Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Urbex Locaties

    Nieuwe urbex locatie (nog tot +/- de zomer van 2012) : het oude stadhuis te Mesen.
    Contacteer mij voor bezoek.
    Ervaring is de som van je fouten.
    Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

    Comment


    • #32
      Re: Urbex Locaties

      Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
      Nieuwe urbex locatie (nog tot +/- de zomer van 2012) : het oude stadhuis te Mesen.
      Contacteer mij voor bezoek.
      Kan je wat meer info geven over de locatie (eventueel ook enkele foto's)?

      Mvg,
      dummy
      Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

      Comment


      • #33
        Re: Urbex Locaties

        Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
        hoe raakt iemand eigenlijk in het milieu van Urbex?

        ik zou dit graag beginnen doen (was eigenlijk de reden waarom ik begonnen ben met fotografie), maar wou eigenlijk eerst mijn camera beter leren kennen en een deftige breedhoek kopen.

        voorlopig ben ik al eens naar een locatie dadipark in dadizele, maar je hoort daar zoveel slechte dingen over, drugsgebruik, bendevorming, en vandalisme ginder dat ik er niet echt veel plezier aan beleeft heb en het eerder een overlevingstocht werd dan urbex (ik was alleen), voelde mij ook niet echt veilig.

        momenteel heb ik niet echt iemand in mijn vriendenkring die ook aan fotografie laat staan urbex doet dus ik moet altijd alleen, voor mij zou het leuker zijn als je dit met iemand kan doen, wat ik ook veel veiliger vind.

        maar ik weet in geen honderd jaar hoe iemand in dit milieu terecht komt.
        Ik lees deze nu nog maar pas.....
        Hoe kom je in het milieu ???? Goede vraag waarop het antwoord voor iedereen anders is.
        Voor mij is het begonnen tijdens de voorbereiding van mijn zoveelste reis naar Zweden een aantal jaar geleden en tijdens het zoeken naar originele dingen ben ik op de Urbex-site gestoten van Jan Jörnmark, een prof industriële archeologie maar fotografisch een prutser die er toch maar mooi in slaagt om zijn gepruts te publiceren en meer nog : te verkopen.
        Maar tips geven : no way, hij ging zelfs nog een stapje verder en gooide mijn nochtans beleefde vragen van zijn site. Enfin, na lang sukkelen zelf een 5tal locaties gevonden en daar heeft het virus me gegrepen.
        Dan : gratis Jalbumaccountje aangevraagd en er een paar foto's opgezet waarop tot mijn grote verbazing reactie kwam van iemand uit de omgeving, beetje over en weer gemaild, tenslotte een telefoontje waarbij het "klikte". Paar tips gekregen en de eerste twee jaar er in mijn eentje op uitgetrokken tot groot ongenoegen van mijn vrouw, niet altijd even leuk maar vooruit.
        Dan : ingeschreven in een Urbexforum (Earthview.nl maar er zijn nog vele andere) en daar goed gekeken en geluisterd, commentaar geleverd en me voor de rest als beginner vrij koest gehouden. Het ene forum is het andere niet (op Flickr moesten ze me als beginneling vb kortweg niet hebben, na enige vorderingen moesten ze me op UEF (na de nodige eerste lofbetuigingen eerst) ook niet meer hebben, waarschijnlijk omdat ik te goed was ) er is onderling behoorlijk wat animositeit, wrevel en afgunst tussen sommige van die fora. Ik wil bewust niet veralgemenen want vele fora zijn echt aangenaam vertoeven, maar als ik ooit de kans krijg om een torpedo te sturen onder de waterlijn van het UEF-schip ga ik het zeker niet laten
        Eenmaal je wat bijeen hebt geraapt een linkje naar de foto's op BD in je SIG, dan een PM gekregen van Dama (toch wel een zeer gewaardeerd lid hier) beetje overnetweer gemaild en gezien dat het klikte. Sindsdien gaan we met zijn 2 (de laatste keer is al weer veel te lang geleden).
        Intekenen op een Urbexgedeelte van Jalbum en hup we zijn vertrokken.
        Het grootste probleem voor mij is tegenwoordig de tijd maar ik kan me voorstellen dat als je liever niet alleen gaat of geen vervoer hebt, dit een groter probleem kan zijn.
        Verder ook zorgen dat je niet ál die 187 foto's plaatst van die ene locatie en daarbij rechtsreeks of onrechtstreeks verklapt waar ze zich bevindt want dat wordt in het milieu niet in dank aangenomen. Als je een zeldzame vogel in je tuin hebt dan ga je dat ook niet op het net gooien want dan zit die zeldzame vogel daar twee dagen later echt niet meer.
        Ik publiceer nooit beneden de 5 en probeer altijd binnen de 15 te blijven, als dat laatste niet lukt dan moet je de mensen proberen te entertainen met een slideshow en een muziekje want ze gaan heus niet doorklikken tot die 187e.
        En tenslotte : breek nooit ergens in, beschadig niks en zet nooit iets in scene.

        Dadipark ben ik een aantal jaar geleden geweest en dat vond ik totaal niet bedreigend, er is veel erger. In Dadipark heb ik zelfs nooit de camera aangezet omdat ik wist dat ik toch onmogelijk aan 5 goeie kon komen.

        Lang verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt gehad.

        Mvg

        PaulM

        Comment


        • #34
          Re: Urbex Locaties

          zou er mij iemand wat locaties kunnen geven ik ben daar wel geinteresseerd maar je vind daar niet zo veel van ze willen hun geheimen niet prijs geven

          Comment


          • #35
            Re: Urbex Locaties

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Ik lees deze nu nog maar pas.....
            Hoe kom je in het milieu ???? Goede vraag waarop het antwoord voor iedereen anders is.
            Voor mij is het begonnen tijdens de voorbereiding van mijn zoveelste reis naar Zweden een aantal jaar geleden en tijdens het zoeken naar originele dingen ben ik op de Urbex-site gestoten van Jan Jörnmark, een prof industriële archeologie maar fotografisch een prutser die er toch maar mooi in slaagt om zijn gepruts te publiceren en meer nog : te verkopen.
            Maar tips geven : no way, hij ging zelfs nog een stapje verder en gooide mijn nochtans beleefde vragen van zijn site. Enfin, na lang sukkelen zelf een 5tal locaties gevonden en daar heeft het virus me gegrepen.
            Dan : gratis Jalbumaccountje aangevraagd en er een paar foto's opgezet waarop tot mijn grote verbazing reactie kwam van iemand uit de omgeving, beetje over en weer gemaild, tenslotte een telefoontje waarbij het "klikte". Paar tips gekregen en de eerste twee jaar er in mijn eentje op uitgetrokken tot groot ongenoegen van mijn vrouw, niet altijd even leuk maar vooruit.
            Dan : ingeschreven in een Urbexforum (Earthview.nl maar er zijn nog vele andere) en daar goed gekeken en geluisterd, commentaar geleverd en me voor de rest als beginner vrij koest gehouden. Het ene forum is het andere niet (op Flickr moesten ze me als beginneling vb kortweg niet hebben, na enige vorderingen moesten ze me op UEF (na de nodige eerste lofbetuigingen eerst) ook niet meer hebben, waarschijnlijk omdat ik te goed was ) er is onderling behoorlijk wat animositeit, wrevel en afgunst tussen sommige van die fora. Ik wil bewust niet veralgemenen want vele fora zijn echt aangenaam vertoeven, maar als ik ooit de kans krijg om een torpedo te sturen onder de waterlijn van het UEF-schip ga ik het zeker niet laten
            Eenmaal je wat bijeen hebt geraapt een linkje naar de foto's op BD in je SIG, dan een PM gekregen van Dama (toch wel een zeer gewaardeerd lid hier) beetje overnetweer gemaild en gezien dat het klikte. Sindsdien gaan we met zijn 2 (de laatste keer is al weer veel te lang geleden).
            Intekenen op een Urbexgedeelte van Jalbum en hup we zijn vertrokken.
            Het grootste probleem voor mij is tegenwoordig de tijd maar ik kan me voorstellen dat als je liever niet alleen gaat of geen vervoer hebt, dit een groter probleem kan zijn.
            Verder ook zorgen dat je niet ál die 187 foto's plaatst van die ene locatie en daarbij rechtsreeks of onrechtstreeks verklapt waar ze zich bevindt want dat wordt in het milieu niet in dank aangenomen. Als je een zeldzame vogel in je tuin hebt dan ga je dat ook niet op het net gooien want dan zit die zeldzame vogel daar twee dagen later echt niet meer.
            Ik publiceer nooit beneden de 5 en probeer altijd binnen de 15 te blijven, als dat laatste niet lukt dan moet je de mensen proberen te entertainen met een slideshow en een muziekje want ze gaan heus niet doorklikken tot die 187e.
            En tenslotte : breek nooit ergens in, beschadig niks en zet nooit iets in scene.

            Dadipark ben ik een aantal jaar geleden geweest en dat vond ik totaal niet bedreigend, er is veel erger. In Dadipark heb ik zelfs nooit de camera aangezet omdat ik wist dat ik toch onmogelijk aan 5 goeie kon komen.

            Lang verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt gehad.

            Mvg

            PaulM

            heb er zeker en vast iets aan gehad, waarvoor dank.
            toch raar dat dit "milieu" zo underground is... mss daarmee dat ik er ook zo geintresseerd in ben.

            inbreken en beschadigingen daar doe ik zowiezo al niet aan mee, het is het mij niet waard hiermee mijn gezin, spaarboek, materiaal en reputatie mee op het spel te zetten.
            heb intussen al een locatie of 2 gevonden, de ene was toegankelijk omdat er vandalen het leuk hadden gevonden elke ruit in te smijten, de andere was volledig afgesloten, dus heb ik toen enkel de buitenkant meegenomen en verder laten rusten, tot er iemand anders het werk voor mij gaat doen.

            Comment


            • #36
              Re: Urbex Locaties

              Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
              heb er zeker en vast iets aan gehad, waarvoor dank.
              toch raar dat dit "milieu" zo underground is... mss daarmee dat ik er ook zo geintresseerd in ben.

              heb intussen al een locatie of 2 gevonden, de ene was toegankelijk omdat er vandalen het leuk hadden gevonden elke ruit in te smijten, de andere was volledig afgesloten, dus heb ik toen enkel de buitenkant meegenomen en verder laten rusten, tot er iemand anders het werk voor mij gaat doen.
              Zonder dank.
              Van waar ben je afkomstig, misschien kan ik je wel helpen met een paar veilige locaties in je buurt die je op je eentje kan doen.

              PaulM

              Comment


              • #37
                Re: Urbex Locaties

                Als fotograaf met weinig ervaring moet ik zeggen dat ik dit topic met interesse heb gelezen. Ik begrijp dat niet iedereen zijn locaties wil meedelen, maar ergens vind ik dat uiteraard ook jammer. Ik hou ook van foto's op prachtige 'dode' locaties, maar in mijn buurt (Puurs, provincie Antwerpen) zijn die jammer genoeg amper te vinden (denk ik...).
                Nikon D7000 - 16-85mm f/3.5 - 5.6 - 35mm f/1.8G - SB-910

                Comment


                • #38
                  Re: Urbex Locaties

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gezever Bekijk bericht
                  Als fotograaf met weinig ervaring moet ik zeggen dat ik dit topic met interesse heb gelezen. Ik begrijp dat niet iedereen zijn locaties wil meedelen, maar ergens vind ik dat uiteraard ook jammer. Ik hou ook van foto's op prachtige 'dode' locaties, maar in mijn buurt (Puurs, provincie Antwerpen) zijn die jammer genoeg amper te vinden (denk ik...).
                  Dan denk je helaas verkeerd

                  Comment


                  • #39
                    Re: Urbex Locaties

                    Dan moet ik dringend nog eens gaan zoeken
                    Nikon D7000 - 16-85mm f/3.5 - 5.6 - 35mm f/1.8G - SB-910

                    Comment


                    • #40
                      Re: Urbex Locaties

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Zonder dank.
                      Van waar ben je afkomstig, misschien kan ik je wel helpen met een paar veilige locaties in je buurt die je op je eentje kan doen.

                      PaulM
                      wevelgem regio kortrijk.

                      vandaag trouwens mijn eerste zelf gevonden locatie gaan shooten

                      Comment


                      • #41
                        Re: Urbex Locaties

                        Gratis e-Book over "Urban Exploration Photography" van Neil Ta

                        Download site: http://minus.com/mbmgdQ8L0o

                        en 2 gratis e-Books over "straat fotografie" van Thomas Leuthard

                        Download site: http://fstoppers.com/two-free-books-...et-photography

                        Compleet legaal!

                        Comment


                        • #42
                          Re: Urbex Locaties

                          Net die over street photography al eens doorgebladerd, erg mooi!
                          Bedankt hiervoor!
                          Nikon D7000 - 16-85mm f/3.5 - 5.6 - 35mm f/1.8G - SB-910

                          Comment


                          • #43
                            Re: Urbex Locaties

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gezever Bekijk bericht
                            Als fotograaf met weinig ervaring moet ik zeggen dat ik dit topic met interesse heb gelezen. Ik begrijp dat niet iedereen zijn locaties wil meedelen, maar ergens vind ik dat uiteraard ook jammer. Ik hou ook van foto's op prachtige 'dode' locaties, maar in mijn buurt (Puurs, provincie Antwerpen) zijn die jammer genoeg amper te vinden (denk ik...).
                            Beter zoeken zou ik zo zeggen , gwn nog maar urbex of urban intikken op google krijg je wel paar sites van paar mensen en daar de namen van de gebouwen gwn beginnen opzoeken op het internet uiteindelijk kom je er wel een paar te weten

                            Grts
                            http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

                            Comment


                            • #44
                              Re: Urbex Locaties

                              ik kan melden dat de locatie van salve matre nog steeds gedeeltelijk te bezichtigen is ,ben hier vandaag nog geweest...
                              maar dit zal verdwijnen door de aanmaak van appartementen zoals eerder vermeld ...

                              Comment


                              • #45
                                Re: Urbex Locaties

                                PB gestuurd .
                                NIKON D90 + 18-105mm f5,6 VR + NIKKOR Micro 60mm f2,8 + Nikkor 50mm f1,8 + Tamron 17-50 f2,8 + SB600 + statief

                                Comment

                                Working...
                                X