Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Aandelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Je bent hier inderdaad fout.
    Bedrijven creeren waarde, en door aandeelhouder te zijn/worden krijg jij een stuk van die waarde. (dividenden, waardestijging etc).

    Enkel wat betreft daytraden kan je dat zien als evenveel winnaars als verliezers.

    Als je je daar niet mee wil bezig houden, dan moet je het zeker niet doen.
    Vandaar : # 267 .

    Comment


    • Re: Aandelen

      Die Chinezen moeten niet zeuren en terug bier gaan drinken en veel telefoons produceren (voor mijn Inbev en Umicore aandelen)

      Comment


      • Re: Aandelen

        Traden is behoorlijk complex en waag ik me ook niet te veel aan. Hooguit 5 cijfers waag ik er aan om mee te spelen.
        Is ook iets waarvoor je de markten dagelijks moet opvolgen of echt vertrouwen hebben in een specifieke firma. Kan ook zonder beurs trouwens.

        Wie meer rust wil kan beter werken met fondsen, obligaties, termijnrekeningen,... en goed diversifieren.
        Maar ook daar moet je een lange termijnvisie hebben en je niet van je slag laten slaan als de beurs even zot doet.
        Daar is het voldoende je effecten eens per maand te evalueren.

        Vergeet niet dat de beursen onderuit gaan door een hoog aanbod van traders die masaal dumpen.
        De een maakt de ander zijn kop zot.

        Comment


        • Re: Aandelen

          Mijn speel-aandelen zijn in één ruk weer 8% gestegen vandaag. Het kan soms snel gaan...
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: Aandelen

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Traden is behoorlijk complex en waag ik me ook niet te veel aan. Hooguit 5 cijfers waag ik er aan om mee te spelen.
            Is ook iets waarvoor je de markten dagelijks moet opvolgen of echt vertrouwen hebben in een specifieke firma. Kan ook zonder beurs trouwens.

            Wie meer rust wil kan beter werken met fondsen, obligaties, termijnrekeningen,... en goed diversifieren.
            Maar ook daar moet je een lange termijnvisie hebben en je niet van je slag laten slaan als de beurs even zot doet.
            Daar is het voldoende je effecten eens per maand te evalueren.

            Vergeet niet dat de beursen onderuit gaan door een hoog aanbod van traders die masaal dumpen.
            De een maakt de ander zijn kop zot.
            Goed bijgeleerd!

            Comment


            • Re: Aandelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Goed bijgeleerd!
              Ik heb een goei leermeester gehad e

              Today is a good day...
              Ik zal deze mannen eens proberen te verslaan vandaag https://www.youtube.com/watch?v=2u007Msq1qo
              Last edited by xafke; 26 augustus 2015, 07:56.

              Comment


              • Re: Aandelen

                De beurs is ondertussen goed hersteld.
                Thrombogenics : -21%. Komt blijkbaar niet meer goed. Het bedrijf geeft Jetrea op.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Aandelen

                  Blijkbaar hebben de mega-computers die momenteel de beursgang meer dan normaal beïnvloeden mede gezorgd voor de onrust van vorige maandag. Computers zijn immers geen mensen en reageren enkel maar op voorgeprogrammeerde software. Dit doet de reputatie van de beurs absoluut geen goed. Er is dus zelfs geen emotie meer. En het is ook andermaal bewezen dat kuddegeest te mijden is als de pest.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Aandelen

                    Analist is toch een mooi beroep hé

                    Op 27 augustus 2015 hebben de analisten van KBC Securities hun beleggingsadvies voor ThromboGenics (THR; ISIN: BE0003846632) herhaald. Het advies van KBC Securities voor ThromboGenics blijft "houden".
                    Het koersdoel wordt door KBC Securities verlaagd van 7,00 EUR naar 4,00 EUR.


                    Eigenlijk niet te geloven hé. Koers vanavond (dezelfde dag dus: 3,09 euro, komende van 3,91 gisteren).
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Aandelen

                      Thrombo op dit ogenblik nog 2,85. Binnenkort einde verhaal ?
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Aandelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Ik zit hier ook nog met Nyrstar Je wil niet weten hoeveel verlies ik daar op heb gedaan.
                        Ik hoop op ooit een beetje heropleving en als ik aan de helft van mijn verlies kan verkopen gaan ze de deur uit.
                        Anderzijds is het wel een goed moment om ze aan te kopen als puur speculatief.
                        En dit is ondertussen ook gebeurd. De grondstoffen zitten in de lift.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Aandelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Analist is toch een mooi beroep hé

                          Op 27 augustus 2015 hebben de analisten van KBC Securities hun beleggingsadvies voor ThromboGenics (THR; ISIN: BE0003846632) herhaald. Het advies van KBC Securities voor ThromboGenics blijft "houden".
                          Het koersdoel wordt door KBC Securities verlaagd van 7,00 EUR naar 4,00 EUR.


                          Eigenlijk niet te geloven hé. Koers vanavond (dezelfde dag dus: 3,09 euro, komende van 3,91 gisteren).
                          Bewijs dat je van die sjarels best niet teveel gelooft. ze weten het ook maar als het zover is. Ik hoorde er vorige maandag nog eentje van Bolero zeggen : "het zazt er aan te komen". Reinste onzin dus. Wat zitten die heren daar dan eigenlijk te doen?
                          Last edited by enero; 28 augustus 2015, 19:05.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Aandelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Bewijs dat je van die sjarels Best niet teveel geloofd. ze weten het ook maar als het zover is. Ik hoorde er vorige maandag nog eentje van Bolero zeggen : "het zazt er aan te komen". Reinste onzin dus. Wat zitten die heren daar dan eigenlijk te doen?
                            Analisten zijn zeer onderlegd in het verklaren van koersbewegingen achteraf.
                            Toch zijn zij het die relevante financiële info doorkrijgen van de bedrijven.
                            Het is dus zaak deze info te checken en er jouw eigen conclusies uit te trekken.

                            Comment


                            • Re: Aandelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                              Analisten zijn zeer onderlegd in het verklaren van koersbewegingen achteraf.
                              Maar als ze adviezen geven: voor mij het meest nutteloze beroep ter wereld.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Aandelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                En dit is ondertussen ook gebeurd. De grondstoffen zitten in de lift.
                                Oeps! Op welke termijn kijk je dan en over welke grondstoffen heb je het ?

                                Vriendelijke groeten

                                Peter

                                Comment

                                Working...
                                X