Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 22 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 546

Discussie: Aandelen

Standaard Re: Aandelen

De verwijzing naar L&H is wat ver gezocht. Ze hebben gewoon veel te hoge verwachtingen aangegeven voor Jettrea. Bovendien is de pipeline van Thrombogenics best mager te noemen.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    Ze hebben gewoon veel te hoge verwachtingen aangegeven voor Jettrea. Bovendien is de pipeline van Thrombogenics best mager te noemen.
    Eén zekerheid hebben we (als het zo verder gaat): als ze op 0 staan is het over en out.
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm

Ik heb het hier vandaag ook zitten volgen. Het wordt echt triestig. Ben benieuwd hoe dat zal eindigen. Het gaat meer en meer naar een overname, mijn gedacht.
    In de tijd met L&H hoorde ik ook : paniek is nooit een goeie raadgevers op de beurs..
    Leeft en LAAT LEVEN !

De verwijzing naar L&H is wat ver gezocht. Ze hebben gewoon veel te hoge verwachtingen aangegeven voor Jettrea. Bovendien is de pipeline van Thrombogenics best mager te noemen.
    U zal allicht de Sales pipeline bedoelen... Dan moeten ze daar dan dringend iets aan doen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Succes... Thrombo is vandaag "maar" 1,27% gezakt.
    BD0473BE / www.nete.be

En vandaag goed gestegen. Er komen blijkbaar betere tijden. Paniek zal dus blijkbaar geen goeie zaak zijn.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Afgelopen maand -30% en vandaag (eindelijk) + 3%
    Nog lange, lange weg vol valkuilen te gaan

Thrombogenics : al +5% vandaag.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Ik blijf het doen met aandelen van het bedrijf waar ik werk (zelfde sector) - verdubbeld sinds vorig jaar en verdrievoudigd sinds 2011. Goede vooruitzichten ook
    Thrombo vind ik veel te fragiel, het aandeel valt of staat (letterlijk) met het succes van Jettrea.

Je moet natuurlijk in Thrombo geen 20% van je vermogen steken hé.
    Als je dit aandeel koopt, dan doe ik dat ook niet om 5% te winnen, maar met het doel mijn centen te verdubbelen.
    Dat je ze dan ook kan halveren moet duidelijk zijn.

Als je in een bluechip als J&J belegt, dan verwacht je rendement en stabiliteit.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Je moet natuurlijk in Thrombo geen 20% van je vermogen steken hé.
    Als je dit aandeel koopt, dan doe ik dat ook niet om 5% te winnen, maar met het doel mijn centen te verdubbelen.
    Dat je ze dan ook kan halveren moet duidelijk zijn.
    Mja, bij mij gaat 15% van mijn brutoloon naar aandelen, en op dit moment verdubbel ik m'n inbreng
    Een vermogen heb ik (nog) niet - ben ik veel te jong voor.

En is dat dan geen stukje vermogen misschien?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Eigenlijk wel, maar veel stelt dat niet voor natuurlijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Thrombogenics : al +5% vandaag.
    Beter dan niks natuurlijk, maar na de vrije val van 47 naar 21 euro stelt dat nog niet zoveel voor natuurlijk.
    BD0473BE / www.nete.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Beter dan niks natuurlijk, maar na de vrije val van 47 naar 21 euro stelt dat nog niet zoveel voor natuurlijk.
    Voor wie ingestapt is wel...
    Leeft en LAAT LEVEN !

Eigenlijk wel, maar veel stelt dat niet voor natuurlijk.
    Vandaag in het nieuws dat de gemiddelde Belg over een vermogen van 435.000€ beschikt...
    Leeft en LAAT LEVEN !

Dat ging wel over het gemiddelde gezinsvermogen - belangrijke nuance

Vandaag in het nieuws dat de gemiddelde Belg over een vermogen van 435.000€ beschikt...
    Als het vermogen van een Albert Frère, Bernard Arnault, Depardieu en nog van deze heren erbij gerekend is dan heb je het aan mij te danken dat het gemiddelde terug tot normale proporties gekomen is.
    Laatst gewijzigd door Skitch; 5 september 2013 om 20:10
    Hoe meer de meester zich als meester laat gelden, des te meer wordt de knecht écht slaaf! (Georg Wilhelm Friedrich Hegel)

Dat ging wel over het gemiddelde gezinsvermogen - belangrijke nuance
    Inderdaad, een groot verschil. Maar dat bewijst toch dat er zeer grote kapitaalkrachtigen zijn in België die het gemiddelde fors naar omhoog halen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Het is idd vrij hoog maar volgens mij niet excessief - trek er al eens de waarde van een gemiddelde woning van af en er blijft niet zo erg veel over.

Klopt, en dan moet je de 'openstaande' hypotheek er ook nog af trekken.

Maar inderdaad, het gemiddelde wordt sterk omhoog gehaald door een klein percentage (multi)miljonairs.

15% van je loon belegeen elke maand is een stevige prestatie. Als je dat kan volhouden, dan zit je zeker boven dat gemiddelde vermogen binnen een aantal jaar.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

15% in aandelen beleggen is volgens mij wat riscant. Je moet al goeie kennis hebben van de markt en dan nog. Enkel in aandelen beleggen is een groot risico.
    Zelf werk ik met een pot. Ik heb mij gezworen dat, als de pot leeg is, het ook gedaan is met te spelen op de beurs, want voor mij blijft het spelen. Tot nog toe maak ik winst door zuiver op korte termijn te spelen, dus zuiver te speculeren. Ik stap in en bij 10 à 15% winst stap ik weer uit. Zet limieten, dus verlies wordt beperkt.
    De rest van mijn vermogen zit vrij veilig in vastgoed, termijnrekeningen, kasbons, Participation fondsen, obligaties (niet gegarandeerd, maar in grote bedrijven, dus weinig risico), bijkomend pensioensparen (Tak21,toestanden, maar nog vast aan 4.5%, dus uitzonderlijk), spaarrekeningen etc...
    Leeft en LAAT LEVEN !

Klopt - de enige reden waarom ik die 15% kan aanhouden (is trouwens het maximaal toegestane) is dat ik de aandelen met 15% korting koop, en dat m'n aankoopprijs voor 2 jaar vastgeklikt staat (tenzij het aandeel zou dalen). Op korte termijn kan ik dus geen verlies maken en heb ik min. 15% winst. Op dit moment staat het aandeel dubbel van de prijs waaraan ik inkoop.

Wat mij betreft een mooier voordeel dan pakweg een bedrijfswagen (wat ik helaas niet heb).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Bel 20 stijgt, ondanks alweer -1,55 % van Thrombo.
    BD0473BE / www.nete.be

1want voor mij blijft het spelen. Tot nog toe maak ik winst door zuiver op korte termijn te spelen, dus zuiver te speculeren. Ik stap in en bij 10 à 15% winst stap ik weer uit.
    Als het is om te spelen, misschien eens naar crypto currencies kijken Daar zijn de dagelijkse swings echt hilarisch. Ik "speel" weliswaar zuiver met zelf gegenereerde coins, dus echt verlies is onmogelijk want heeft me enkel electriciteit gekost. Enfin, heb onlangs 3000€ uitgecashed dus zelfs de electriciteit is voor een tijdje gecovered.
    Af en toe zijn er dagen waar je +60 +70% kan doen, welismwaar maar met een paar duizend euro anders verstoor je de markt.

Pagina 3 van 22 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Als je aandelen te veel hebt..
    Door Hasseltenaar in forum Chit Chat
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 24 mei 2012, 22:00
  2. Aandelen
    Door Mimo in forum Chit Chat
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 24 juli 2010, 14:26

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten