Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1000 liter vat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1000 liter vat

    Heeft hier iemand ervaring met het gebruik van zo'n klassiek vierkant 1000 liter watervat bij gebruik van regenwater voor het toilet ? Ik vraag me af of het de moeite loont om dat te installeren... Moet je vaak overschakelen op leidingwater bij gebrek aan regen ? Ik ben nogal een groene jongen maar wil voorlopig nog niet investeren in een ton van 10000 liter daar ik nog veel kosten heb voor de renovatie van ons huis...

  • #2
    Re: 1000 liter vat

    Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
    ... Moet je vaak overschakelen op leidingwater bij gebrek aan regen ?
    ja.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 1000 liter vat

      Hey juppekes

      Met hoeveel word het toilet gebruikt?

      En een rekensommetje is vlug gemaakt met ongeveer 8l per spoeling.

      Ik denk dat je niet ver zal geraken met je 1000l.

      Deze zomer ga ik ook een regenput zelf bouwen (omdat er geen doorgang is voor een kraan)

      we zijn natuurlijk met 6 bij ons thuis dus zou ik gaan voor een put van 15.000l
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: 1000 liter vat

        Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
        Hey juppekes

        Met hoeveel word het toilet gebruikt?

        En een rekensommetje is vlug gemaakt met ongeveer 8l per spoeling.

        Ik denk dat je niet ver zal geraken met je 1000l.

        Deze zomer ga ik ook een regenput zelf bouwen (omdat er geen doorgang is voor een kraan)

        we zijn natuurlijk met 6 bij ons thuis dus zou ik gaan voor een put van 15.000l
        Ik denk dat je dit wat onderschat.
        Aan kruiwagens van 100l, zijn er dat zo'n 150. Het merendeel komt van meer dan een meter onder de grond.... , en die kan behoorlijk hard zijn.
        Kan je niet door met een bobcat kraan?

        Comment


        • #5
          Re: 1000 liter vat

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Ik denk dat je dit wat onderschat.
          Aan kruiwagens van 100l, zijn er dat zo'n 150. Het merendeel komt van meer dan een meter onder de grond.... , en die kan behoorlijk hard zijn.
          Kan je niet door met een bobcat kraan?
          Ieder zijn hobby toch?
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: 1000 liter vat

            Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
            Hey juppekes

            Met hoeveel word het toilet gebruikt?

            En een rekensommetje is vlug gemaakt met ongeveer 8l per spoeling.

            Ik denk dat je niet ver zal geraken met je 1000l.

            Deze zomer ga ik ook een regenput zelf bouwen (omdat er geen doorgang is voor een kraan)

            we zijn natuurlijk met 6 bij ons thuis dus zou ik gaan voor een put van 15.000l
            Wij zijn met 2 en een baby : )

            Wat uw probleem betreft bestaan er ook kunstof regenputten in 2 helften die uit elkaar te nemen zijn en die wel door je voordeur kunnen, ook van 15000 liter en meer. Vandaag toevallig reclame ervan gezien op tv !!!

            Comment


            • #7
              Re: 1000 liter vat

              Heb ook nog gezocht naar zo'n wit vat.

              Ten eerste: indien je tweedehands koopt, let op waarvoor ze het gebruikt hebben (chemicaliën)
              Ten tweede: het vat is wit, doch transparant, dit betekent dat je naar verloop van tijd algen gaat kweken.
              Ten derde: wij zijn thuis ook met 3'en en hebben een regenput zitten (van vroeger) van 3000liter schat ik. Daarop staan beide toiletten, de wasmachine en de buitenkraan. 2 a 3 weken geen regen betekent leidingwater inpompen (een vaste verbinding leiding <=> regen mag niet meer).

              Gelukkig zijn we nu toevallig op een oude steenput gestoten bij werkzaamheden en gebruik ik nu dat water om mijn planten etc water te geven.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: 1000 liter vat

                Hey juppekes

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik denk dat je dit wat onderschat.
                Aan kruiwagens van 100l, zijn er dat zo'n 150. Het merendeel komt van meer dan een meter onder de grond.... , en die kan behoorlijk hard zijn.
                Kan je niet door met een bobcat kraan?
                Ik zie dat wel zitten hoor

                Ik moet niet al te diep graven, want ik zou de put zo'n 4.5 op 6m maken.

                Plus het is op de koer en deze is al een keer of vier opgehoogd, dus kan ik telkens steenbrokken opscheppen van op de onderliggende vloer.
                Bootjes

                Comment


                • #9
                  Re: 1000 liter vat

                  Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
                  Wij zijn met 2 en een baby : )

                  Wat uw probleem betreft bestaan er ook kunstof regenputten in 2 helften die uit elkaar te nemen zijn en die wel door je voordeur kunnen, ook van 15000 liter en meer. Vandaag toevallig reclame ervan gezien op tv !!!
                  De Carat bedoel je?
                  http://www.caratmilieu.be/ondergrondsetank.html
                  Deze is inderdaad in 2 stukken die ter plaatse gemonteerd worden met clipsen.
                  Volgens hun theorie: "2 vrienden, 2 schoppen en een voormiddag en de klus is geklaard..."
                  Ik denk dat de praktijk toch wel net iets anders zal zijn.
                  En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1000 liter vat

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk bericht
                    De Carat bedoel je?
                    Inderdaad !

                    Comment

                    Working...
                    X