Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanbidster van de Ivoorkust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanbidster van de Ivoorkust

    Ik ben blijkbaar populair bij een jonge dame aan de Ivoorkust.
    Ik mag haar fortuin beheren en krijg daarvoor 15%! Aangezien ik rijk genoeg ben heb ik besloten daar van af te zien en iemand anders van BD gelukkig te maken

    Hier is een copytje van haar brief:

    "Van: Missen Stella Gerald
    Abidjan, Ivoorkust
    West-Afrika.

    Re: oproep voor dringende en vertrouwelijke zakelijke hulp!

    Beste,

    Ik ben mezelf voor te stellen aan u als Missen Stella Gerald de enige dochter van een te late hoofd en mevrouw David Gerald. Mijn vader was een zeer rijke militair hier in Abidjan, de economische hoofdstad van Ivoorkust, mijn vader is ingediend, tijdens deze laatste presidentsverkiezingen crisis die veel mensen het leven neemt, Mijn moeder stierf toen ik een baby was en sinds die tijd nam mijn vader me zo bijzonder. Voordat mijn vader uiteindelijke dood in een prive-ziekenhuis hier in Abidjan hij stiekem riep mij op zijn bed kant en vertelde me dat hij de som van twee miljoen vijfhonderdduizend Verenigde State Dollars ($ US2.5M) links in vaste / tussenrekening geboekt heeft in een van de belangrijkste bank hier in Abidjan, dat mijn naam die hij gebruikte als zijn enige dochter voor de nabestaanden in deponeren van het fonds dat door de voortdurende politieke crisis in dit land en om te voorkomen dat zijn dood door zijn vijanden, ik zou zoeken naar een buitenlandse partner in een land van mijn keuze waar ik dit geld over te dragen en te gebruiken voor investeringen doeleinden, zoals onroerend goed of hotel management.

    Alsjeblieft, ik ben op zoek naar eervol uw hulp op de volgende manieren:

    (1) Om u te helpen me overgebracht dit fonds op uw bankrekening:

    (2) Om te dienen als een bewaker van dit fonds omdat ik nog een klein meisje:

    (3) Om de regeling voor mij om te komen naar uw land om mijn onderwijs te bevorderen en ook om een verblijfsvergunning in uw land te beveiligen:

    Bovendien ben ik bereid om u 15% van het totale bedrag als vergoeding voor je inzet / input na de succesvolle overdracht van dit fonds in uw account genomineerd in het buitenland. Bovendien Gelieve uw mogelijkheden aan het helpen mij als mijn leven is hier niet op te slaan omdat oom wil mijn vaders rijkdom te nemen, reageer dan bij me terug zodra u klaar bent met het lezen van deze e-mail, zodat ik meer details i wachten om te horen te geven van u dringend.

    Bedankt en God zegene.
    Met vriendelijke groet,
    Stella Gerald
    Thank You
    Stella Gerald
    "

    man man man, miserie miserie miserie, wie trapt daar nu in godsnaam nog in.... Maar ja, toch een vriendelijk kind, hé en ik ben toch gezegend van God, hé
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

  • #2
    Re: aanbidster van de Ivoorkust

    Wat moet ik me voorstellen bij een 'te late hoofd' in die context?

    Comment


    • #3
      Re: aanbidster van de Ivoorkust

      "ont"hoofd?

      Comment


      • #4
        Re: aanbidster van de Ivoorkust

        Mocht iemand zich hier in willen verdiepen...opgelet 't is een Stella, misschien wel van de Inbefgroep weet je wel...Er is daar een baas J.L. De H. en die zal zeker en vast een percentje willen!!!
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: aanbidster van de Ivoorkust

          Ik krijg ook regelmatig dit soort unieke aanbiedingen. Ik heb al miljoenen laten liggen , maar ook hier denk ik dan: Beter iemand anders gelukkig maken

          Op een dag ga ik er eens op ingaan, een fictief E-mail adres aanmaken en zien hoe ze gaan proberen me geld afhandig te maken. Waarschijnlijk moet er eerst een kleine kost betaald worden omwille van de transactiekosten tussen de landen en dan komen er nog tientallen redenen bij. Het is niet te doen wat die Nigerianen allemaal proberen en inderdaad, het moet lonen, er moeten ergens nog veel simpele zielen rondlopen

          Comment


          • #6
            Re: aanbidster van de Ivoorkust

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Op een dag ga ik er eens op ingaan, een fictief E-mail adres aanmaken en zien hoe ze gaan proberen me geld afhandig te maken. Waarschijnlijk moet er eerst een kleine kost betaald worden omwille van de transactiekosten tussen de landen en dan komen er nog tientallen redenen bij. Het is niet te doen wat die Nigerianen allemaal proberen en inderdaad, het moet lonen, er moeten ergens nog veel simpele zielen rondlopen
            Dat is al een 'sport' op internet; scambaiting. Het doel van scambaiting is om de rollen om te draaien en de scammer te laten bewijzen dat hij wel echt bestaat (ahv een foto met zichzelf en een belachelijke tekst). Kijk bijvoorbeeld eens naar de 'trophy room' op http://www.419eater.com/.

            Comment


            • #7
              Re: aanbidster van de Ivoorkust

              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Wat moet ik me voorstellen bij een 'te late hoofd' in die context?
              Een te letterlijke vertaling van een vertaal robot.

              A late(gestorven) head of the family wordt dan een te late....

              Comment


              • #8
                Re: aanbidster van de Ivoorkust

                Opgelet want het komt van Stella en dat zijn geldwolven !
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: aanbidster van de Ivoorkust

                  Ik kreeg gisteren een aanbod voor 7 en zoveel miljoen euro van ABN Amro. Het rare is, dat het een echt ABN Amro adres is, en een bestaande naam en functie. Ik heb het uitgezocht, na +20 jaar in netwerken en telecom weet ik hoe.

                  Ik weet wel dat het een scam is, maar begrijp niet wat hier de bedoeling van kan zijn. Tenzij er een tweede mail volgt in de zin van "stuur alle mail naar mijn privé-adres"

                  Ik heb al vele miljoenen opgestreken via Nigeriaanse bankiers die het fortuin van een overleden familielid van mij ontdekt hebben, maar ik geef dat geld altijd aan dat kindje dat een hoofdtransplantatie moet krijgen omdat zijn grote teen anders opzwelt (of zo, want ik snap het niet altijd...)
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                  Comment


                  • #10
                    Re: aanbidster van de Ivoorkust

                    Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                    "Van: Missen Stella Gerald
                    ... reageer dan bij me terug zodra u klaar bent met het lezen van deze e-mail, zodat ik meer details i wachten om te horen te geven van u dringend.
                    "
                    Ze had er moeten bijzetten 'als u klaar bent met het lezen en terug van onder de tafel komt na het lachen....'

                    Comment


                    • #11
                      Re: aanbidster van de Ivoorkust

                      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Wat moet ik me voorstellen bij een 'te late hoofd' in die context?
                      En wat dan met 'nam mijn vader me zo bijzonder'???

                      Comment


                      • #12
                        Re: aanbidster van de Ivoorkust

                        tja..steek er maar de draak mee...!
                        dat arme kind.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: aanbidster van de Ivoorkust

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                          En wat dan met 'nam mijn vader me zo bijzonder'???
                          Inderdaad, viel me ook op. Stella Dutroux?

                          Comment


                          • #14
                            Re: aanbidster van de Ivoorkust

                            Ik kreeg onlangs ook reacties van mijn Nikon lens via 2dehands.
                            Vroeger was het Nigeria (google vertaald) en nu de Ivoorkust. Ik had mijn aanbod in 2 talen geplaatst.
                            Alles foutloos in 't Frans, maar dat is daar de voertaal.
                            Ze was van Belgïe, maar werkte voor de UNO aan de Ivoorkust. Ik had het meteen door en heb het spel blijven spelen...Ze/hij heeft niet meer gereageerd.
                            Krijg je 'n mail van marie guilène <marie.guilene@gmail.com>, weet je hoe laat het is.
                            Voorbeeld:
                            bonsoir
                            excusez moi pour cette réponse tardive,c'est que je suis vraiment pris
                            par le boulot c'est temps ci
                            merci pour cette réponse, effectivement,je suis bien intéressée par votre objectif et à vrai dire je suis prêteà vous l'acheter un peu plus que votre proposition.
                            en ce qui concerne le prix,il n'y a vraiment pas de problème mais le
                            seul soucis est que je travaille pour le compte des nations
                            unies(l'ONU ) et je voyage très souvent.
                            Présentement je suis à Abidjan(COTE D'IVOIRE) pour une mission de 6 mois.
                            J'aimerais donc savoir si il vous serait possible de me l'expédier
                            après avoir reçu votre argent
                            Les frais de port étant à ma charge.
                            bien à vous!!
                            Last edited by w00ha; 16 maart 2012, 09:37.

                            Comment


                            • #15
                              Re: aanbidster van de Ivoorkust

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              ...Alles in keurig foutloos in 't frans,...
                              Nu nog in keurig foutloos in 't Nederlands?
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

                              Comment

                              Working...
                              X