Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Wat ? Hebben die flikken daar niks anders te doen ????
    Ze hadden zich beter bezig gehouden met die smerige vandalen die daar destijds de boel naar de kl*** hebben geholpen.
    Maar ik kan me niet voorstellen dat je daar niet meer ongezien binnengeraakt.

    En dat afgeven van fotomateriaal, hoe wettelijk is dat ? Er moeten hier toch mensen zitten die iets meer weten van rechten ???


    je moet daar niet over zeuren... materiaal afgeven is er idd ver over, maar op het moment dat je als fotograaf dat gebied betreedt doe je niets anders dan die vandalen en ben je voor de politie eigenlijk met hetzelfde bezig... inbraak. Ook al staan er geen ramen en deuren meer in, ook al heb jij niets gesloopt (je kan veel zeggen)...
    Ben zelf al een paar keer "betrapt", zelfs al een keer alle foto's op de kaart moeten wissen... als je beleefd blijft en de situatie tracht uit te leggen kom je er vaak met wat "dagelijks gezeur" vanaf... in het RTT gebouw vertelden ze me (ik heb er trouwens twee uur doorgebracht terwijl ze stonden te wachten) dat ik een ruit had ingegooid om binnen te geraken (vorig jaar, er stond GEEN ENKELE ruit meer in)
    bovendien, het is al gebeurd (gelezen op een Nederlands forum) dat er (en ik noem dit niet zonder reden "ne pipo") ne pipo in een gat valt in een Belgisch leegstaand gebouw... je moet het verhaal maar eens opzoeken, wie en waar is niet belangrijk, hij valt, breekt een enkel en ligt daar een paar uur voor hij gevonden werd... klaagt hij de eigenaar van het gebouw aan, omdat het gebouw een gevaar was, omdat zijn fototoestel stuk was, blablabla... dan denk ik... laat de politie maar doen...

    Is die Nelca de moeite om te bezoeken als je er een half land voor door moet rijden?
    http://500px.com/RonnyJanss

    Comment


    • #32
      Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

      In de vroegere Nelca, stationsstraat Lendelede kan je nu iets gemakkelijker binnen, een poort aan straatzijde is ingevallen.

      Of het de moeite is, is volgens je eigen smaak. Is er wel vrij donker. Dus goede looplampen meenemen voor enkele tussendelen.
      Zodra voldoende licht op winterdag ga ik er in met gezelschap, want alleen is te groot risico.

      mvg

      franky

      Comment


      • #33
        Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

        Oorspronkelijk geplaatst door roja Bekijk bericht
        maar op het moment dat je als fotograaf dat gebied betreedt doe je niets anders dan die vandalen en ben je voor de politie eigenlijk met hetzelfde bezig... inbraak. Ook al staan er geen ramen en deuren meer in, ook al heb jij niets gesloopt (je kan veel zeggen)...
        Ben zelf al een paar keer "betrapt", zelfs al een keer alle foto's op de kaart moeten wissen... als je beleefd blijft en de situatie tracht uit te leggen kom je er vaak met wat "dagelijks gezeur" vanaf... in het RTT gebouw vertelden ze me (ik heb er trouwens twee uur doorgebracht terwijl ze stonden te wachten) dat ik een ruit had ingegooid om binnen te geraken (vorig jaar, er stond GEEN ENKELE ruit meer in)

        Is die Nelca de moeite om te bezoeken als je er een half land voor door moet rijden?
        De politie is bij mijn weten nog altijd niet de wetgevende macht en er bestaat een verschil tussen inbraak en wat we kunnen zetten onder huisvredebreuk. Inbeslagname van materiaal dan ... tussen een een camera en een stel lockpicks annex koevoet zit toch wel een hemelsbreed verschik denk ik.
        Bij RTT bakten ze het dan wel heel bruin want er zit daar zoals je zei echt geen enkele ruit meer in, om maar tye zwijgen van een deur; als ze dat zetten in een PV dan lacht de politierechter zich een breuk.
        Waarschijnlijk hadden die mannen een slechte dag .

        En om te antwoorden op je vraag : Nelca als enkele bestemming is geen half land verplaatsing waard. Alle machines zijn weg en er schieten nog enkel de grote, lege en donkere opslagplaatsen over, en natuurlijk de kantoren.
        Als je de kantoren op het tweede verdiep langs de straat binnengaat, erboven ligt soms platform met roostering als dak en dat lekt al geruime tijd, de bouw ziet er nog behoorlijk nieuw uit maar het is moeilijk om te zien waar er betonnen gewelven liggen als vloer en waar niet. Tricky business als je het mij vraagt.

        In de dichte buurt van Nelca liggen er wel nog een aantal (veel) aantrekkelijkere plaatsen en dan is de verplaatsing over een grotere afstand wel de moeite waard.

        Maar ik ga toch eens in het kort informeren bij een paar kennissen van de federale politie.

        Mvg

        PaulM

        Comment


        • #34
          Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Bij RTT bakten ze het dan wel heel bruin want er zit daar zoals je zei echt geen enkele ruit meer in, om maar tye zwijgen van een deur; als ze dat zetten in een PV dan lacht de politierechter zich een breuk.
          Waarschijnlijk hadden die mannen een slechte dag .
          Het gebouw in Nieuwpoort is al zeker 12j geen eigendom meer van (vroeger RTT) Belgacom.
          Het is in handen van een privé-persoon (aannemer).
          Achteraan het gebouw, rechts van de koer, waar de GSM-mast staat huurt Belgacom (Proximus) nog een lokaal voor de technische installaties hiervan.
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

          Comment


          • #35
            Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht

            In de dichte buurt van Nelca liggen er wel nog een aantal (veel) aantrekkelijkere plaatsen en dan is de verplaatsing over een grotere afstand wel de moeite waard.
            hey Paul, je maakt me "curieus"
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

            Comment


            • #36
              Re: Locaties!

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Ze zijn wel niet integraal van O- en W-Vl maar als je een voorkeur hebt




              PaulM
              Prachtige foto's met heerlijke muziek. Kan er uren van genieten wat er allemaal te zien is.
              "The important thing is not the camera but the eye..............

              but the camera helps "

              Comment


              • #37
                Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                En wat is dit geweest ?
                Naar wat ik al een beetje opgezocht heb een textielfabriek , klopt dit ?
                en is het nog de moeite om te gaan ?
                Bij gebrek aan tijd om een verdere lokatie te doen zou ik deze eerstdaags aandoen ,
                als iemand betere lokatie's kent in W-vl laat maar komen ,

                of via pm

                Greets Dj





                Oorspronkelijk geplaatst door Franky Roels Bekijk bericht
                In de vroegere Nelca, stationsstraat Lendelede kan je nu iets gemakkelijker binnen, een poort aan straatzijde is ingevallen.

                Of het de moeite is, is volgens je eigen smaak. Is er wel vrij donker. Dus goede looplampen meenemen voor enkele tussendelen.
                Zodra voldoende licht op winterdag ga ik er in met gezelschap, want alleen is te groot risico.

                mvg

                franky

                Comment


                • #38
                  Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                  Antwoord gisteren om 20.33 h

                  PaulM

                  Comment


                  • #39
                    Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                    Tip voor een érg onbekende, grote, én interessant locatie; een zot college.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                      Thnx Paul,
                      geen vetten dus ,
                      ik zal me de rit naar Roeselare besparen dan morgen ,
                      en een route uitstippelen voor als ik effe meer tijd heb .

                      greets dj

                      Comment


                      • #41
                        Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                        Ik zoek voor mijn schoolopdrachten ook verlaten gebouwen/huizen in regio gent. Iemand tips?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk bericht
                          Tip voor een érg onbekende, grote, én interessant locatie; een zot college.
                          Een KTA ??

                          Comment


                          • #43
                            Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                            In Aalst heb je er 2 die wel gekend zijn: Du Parc en iets verder de oude leerlooierij Schotte. Du Parc ben ik vorige winter nog geweest, we waren niet alleen (een gezin met kinderen vond dit blijkbaar een ideaal familie-uitstapje). De laatste keer dat ik gepasseerd ben, waren er wel nieuwe planken voor getimmerd. De villa die bij de fabriek staat (zeer sfeervol), is regelmatig bewoond (niet officieel) en junks vinden regelmatig de weg naar de leegstaande fabriek. Dus opletten geblazen wil je niet zonder apparatuur terugkomen. Schotte is iets moeilijker binnen te geraken en is ook alweer niet zonder gevaar (asbest volgens sommige) maar het is wel 1 van de betere urban locaties. Er zijn wel plannen bekend gemaakt dat de fabrieken na meer dan 30 jaar leegstand worden gesloopt om plaats te maken voor sportaccomodatie.
                            http://www.jonasdegent.be/

                            Comment


                            • #44
                              Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                              Btw, in Nelca heeft enkele dagen geleden een brand gewoed. Weet niet of dit het aantrekkelijker maakt of niet

                              Een zware brand verwoestte gisterenavond de bedrijfsgebouwen Nelca in Lendelede. Niemand raakte gewond, maar een aantal bewoners moesten hun huizen verlaten. De brandweer kreeg het vuur na anderhalf uur onder controle. De oorzaak van de brand is niet bekend.


                              grtz

                              Comment


                              • #45
                                Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Prieme401 Bekijk bericht
                                Btw, in Nelca heeft enkele dagen geleden een brand gewoed. Weet niet of dit het aantrekkelijker maakt of niet

                                Een zware brand verwoestte gisterenavond de bedrijfsgebouwen Nelca in Lendelede. Niemand raakte gewond, maar een aantal bewoners moesten hun huizen verlaten. De brandweer kreeg het vuur na anderhalf uur onder controle. De oorzaak van de brand is niet bekend.


                                grtz
                                Het is in de opslagruimtes, niet meteen het meest aantrekkelijke deel.

                                Comment

                                Working...
                                X