Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uganda

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uganda

    goeiedag, ik was gedurende een 15-tal jaar beroepsfotograaf (persfotografie vooral) in Belgie en woon nu sinds enkele jaren in een buurland van Kenya en Tanzania, Uganda.

    Uganda is nog niet zo populair in Belgie maar is zeker de moeite waard, ook voor fotosafaris. Ik dacht zo : als er iemand is die een leuke fotoreis naar afrika wil maken, dan kan ik hem/haar daarbij wellicht wel helpen. Ikzelf heb goeie contacten bij lokale touroperators, alhoewel mijn eigen business iets heel anders is, ik importeer en verdeel namelijk kleding en ik exporteer crafts. Hier is mijn link : http://web.me.com/guidoraedschelders..._for_life.html

    De grote voordelen van Uganda zijn vooral de vriendelijkheid en openheid van de mensen, de naar afrikaanse maatstaven enorme veiligheid (je kunt hier snachts in je eentje veilig op straat lopen) en het is een heel groen land. Alle belangrijk wildsoorten zijn er en het is nog niet zo toeristisch als Kenya en Tanzania. Verder is het het afrikaanse land met de meeste vogelsoorten en hebben we nog een aantal families silverback gorillas. Er is geen specifiek "beter seizoen", er zijn wel regenseizoenen en droge seizoenen maar die hebben allemaal hun charmes.

    Ikzelf ben graag bereid om te helpen bij de organisatie van jullie reis. Ik kan jullie afhalen op de luchthaven, rondleiden in Kampala, laten kennismaken met het echte afrikaanse stadsleven en jullie dan afleveren aan jullie touroperator...

    Ikzelf vind uganda vooral een heerlijk fotoland omwille van de toegankelijkheid van de mensen.

    Hier enkele links van de sites van mijn bevriende ugandese touroperators :

    een goedkope : www.mamalandsafaris.com
    een dure luxe : http://www.wildfrontiers.co.ug/

    groeten uit Kampala,

    guido

  • #2
    Re: Uganda

    Uganda staat op mijn wenslijst, ook vanwege het relatief goedkope vliegticket.
    Het ticket dat aan de gorilla's verbonden is, stuit me dan weer tegen de borst (alhoewel ik me wel bewust ben van het feit dat het goed besteed is). Ook las ik dat dit land zich minder goed individueel laat bereizen, met eigen vervoer.
    Graag had ik jou mening hier over. De wetenschap dat er iemand ter plekke is die een (tijdbesparend) handje kan helpen, is een leuk gegeven.

    Comment


    • #3
      Re: Uganda

      Goeiedag,

      reizen in Uganda doe je best met een gids/chauffeur. Daar zijn nogal wat goeie redenen voor. Vooreerst kost het je nauwelijks iets extra. Maandlonen hier van chauffeurs zijn zowat 50 tot 75 euro. Men verhuurt ook niet graag een wagen zonder chauffeur. Verder zijn vele wegen slecht, op zich ook niet zo erg maar soms zijn er echt grote onverwachte en diepe gaten in de weg. Als je daarin vast geraakt is het plezier er vanaf. Touring wegenhulp of iets dergelijks bestaat hier niet, dus autopech is iets wat je zelf moet oplossen... Als toerist op je eentje ga je dat niet klaren. Verder is de politie ook onvoorspelbaar, kunnen je ook het leven zuur maken als je fout reageert. Bij een eventueel ongeluk wil je er ook echt niet in je eentje voor staan...Zo een gids is ook een grote meerwaarde omdat hij je veel tijd uitspaart.
      Ik ken voldoende gidsen/chauffeurs en kan je adviseren waar een 4x4 te huren zonder teveel te betalen. Dus dat komt wel in orde.
      Qua gorillas : een permit is duur maar je krijgt er wel wat voor terug. Je moet ook rekening houden dat accomodatie in de buurt van Bwindi (waar de gorillas zijn) ook duurder is dan elders. Ik heb de gorillas nog niet gezien om dezelfde prijsreden. Maar een bezoek aan Uganda kan prachtig zijn zonder gorillas.
      Het leukste aan Uganda is de autentieke sfeer en de veiligheid. Je kan in een afgelegen stadje of dorp rustig rondwandelen zonder enig probleem. Mensen fotograferen is ook geen probleem als je het tenminste even vriendelijk vraagt.
      Wil je nog info, laat maar weten.

      Comment


      • #4
        Re: Uganda

        Mercikes voor de snelle reactie.
        We hebben onze zomervakantie nog niet beslist, dus we houden je tips even in beraad

        Comment


        • #5
          Re: Uganda

          In welk deel van Uganda heb je de mooiste parken en het meeste kans op wild?
          Welke luchthaven land je dan het beste en wat is de beste periode?

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Uganda

            beste, uitgebreide info over wildparken vind je op de paginas van de ugandese wildlife authority : http://www.uwa.or.ug/.
            Er is één nationale luchthaven, Entebbe, dus dat kan niet missen. Het hele jaar is hier prima, zowel regenseizoen als droge seizoenen hebben hun charmes.

            De parken zijn hier relatief kalm, en je hebt over het algemeen grote kans om de meeste wildsoorten te zien die in een park aanwezig zijn, gewoon omdat jijzelf en je gids er ook meer tijd voor hebben. Je kunt makkellijk en zonder een fortuin te betalen een individuele safari organiseren.

            Als je echt wil afkomen kan ik je helpen je tour te organiseren.

            Beste groeten,

            Guido

            Comment


            • #7
              Re: Uganda

              Ik toon eveneens veel interesse voor een bezoek aan Oeganda. Ik heb reeds meerdere reisorganisaties een prijsofferte laten opstellen voor juli 2011. Bij de meest is het zo dat het wel dezelfde reizen zijn ongeveer, nl 15 daagse rondreizen door de bekenste natuurparken in vol pension. Gorilla permit staat appart vermeld in de prijsbijlage. Nu is het zo dat deze reizen ook ongeveer dezelfde prijs hebben bij de door mij gekende tour operators, inclusief vlucht. Of dit duur is of niet laat ik in het midden, dat maakt ieder voor zich uit, maar ik ben in meer of mindere mate zeker van mijn vakantie. Daarom mijn vraag aan TS. Wat kost dus ter plaatse een volledig rondreis door Oeganda, met bezoek aan alle gekende parken, zonder gorilla permit, in vol pension? Vluchten niet meegerekend natuurlijk, daar zal ik dan zelf wel voor zorgen.Gelden er dan evenzeer kinderkortingen ed?
              Haal ik er met andere woorden voordeel uit ten opzichte van een volledige reis geboekt hier?
              Uiteraard wil ik dan min of meer dezelfde accomodaties als de tour operators mij hier aanbieden. Het is voor mij niet de bedoeling dat ik zelf een tent moet meesleuren en opstellen bij manier van spreken. Kan u mij dan ook goede accomodatie aanraden voor na de rondreis? Ik heb plannen om toch een weekje ongeveer te verlengen na een volledige rondreis. Dank bij voorbaat voor uw reactie.

              Comment


              • #8
                Re: Uganda

                Goeiedag, bedankt voor de vraag. Normaal gezien is het veel goedkoper om rechtstreeks in uganda te boeken. Als u wil vergelijken kan ik u best door een van de lokale touroperators een offerte laten maken. Mailt u mij dan even uw programma door op mijn mailadres : ( guidoraedschelders@mac.com ) want er zijn zoveel parken en zoveel mogelijke programmas, 14 dagen volstaan echt niet om alles te bezoeken... Het aantal personen waarmee u komt is ook belangrijk natuurlijk. Het is ook allemaal veel persoonlijker als u hier rechtstreeks boekt : u bent dan geen nummer en we doen steeds ons best om er voor u een onvergetelijke ervaring van te maken. Zelfs een individuele safari is best betaalbaar, wijzelf raden af om met een groep van meer dan 6 personen te reizen, gewoon omdat het dan allemaal een beetje te druk wordt. Als u de leeftijden van de kids vermeldt en of ze al dan niet een aparte kamer nodig hebben, dan houden we daar rekening mee in de prijs. Als u wil verlengen om uit te rusten, dan zou dat eventueel in Jinja kunnen. Daar heeft u de bronnen van de Nijl en het victoriameer, het is een beetje een toeristisch stadje met een tweetal goeie hotels en veel sportaccomodatie (raften...) U zou er ook voor kunnen kiezen om het tijdens de safari rustig aan te doen en ergens onderweg enkele dagen langer te verblijven in een luxeaccomodatie in een park. Houdt u van uitgaan dan is Kampala een leuke plek om een weekje langer te blijven. Beste groeten en misschien tot ziens.

                Comment


                • #9
                  Re: Uganda

                  een tip voor kandidaat uganda-reizigers : van januari tot maart is het verkiezingsperiode in Uganda. Nogal wat ambassades raden af om dan naar Uganda te reizen. Dat betekent grote rust in de parken en druk op de prijzen. Het is erg onwaarschijnlijk dat er echte problemen zullen opduiken dus het lijkt me in feite een ideale periode om een reis naar Uganda te boeken, als je op zoek bent naar rust en natuur.

                  Comment

                  Working...
                  X