Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

    Brusselse plekjes die ik stukje bij beetje begin te leren kennen:

    * diverse metro- en treinstations: tramstation De Wand (trams 3, 7 en 19 stoppen hier) is een absolute topper - station van Etterbeek (voor zover ik me herinner) en station Brussel-Luxemburg, station Schaarbeek - metro- en tramstation Hallepoort (binnen)

    * natuurgebieden: Terkamerenbos, Zoniënwoud (begint eigenlijk bij Park Solvay-Tournay, vlakbij het treinstation van Bosvoorde)

    * parken: Josaphatpark (Schaarbeek), Neerpede (Anderlecht), Jeugdpark (Jette)

    (in 't algemeen een aanrader voor wie graag fietst/wandelt: de "Groene Wandeling" met heel wat verborgen pareltjes)

    * openbare pleinen voor straatfotografie: Kunstberg, Jubelpark, Grote Markt en omgeving, ...

    (Om nog maar te zwijgen over de talrijke gebouwen, monumenten en standbeelden voor de 'architectuur-lovers' )

    L.
    De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

    Comment


    • #32
      Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

      Limburg - Hageven bij neerpelt

      heel mooi natuur gebied en enorm groot.

      ideaal voor panorama's,natuur foto's,vogels en andere dieren

      mijn place to be opt moment
      facebook : https://www.facebook.com/SpilPics

      Comment


      • #33
        Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

        het is maar een gedacht:
        er moeten nog een vijftigtal windmolens geplaatst worden.

        er worden windmolenwieken geassembleerd in de haven van Oostende, en op regelmatige basis vaart het ponton uit met de wiek er op geplaatst.

        er zijn verschillende mogelijkheden en hoeken om er foto's te maken

        Johan
        kijk door de zoeker en je ziet het terug.
        Nikon D5100 AF-S nikkor 18-55 mm, 55-300 mm, 40mm 1:2,8G

        Comment


        • #34
          Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

          De lijst is weer aangevuld met een aantal van de bovenstaande suggesties. Laat ze maar komen
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #35
            Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

            Weet er iemand mooie locaties in Oost-Vlaanderen om auto's te fotograferen?

            Ik denk dan aan industrie, oude gebouwen, verlaten wegen, ...
            https://www.facebook.com/JPictures.Photography

            Comment


            • #36
              Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

              Ik heb enkele locaties uit het Meetjesland toegevoegd maar ben niet zo vertrouwd met Oost- en Westvlaanderen. Suggesties zijn dan ook welkom!
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #37
                Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

                Ruime tijd geleden heb ik op canvas of één een fragment gezien over een verlaten pretpark/speelpark... weet iemand dit park liggen? zijn er zo nog verlaten parken / openbare zwembaden uit de jaren stillekes?

                alvast bedankt
                - Buying a Nikon doesn't make you a photographer. It makes you a Nikon owner. -
                Flickr

                Comment


                • #38
                  Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

                  Oorspronkelijk geplaatst door dewitbart Bekijk bericht
                  Ruime tijd geleden heb ik op canvas of één een fragment gezien over een verlaten pretpark/speelpark... weet iemand dit park liggen? zijn er zo nog verlaten parken / openbare zwembaden uit de jaren stillekes?

                  alvast bedankt
                  Is hoogstwaarschijnlijk Dadipark in Dadizele
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #39
                    Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

                    En dat zijn ze jammergenoeg met de grond gelijk aan het maken... toch bedankt !
                    - Buying a Nikon doesn't make you a photographer. It makes you a Nikon owner. -
                    Flickr

                    Comment


                    • #40
                      Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

                      ook in het buitenland kan je mooie foto's maken, op de mont ventoux bijvoorbeeld !

                      -->

                      Comment


                      • #41
                        Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

                        Vreemd dat Viroinval niet in het lijstje staat:

                        Comment


                        • #42
                          Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

                          Hartstikke bedankt ik heb inmiddels wel een paar leuke plekjes gespot.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

                            Turnhout, vennengebied.
                            http://www.routeyou.com/route/view/3...er-turnhout.nl
                            Eventueel dient men rekening te houden met de broedseizoenen, o.a. Zwartwater mag dan niet betreden worden.
                            Verder dient men rekening te houden dat de gebieden soms slecht begaanbaar zijn, laarzen zijn aangeraden.
                            Veel van mijn natuur en landschap foto's zijn in dit vennengebied gemaakt.
                            Wil je het gebied bezoeken?
                            Stuur mij en PB, ik ben redelijk bekend in het gebied en zou indien mogelijk als gids op kunnen treden.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

                              zal er ook eens wat mooie locaties opzetten die ik ken :

                              * geel: prinsenpark, heel mooi wandelgebied vrij groot met verschillende wandelroutes, uitkijkpoten speciaal voor vogels te fotograferen met zicht op een meer ook voor eenden dus. http://www.provant.be/vrije_tijd/dom...n/wandelwegen/

                              * overpelt : Sevensmolen een molen met een wandelgebied, ook een meertje in het wandelgebied. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sevensmolen_%28Overpelt%29

                              * Mol : een vaart over het kanaal bocholt hereltals gaat tot in lommel en dan terug naar mol. passeerd verschillende sluizen mooie route eigenlijk. bosr
                              http://www.dezander.be/index.php/nl/

                              * ford la chartreuze in luik is ook wandelgebied geworden. + je kan de gebouwen binnen zonder problemen te krijgen. Er kunnen wel paintballers zijn maar als deze niks hebben afgezet kan je gewoon de politie bellen.



                              dat is wat ik al weet zo op dit moment
                              photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

                              Comment


                              • #45
                                Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

                                Er kunnen wel paintballers zijn maar als deze niks hebben afgezet kan je gewoon de politie bellen.
                                en als ze arriveren spectaculaire foto's trekken!

                                Comment

                                Working...
                                X