vooral, mooi van je dat je je job zo graag deed. En verhuist naar zuid spanje?
                  Het is je vanharte gegund...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

                    Het maakt niet uit wat voor draadje er geopend wordt, de galspuwers komen er weer op af als ware het honing. Het wordt nog druk op dat balkonnetje...

                    Die meid zet een prestatie neer waar ze in haar verdere leven nog veel plezier aan zal hebben. En het nieuwe Nederlandse woord zeilmeisje zal voor altijd met haar verbonden zijn. Er zijn niet veel mensen van haar leeftijd die dat voor elkaar krijgen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Het maakt niet uit wat voor draadje er geopend wordt, de galspuwers komen er weer op af als ware het honing. Het wordt nog druk op dat balkonnetje...

                      Die meid zet een prestatie neer waar ze in haar verdere leven nog veel plezier aan zal hebben. En het nieuwe Nederlandse woord zeilmeisje zal voor altijd met haar verbonden zijn. Er zijn niet veel mensen van haar leeftijd die dat voor elkaar krijgen.
                      Ik vraag me af hoe dat in haar hoofdje is geraakt om zoiets te doen.
                      (Bedoel daar niets slechts mee he)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #41
                        Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht

                        Die meid zet een prestatie neer waar ze in haar verdere leven nog veel plezier aan zal hebben. En het nieuwe Nederlandse woord zeilmeisje zal voor altijd met haar verbonden zijn. Er zijn niet veel mensen van haar leeftijd die dat voor elkaar krijgen.
                        Daar draait het om!

                        Comment


                        • #42
                          Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Ik vraag me af hoe dat in haar hoofdje is geraakt om zoiets te doen.
                          ze is geboren op een zeilboot tijdens een wereldreis van haar ouders.. Haar eerste vier levensjaren verbleef zij met haar ouders op een schip op zee.
                          zit er dus ingebakken hè.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #43
                            Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

                            Ik ben geen extremiteitenjager dus het doet me totaal niks als je nu rond de wereld zeilt op je 13e of op je 21e.
                            Op mijn 54e kan ik misschien twee meter zeilen en ik heb er ook geen nood aan om daar 3 meter van te maken.

                            Voor mij is dit een knappe prestatie en ik hoop voor Laura Dekker dat ze achteraf toch iets zal te vertellen hebben. Maar om dat nu wereldschokkend te noemen ???
                            Persoonlijk heb ik meer respect voor een Pedro Brugado die iedere dag in alle stilte zijn operaties uitvoert dan voor een Kim Clijsters die efficient een tennisbal kan over en weer slaan. Brugado vangt maar een fractie van de verloning van een Clijsters maar gaan we eens wedden over wie de meeste dankbrieven op zijn schouw heeft staan.

                            Ik heb hier de originele druk liggen van "De Kon-Tiki expeditie" van Thor Heyerdahl, ik heb hem al drie keer gelezen. Ik heb hier ook de originele druk liggen van "Mind and Matter" en van "Shadows on the Wasteland" van Sir Ran Fiennes en Dr Mike Stroud (ook al drie keer gelezen).
                            Ook eens lezen : "Mawsons will" of de boeken van Borge Ousland, al dan niet met Mike Horn. Dat vind ik toch wel tappen uit een ander vaatje.
                            Hoewel het "rechtstreekse nut" voor "de vooruitgang de mens" telkens hetzelfde is : NUL.

                            Ik val niemand aan en breek niemand af (ik heb nog nooit tegen een tennisbal geslagen, dus sorry, Kim) maar die idolatrie naar vb sportvedetten en dito-prestaties daar kan ik niet meer goed tegen.

                            Ik zou toch graag eens vragen aan Neil Armstrong wat er door zijn hoofd ging als hij van de maan weg moest en op het knopje "start" moest duwen.

                            Waarom ze het dan doen ? Om Ran Fiennes te citeren : "zij die het weten vragen het niet ben zij die het moeten vragen zullen het nooit begrijpen"

                            In feite vind ik dit een zinloze discussie

                            PaulM

                            Comment


                            • #44
                              Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

                              Man,man,man, er zijn er hier weer een paar die de wijsheid in pacht hebben
                              En je vindt ze op veel topics... Er is maar één ding het correcte, juiste, over nagedachte, en dat is hetgeen zij voor ogen hebben. Zij halen hun kennis meestal uit de standaard

                              Zolang je geen nadeel berokkent aan anderen staat het je, in principe, vrij te doen wat je wilt.
                              In Australië volgen duizenden kinderen school via pc, waarom zou dat hier niet kunnen?
                              Na hun humaniora zijn er genoeg studenten die een sabbatsjaar nemen, wel zij heeft dat iets eerder gepakt hé
                              Ik krijg er het pokketyphus van als anderen gaan bepalen wat goed voor mij is.
                              Bemoeizucht is de facto gelijk aan een ziekelijke vorm van pretentie.

                              OT: chapeau voor dat meisje. Ze heeft een doel en ze gaat er voor. Die zal het wel maken
                              In haar verdere leven/carrière
                              D90 - D70 - F80 + glas

                              Comment


                              • #45
                                Re: Aankomst Laura Dekker op Sint Maarten

                                Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                                Naar mijn mening zal ze het veel verder schoppen dan ons. Daarom heeft ze de bureaucratie-school niet nodig. Ze kan ook een leerling zijn van de wereldschool.
                                .....
                                Raving nonsense ... ... aangekomen dommer dan ooit ...

                                Comment

                                Working...
                                X