Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 58

Standaard Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

O, en in de Antwerpse haven is het Marshalldok een specialleke. Het staat daar vol met petroleumraffinaderijen.

Standaard Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

tot nader order ligt de gemeente DOEL (deelgemeente van Beveren-Waas) nog altijd in de provincie Oost-Vlaanderen en niet in de provincie Antwerpen. (gescheiden van de provincie Antwerpen door de Schelde !). Sorry, ere wie ere toekomt !
    KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

Ieders suggesties zijn toegevoegd. Nieuw materiaal is welkom.
    Wat Doel betreft: na de destructie volgt natuurlijk de annexatie

Het militair domein in Wuustwezel is ook redelijk de moeite.
    Dit is eigenlijk een verlenging van het schietveld van Brasschaat.
    En er zijn ook 3 mooie wandelroutes : Het uilenpad, het de cuyckpad en het kastelenpad.

En op deze site kun je ook wandel- , fiets- , auto- en motorroutes vinden : Routeyou.com
    Canon 600d / EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS II / EF-S 55-250mm f3.5-5.6 IS II / Sigma 17-70 f2.8-4.5 DC Macro / Canon EF 50mm f1.8 II / Manfrotto 190XproB ( statief )

Wat een échte aanrader is, is het Oud Begijnhof van Leuven en de markten van Leuven!
    Twitter: @sam_lovesMJ - Flickr:samdg - Pixoto:sam
    Amateur fotograaf - Canon EOS 400D - Canon EF-S 18-55mm - Canon EF-S 55-250mm - Canon EF 50mm f/1.8

Brusselse plekjes die ik stukje bij beetje begin te leren kennen:

* diverse metro- en treinstations: tramstation De Wand (trams 3, 7 en 19 stoppen hier) is een absolute topper - station van Etterbeek (voor zover ik me herinner) en station Brussel-Luxemburg, station Schaarbeek - metro- en tramstation Hallepoort (binnen)

* natuurgebieden: Terkamerenbos, Zoniënwoud (begint eigenlijk bij Park Solvay-Tournay, vlakbij het treinstation van Bosvoorde)

* parken: Josaphatpark (Schaarbeek), Neerpede (Anderlecht), Jeugdpark (Jette)

(in 't algemeen een aanrader voor wie graag fietst/wandelt: de "Groene Wandeling" met heel wat verborgen pareltjes)

* openbare pleinen voor straatfotografie: Kunstberg, Jubelpark, Grote Markt en omgeving, ...

(Om nog maar te zwijgen over de talrijke gebouwen, monumenten en standbeelden voor de 'architectuur-lovers' )

L.

Limburg - Hageven bij neerpelt

heel mooi natuur gebied en enorm groot.

ideaal voor panorama's,natuur foto's,vogels en andere dieren

mijn place to be opt moment

het is maar een gedacht:
    er moeten nog een vijftigtal windmolens geplaatst worden.

er worden windmolenwieken geassembleerd in de haven van Oostende, en op regelmatige basis vaart het ponton uit met de wiek er op geplaatst.

er zijn verschillende mogelijkheden en hoeken om er foto's te maken

Johan
    kijk door de zoeker en je ziet het terug.
    Nikon D5100 AF-S nikkor 18-55 mm, 55-300 mm, 40mm 1:2,8G

De lijst is weer aangevuld met een aantal van de bovenstaande suggesties. Laat ze maar komen
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Weet er iemand mooie locaties in Oost-Vlaanderen om auto's te fotograferen?

Ik denk dan aan industrie, oude gebouwen, verlaten wegen, ...

Ik heb enkele locaties uit het Meetjesland toegevoegd maar ben niet zo vertrouwd met Oost- en Westvlaanderen. Suggesties zijn dan ook welkom!
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Ruime tijd geleden heb ik op canvas of één een fragment gezien over een verlaten pretpark/speelpark... weet iemand dit park liggen? zijn er zo nog verlaten parken / openbare zwembaden uit de jaren stillekes?

alvast bedankt
    - Buying a Nikon doesn't make you a photographer. It makes you a Nikon owner. -
    Flickr

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dewitbart Bekijk bericht
    Ruime tijd geleden heb ik op canvas of één een fragment gezien over een verlaten pretpark/speelpark... weet iemand dit park liggen? zijn er zo nog verlaten parken / openbare zwembaden uit de jaren stillekes?

alvast bedankt
    Is hoogstwaarschijnlijk Dadipark in Dadizele
    Al doende leert men...

Flickr

En dat zijn ze jammergenoeg met de grond gelijk aan het maken... toch bedankt !
    - Buying a Nikon doesn't make you a photographer. It makes you a Nikon owner. -
    Flickr

15. Standaard Re: Waarheen vandaag: interessante fotolocaties in België

ook in het buitenland kan je mooie foto's maken, op de mont ventoux bijvoorbeeld !

-->

Vreemd dat Viroinval niet in het lijstje staat:

http://www.wildnature.nl/?p=reisverslagbelgie

Hartstikke bedankt ik heb inmiddels wel een paar leuke plekjes gespot.

Turnhout, vennengebied.
    http://www.routeyou.com/route/view/3...er-turnhout.nl
    Eventueel dient men rekening te houden met de broedseizoenen, o.a. Zwartwater mag dan niet betreden worden.
    Verder dient men rekening te houden dat de gebieden soms slecht begaanbaar zijn, laarzen zijn aangeraden.
    Veel van mijn natuur en landschap foto's zijn in dit vennengebied gemaakt.
    Wil je het gebied bezoeken?
    Stuur mij en PB, ik ben redelijk bekend in het gebied en zou indien mogelijk als gids op kunnen treden.

zal er ook eens wat mooie locaties opzetten die ik ken :

* geel: prinsenpark, heel mooi wandelgebied vrij groot met verschillende wandelroutes, uitkijkpoten speciaal voor vogels te fotograferen met zicht op een meer ook voor eenden dus. http://www.provant.be/vrije_tijd/dom...n/wandelwegen/

* overpelt : Sevensmolen een molen met een wandelgebied, ook een meertje in het wandelgebied. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sevensmolen_%28Overpelt%29

* Mol : een vaart over het kanaal bocholt hereltals gaat tot in lommel en dan terug naar mol. passeerd verschillende sluizen mooie route eigenlijk. bosr
    http://www.dezander.be/index.php/nl/

* ford la chartreuze in luik is ook wandelgebied geworden. + je kan de gebouwen binnen zonder problemen te krijgen. Er kunnen wel paintballers zijn maar als deze niks hebben afgezet kan je gewoon de politie bellen.

dat is wat ik al weet zo op dit moment
    photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

Er kunnen wel paintballers zijn maar als deze niks hebben afgezet kan je gewoon de politie bellen.
    en als ze arriveren spectaculaire foto's trekken!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.T Bekijk bericht
    en als ze arriveren spectaculaire foto's trekken!
    van hoe de politie die tegenwoordig niet meer zo slim is er blauw met geel stippen uitziet als hij ze dan toch uiteindelijk te pakken krijgt.

politie belgie niet zo slim = http://http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140119_00937082
    photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

Vogelkijkhut in de Hobokense Polders is in brand gestoken door vandalen ! Zal wel nog even duren voor hij terug vervangen is.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

In en om Deinze kan ik u alvast de oude leiearm Maaigemdijk aanraden. (Net achter het kasteel van Ooidonk. (Wat op zich al de moeite waard is om eens te bezoeken)
    Ook de Leie rond het sas van Astene is mooi wandelgebied. In Bachte Maria Leerne vind je een overzetbootje die je zelf met de hand moet bedienen om een oude leiearm over te steken richting Vosselareput (oude Leiearm waar vrij mag gezwommen worden).

We zullen eens wat plekjes gaan bezoeken
    Ik ben hier om bij te leren ook al heeft dat een beetje tijd nodig .

Henegouwen
    Strepy thieu,hoogste scheepslift ter wereld 73 meter verticaal voor vrachtschepen tot 80 meter:http://voiesdeau.hainaut.be/tourisme...p?page=accueil
    Ronquieres, hellend vlak van Ronquieres . waar schepen in een bak water omhoog getrokken worden. http://voiesdeau.hainaut.be/tourisme...&navcont=4,0,0
    Luik:
    Aywaille Wandeling langs riviertje Ninglinspo.zacht stromend riviertje met diverse watervalletjes.In het weekeind voor 12 uur op parking anders is hij vol.
    https://www.google.be/search?q=ningl...HdRQAjwQsAQIIQ

Regels voor berichten