Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4G voor iedereen bij Proximus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 4G voor iedereen bij Proximus

    5G and fibre are the networks of the future that will open the doors to remote medicine, drone delivery and even autonomous cars. A new world in which we totally see you!


    Vermoedelijk veel geïnteresseerden nu?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: 4G voor iedereen bij Proximus

    Had enkele weken geleden net een 4G stickske gekocht (mijn smartphone is er te oud voor...). Wat me vooral opvalt is dat de upload snelheid heel hoog is. De max. snelheid die ik getest heb was 28 Mb/s down, 15 Mb/s up (is binnen getest op een signaalsterkte van 2-3 streepjes), wat dus wel sneller kan... Ik krijg in theorie verbinding op 100 Mb/s, maar dat moet je dus met een korrel zout nemen.
    De manier waarin Apple zich opstelt rond die 4G vind ik wel behoorlijk belachelijk. Blijkbaar is hun kassa nog niet groot genoeg, maar ik vrees dat het eerder zal tegenwringen. Nu : blijkbaar wil de politiek er wel een wetje tussensteken...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: 4G voor iedereen bij Proximus

      Interessant. Het bevestigt mijn vermoeden (als Proximus het zelf zegt van een concurrent zal het wel waar zijn zeker ?): het 3G net van Base is intussen al beter dan dat van Proximus. Het 2G netwerk van Base was altijd al beter dan dat van Proximus. Misschien krijg ik toch nog gelijk wanneer ik stel dat voor Proximus enkel nog de nieuwe melkkoe telt...
      Ik heb verleden maand een test gedaan met een SIM op het Base netwerk, vandaar mijn "vermoeden".

      Mijn smartphone kan geen 4G aan, en mijn Smart20 abbo ook niet, ofwel moet ik nog eens 10 euro per maand ophoesten.

      De titel klopt dus niet helemaal.

      Is dat eigenlijk wel wettelijk, formules aanbieden die maar voor een deel van de netwerkmogelijkheden gelden ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: 4G voor iedereen bij Proximus

        Die aanbieders kiezen zelf hoe ze hun prijzenpolitiek vastleggen. Dus als zij vinden dat je voor 4G moet bijbetalen, dan kan je daar moeilijk onderuit. Het is nu gratis voor 6 maanden : Proximus heeft het klassieke teaserke uitgesmeten.
        Bij dat 4G abonnement voor 10€ zat trouwens ook 1 GB gratis volume (toch in België) : dus die 10€/maand is niet enkel voor die 4G...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: 4G voor iedereen bij Proximus

          Gisteren kreeg ik een heuglijk smsje van Proximus met de aankondiging. Mijn smartphone kan 4G aan, ik was in Hasselt, waar 4G mogelijk is. Dus heb ik het getest. Héél snel!
          Maar thuis hebben we enkel 2G, zelfs dikwijls een wegvallend gsmsignaal. We kunnen de vaste lijn daarom niet eens wegdoen.
          Ietsje verder is de "Bermuda driehoek" waar geen GSM signaal is. Helemaal geen.
          Volgens de dekkingskaart van Proximus hebben we op ons thuisadres zelfs 3G outdoor. En een honderdtal meter verder ook indoor.
          Dat ze eens eerst zorgen dat we fatsoenlijk kunnen gewoon bellen met een gsm.

          Comment


          • #6
            Re: 4G voor iedereen bij Proximus

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Interessant. Het bevestigt mijn vermoeden (als Proximus het zelf zegt van een concurrent zal het wel waar zijn zeker ?): het 3G net van Base is intussen al beter dan dat van Proximus. Het 2G netwerk van Base was altijd al beter dan dat van Proximus.
            Het kan zijn dat ik het verkeerd begrijp, maar heeft Base het niet over 99% van de bevolking en Proximus over 99% van België (dus grondgebied) ?
            Dat is wel iets anders.
            In ieder geval, als ik de dekkingskaart van Base bekijk is de kleur hier in de omtrek ook bleekjes. (het is wel een kaart waar je niet op kan inzoomen - naar een adres bijv.)
            Last edited by nabi; 1 februari 2014, 09:48.

            Comment


            • #7
              Re: 4G voor iedereen bij Proximus

              Ik test nu 4G gratis uit bij Mobistar. Het is snel. Zeer snel. Zo snel dat je niet
              eens de tijd hebt om te bedenken dat je dat eigenlijk nergens voor nodig hebt.
              Maar dat mag je niet zeggen.

              Comment


              • #8
                Re: 4G voor iedereen bij Proximus

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Ik test nu 4G gratis uit bij Mobistar. Het is snel. Zeer snel. Zo snel dat je niet
                eens de tijd hebt om te bedenken dat je dat eigenlijk nergens voor nodig hebt.
                Maar dat mag je niet zeggen.
                Gisteren een testje gezien op één (tv).
                Het waren wel twee laptops die men gebruikte.
                Het verschil was miniem.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: 4G voor iedereen bij Proximus

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Ik test nu 4G gratis uit bij Mobistar. Het is snel. Zeer snel. Zo snel dat je niet
                  eens de tijd hebt om te bedenken dat je dat eigenlijk nergens voor nodig hebt.
                  Maar dat mag je niet zeggen.
                  Ondertussen krijg ik wel de indruk dat mobistar voor die 4G testen het 3G netwerk stiefmoederlijk behandelen. In Leuven is het 3G signaal de laatste tijd toch veel zwakker dan vroeger lijkt me.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 4G voor iedereen bij Proximus

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Gisteren een testje gezien op één (tv).
                    Het waren wel twee laptops die men gebruikte.
                    Het verschil was miniem.
                    Ach Theo, van u had ik beter verwacht dan dat vleugje ironie van
                    mij in de vleugel te schieten... zodat ik alsmaar minder klapwiek,
                    maar toch nog genoeg om de Maas over te raken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 4G voor iedereen bij Proximus

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Gisteren een testje gezien op één (tv).
                      Het waren wel twee laptops die men gebruikte.
                      Het verschil was miniem.
                      Dat hangt er vanaf wat je doet hé. Mij valt het meest die uploadsnelheid op : die is hoger dan bij een gewoon vast internetabonnement. Hier haal ik 13 Mb/s. Om je foto'kes up te loaden naar je fotoafdrukcentrale zou je al twijfelen (als je genoeg volume hebt natuurlijk...). Een vast abonnement haalt gewoonlijk niet veel meer dan 3-6 Mb/s...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: 4G voor iedereen bij Proximus

                        En ik krijg 4G


                        Comment


                        • #13
                          Re: 4G voor iedereen bij Proximus

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Mijn smartphone kan geen 4G aan, en mijn Smart20 abbo ook niet, ofwel moet ik nog eens 10 euro per maand ophoesten.

                          De titel klopt dus niet helemaal
                          Als uw smartphone geen 4G aankan, waarom uit je dan kritiek op een dienst dat je niet eens kan gebruiken? Inderdaad ... anders zou je nete niet zijn.
                          En ge moet eens alles willen lezen, niet alleen wat je er zelf wil van maken ... iedereen krijgt 4G, zelfs met een betaalkaartje.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: 4G voor iedereen bij Proximus

                            4G voor iedereen, maar toch niet voor iedereen. Bezitters van Iphone met abonnement van Proximus moeten wachten. Apple had blijkbaar exclusieve contracten met Mobistar en wil haar gebruikers de geneugten van 4G niet toezeggen.


                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #15
                              Re: 4G voor iedereen bij Proximus

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Als uw smartphone geen 4G aankan, waarom uit je dan kritiek op een dienst dat je niet eens kan gebruiken? Inderdaad ... anders zou je nete niet zijn.
                              En ge moet eens alles willen lezen, niet alleen wat je er zelf wil van maken ... iedereen krijgt 4G, zelfs met een betaalkaartje.
                              http://www.belgacom.com/be-nl/newsde...g_for_all.page
                              Intussen wat verder gelezen: Zo te zien mag IEDEREEN eens proeven van 4G (dus gauw uw smartphone switchen naar een 4G model, liefst in een Belgacom shop) en binnen een paar maanden mag je gaan betalen voor 4G bovenop je abbo, behalve voor de duurdere abbo's.
                              Goed gezien natuurlijk van Proximus, ik kan ze geen ongelijk geven, want voor een grote massa is GSM nog altijd synoniem van Proximus.
                              Ik vrees enkel dat, hoe meer 4G klanten ze krijgen, hoe meer ze al het "onderliggende" als folklore gaan beschouwen.
                              Ik heb niet echt behoefte om films of zo te gaan downloaden op een 4,7" schermpje, dus ik ben tevreden met een deftig 3G net. En dat lijkt me eerder Base te gaan worden, gevolg van mijn eigen test.

                              Dus, ik uit wat kritiek omdat ik vrees dat het nogal flauwe 3G netwerk van Proximus er niet op zal verbeteren met de uitbreiding van 4G.
                              Maar het heeft natuurlijk te maken met waar je woont en waar je je verplaatst.

                              Hoe zit dat trouwens met de batterijhonger van 4G ? Al veel gelezen dat 4G een ramp is voor je batterij. Maar misschien is dat probleem intussen opgelost.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X