Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USA - Westkust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • USA - Westkust

    Zoals zovelen ga 'k samen met m'n vriendin op reis naar de Westkust van de VS, je moet toch ergens op honneymoon gaan..., dus bij deze alle tips voor omgeving LA, SF en wat er tussen ligt is welkom.
    Evenals unieke en minder bekende plaatsjes zijn van harte welkom.

    Vertrek is voorzien begin juli, dus denk ik dat er bv op de 4e juli daar wel wat te beleven is, niet?

    Hierna gaan we nog een weekje luieren op de Bahama's
    Verder als er nog tips zijn voor het transporteren van ons fotomateriaal via het vliegtuig, nemen van backups, ... any help is welcome and will be rewarded with pretty pictures afterwards! (nee niet de privékiekjes...)

    thx all!
    www.scalle.be/blog

  • #2
    Re: USA - Westkust

    Beste,
    Met enkele vrienden ben ik er geweest in oktober 2007.
    De route kan je bekijken aan de hand van deze beelden USA

    We hadden allen een fototas. 1 van ons had een labtop. En we hadden allemaal een draagbare HD bij. En zo'n 30 CD-roms. Zodoende dat we voldoende back-ups konden maken.
    Ook heb je in bijna elk motel/hotel draadloos internet. Dus met de labtop konden we telkens enkele beelden online plaatsen voor de thuisblijvers.
    palenta !!

    Comment


    • #3
      Re: USA - Westkust

      toffe foto's van een geweldige reis die ik ooit zelf ga maken
      5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

      Comment


      • #4
        Re: USA - Westkust

        Oorspronkelijk geplaatst door Hedgehog Bekijk bericht
        Beste,
        Met enkele vrienden ben ik er geweest in oktober 2007.
        De route kan je bekijken aan de hand van deze beelden USA

        We hadden allen een fototas. 1 van ons had een labtop. En we hadden allemaal een draagbare HD bij. En zo'n 30 CD-roms. Zodoende dat we voldoende back-ups konden maken.
        Ook heb je in bijna elk motel/hotel draadloos internet. Dus met de labtop konden we telkens enkele beelden online plaatsen voor de thuisblijvers.
        Zeer mooie foto's. Zo te zien hadden jullie wel wat materiaal bij!
        Hoe neem je dat mee naar ginder? In de koffer, of zoveel mogelijk in de handbagage?

        Comment


        • #5
          Re: USA - Westkust

          thx,

          zal k ook es van naderbij bekijken

          en idd hoe zit het met de praktische zaken,
          ik ben niet geneigd om m'n fotogerief in m'n grote koffer te stoppen, maar eerder in m'n handbagage. Ik dacht hier om zo'n koffer met plukschuim te kopen om alles een beetje stootvast te transporteren. Welke zijn hier de beperkingen?
          Idem voor een statief... dit zal wel in m'n grote koffer passen, maar toch...
          www.scalle.be/blog

          Comment


          • #6
            Re: USA - Westkust

            Ik heb in 2007 de Oostkust van USA bezocht (NY, Philadelphia, Washington) en toen ging al mijn fotomateriaal (en laptop) mee in een rugzak als handbagage. (Lowepro Computrekker) Enkel een statief steek ik in een valies.

            Westkust is voor dit jaar, vertrek op 29 juni. Met die foto's te zien krijgt er alleen maar extra zin en is het nog wreed lang wachten. Fotomateriaal zal opnieuw meegaan in rugzak.

            Comment


            • #7
              Re: USA - Westkust

              Oorspronkelijk geplaatst door Zwebmaster Bekijk bericht
              Zeer mooie foto's. Zo te zien hadden jullie wel wat materiaal bij!
              Hoe neem je dat mee naar ginder? In de koffer, of zoveel mogelijk in de handbagage?
              Alles in de handbagage. Behalve statief zat in de gewone bagage.
              Mijn handbagage bestond uit LowePro AWE64. 2 body's, 4 lenzen, oplader, blaasbalg, draagbare HD, extra geheugenkaartje, ... fleece, regenjas, ID, vliegtuigticket en geld.
              palenta !!

              Comment


              • #8
                Re: USA - Westkust

                Laatste twee jaar naar VS met Computrekker Pro. Bevat alle fotografie (2 bodies, 4 lenzen, flits, spul) en PCspullen behalve statief (want dat is een wapen ).

                Wel opletten op het maximum gewicht en afmetingen van de bagage. Laatste reis twee maail controle gehad. Als je op het randje zit, misschien denken aan een jas met diepe zakken

                Dentis
                EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
                EOS 10 Glas 28-105 70-210

                Comment


                • #9
                  Re: USA - Westkust

                  Anderhalf jaar geleden hebben wij ook een rondreis in west-amerika gedaan.
                  Hier kan je ons verslag met foto's terugvinden.
                  http://www.ellenenjonathanindeusa.blogspot.com/

                  jopla
                  www.jopla.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: USA - Westkust

                    Een vraagje voor de 'ervaringsdeskundigen':

                    Kan je van de de kant van de Grand Canyon North Rim - Zion NP - Bryce Canyon NP meteen doorsteken naar de 'overkant' richting zuiden om tot Monument Valley (Navajo NM) te gaan of moet je dan helemaal rond rijden richting oosten langs Canyonlands om daar dan terug naar het westen te rijden tot in Monument Valley?

                    Thx
                    equipment: camera's, lenses & some imagination

                    Comment


                    • #11
                      Re: USA - Westkust

                      Je kan niet ineens doorsteken, je moet inderdaad rondrijden!
                      www.jopla.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: USA - Westkust

                        Kan je van de de kant van de Grand Canyon North Rim - Zion NP - Bryce Canyon NP meteen doorsteken naar de 'overkant' richting zuiden om tot Monument Valley (Navajo NM) te gaan of moet je dan helemaal rond rijden richting oosten langs Canyonlands om daar dan terug naar het westen te rijden tot in Monument Valley?
                        Je kan van Bryce naar Page - Lake Powell en dan zo naar Monument Valley
                        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                        Comment


                        • #13
                          Re: USA - Westkust

                          Hoi,

                          Ben er ook geweest, prachtige natuur!! Ik vond Antelope Canyon zeer zeker het mooist. Prachtige kleuren en vormen en een leuke uitdaging om te fotograferen....zoek maar es op op Internet

                          Comment


                          • #14
                            Re: USA - Westkust

                            Voor mooie urban foto's even de moeite doen om Bodie State Historic Parc te bezoeken, een verlaten goudstadje in de woestijn...
                            Ligt nogal afgelegen maar zeer de moeite waard. Eten en drinken meenemen want er is niets te vinden in de buurt.
                            Voor exacte locatie: even googlen met de naam.

                            Alle andere reeds gegeven tips kan ik alleen maar beamen.
                            Brice Canyon is de top. Zorg wel voor het juiste moment qua lichtinval.
                            1DsII, 1DsIII en L glas van 16 tot 500mm in 4 stappen + Macrospul + Flitsen
                            *** A man has to do what a man has to do (Just do it)***

                            Comment


                            • #15
                              Re: USA - Westkust

                              Ik plan ook om naar die streek op vakantie te gaan, en ben niet van plan om echt veel mee te nemen.

                              Ik heb een gewone Nikon D50 met kitlens 18-55mm.
                              Mischien laat ik mijn pola filter ook thuis, zodat ik niet constant moet zitten ronddraaien aan de filter tot ik het juiste warme beeld heb.

                              Ik denk niet dat ik een extra lens mee ga nemen (ik heb enkel 50mm f1.8 en 85mm f1.8). De reden: omdat ik geen problemen wil met mijn sensor en allerhande zaken. Veel kans om in een woestijnregio een stofje te ontdekken... Geen zin om een blaaspeer mee te nemen, uiteindelijk moet je voor alles wel iets extra gaan menemen en zo houdt het niet op.

                              Langs de ene kant wil ik daar iets zién en niet constant foto's staan nemen. Je zou dan nog eens de stress kunnen krijgen dat je enkel met mooie foto's naar huis mag komen en dan ga je daar constant aan denken. Hoe kan ik die beter krijgen, en nog een foto, en nog eentje. Zijn de instellingen wel optimaal? En uiteindelijk ben je een uurtje zoet voor panorama.

                              Het probleem stelt zich dat mijn vriendin absoluut geen geduld heeft. Ze kan het niet opbrengen om 5 minuutjes te wachten om iets moois onderweg vast te leggen op de gevoelige plaat.
                              In jouw geval, jij gaat op huwelijksreis. Zal je partner het leuk vinden om constant foto's te nemen?

                              Hoe gaan jullie reisgezellen hiermee om? Of is je partner toevallig ook hobby fotograaf?

                              We zijn vorig jaar op reis geweest naar Oostenrijk, en toen ik in Wenen nachtfoto's wou maken van de prachtig belichtte architectuur, begon ze helemaal te flippen.
                              "Kom jij hier naartoe om de hele tijd foto's te nemen??? Ik wil uitgaan en de leuke pubs ontdekken."
                              >> "Maar schat, in Brussel kunnen we elke dag op café... ". Dit terwijl er de rest van de avond nog tijd zat was om uit te gaan.

                              Ik vraag me zelfs af of ik mijn statief ga meenemen of thuislaten.

                              Soms voel ik me best wel egoïstisch of materialistisch, dat ik misschien enkel aan mijn eigen foto's sta te denken, in plaats van te genieten van de vakantie. Hebben jullie dit ook?

                              Ik herinner me nog dat ik 's nachts foto's stond te nemen van de skyline van Frankfurt. Het was een prachtige avond, en het was bovendien mijn verjaardag. Maar de vriendin liep er wel de hele tijd bij met een lang gezicht, wat eigenlijk wel begrijpelijk is.

                              Hierdoor kijk ik er wat tegenop om op reis te gaan terwijl ik van veel dingen absoluut een foto wil hebben en dat de partner absoluut wil doorgaan naar de volgende locatie. In plaats van dat ze relaxt van het uitzicht terwijl ik foto's maak.
                              Voor de rest kom ik heel goed overeen met de vriendin, begrijp me niet verkeerd. "dump haar gewoon en zoek een ander" is dus niet de oplossing.

                              Hebben jullie dit ook?
                              Last edited by anonymous; 9 mei 2008, 13:47.

                              Comment

                              Working...
                              X