Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Aandelen

    En 't is weer feest vandaag, dikke 5% bij. Nog een horloge....
    Last edited by enero; 12 februari 2015, 21:30.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Aandelen

      Alé.., laat ze maar doen. De zon schijnt nog. Inzet nagenoeg verdubbelt.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Aandelen

        Welke aandelen bedoel je dan?
        En op welke termijn?

        Comment


        • Re: Aandelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Welke aandelen bedoel je dan?
          En op welke termijn?
          KBC Ankora : eind 2013- begin 2014
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: Aandelen

            Slechte dag voor de bezitters van ThromboGenics. Vandaag gekelderd met zo eventjes (momenteel) -14%. De verkoop van Jetrea blijft zakken in de VS. Een aantal neveneffecten bij het gebruik van het medicijn bij patiënten met o.a. tijdelijk gezichtsverlies. Het gevolg is dus blijkbaar een negatief imago. Het zal dus voor het bedrijf opnieuw beginnen zijn van nul. Dat hierdoor winstnemingen ontstaan is dus ook een gevolg met kelderen van het aandeel.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Aandelen

              Hier meer geluk. KBCAnkora aangekocht eind 2013 voor 16.11€, nu 31,45€ (+95%). Laat ze nog maar wat doen...
              Last edited by enero; 13 maart 2015, 10:23.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Aandelen

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Slechte dag voor de bezitters van ThromboGenics. Vandaag gekelderd met zo eventjes (momenteel) -14%. De verkoop van Jetrea blijft zakken in de VS. Een aantal neveneffecten bij het gebruik van het medicijn bij patiënten met o.a. tijdelijk gezichtsverlies. Het gevolg is dus blijkbaar een negatief imago. Het zal dus voor het bedrijf opnieuw beginnen zijn van nul. Dat hierdoor winstnemingen ontstaan is dus ook een gevolg met kelderen van het aandeel.
                Ik ben tevreden dat ik mijn verlies geslikt heb, en ze ergens half vorig jaar rond de 9 heb buitengegooid.
                De rest doet het algemeen gezien prima. Fondsen vliegen door het dak.
                Enige achterblijvers zijn Recticel en EVS.
                Mijn gokje op Materialise loopt niet zo goed (klein bedrag), maar dat wordt ruim gecompenseerd door Tigenix en Ablynx.
                Die laatste drie kan je zien als professioneel lotto spelen. Dat worden tops of flops...

                Comment


                • Re: Aandelen

                  Een paar meevallers in de beleggersclub: we kochten op 20 februari 200 Greenyard aandelen, intussen staat het stop-loss order (topkoers - 10%) al meer dan een euro boven de aankoopkoers.
                  Ongeveer zelfde evolutie met de 50 Miko's die we op 16 januari kochten.
                  Nog veel spectaculairder is Delhaize: gekocht in januari aan 64,06 (kosten inbegrepen), stop loss staat nu 76,07 en de koers 84,10.

                  Alvast al drie aandelen waar de stop-loss al niet meer onze verliezen moet proberen beperken, maar waar het eventueel te veel afkalven van onze winst in bedwang gehouden wordt.
                  Last edited by nete; 15 maart 2015, 09:00.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Aandelen

                    Is dit eigenlijk niet het juiste moment om uit de beurs te stappen? We hebben enkele jaren een stijgende lijn gehad en dus komt er denkelijk een correctie aan. Geld jaartje parkeren op een risicoloze nul-operatie en na de crash terug instappen.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment


                    • Re: Aandelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                      Is dit eigenlijk niet het juiste moment om uit de beurs te stappen? We hebben enkele jaren een stijgende lijn gehad en dus komt er denkelijk een correctie aan. Geld jaartje parkeren op een risicoloze nul-operatie en na de crash terug instappen.
                      Ja.., dat zegt men al weer een ganse tijd hé. Wie zal je dat echt kunnen zeggen. Beurzen zijn al altijd goktenten geweest. Een beetje diversifiëren kan nooit kwaad en limieten inbouwen zeker niet.
                      Op aandringen en fel aanraden van één van mijn bankrelaties ben ik dan toch in het systeem van private-banking gestapt met een dynamisch profiel. Daar is een veiligheid van hoogstens 10% verlies ingebouwd. Na een maand zit ik aan 4,5% winst bovenop mijn ingeschreven kapitaal. Maar goed, morgen kan het er anders aan toegaan. Ik weet het in elk geval niet, wie wel..? Maar wat moet je doen met je spaarcentjes, ze laten verrotten in een safe of aan de banken geven waar die er achter je rug dik aan verdienen ? Ik heb dus gekozen voor een oplossing die tussen de twee ligt. Ik laat ze verdienen, op voorwaarde dat ik er, in het beste geval, ook nog goed aan verdien. Leven en laten leven dus zeker...
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Aandelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                        Is dit eigenlijk niet het juiste moment om uit de beurs te stappen? We hebben enkele jaren een stijgende lijn gehad en dus komt er denkelijk een correctie aan. Geld jaartje parkeren op een risicoloze nul-operatie en na de crash terug instappen.
                        Zie en lees #167 (en #203): waarom nu uitstappen ?, beurs is nog eerder stijgend dan dalend. Gewoon automatisch uitstappen als het de verkeerde kant uitgaat.

                        Ik zou er nog aan toevoegen: als iedereen nu begint van "er is een crash in aantocht", dus ik stap eruit, dan is dat het beste recept om ook een crash te krijgen.
                        Indien véél méér mensen de stap naar beleggen zetten (helaas stijgt het ingelegde kapitaal op spaarboekjes nog steeds, wel minder heftig dan vroeger), dan is er méér vraag dan aanbod en zal de beurs het nog een hele tijd goed doen.
                        Last edited by nete; 15 maart 2015, 10:39.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Aandelen

                          Weeral een aantal stop-losses naar boven mogen aanpassen, dus zeker vandaag geen crash in zicht....
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Aandelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Weeral een aantal stop-losses naar boven mogen aanpassen, dus zeker vandaag geen crash in zicht....
                            Heb het daarnet ook in de gaten gehad. Mijn Ankora's zijn weer goed aan het aangroeien. Wordt allicht vanavond 100% winst.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Aandelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                              Is dit eigenlijk niet het juiste moment om uit de beurs te stappen? We hebben enkele jaren een stijgende lijn gehad en dus komt er denkelijk een correctie aan. Geld jaartje parkeren op een risicoloze nul-operatie en na de crash terug instappen.
                              Als ik dat eens wist hé, dan zat ik ergens anders...

                              Er zijn al zo veel mensen die geprobeerd hebben om de markt te timen.

                              Als je de zaak professioneel bekijkt, dan moet je de bedrijven waarin je overweegt te beleggen trachten te waarderen en te kennen aan de hand van hun jaarverslag en kerncijfers.
                              Als je dan iets vindt dat ondergewaardeerd is, verkopen, en als het overgewaardeerd wordt, dan moet je het buitengooien.

                              Dit is alvast de strategie van W. Buffet samengevat in 2 zinnen.

                              Comment


                              • Re: Aandelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Als je dan iets vindt dat ondergewaardeerd is, verkopen, en als het overgewaardeerd wordt, dan moet je het buitengooien.
                                Wat is het verschil tussen verkopen en buitengooien ?

                                Comment

                                Working...
                                X