Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Aandelen

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
    Hier in december Melexis verkocht, is goed geweest, ik vrees ervoor dat de Ieperse chipmarkt over de top heen is.
    Ja Geert, Duchatelet 's bedrijf. Is inderdaad zeer goed gestegen en mag als voorbeeld dienen voor de Belgische beurs. En ik denk dat dit verhaal nog een tijdje zal kunnen doorgaan met al die electronica die men tegenwoordig in alle voertuigen inbouwt. Daar zit waarschijnlijk gen sleet op voor de komende jaren.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Aandelen

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
      Hier in december Melexis verkocht, is goed geweest, ik vrees ervoor dat de Ieperse chipmarkt over de top heen is.
      Als je het geld nodig had: goeie beslissing.

      Als je het geld niet nodig had: zeer slechte beslissing als belegger. Je verkoopt toch geen aandeel dat volop aan het stijgen is ?
      Als je in zo'n geval begint te twijfelen, dan zou je veel beter een stop-loss gezet hebben op bv. 10% onder de topkoers, en dat stop-loss order mee laten evolueren met de koers.
      Dan had je de aandelen nu nog in bezit aan een koers van 44,56 en zou je ze verkopen als ze onder de 40,10 zouden zakken.
      In december stond het zowat tussen 35 en 37 euro zie ik.
      Je zou nu al minstens een 3 à 5 euro per aandeel meer ontvangen als ze bv. één dezer dagen door de stop-loss zouden zakken.

      Ik weet niet waar je zit met je portefeuille, bij BinckBank is dat poepsimpel: ik klik een bestaande stop-loss aan in actuele orders en ik kan kiezen om het order in te trekken en te vervangen door een nieuw order. Dan krijg ik een pagina waar ik nog enkel de nieuwe stop-loss waarde moet aanpassen (de oude staat er nog ingevuld).

      Dit alles is uiteraard mijn persoonlijke mening.
      Last edited by nete; 2 februari 2015, 07:54.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Aandelen

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Thrombogenics is me een raadsel. Of toch niet: smerige shorters kelderen dat aandeel niettegenstaande onophoudelijk goed nieuws.
        En dat is al langer dan vandaag. Gans vorig jaar is was dat hetzelfde liedje. Maar dat heeft m.i. te maken met de Amerikaanse markt waar het product maar niet van de grond geraakt. Ofwel wordt er nog te weinig promotie gevoerd voor het product, ofwel wordt de verspreiding gekelderd door de medici die liever operaties uitvoeren dan spuitjes te geven aan de patiënt.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Aandelen

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Als je het geld nodig had: goeie beslissing.

          Als je het geld niet nodig had: zeer slechte beslissing als belegger. Je verkoopt toch geen aandeel dat volop aan het stijgen is ?
          Als je in zo'n geval begint te twijfelen, dan zou je veel beter een stop-loss gezet hebben op bv. 10% onder de topkoers, en dat stop-loss order mee laten evolueren met de koers.
          Dan had je de aandelen nu nog in bezit aan een koers van 44,56 en zou je ze verkopen als ze onder de 40,10 zouden zakken.
          In december stond het zowat tussen 35 en 37 euro zie ik.
          Je zou nu al minstens een 3 à 5 euro per aandeel meer ontvangen als ze bv. één dezer dagen door de stop-loss zouden zakken.

          Ik weet niet waar je zit met je portefeuille, bij BinckBank is dat poepsimpel: ik klik een bestaande stop-loss aan in actuele orders en ik kan kiezen om het order in te trekken en te vervangen door een nieuw order. Dan krijg ik een pagina waar ik nog enkel de nieuwe stop-loss waarde moet aanpassen (de oude staat er nog ingevuld).

          Dit alles is uiteraard mijn persoonlijke mening.
          Ik ben voor mijn beleggingsstrategie nu overgestapt naar private banking. Nu de courante bankproducten niks meer opbrengen en het voor mij te gecompliceerd en tijdrovend wordt om alles nog zelf te beheren ben ik dus in die formule gestapt. De formule is vrij dynamisch (50 à 55% aandelen) en eet een garantie dat ik hoogstens 10% van mijn kapitaal kan verliezen. En., ik weet het ik moet natuurlijk meedelen aan mijn bank en aan de beleggingsmaatschappij die mijn centen probeert maximaal te laten garanderen. Maar voor niks gaat de zon op. Als je wat comfort wil moet je daar ook voor betalen. De prognoses na de beursval(crash) van 2008 geven in die formule een gemiddeld rendement van 6 à 7 procent en daar kan ik vrede mee nemen in de huidige slechte tijd voor beleggers die toch 90% veiligheid willen inbouwen.
          Ik "speel" nog zelf ook een beetje op de beurs, maar dat is dan enkel om mijn hobby's te ondersteunen en dat is al niet min als het goed gaat zoals nu...
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: Aandelen

            Enero, je citeert mij (is een reactie op demeyereg), en je begint over iets totaal anders. Beetje bizar hé ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Aandelen

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Enero, je citeert mij (is een reactie op demeyereg), en je begint over iets totaal anders. Beetje bizar hé ?
              Goed.., je bent wel zeer snel op je tenen getrapt hoor. Beschouw het dan als een vergissing van mijnentwege, als u daar zo kan mee leven. Misschien zal ik je in het vervolg geen,"volgens mij althans", interessante of nuttig uitleg meer verschaffen. Een beetje appreciatie zou niet slecht zijn.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Aandelen

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Goed.., je bent wel zeer snel op je tenen getrapt hoor. Beschouw het dan als een vergissing van mijnentwege, als u daar zo kan mee leven. Misschien zal ik je in het vervolg geen,"volgens mij althans", interessante of nuttig uitleg meer verschaffen. Een beetje appreciatie zou niet slecht zijn.
                Helemaal niet op mijn tenen getrapt hoor, maar je geeft een heel nuttige uitleg over vermogensplanning terwijl ik het had over het verkopen van één enkel "stijgend" aandeel waar ik denk dat beter een stop-loss systeem was toegepast.
                Nu ja, "bizar" was wat overdreven geformuleerd, sorry.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Aandelen

                  Moderator Note: Er zijn een aantal reacties gewist en dit draadje is een tijdje op slot geweest om de gemoederen wat te laten bedaren. Graag on-topic blijven, a.u.b.
                  Last edited by Laurens; 5 februari 2015, 06:44.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • Re: Aandelen

                    Alé, we gaan dat hier herpakken zeker.? Alle misverstanden zijn bijgelegd, enfin zo hoop ik althans.
                    Geen al te goeie beursdag vandaag. Het Griekse spook steekt weer op.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Aandelen

                      Haha, had je geen uurwerk gekocht had je kunnen bijkopen...

                      Als je in aandelen belegt en wakker ligt van een slechte dag... Had je beter brave staatsobligaties gekocht met een rente van 0,03%....
                      Ik bekijk dat allemaal op lange termijn. Geen tijd en geen zenuwen om te gaan daytraden. Ik geloof trouwens niet dat je als amateur nog op kan tegen de computers of handelaars met de supersnelle lijnen.

                      Comment


                      • Re: Aandelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Haha, had je geen uurwerk gekocht had je kunnen bijkopen...

                        Als je in aandelen belegt en wakker ligt van een slechte dag... Had je beter brave staatsobligaties gekocht met een rente van 0,03%....
                        Ik bekijk dat allemaal op lange termijn. Geen tijd en geen zenuwen om te gaan daytraden. Ik geloof trouwens niet dat je als amateur nog op kan tegen de computers of handelaars met de supersnelle lijnen.
                        Ik heb het je al verteld Tommie. Voor mij is het wat "spelen". Ik heb een potje, is het op, tempis... maar tot nog toe zit het een pak boven mijn inzet. Het serieuzere gedeelte heb ik onlangs toevertrouwd aan KBC private banking. Dit is een kapitaal dat de toekomst moet (zou moeten) overleven, lange termijn visie dus. Ik geef dus graag () wat af aan diegenen die het beheren en heb een risico van max 10% verlies ingebouwd. Zelf moet ik er mij dan niet dagelijks om bekommeren. Ik verwacht dus geen monsterwinsten, als je dat verwacht ben je niet goed bezig. Het gevaar van de beursganger is dat hij nooit genoeg heeft en dat kan nogal eens parten spelen. Zoals gezegd dus, max 10% verlies, stop loss, en misschien ook bij 10% winst verkopen.., maar dat is niet altijd zo voor de hand liggend als de beurs floreert.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Aandelen

                          Tommie1 je kan als amateur zeker en vast op tegen de computers of handelaars met de supersnelle lijnen,
                          ik heb de afgelopen 12 maanden +70% winst gemaakt op aandelen.
                          Senn

                          Comment


                          • Re: Aandelen

                            Proficiat.
                            Leg dan eens uit hoe, en hoe lang je al dergelijke rendementen haalt. Hoeveel tijd steek je daar per dag in?

                            Vergeef me mijn scepticisme, maar ik vraag me altijd af waarom sommige mensen daar in slagen en sommige fondsenhuizen die met tientallen mensen werken aan het uitwerken van beleggingsstrategieën over vorig jaar een nog altijd behoorlijk rendement halen van ca 10%, en sommige jaren helemaal niks.

                            Als ik zou slagen in een rendement van 70% per jaar, dan hoef ik niet meer te gaan werken, en kan ik me eens een Tourbillon kopen.

                            Comment


                            • Re: Aandelen

                              Heb niet elk jaar zo'n rendement maar afgelopen 12 maanden had ik iets meer dan 70% rendement, geloven of niet.
                              Beleg al jaren op de Nasdaq.
                              Hoeveel tijd ik er in besteed: bijzonder weinig, ik koop aandelen en dan blijven ze meestal tijd in portefeuille.
                              Mijn grootste tijd die ik er in steek is in het af en toe eens gaan kijken bij Keytrade hoe ze het doen, én hoe de dollar sterker wordt = nogmaals winst :-)

                              Comment


                              • Re: Aandelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                                Tommie1 je kan als amateur zeker en vast op tegen de computers of handelaars met de supersnelle lijnen,
                                ik heb de afgelopen 12 maanden +70% winst gemaakt op aandelen.
                                Senn
                                Ja, maar nu is het veel gemakkelijker dan één of twee jaar geleden. Het klimaat momenteel goed. Toen was heet klimaat zo slecht en werd er bovendien gemanipuleerd dat het een lieve lust was. Nu er geen of weinig opbrengst op de spaarrekeningen, stappen veel mensen naar de beurs. Maar toch hebben ze mij steeds geleerd dat je er moet instappen als de meesten eruit stappen. Dus de tegengestelde beweging volgen van de massa. Die periode is natuurlijk ook rekbaar hé.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X