Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat nemen jullie mee op reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: wat nemen jullie mee op reis?

    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Hotels, vleugelpiano's, aambeelden en schuiftrompetten heb ik nooit meegenomen
    Ik neem aan dat "schuiftrompet" een soort metafoor is voor "zoomlens".
    Wat je met de andere zaken bedoelt, daar ben ik nog niet uit.

    Beeldspraak en fotografie gaan hand in hand. ;-)

    Comment


    • #17
      Re: wat nemen jullie mee op reis?

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Ik neem aan dat "schuiftrompet" een soort metafoor is voor "zoomlens".
      Wat je met de andere zaken bedoelt, daar ben ik nog niet uit.

      Beeldspraak en fotografie gaan hand in hand. ;-)
      De vleugelpiano zal de laptop zijn
      Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

      Comment


      • #18
        Re: wat nemen jullie mee op reis?

        Voor mij hangt alles er van af hoeveel ruimte ik in mijn bagage over heb, en of ik bijvoorbeeld nog een extra rugzak mag meenemen (zonder kosten dan wel)

        Dan neem ik een rugzak mee, half foto, half andere spullen. batterijen en geheugenkaartjes neemt niet echt veel plaats in (bij voorkeur meer geheugen, dan moet je geen laptop meenemen om alles over te zetten) Groothoeklens is altijd leuk (18-55 kan vaak voldoende groothoek zijn) en een prime voor wat donkerdere situaties (en portretjes met lage Dof)

        Als die rugzak als handbagage telt is dat meestal geen probleem, ik kan daar als ik wil camera met lens en nog 4 of 5 andere lenzen in kwijt + prulletjes. En het is geen grote rugzak.
        Statief zit vaak bij andere bagage. Als je veel gaat wandelen probeer het dan zo ligt mogelijk te houden. Het is (voor mij) leuker om van elke situatie met 1 of 2 lenzen iets te maken dan 20 keer per dag een lens te wisselen.




        Oorspronkelijk geplaatst door karel12 Bekijk bericht
        ik neem voor het eerst men dslr mee op reis
        wat zou ik allemaal moeten meenemen?

        Comment


        • #19
          Re: wat nemen jullie mee op reis?

          Voor mij hangt alles er van af hoeveel ruimte ik in mijn bagage over heb, en of ik bijvoorbeeld nog een extra rugzak mag meenemen (zonder kosten dan wel)

          Dan neem ik een rugzak mee, half foto, half andere spullen. batterijen en geheugenkaartjes neemt niet echt veel plaats in (bij voorkeur meer geheugen, dan moet je geen laptop meenemen om alles over te zetten) Groothoeklens is altijd leuk (18-55 kan vaak voldoende groothoek zijn) en een prime voor wat donkerdere situaties (en portretjes met lage Dof)

          Als die rugzak als handbagage telt is dat meestal geen probleem, ik kan daar als ik wil camera met lens en nog 4 of 5 andere lenzen in kwijt + prulletjes. En het is geen grote rugzak.
          Statief zit vaak bij andere bagage. Als je veel gaat wandelen probeer het dan zo ligt mogelijk te houden. Het is (voor mij) leuker om van elke situatie met 1 of 2 lenzen iets te maken dan 20 keer per dag een lens te wisselen.




          Oorspronkelijk geplaatst door karel12 Bekijk bericht
          ik neem voor het eerst men dslr mee op reis
          wat zou ik allemaal moeten meenemen?

          Sorry, dubbelpost, mag weg

          Comment


          • #20
            Re: wat nemen jullie mee op reis?

            Oorspronkelijk geplaatst door karel12 Bekijk bericht
            ik neem voor het eerst men dslr mee op reis
            wat zou ik allemaal moeten meenemen?
            1) Een zoomlens
            2) voldoende geheugen
            3) Batterijlader
            4) Een fototas
            5) Iets om de sensor te reinigen
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #21
              Re: wat nemen jullie mee op reis?

              Ik neem het volgende mee:
              -24-120 f4 zoom voor het algemene werk
              - 50 - 1,4 Prime voor de mooie dof, en in lichtarme situaties.
              - en een visoog van 8 mm voor wat leuke speciale effecten.
              Voor de rest een stapel filters ND8 + ND400 en een pola
              -veel geheugenkaartjes , elk kaartje niet meer dan 8 Gb om niet alle eieren in 1 mand te leggen.

              en daar ben ik nog niet uit .. een statief, ik heb er 2 een super zware maar stevige of een lichte half-stevige.
              En ook mijn X10 voor familiefotokes.

              Comment


              • #22
                Re: wat nemen jullie mee op reis?

                Tas met
                - camera (sommigen nemen enkel lenzen mee )
                - 24-70 f2.8
                - 8 fisheye
                - 50 (of 85) f1.8
                - 50-500
                - lader
                - verschillende geheugenkaartjes (ook regelmatig wisselen)
                - (misschien een flits)

                en als ik nog wat plaats in de auto heb mijn vrouw en dochter
                (ze lezen gelukkig niet mee)

                mvg

                Steven
                1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                Comment


                • #23
                  Re: wat nemen jullie mee op reis?

                  Antwoord op je vraag : alles wat ik aan fotomateriaal heb (enkel mijn groot statief blijft thuis bij een vliegreis).
                  Je zal maar één iets thuislaten en dan vaststellen dat je net dat kon gebruiken voor een bepaalde mooie locatie of situatie.
                  Mijn fototas is altijd mijn handbagage.
                  Mvrgr.

                  Comment


                  • #24
                    Re: wat nemen jullie mee op reis?

                    Zelf neem ik voor een weekje weg, de 7D, vroeger mijn allround lensje canon 17-85mm voor overdag( nu een 15-85mm), canon 50mm f/1.8 voor overdag en avond en binnen,de flits mee, de grotere lenzen laat ik thuis, moet vakantie blijven en geen pijn vakantie worden van het gewicht, zie er soms die een 70-200 L de ganse dag meeslepen, amaai liever hun als ik, als ik iets korter bij wil hebben wandel ik er wel naar toe.
                    De slingbag/rugzak kata 20n1 voor in de bossen en lange wandel tochten,de crumpler schouder tas voor in de stad.
                    Nog wat doekjes en de lenspen, grijskaartje.
                    De akku lader, wat cf kaartjes en de laptop.
                    Een goede reis verzekering voor diefstal.
                    En als ik dan niets vergeten ben, ook de vrouw.
                    Zelf fotografeer ik het liefst kastelen, burchten, oude stadskernen enz.
                    Vrouwke wandeld liever in de bergen en bossen, dus ook af en toe landschap dus en mijn vrouwtje.
                    Zorg voor in de stad dat ge een stevige onopvallende schoudertas hebt met de camera en 1 tot 2 niet al te grote en zware lenzen en wat kleingerief, bv. de flits , kuis materiaal.
                    Bij mij kom ik rond de 3kg uit voor de stad
                    Voor lange tochten is het aan te raden een goede rug/sling bag te hebben, daar dit het gewicht beter verdeeld en minder vermoeiend is op lange tochten, ook kan men dan wat eten en drinken meenemen in de rugzak. Met de sling/ rugzak rond de 4,5 kg.
                    Geloof me als ge de ganse gaat wandelen maakt elke gram extra gewicht het extra vermoeiend.
                    Last edited by Ahtlon; 1 juli 2013, 21:08.

                    Comment


                    • #25
                      Re: wat nemen jullie mee op reis?

                      Is de eerste vraag niet: "Wat heb je allemaal??" Wat je niet hebt, kan je niet meenemen!
                      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                      Comment


                      • #26
                        Re: wat nemen jullie mee op reis?

                        Wij gaan binnenkort naar Kreta,

                        Ons compactje gaat mee (voor de zwembad-fotos)
                        en voor de mooiere uitstappen:

                        Canon 50D met tamron 28-75 F/2.8 en de 18-55 kitlens. (die hebben mijn voorkeur).
                        Mijn vriendin zou graag de 55-250 meenemen, al zie ik daar geen nut toe

                        (50mm1.8 en fisheye lijken mij wat overbodig).

                        (ipad om foto's op te stockeren, batterijlader, kabeltjes, en fototas lijken mij evident )
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #27
                          Re: wat nemen jullie mee op reis?

                          Mijn camera neemt mij niet mee. Hij gaat ook niet alleen. Alleen maar zonder
                          mij. Zo heb ik de foto's nog. De herinneringen. Het stomme stilstaan bij alles
                          dat zo gauw voorbij gaat. Het leven. Vakanties. En wat nogal droevig is. Mijn
                          camera neemt mij niet mee.

                          Comment


                          • #28
                            Re: wat nemen jullie mee op reis?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Wij gaan binnenkort naar Kreta,

                            Ons compactje gaat mee (voor de zwembad-fotos)
                            en voor de mooiere uitstappen:

                            Canon 50D met tamron 28-75 F/2.8 en de 18-55 kitlens. (die hebben mijn voorkeur).
                            Mijn vriendin zou graag de 55-250 meenemen, al zie ik daar geen nut toe

                            (50mm1.8 en fisheye lijken mij wat overbodig).

                            (ipad om foto's op te stockeren, batterijlader, kabeltjes, en fototas lijken mij evident )
                            Als jullie graag beestjes fotograferen, kan de tele nuttig zijn. Mijn favoriete lens is mijn 70-200.
                            Ik zie eerder minder nut in de 18-55 als je toch de 28-75 meeneemt. Die overlappen toch grotendeels?
                            De 50mm kan dan weer wel interessant zijn in lichtarme omgevingen... Langs de andere kant is de 28-70 ook al lichtsterk, dus ja...
                            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                            Comment


                            • #29
                              Re: wat nemen jullie mee op reis?

                              Ik neem mijn vrouw mee om mijn fotomateriaal te dragen, man wat een luxe.

                              Comment


                              • #30
                                Re: wat nemen jullie mee op reis?

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Ik neem mijn vrouw mee om mijn fotomateriaal te dragen, man wat een luxe.
                                En is die ook te huur?
                                Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                                Comment

                                Working...
                                X