Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Prieme401 Bekijk bericht
    Btw, in Nelca heeft enkele dagen geleden een brand gewoed. Weet niet of dit het aantrekkelijker maakt of niet

    Een zware brand verwoestte gisterenavond de bedrijfsgebouwen Nelca in Lendelede. Niemand raakte gewond, maar een aantal bewoners moesten hun huizen verlaten. De brandweer kreeg het vuur na anderhalf uur onder controle. De oorzaak van de brand is niet bekend.


    grtz
    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Het is in de opslagruimtes, niet meteen het meest aantrekkelijke deel.
    Je zal het maar meemaken dat een site afbrandt kort nadat je er binnen geweest bent om foto's te maken en men bvb. jezelf en/of je wagen in buurt heeft gezien.......
    Is niet zonder reden dat dergelijke sites ALTIJD verboden terrein zijn.
    Ik vind het soms fantastische foto's, maar zal zelf nooit het risico nemen...., je bent ALTIJD in overtreding, geen enkele foto is het waard.

    Comment


    • #47
      Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

      Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
      Je zal het maar meemaken dat een site afbrandt kort nadat je er binnen geweest bent om foto's te maken en men bvb. jezelf en/of je wagen in buurt heeft gezien.......
      Is niet zonder reden dat dergelijke sites ALTIJD verboden terrein zijn.
      Ik vind het soms fantastische foto's, maar zal zelf nooit het risico nemen...., je bent ALTIJD in overtreding, geen enkele foto is het waard.
      Of de foto's op de site met de datum erbij..... ik heb het me zelf ook al dikwijls afgevraagd moet ik zeggen.
      Maar dat geen enkele foto het waard is.... er zijn er toch die nog veel verder gaan voor de foto, oorlogscorrespondenten vb. of vulcanologen.

      Dan heb ik nog de indruk dat ik het helemaal zelf in de hand heb.

      Maar het is idd een contradictorisch onderwerp en een heel speciaal wereldje.
      Een jaar of twee geleden hebben ze me gevraagd om voor een magazine een artikel te schrijven en dan passeer je onvermijdelijk aan de vraag : "waarom doe je zoiets ?"

      Comment


      • #48
        Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

        Niet echt de Vloanders, maar Charleroi heeft ook wat te bieden ivm urbex, de helft van de stad is bijna vervallen, ben er dinsdag naartoe geweest.
        www.bloggen.be/wreckart

        Comment


        • #49
          Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

          Belgie is een paradijs voor urbex

          Kijk eens rond op de urbex fora, locaties worden niet direct gegeven maar als je goed kijkt en wat Google'd zal je er wel enkele vinden.

          Comment


          • #50
            Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

            Vreemd dat dit nog niet is ter sprake gekomen, toch wel een van de grootste denk ik van Oost-Vlaanderen.


            urban exploring former power plant www.fredericlouis.be



            urban exploring former power station www.fredericlouis.be
            portfolio - blog

            Comment


            • #51
              Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

              Dit is de grootste en de mooiste.
              Als ik zo vrij mag zijn : waarom is de achtergrond bij de eerste zo donker ? Ingeflitst ? Indien ja : nooit doen op Urbexlocaties.
              Bij de tweede heb je in de donkere partijen enorm veel detail verloren, imho té veel. Dit is er een die met de dynamiek van één foto niet te overbruggen is.

              Comment


              • #52
                Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                Heb deze willen bezoeken maar de politie was er ook, we zijn vriendelijk verzocht geweest om weer te vertrekken. (we waren nog niet binnen dus we waren nog niet illegaal bezig)

                Volgens de laatste berichten is de locatie zeer goed afgesloten en voorzien van een alarm. Een afrader dus als je geen miserie wil met onze blauwe vrienden.

                Comment


                • #53
                  Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk bericht
                  Volgens de laatste berichten is de locatie zeer goed afgesloten en voorzien van een alarm.
                  Die kans bestaat gezien de fabriekshallen gelegen zijn op een site waarvan een deel nog in gebruik is. Maar vergis je niet: zo'n berichten worden vaak de wereld in gestuurd door urbexers die hun foto's graag een beetje exclusief houden.

                  Bij een fotograaf draait het om een goede foto, een zelfverklaarde urbexer maakt meer heisa over de locatie dan over de foto.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                    Die kans bestaat gezien de fabriekshallen gelegen zijn op een site waarvan een deel nog in gebruik is. Maar vergis je niet: zo'n berichten worden vaak de wereld in gestuurd door urbexers die hun foto's graag een beetje exclusief houden.

                    Bij een fotograaf draait het om een goede foto, een zelfverklaarde urbexer maakt meer heisa over de locatie dan over de foto.
                    Ik neem aan dat U spreekt met grondige kennis van zaken ?

                    Comment


                    • #55
                      Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                      Ik heb jarenlang verval gedocumenteerd (lees: in een ander tijdperk). Toen enkele jaren geleden het fenomeen een hype werd en de term urbex gangbaar werd, wist ik niet wat ik zag. Locaties werden plots als privébezit beschouwd. Het was alsof sommige mensen het alleenrecht opeisten. Ze doen maar, met hun spelletjes van "ik vertel het u niet" en "kijk eens waar ik geweest ben en jij niet". Ik trek me dat niet aan. Maar ik stel spijtig genoeg vast dat de foto's vaak ondermaats zijn en ja, op de tweede plaats lijken te komen bij velen.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                        Ik heb jarenlang verval gedocumenteerd (lees: in een ander tijdperk). Toen enkele jaren geleden het fenomeen een hype werd en de term urbex gangbaar werd, wist ik niet wat ik zag. Locaties werden plots als privébezit beschouwd. Het was alsof sommige mensen het alleenrecht opeisten. Ze doen maar, met hun spelletjes van "ik vertel het u niet" en "kijk eens waar ik geweest ben en jij niet". Ik trek me dat niet aan. Maar ik stel spijtig genoeg vast dat de foto's vaak ondermaats zijn en ja, op de tweede plaats lijken te komen bij velen.
                        Dat kon ik natuurlijk niet weten maar ik vind dat ik je spijtig genoeg voor een groot deel gelijk moet geven. Voor mezelf vind ik dat ik me niet aangesproken moet voelen door wat je schrijft, ik meen dat er hier genoeg mensen zijn die dat willen bevestigen.
                        Wat de foto's betreft, tsja, die verdomde HDR hé..... als het geen HDR is, is het niet goed. Ook het in scene zetten verfoei ik als de pest, maar ja, als je het terug "uit scene" zet zet je het ook weer in scene zeker ? En nog iets : als je de eerste bent, ben je hoogstwaarschijnlijk geen Urbexer maar wel een inbreker. Ik heb al veel straffe verhalen gehoord daarover, braaf gezegd valt dat dan onder "infiltratie", iets waar ik me helemaal niet kan achter scharen.
                        Jan Jörnmark is een Zweedse prof industriële archeologie en is uit hoofde daarvan ook met Urbex bezig, hij heeft al meerdere publicaties op zijn naam maar eerlijk gezegd moet ik je weeral gelijk geven : die foto's lijken op niks. Wat me ook stoort zijn de ellenlange reeksen foto's waar ik me meestal maar met moeite kan doorworstelen en in vele gevallen zelfs voortijdig de handdoek in de ring gooi.
                        Verder zou ik ook willen zeggen dat het paranoia-gehalte erg verschilt van forum tot forum, ik ben ooit met open armen ontvangen op UEF tot wanneer bleek dat ik op een ander forum elite-status heb. Een kort onpersoonlijk mailtje zonder reden en ik lag er af.
                        Wat ik aan de andere kant ook erg spijtig vind is dat als je mensen helpt met het zoeken naar een locatie dat je meestal stank voor dank krijgt, ik vraag dan meestal als ik achteraf een paar foto's mag zien en dat is tot dusver slechts een of twee keer gebeurd. Ik moet zeggen dat zoiets me niet meteen motiveert om open spel te spelen.
                        Vooral de vele aanvragen naar locaties ivm trouwreportages maken me omwille van die reden kregelig.

                        Zelf vraag ik uiterst zelden naar een locatie, ik kan het me ook permitteren, daar niet van. Maar die twee of drie keer krijg je dan -ofwel geen antwoord -ofwel een platbanale reden die te maken heeft met veiligheid of weet ik veel. Zelf antwoord ik altijd, alleen maar uit beleefdheid. Als ik dan verkies om eerst even de kat uit de boom te kijken kan niemand me kwalijk nemen vind ik.
                        Een hier gevestigde integere waarde als DAMA zal zeker willen bevestigen dat ik hier niet uit mijn nek zit te kletsen.

                        PaulM

                        Comment


                        • #57
                          Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                          Focus WTV is uw internationale nieuwsportaal. Controleer persartikelen van over de hele wereld met kwaliteit en vertrouwen.


                          Dus dit valt van het lijstje af
                          Canon EOS 90D EFS 18-135

                          Comment


                          • #58
                            Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
                            Geen ramp, ik heb nooit begrepen wat iemand aan Dadipark vond....
                            Ik heb er destijds zelfs nooit mijn camera aangezet.

                            En ik kan er zo nog een paar noemen. Maar blijkbaar is het voor sommigen vooral te doen omwille van de verzameling van locaties.
                            Zoals ersolati eeder al suggereerde

                            Comment


                            • #59
                              Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                              Nog nooit geweest in dadipark en zag zo op foto al dat het me niet zou boeien er bestaan tientallen andere gebouwen die intressanter zijn.

                              En ja het ECVB word onder handen genomen laatste keer dat ik er was, stonden overal de snijbranders en bulldozers klaar dus het is een kwestie van tijd dat we deze oude reus zien ten onder gaan . Tenzij ze renovaties gingen uitvoeren ...
                              http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

                              Comment


                              • #60
                                Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                                Ik ben vorige week nog naar dat Dadipark geweest, kmoet zeggen, ik wist ook niet op voorhand dat ze al aan de afbraak bezig waren, wat het ook spijtig maakte voor de foto's, maar al bij al heb ik toch enkele mooie foto's kunnen schieten (in mijn mening dan toch, 't was mijn eerste echte fotografie-uitstap).

                                Er is nog wel wat intact daar, maar waarschijnlijk binnen enkele dagen/weken niet meer de moeite...

                                Comment

                                Working...
                                X