Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties België

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Urbex Locaties België

    ja vroeger ging dat via het dak...
    Maar dan moest je via de oude installatie naar beneden klauteren, en die installatie staat er niet meer...

    Dan had je nog een smalle doorgang door een raampje...
    maar alles is dichtgemetst aan die kant


    Het enige dat ik kan denken is langs de achterkant en dat ze daar dan een raampje hebben getikt
    ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • Re: Urbex Locaties België

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Er was toch de moeilijke manier over de daken en de gemakkelijke manier via het slot ?????
      Je bent de schoorsteen vergeten...

      Comment


      • Re: Urbex Locaties België

        Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
        ja vroeger ging dat via het dak...
        Maar dan moest je via de oude installatie naar beneden klauteren, en die installatie staat er niet meer...

        Dan had je nog een smalle doorgang door een raampje...
        maar alles is dichtgemetst aan die kant


        Het enige dat ik kan denken is langs de achterkant en dat ze daar dan een raampje hebben getikt
        Bedoel je met achterkant de kant van de spoorwegen?

        Comment


        • Re: Urbex Locaties België

          Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
          ja vroeger ging dat via het dak...
          Maar dan moest je via de oude installatie naar beneden klauteren, en die installatie staat er niet meer...

          Dan had je nog een smalle doorgang door een raampje...
          maar alles is dichtgemetst aan die kant


          Het enige dat ik kan denken is langs de achterkant en dat ze daar dan een raampje hebben getikt
          Neenee, ik bedoel wel degelijk langs de poort met het slot dat zodanig stuntelig was aangebracht dat je de grendel nét zover kon schuiven om de poort te openen. Vanop de "binnenkoer" dus, waar je voor iedereen in het zicht loopt, begrijp je wat ik bedoel ?
          Mijn top 3 voor stuntelig aangebrachte sloten : op 3 ECVB, op 2 Manoir de la Fleur (ketting met slot bovenop de hekspijlen was er gewoon af te heffen) en op 1 Eylenbosch waar een slimmerik het hek had gesloten met een spiraalslot van een fiets waardoor het net zover open te duwen was om er door te geraken. Maar ze leren snel, dat wel.

          Comment


          • Re: Urbex Locaties België

            Oorspronkelijk geplaatst door Siesje Bekijk bericht
            Je bent de schoorsteen vergeten...
            Die lijkt me wat te hoog....

            Comment


            • Re: Urbex Locaties België

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Neenee, ik bedoel wel degelijk langs de poort met het slot dat zodanig stuntelig was aangebracht dat je de grendel nét zover kon schuiven om de poort te openen. Vanop de "binnenkoer" dus, waar je voor iedereen in het zicht loopt, begrijp je wat ik bedoel ?
              Mijn top 3 voor stuntelig aangebrachte sloten : op 3 ECVB, op 2 Manoir de la Fleur (ketting met slot bovenop de hekspijlen was er gewoon af te heffen) en op 1 Eylenbosch waar een slimmerik het hek had gesloten met een spiraalslot van een fiets waardoor het net zover open te duwen was om er door te geraken. Maar ze leren snel, dat wel.
              de unief...
              Door een gat gekropen op 2m hoog en aan de andere kant stonden de deuren wagenwijd open :-p
              pisine crachior...
              Deur dicht gemaakt met metalen studs, met een haak en een stuk touw kon je die zo opheffen :-p

              Dan nog maar te zwijgen over de locatie's waar je gewoon de rolluik kan opheffen en binnenzit...
              ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
              Freelance bedrijfsfotograaf
              klikerdeklik hier voor mijn website!

              Comment


              • Re: Urbex Locaties België

                dag siesje
                zag op het forum dat je een w vlaamse bent,ik ben een w vlaming .nu ik zoek al een tijdje iemand om er op uit te trekken om te "urbexxen" laat ons zeggen gebouwen binnen te sluipen .
                ik heb al het een en het ander"bezocht" maar alleen is maar alleen
                nu misschien kunnen we even via mail de koppen bij elkaar steken en zien wat er uit de bus valt of komt. ik zag je beroep en dacht mooi zo ,ik ben leerkracht secundair ov2 in de buso school de zeeparel te middelkerke en ben woonachtig in nieuwpoort

                adres jean.lacroix@telenet.be
                hopend op een antwoordje
                groeten jean

                Comment


                • Re: Urbex Locaties België

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaanke Bekijk bericht
                  dag siesje
                  zag op het forum dat je een w vlaamse bent,ik ben een w vlaming .nu ik zoek al een tijdje iemand om er op uit te trekken om te "urbexxen" laat ons zeggen gebouwen binnen te sluipen .
                  ik heb al het een en het ander"bezocht" maar alleen is maar alleen
                  nu misschien kunnen we even via mail de koppen bij elkaar steken en zien wat er uit de bus valt of komt. ik zag je beroep en dacht mooi zo ,ik ben leerkracht secundair ov2 in de buso school de zeeparel te middelkerke en ben woonachtig in nieuwpoort

                  adres jean.lacroix@telenet.be
                  hopend op een antwoordje
                  groeten jean
                  Jean, you've got mail!

                  Comment


                  • Re: Urbex Locaties België

                    De start van een nieuwe romance :-p
                    ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
                    Freelance bedrijfsfotograaf
                    klikerdeklik hier voor mijn website!

                    Comment


                    • Re: Urbex Locaties België

                      Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                      De start van een nieuwe romance :-p
                      lol appelboom!!! Voor alle duidelijkheid, 'k heb reeds mijn toespijs!

                      Comment


                      • Re: Urbex Locaties België

                        alles gelezen hebbende is mijn conclusie......
                        urbexers en vreemd volkje.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • Re: Urbex Locaties België

                          Oorspronkelijk geplaatst door Magic-mushroom Bekijk bericht
                          Een paar weken geleden vroeg iemand me per mail om een lokatie van een vervallen drukkerij te geven, heb ik gedaan...nooit meer een mailke terug met "bedankt" of es een fotooke van hoe het daar was...jammer.
                          Nu, heel wat "urbexers" gaan op lokatie met een lege wagen en komen terug met...je weet wel
                          Elke zomer kom je die mensen dan tegen op rommelmarkten ,staan ze te koop met zaken die ze onmogelijk legaal hebben kunnen verkrijgen, en vragen dan nog es stukken van mensen (lampen van fabriekshallen, prikklokken, statische motoren...)
                          Ik spring een gat in de lucht als ik nog eens op een lokatie kom waar alles nog onaangeroerd staat, maar die plaatsen smelten als sneeuw voor de zon...
                          Snap wat je bedoeld . Tot vorig jaar konden we hier nog in de buurt foto's gaan nemen in Dadi Park in Dadizele, een oud vervallen "pretpark". Via via is er ook ruchtbaarheid aan gegeven, en toen we een paar weken later nog eens wilden gaan fotograferen leek de boel wel afgebroken. Kregen plots ook politiebezoek en moesten het park verlaten. Nu is het totaal ondenkbaar om er te gaan shooten. Mijn leuze is dan ook: heb je een goed adres ontdekt...hou het voor jezelf.
                          Nikon Coolpix L820

                          Comment


                          • Re: Urbex Locaties België

                            Oorspronkelijk geplaatst door Valerie Nikon Bekijk bericht
                            Snap wat je bedoeld . Tot vorig jaar konden we hier nog in de buurt foto's gaan nemen in Dadi Park in Dadizele, een oud vervallen "pretpark". Via via is er ook ruchtbaarheid aan gegeven, en toen we een paar weken later nog eens wilden gaan fotograferen leek de boel wel afgebroken. Kregen plots ook politiebezoek en moesten het park verlaten. Nu is het totaal ondenkbaar om er te gaan shooten. Mijn leuze is dan ook: heb je een goed adres ontdekt...hou het voor jezelf.
                            Op deze manier zit je snel aan je locatiegrenzen. Wat Dadipark betreft, die is al een eeuwigheid gekend, ik ben er 4-5 jaar geleden al geweest en ik heb zelfs de camera niet aan gezet.
                            Het laatste van het laatste : iemand heeft het embleem van Expedition Antarctique er uit gezaagd.

                            Comment


                            • Re: Urbex Locaties België

                              Hoi Allemaal,

                              Ik ben zelf ook een beginnend urbexer.
                              Heb al enkele kleine locaties gevonden maar als beginner is het soms niet makkelijk om locaties te vinden.
                              Nu ik snap het hoor dat er sommige locaties niet zomaar vrijgegeven worden hoor, want niet iedereen heeft goede bedoelingen (zoals bovenstaand voorbeeld dat PaulM aangeeft)
                              Zo moeten de goede het met de slechte bekopen.

                              Moest er iemand toch een beginner op weg willen helpen dan hoor ik het graag.
                              Onderstaande enkele foto's van de locaties waar ik al ben geweest (ik ben wel beginner op alle gebieden, dus kwaliteit is mss niet 100% )













                              Moderator Note: Teveel foto's, drie achter een link geplaatst.
                              Last edited by Red Falcon; 7 januari 2014, 12:47.

                              Comment


                              • Re: Urbex Locaties België

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Het laatste van het laatste : iemand heeft het embleem van Expedition Antarctique er uit gezaagd.
                                Ik had het gisteren ook gelezen op een urbex-forum.



                                Ik kan er nog steeds niet bij dat ge zoiets doet.
                                http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

                                Comment

                                Working...
                                X