Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3D scannen en printen, een evolutie of een revolutie in het orthopedisch wereldje ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3D scannen en printen, een evolutie of een revolutie in het orthopedisch wereldje ?

    Zal dat een evolutie of revolutie brengen in de wereld van de orthopedie ?
    Geen gips afdrukken en ander gerommel meer bv. steunzolen.
    Een 3D scanner voor minder dan 1.000€ en een deftige 3D printer voor pakweg 5.000€ en je bent vertrokken.


    Koreaanse software en een 3D scanner maken 3D printen beter toegankelijk voor een breed publiek. De ontwikkeling komt van het ETRI in Seoul.

  • #2
    Re: 3D scannen en printen, een evolutie of een revolutie in het orthopedisch wereldje

    Toen ik op leercontract was als orthopedisch technieker waren er op het bedrijf waar ik werkte ingenieurs bezig met ontwikkeling cad/cam-toepassingen voor steunzolen en prothesen. Ze zaten in een afgesloten ruimte met donkere ramen, heel geheimzinnig... Dat is zo'n 25 jaar geleden...

    Ik heb iets meer dan 15 jaar geleden de overstap naar IT gemaakt, ik heb het sindsdien niet meer gevolgd, maar er is veel geëvolueerd:

    3D-printen van slippers: https://youtu.be/l_S9tIyr2Sg
    Orthopedische 3D-printers: http://blueshape3d.com/orthopedie-3d-printers/
    Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
    Mijn fotosite: www.verschaeren.org
    Mijn website: www.computerhersteller.be

    Comment


    • #3
      Re: 3D scannen en printen, een evolutie of een revolutie in het orthopedisch wereldje

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Zal dat een evolutie of revolutie brengen in de wereld van de orthopedie ?
      Geen gips afdrukken en ander gerommel meer bv. steunzolen.
      Een 3D scanner voor minder dan 1.000€ en een deftige 3D printer voor pakweg 5.000€ en je bent vertrokken.


      http://3dprintmagazine.eu/koreaanse-...gemakkelijker/
      Ja, binnenkort hebben wij er misschien eentje in huis.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: 3D scannen en printen, een evolutie of een revolutie in het orthopedisch wereldje

        Prachtig filmpje:laat iedereen op zo'n schoenen lopen:enkelproblemen,achillespees,knie,heup,rug,ne k etc. binnen de tien jaar.
        Het domste wat de mens ooit gedaan heeft,is op zijn achterpoten gaan lopennze wervelzuil is daarvoor niet gemaakt.Laat staan dat we nu nog teengangers gaan worden.
        Voor steunzolen juist aan te passen,waarschijnlijk wel een toekomst.Maar met zo'n onnozel scannerke zal alles toch niet zo correct zijn.
        Doet denken aan de eerste scanners voor documenten vroeger.Bewoog je ze te snel :stond heel het boeltje scheef en schots.
        Maar er zit zeker torkomst in.

        Comment


        • #5
          Re: 3D scannen en printen, een evolutie of een revolutie in het orthopedisch wereldje

          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Het domste wat de mens ooit gedaan heeft,is op zijn achterpoten gaan lopennze wervelzuil is daarvoor niet gemaakt.Laat staan dat we nu nog teengangers gaan worden.
          Helemaal juist, mochten wij nog op onze vier poten lopen, dan zouden wij in elk geval al grotendeels af zijn van rugklachten. Komt trouwens weinig of niet voor bij de dieren.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: 3D scannen en printen, een evolutie of een revolutie in het orthopedisch wereldje

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Zal dat een evolutie of revolutie brengen in de wereld van de orthopedie ?
            Die revolutie is al lang voorbij, wat we daar nu van zien zijn de toepassingen die alledaags worden. Het aanmaken van 3D modellen is van in het begin door de medische wereld gretig aangenomen. Van modellen om een operatie op te oefenen, vormen voor implantaten, direct op maat gemaakte kronen, protheses, noem maar op.

            Comment

            Working...
            X