Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarheen vandaag: Paleis van Margareta van Oostenrijk – Mechelen – Prov. Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarheen vandaag: Paleis van Margareta van Oostenrijk – Mechelen – Prov. Antwerpen

    Dit 16de eeuws gebouw dat ook Het Hof Van Savoye wordt genoemd is één van de eerste Renaissance gebouwen in de Nederlanden. Margareta van Oostenrijk liet het verbouwen en verbleef er tot aan haar dood in 1530. Momenteel doet het paleis dienst als gerechtshof. Je kan het interieur niet bezoeken maar de binnentuin is vrij toegankelijk.

    Waar moet je zijn?
    Keizerstraat, 2800 Mechelen
    Bezoeken kan enkel tijdens de werkuren van maandag tot vrijdag.

    Voorbeeldfoto's
    Tot mijn verwondering stonden er tijdens het schrijven van dit artikel geen beelden van het Gerechtshof op BD. Daarom moest ik even in het eigen archief duiken.



    Toegegeven, dit is niet de beste opname maar ze geeft wel een goed idee van wat je mag verwachten: een mooi verzorgde strakke tuin, een fraai gebouw en sterke contrasten.

    Fototips
    - Net door de sterke wisselwerking tussen een heldere hemel en de schaduwpartijen lijkt de binnentuin een interessante locatie om eens met HDR te experimenteren.
    - Het paleis is een ideaal tussenstopje en een rustplek tijdens een uitstap naar Mechelen. De stad heeft veel méér te bieden aan fotografen. Bekijk bijvoorbeeld eens de talrijke nachtopnames van Mechelen die regelmatig op dit forum opduiken!

    Meer informatie vind je ook hier
    - Wikipedia

    Waarheen vandaag
    Dit artikel maakt deel uit van een reeks rond interessante fotolocaties in België. Aanvullingen en correcties zijn welkom. Voorstellen en informatie over locaties stuur je best via een PB naar Laurens.
    Last edited by Laurens; 16 februari 2010, 21:44.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Working...
X