Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20d onder nul of visa geld storten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 20d onder nul of visa geld storten?

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Dat de jonge garde het zal doen kan ik begrijpen.
    Die van ons is in de 60 ... niet echt jonge garde. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: 20d onder nul of visa geld storten?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Die van ons is in de 60 ... niet echt jonge garde. [emoji6]
      Uitzonderingen bevestigen de regel niet zeker... Van al de artsen die ik ken in mijn omgeving en van mijn generatie zijn, is er maar eentje die eraan meedoet en dat is omdat hij nogal een gekleurd publiek over de vloer krijgt. Die betalen toch niet, want ze hebben hen wijsgemaakt dat alles hier gratis is. Dit is dus realiteit. Dus anderen (u en ik) betalen voor hen...
      En zelf werk ik maar heel uitzonderlijk rechtstreeks met de mutualiteit en dat is als er eentje is die mij heeft kunnen oplichten doordat ik soms nog iets te vlug het vertrouwen heb in de persoon. Ik moet mij dan tevreden stellen met de tussenkomst van de ziekenkas. Maar dit is dan nog beter dan niks en voor niks gewerkt hebben. Maar daar zijn veel meer administratieve nadelen aan dan voordelen. Een tweede uitzondering die ik maak kis voor het OCMW als ze mij opbellen en mij schriftelijk garanderen dat alle erelonen worden betaald voor een "bepaald" persoon.
      Last edited by enero; 15 augustus 2018, 21:13.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #33
        Re: 20d onder nul of visa geld storten?

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Noem 1 bank waar je gratis onder nul mag gaan voor 20 dagen.
        Je hebt gelijk.
        Maar in mijn zin zit toch enige waarheid hoor, maar dan niet wat betreft "onder nul" gaan.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #34
          Re: 20d onder nul of visa geld storten?

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Je hebt gelijk.
          Maar in mijn zin zit toch enige waarheid hoor, maar dan niet wat betreft "onder nul" gaan.
          Dat was ook de vraag van de TS niet. Iedereen wet ondertussen wel dat je bij een "gratis" bank zit en geld bovenop krijgt.
          Het zal de volgende dagen warm zijn, daar zit ook waarheid in maar heeft NIETS met het topic te maken.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #35
            20d onder nul of visa geld storten?

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Maar daar zijn veel meer administratieve nadelen aan dan voordelen.
            Dat zijn gevallen waar ze niet betalen en je moet proberen geld terug te krijgen dat je hiermee aankaart.
            Ik heb het over een standaard doktersbezoek dat ze rechtstreeks afhandelen met de mutualiteit.
            Die klikt op zijn PC uw naam aan, duidt aan welk type bezoek (nummer) en bevestigt ... automatisch naar de ziekenkas en niets verder te doen buiten die paar klikken en wat tekst om zijn eigen dossier aan te vullen.
            Lijkt me toch niet echt moeilijk en gaat veel sneller dan briefje aanmaken en dan met het geld naar de bank te moeten en de patiënt naar de mutualiteit of brievenbus.

            Het zou TS nu ook goed uitkomen om niet te moeten betalen bij de dokter. [emoji6]
            Ze hebben precies zijn internet al afgesloten? [emoji16]
            Last edited by VerSeg; 15 augustus 2018, 22:59.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: 20d onder nul of visa geld storten?

              Jawel, op het moment van het betalen van de prestatie door de patiënt ok. Maar die arts moet nadien ook gaan nachecken of die bedragen wel degelijk op zijn rekening zijn gekomen. En daar wringt het schoentje. Mutualiteiten betalen niet stipt en zijn nogal eens afhankelijk van bezetting van personeel. Tijdens vakanties wordt daar maar met mondjesmaat gewerkt. Het is niet de eerste keer dat ik voor één van die uitzonderlijke gevallen brieven moet schrijven of ze mij a.u.b. willen betalen. Ziekenkassen hanteren niet dezelfde norm die ze gebruiken bij hun "eigen" klanten. Kost ook tijd en werk...Dus gemakkelijk gezegd als patiënt, de realiteit van de administratieve kant is nogal eens anders. Voor je eigen boekhouding moet je dergelijke zaken goed in de gaten houden. Je hebt ook maar inkomsten als er werkelijk bedragen op je bankrekening komen. Eénmans praktijken hebben ook niet altijd een sekretaresse of een madam die de binnengekomen betalingen op de voet opvolgt. En de meeste dokters doen graag waarvoor ze gestudeerd hebben en geen sekretariaats werk. In de ziekenhuizen en groepspraktijken is of kan dat ander zijn. Mensen zien dus altijd maar hun eigen kant van de situatie.
              Last edited by enero; 16 augustus 2018, 06:13.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Het zou TS nu ook goed uitkomen om niet te moeten betalen bij de dokter. [emoji6]
                Ze hebben precies zijn internet al afgesloten? [emoji16]
                Tja, hier zijn nog van die Kevins “verschenen” waarvan je nadien niks meer hoort. Voor wat Ch/Ch dus allemaal dient...
                Of misschien heeft hij ondertussen toch al wat cash kunnen bemachtigen...
                Last edited by enero; 16 augustus 2018, 07:30.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #38
                  Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Jawel, op het moment van het betalen van de prestatie door de patiënt ok. Maar die arts moet nadien ook gaan nachecken of die bedragen wel degelijk op zijn rekening zijn gekomen. En daar wringt het schoentje. Mutualiteiten betalen niet stipt en zijn nogal eens afhankelijk van bezetting van personeel. .../...
                  Eénmans praktijken hebben ook niet altijd een sekretaresse of een madam die de binnengekomen betalingen op de voet opvolgt. En de meeste dokters doen graag waarvoor ze gestudeerd hebben en geen sekretariaats werk.
                  Dan heb jij blijkbaar meer pech want mijn huisarts (zonder secretaresse) beweert dat dit heden allemaal heel vlot gaat en hem veel tijd spaart.
                  Mits er geen papierwerk meer bij te pas komt, verloopt het allemaal snel en net zonder veel administratie.
                  Ik mag er toch van uitgaan dat die niet liegt en deze manier van werken ook zelf niet zou voorstellen mocht hij daar moeilijkheden mee hebben? zijn. Mensen zien dus altijd maar hun eigen kant van de situatie.
                  Soit, het zal TS niet verder helpen en ieder zijn ding.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Tja, hier zijn nog van die Kevins “verschenen” waarvan je nadien niks meer hoort. Voor wat Ch/Ch dus allemaal dient...
                    Of misschien heeft hij ondertussen toch al wat cash kunnen bemachtigen...
                    Of zit nu op 2dehands te proberen. [emoji16]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Dan heb jij blijkbaar meer pech want mijn huisarts (zonder secretaresse) beweert dat dit heden allemaal heel vlot gaat en hem veel tijd spaart.
                      Mits er geen papierwerk meer bij te pas komt, verloopt het allemaal snel en net zonder veel administratie.
                      Ik mag er toch van uitgaan dat die niet liegt en deze manier van werken ook zelf niet zou voorstellen mocht hij daar moeilijkheden mee hebben? zijn. Mensen zien dus altijd maar hun eigen kant van de situatie.
                      Soit, het zal TS niet verder helpen en ieder zijn ding.
                      En toch moet je huisarts zijn bankrekening voortdurend in de gaten houden en proberen er nog wijs uit te geraken wat er voor wie is binnengekomen. Aan controlewerk van rekeningen wordt er enkel maar tijd verloren.
                      Sommige dokters stellen dat ook voor omdat ze schrik hebben om overvallen te worden. En wat doen ze met een huisbezoek. Dan moeten ze een laptop bijhebben en dat heeft iedereen zeker nog niet bij. Je kan tot nader order ook niemand verplichten van dat te hebben.
                      Je kan ook werken met "itsme", maar je bank moet dat ondersteunen en de patiënt moet een PC hebben om in te loggen op zijn rekeningen. Vraag dat maar eens bij oudere patiënten.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #41
                        20d onder nul of visa geld storten?

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        En toch moet je huisarts zijn bankrekening voortdurend in de gaten houden en proberen er nog wijs uit te geraken wat er voor wie is binnengekomen. Aan controlewerk van rekeningen wordt er enkel maar tijd verloren.
                        Duidelijk dat jij nog niet mee bent met dat systeem.
                        Van zodra hij het dossier aanvult, weet hij dat de patiënt verzekerd is bij de mutualiteit en dat ze zullen betalen.
                        Hij ziet mooi een totaal van zijn verstuurde dossiers en ziet of hetzelfde totaal betaald wordt ... één bedrag nakijken en hij weet dat alles betaald is. [emoji106]
                        En bij cash moet hij bij elke patiënt wisselgeld hebben, ge moet maar pech hebben dat 25 patiënten na elkaar enkel een briefje van 50 of 100€ hebben of enkelen hun portefeuille vergeten zijn of te weinig geld bij hebben. [emoji1]
                        Of waarom bieden velen al Bancontact aan denk je?
                        Ik begrijp dat jij eerder bij je oude gewoonten wil blijven, maar dat zijn allemaal oude systemen met heel veel administratie voor zowel patiënt, mutualiteit als dokter.
                        Dat is geen verwijt, maar elke verandering vergt enige gewenning. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          ?......omdat hij nogal een gekleurd publiek over de vloer krijgt. Die betalen toch niet, want ze hebben hen wijsgemaakt dat alles hier gratis is. Dit is dus realiteit. Dus anderen (u en ik) betalen voor hen...
                          .
                          Ik behoor ook tot dat gekleurd publiek...jij scheert hier alles en iedereen over een kam...een eigenschap die je vaker ten toon spreidt...zolang het maar in je straatje past.
                          Geld aan nemen van dat gekleurd publiek zal je niet laten, want geld stinkt niet.

                          Comment


                          • #43
                            Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Duidelijk dat jij nog niet mee bent met dat systeem.
                            Van zodra hij het dossier aanvult, weet hij dat de patiënt verzekerd is bij de mutualiteit en dat ze zullen betalen.
                            Hij ziet mooi een totaal van zijn verstuurde dossiers en ziet of hetzelfde totaal betaald wordt ... één bedrag nakijken en hij weet dat alles betaald is. [emoji106]
                            En bij cash moet hij bij elke patiënt wisselgeld hebben, ge moet maar pech hebben dat 25 patiënten na elkaar enkel een briefje van 50 of 100€ hebben of enkelen hun portefeuille vergeten zijn of te weinig geld bij hebben. [emoji1]
                            Of waarom bieden velen al Bancontact aan denk je?
                            Ik begrijp dat jij eerder bij je oude gewoonten wil blijven, maar dat zijn allemaal oude systemen met heel veel administratie voor zowel patiënt, mutualiteit als dokter.
                            Dat is geen verwijt, maar elke verandering vergt enige gewenning. [emoji6]

                            Alé Verseg..., jij weet duidelijk niet waarover je spreekt. Heeft je dokter je misschien een cursus relatie dokter/patiënt /ziekenkas bijgebracht?
                            Wij zijn daar dagelijks meer bezig en het zou spijtig zijn moesten wij nu na zovele jaren nog niet weten hoe de vork op de steel zit. Ik ken ook perfect het systeem diat jij "probeert" uit te leggen.
                            Het gaat 'm ook niet om te weten of een patiënt verzekerd is of niet en dat is ook niet moeilijk om te weten of te zien, maar dat is nog geen garantie dat het geld op je rekening komt of staat, of op welk tijdstip. Het zal er wel komen maar soms moet je veel geduld hebben en ook soms aanmaningen sturen.
                            Jij beseft niet dat een zorgverstrekker per patiëntendossier moet bijhouden of een prestatie al dan niet betaald is. De fiscus eist dat en wil alles nakijken. Maar ja.., als jij dat allemaal beter weet, dan zij het ook zo...
                            Mijn eigen digitaal systeem en de systemen die momenteel ter beschikking staan voor ons houdt niet meer administratie in dan dat van zij die het doen zoals jij denkt.
                            Maar goed ik ga daar niet verder blijven over verder bomen, dit was ook niet wat TS aangaf
                            En zeg nu niet dat ik een ander zijn mening niet respecteer. Elke zorgverstrekker doet zijn boekhouding zoals die wil en moet voor zichzelf uitmaken wat voor hem het gemakkelijkste en beste systeem is.
                            Wat cash betreft, de patiënt wordt bij het begin ingelicht wat een prestatie kost. Hij kan zelfs nog kiezen of hij het per keer of na een aantal zittingen betaalt. En wisselgeld is geen probleem.
                            Maar bij mij is dat simpel, die zich niet vindt in mijn systeem kan het gaan zoeken op een ander. Ik weiger geen patiënten, maar heb nog altijd de vrijheid mijn systeem toe te passen zoals ik het wil en zolang het binnen het wettelijk kader valt.
                            En dat de situatie de laatste jaren aan het veranderen is weet ik ook. Voor sommigen komt dat ook zeer goed uit.
                            Last edited by enero; 16 augustus 2018, 14:51.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #44
                              Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                              Ik betaal mijn kine nooit cash.
                              Na 10 beurten krijg ik het prestatiebriefje en een overschrijving mee. Ik betaal dat direct.
                              Maar ik ken de kinesist ook al jaren voor ik ze nodig had als kine.
                              Huisarts betaal ik meestal wel cash, de tandarts heeft een bancontact automaat.

                              Ik denk dat je als zorgverstrekker minder betaalzorgen hebt als je ook zo’n machientje hebt. Dan kan je het briefje overhandigen nadat de betaling gebeurd is.

                              Comment


                              • #45
                                Re: 20d onder nul of visa geld storten?

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Alé Verseg..., jij weet duidelijk niet waarover je spreekt. Heeft je dokter je misschien een cursus relatie dokter/patiënt /ziekenkas bijgebracht?
                                Het komt er precies op neer dat mijn huisdokter niet weet waar hij mee bezig is, dat je ontkent dat er veranderingen doorgevoerd worden voor modernisering en digitalisering en dat we dus nog jaren in achterstand gaan blijven leven? [emoji1]

                                Ik betwist uw manier van werken niet, maar dat wil niet zeggen dat er geen ontwikkelingen mogelijk zijn op op een efficiëntere manier te gaan werken.

                                Ik ben inderdaad geen dokter, maar heb wel een paar jaar meegewerkt aan de opstart van dat project voor de ontwikkeling van de software op basis van vereisten opgesteld door de verschillende doelgroepen.

                                Alles is al voorzien om op deze manier te werken, alleen is het nu nog niet veralgemeend of verplicht.
                                De ontwikkelingen zijn al jaren bezig net als de digitale voorschriften welke ook heden geen probleem zijn mocht het systeem plat liggen want de arts geeft heden nog steeds een duplicaat mee met de patiënt.

                                Wees gerust, de tijd dat iedereen wat moderner zal werken komt zeker en vast.
                                En een dokter zonder PC ... die heeft het nu toch moeilijk om correct te werken vrees ik.

                                Belastingen moesten ook op papier, kiezen ook met papier, bankverrichtingen eveneens ... toch is alles zoveel mogelijk gedigitaliseerd.

                                Als elke consultatie via de mutualiteit betaald zou worden, dan zou er ook niet meer moeten bijgehouden worden wie betaald heeft of niet ... nog minder administratie. [emoji6]

                                Als uurwerkliefhebber moet je toch ook weten dat de tijd niet blijft stilstaan en dat men wetten aanpast aan de vooruitgang? [emoji6]

                                En hiermee ga ik erover stoppen want we kennen elk standpunten blijven verdedigen, maar waar het zal op uitdraaien zal toch ooit in een wettelijke regel vastgelegd worden.

                                We zien wel wat ervan komt. [emoji106]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X