Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Westkust USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Westkust USA

    Hey!

    Deze zomer doen we een rondreis langs de westkust van de USA.
    Ik wil de states nu niet overdreven door de zoeker van mijn fototoestel zien maar ik sta wel heel hard te popelen om enkele giga aan foto’s terug naar huis mee te nemen :P.
    Heeft iemand van u ervaring (fototechnisch dan) met dergelijke trips?
    - Wat moet ik zeker meehebben?
    Camera, statief en draagtas staat al op de lijst maar extra reinigingsmateriaal zal ook wel handig zijn vermoed ik… nog dingen, zijn filters ook van belang?
    - En waar moet ik naartoe (kent iemand typische plekjes)?
    San Francisco, Yosemite, Mammoth lakes, St George, Moab, Death Valley, Bryce Canyon, Grand Canyon, LA, Las Vegas, St Barbara en St Monica staan op de lijst.

    Groeten!
    Nikon D300

  • #2
    Re: Westkust USA

    Als je in Moab bent, zou ik zeker Arches National park en Canyonlands bezoeken. Zeker de moeite waard.
    Dead horse point is ook wel leuk om eens te zien.
    Voor de rest kan ik Seqouia national park in Californië ook aanraden.
    Death valley is zeker de moeite, maar wel heel warm !!
    Bryce canyon is één van de mooiste parken.
    Yosemite en Grand Canyon zijn mooi om te zien, maar vind ik persoonlijk niet de top.
    San Francisco is een leuke stad, maar als wij er geweest zijn was 't daar niet zo warm.
    Los Angeles stelt niks voor. Het enige dat nog de moeite is de Walk of fame en Beverly Hills.

    Comment


    • #3
      Re: Westkust USA

      Heel de kustlijn vanaf San Diego naar boven is de moeite. In San Diego kunt ge een daguitstap naar Mexico maken (groot contrast).
      Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

      Comment


      • #4
        Re: Westkust USA

        Antelope canyon en Horseshoe bend niet vergeten!!
        Wide angle!!!

        en gebruik zeker de zoekfunctie eens, want al vaak teruggekomen.
        Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

        Comment


        • #5
          Re: Westkust USA

          ik vertrek volgende week voor een rondreis van 3 weken van San Francisco naar LA en Las Vegas en terug naar SF.

          Ik neem mijn 5D mee (zonder grip om iets te besparen in gewicht)
          mijn 24-70 2.8 en mijn 70-200 2.8
          Ook nog een convertor van 2x.
          Flits denk ik van thuis te laten (we hebben ook een compactere SX10 IS van canon bij voor de gewone sfeerfoto's aan het tentje, op terras en dergelijke.

          Ik ben nog aan het twijfelen om een monopod aan te schaffen en een fisheye (eventueel ginder te kopen wegens de huidige stand van de dollar)

          Iemand ervaring met aanschaffen van fotomateriaal daar.
          Heb je daar gewone fotozaken of is dit allemaal à la mediamarkt ginder?
          WWW.JOPIX.BE
          Just one click away...

          Comment


          • #6
            Re: Westkust USA

            je hebt daar ook wel gewone fotozaken (genoeg tegen gekomen in de steden) al weet ik niet echt een verdeler a la B&H in NY die echt massa's in voorraad heeft tege goede prijzen.
            Nikon D7100 - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-200 VR I - Tokina 12-24 - Samyang 8mm - SB700

            Comment


            • #7
              Re: Westkust USA

              op de terugweg stoppen we in NY, maar dat is natuurlijk te laat hé
              WWW.JOPIX.BE
              Just one click away...

              Comment


              • #8
                Re: Westkust USA

                Hei!!!
                even totaal naast de kwestie...
                heeft iemand van u ervaring met het rondreiden in West-Amerika?
                Druk, minder druk, op het gemak,...
                Ik dacht een gps mee te nemen maar vraag me af of het niet beter is daar 1 te huren (zal natuurlijk aardig wat dollars kosten )
                Als ik dan toch 1 van hier meeneem, hoe moet ik dan aan zo een kaartje van uSA geraken?

                Iemand ervaringen?
                Nikon D300

                Comment


                • #9
                  Re: Westkust USA

                  De maat waarmee ik op reis ga heeft zijn gps mee met een kaart van de usa
                  geen idee waar hij het gehaald heeft

                  informeer misschien eens in uw lokale gps verkoop punten?
                  WWW.JOPIX.BE
                  Just one click away...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Westkust USA

                    de kaarten kan je kopen bij tomtom, garmin, ...
                    echter:

                    Ik huurde voor drie weken een GPS bij alamo voor 200 dollar (was promoprijs) maar hetzelfde toestel was te koop bij walmart voor 169 dollar

                    ik ga terug naar de USA in september, en ga ofwel de xroads GPS downloaden voor mijn iPhone (40 dollar) ofwel lokaal een gps kopen en die dan meebrengen naar huis en in onze 2de auto gebruiken...

                    dus kijk op voorhand wat een gps ginds kost op de site van walmart bvb en kies dan of je koopt, huurt of er een meeneemt...

                    groeten B

                    Comment


                    • #11
                      Re: Westkust USA

                      Begin juni vertrek ik ook naar de westkust en ik denk een netbook mee te nemen om o.a. mijn foto's nog eens dubbel op te slaan en om mijn IGOTU-apparaatje op aan te sluiten. Deze is bijzonder handig om de afgelegde route te volgen op de bijgeleverde software (werkt met Google maps) en om mijn fotos van coördinaten te voorzien. Het is enkel spijtig dat het apparaatje enkel te gebruiken is als gps of als logger, niet tesamen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Westkust USA

                        Hallo Matheww rijden in US is super rustig, buiten de steden toch, de afstanden zijn wel lang . Een gps heb je volgens mij niet echt nodig wij deden het ( lekker ouderwets) met een goede wegenkaart, nooit geen problemen gehad.
                        fijne reis
                        een beetje info www.fotorr.tk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Westkust USA

                          Wij hebben terplekke wel gps gehuurd voor in de auto. Was wel handig natuurlijk.

                          In principe totaal geen probleem om met de gewone wegenkaart te doen, die ik trouwens mee had.

                          Op een bepaald moment waren we de verkeerde richting uitgereden, gelukkig had ik mijn kaart bij om het op te merken, anders was Las Vegas aan onze neus voorbijgegaan...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Westkust USA

                            Wat je zeker nie mag vergeten broere das UW VROUWKE!!!! hehe

                            Enne kga er dan eens van praten met debo, maar ik zou graag een converter hebben om op mijne FZ-50 te steken voor een grotere groothoek te hebben.
                            Denk dat da ook goedkoper ga zijn in de states.
                            Want hier kost de Raynox DCR-6600 Pro Groothoekconverter zo'n 120 euro. Das een beetje teveel vind ik zo.
                            Ik krijg dan wel geen groothoek van 35 maar van +/- 23. Dat al een heel stuk beter is hé.
                            Last edited by Lollie-be; 19 mei 2009, 09:36.
                            Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

                            Comment


                            • #15
                              Re: Westkust USA

                              Vorig jaar ongeveer zelfde tour gedaan!
                              Sequoia is de moeite, maar vind de sequoia in Yosemite impressionanter.
                              In sequoia wel wilde beren tegen het lijf gelopen, da's wel mega ervaring, efkes adrenaline stootje toen we tussen moeder en baby zaten, maar geen problemen gehad... is in CRESCENT MEADOW
                              In Death Valley moet je zeker de Artist Drive doen.
                              En voor mij't prachtigste was Yosemite NP. Zoveel variatie! Vooral de Bridalvail Fall en Yosemite Fall zijn prachtig, alsook Half Dome en Glacier Point!
                              In L.A. zou ik niet langer dan 1 à max 2 dagen blijven, buiten Hollywood, Santa Monica en nog paar dingen niks te beleven...
                              San Francisco daarentegen is prachtig! Veel te beleven, enkel jammer van't weer daar. Wij kwamen van Yosemite NP waar we tegen de 30° hadden, naar SF waar't met moeite 15° was...
                              Ale, zou zeggen, geniet van de reis! EN laat eens weten hoe't was e...

                              Ohja, ivm het aankopen van fotomateriaal. Overal in de steden idd winkeltjes waar er een héél groot prijsverschil is tegenover de Wall-mart etc. Stel mij dan toch vragen bij de kwaliteit. Een voorbeeld, ik bezit een SONY DSC-H50. In SF werd ik aangeklampt langs zo'n winkelstraat door een verkoper, om mij een filter aan te smeren. Oorspronkelijk koste de filter 350 usd, voor mij zogezegd 175 usd, na lang aandringen kreeg ik ze bijna mee voor 30 usd. Dan stel ik mij toch vragen bij de kwaliteit, als die lenzen hier niet onder de 100 euro verkocht worden. Je mag nog het prijsverschil van de USD meerekenen...
                              Last edited by Brechtje; 19 mei 2009, 14:07.

                              Comment

                              Working...
                              X