Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stelvio pass of Passo del Rombo?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stelvio pass of Passo del Rombo?

    Wij zijn van plan om deze zomer naar Italië (Gardameer ) te gaan.
    Nu had ik ook twee hele mooie routes gevonden. Met dank aan de mannen van Top Gear.
    1 via de Stelvio Pass route 1
    1 via de Passo del Rombo route 2

    Qua tijd afstand maakt het niet veel uit, het is immers vakantie. Mijn idee is om tot zuid Duitsland te rijden en dan de volgende ochtend verder te gaan met de route. Op die manier heb ik voldoende tijd om te stoppen en om foto's te maken.

    Zijn er hier op het forum ook die 1 of beide hebben gezien? Ervaringen, aandachtspunten, tips etc. zou ik graag ontvangen.
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

  • #2
    Re: Stelvio pass of Passo del Rombo?

    Die routes, ken ik niet, maar wij zijn vorig jaar naar Toscane gereden via: Karlsruhe, Basel, Luzern, dan richting Sarnen, Brig en zo via de Simplon naar Italie.
    Dan passeer je volgende bergpassen: Brunigen-, Grimsel- en Simplonpas. Ik vind het een heel mooi stukje Alpen. Zeker de Grimsel, met bovenop de Marmottensite.

    Misschien ook een idee...?
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

    Comment


    • #3
      Re: Stelvio pass of Passo del Rombo?

      Route 1 daarvan heb ik nog het gedeelte vanaf Klosters gereden.
      Wij hebben wel de treintunnel niet genomen, maar zijn via Davos verder gereden.
      Hou er ook rekening mee dat de autotunnel naar de Italiaanse grens maar één vak heeft, in 2009 was er een wachttijd tot één uur vooraleer de andere richting door mocht.
      Deze regio is gewoon overweldigend, met prachtige vergezichten.
      Tip neem een extra geheugenkaartje mee om al dat mooie te fotograferen.
      Mvg: LFR.

      Comment


      • #4
        Re: Stelvio pass of Passo del Rombo?

        de Stelvio pass is zeker een aanrader, staat nog op ons lijstje TO DO, vorig jaar in september met constante regen zijn we er niet toe gekomen :-((
        aan het Gardameer kan ik je niet helpen,maar wel in deze regio's :
        Val Gardena en Alta Badia zijn zeer mooie streken ook om te wandelen.
        op de sites vr motorroutes in de Dolomieten of andere regio's kan je veel routes vinden
        hier al een link
        Accoglienti appartamenti e camere in Valsugana fra i laghi di Levico e di Caldonazzo. Prenota subito la tua vacanza in famiglia in Trentino!


        Deze hebben we zelf al met de motor gedaan en de moeite zijn : Jauffenpass, Fernpass, Sartal, Passo Falzarego, Penserjoch, Timmelsjoch, Passo Pordoi, Passo Fedaia, omgeving Passo Sella is ook fantastisch om te touren

        succes met het zoeken
        Last edited by IngridVD; 8 januari 2013, 19:09.
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #5
          Re: Stelvio pass of Passo del Rombo?

          De Stelvio zou ik inderdaad zeker doen en neem er Uw tijd voor!!! Het is echt de moeite, hoop op open weer, de kans is wel groot hiervoor. Als je in de voormiddag toekomt zal je nog zomer skiers kunnen zien hoogstwaarschijnlijk.

          Succes en veel amusement en goed fotomateriaal!!!
          BD1766BE

          Comment


          • #6
            Re: Stelvio pass of Passo del Rombo?

            Passo del Rombo, of Timmelsjoch in het Duits: absolute aanrader! Ik vind hem mooier dan de Stelvio...

            Comment


            • #7
              Re: Stelvio pass of Passo del Rombo?

              Simpele conclusie:

              Doe ze beiden!!!
              BD1766BE

              Comment


              • #8
                Re: Stelvio pass of Passo del Rombo?

                Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                Simpele conclusie:

                Doe ze beiden!!!
                Heen via stelvio, terugreis via del Rombo.

                Ik denk dat ik op dit moment nog meer uit kijk naar de reis als naar de vakantie zelf. En zoals je al adviseerde hoop ik ook rond de middag daar te zijn.
                Ik tegen die tijd ook een echte dlsr te hebben om er mooie fotos te maken. Nog lens advies?
                Website: cameraobschuura.nl
                Twitter: @CameraObSchuura
                FaceBook: Cameraobschuura

                Comment


                • #9
                  Re: Stelvio pass of Passo del Rombo?

                  Groothoek voor de landschappen, tele voor eventuele beestjes... ;-)
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stelvio pass of Passo del Rombo?

                    Ik ga het je nog een beetje moeilijker maken.
                    Op onze reizen naar het Gardameer nam ik steeds op de terugweg volgend traject : komende van het Gardameer, in Termeno rechtsaf richting Cavalese tot Predazzo, daar linksaf richting Moena, Canazei, richting Cortina d'Ampezzo. Daar richting Dobbiaco, dan Brunico en terug naar de autoweg.
                    Je gaat op die manier over de Pordoi pas, via een kleine omweg de Sella pas, en de Falzarego pas.
                    Wel een omweg van een goeie 250 km, maar echt de moeite hoor. Bij vertrek aan het Gardameer rond 8 à 9 uur raakten wij nog "makkelijk" tot in Munchen (afhankelijk van hoeveel keer je halt houdt om foto's te nemen) waar wij overnachtten.
                    Wij hebben dit in totaal 5 keer gedaan, waarvan één keer bijna het volledige traject door de mist waardoor we slechts nu en dan een glimp van het mooie berglandschap konden ontwaren. De andere keren waren subliem.
                    Het is dus niet omdat je aan het Gardameer vertrekt in stralende zon, dat je die ook hebt in de Dolomieten.
                    Groetjes en prettige reis.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stelvio pass of Passo del Rombo?

                      Bedankt voor de tips. Het wordt er idd niet makkelijker op.

                      Nog een punt van overweging is: De tolvignetten. Voor Oostenrijk kun je voor 2 weken een aanschaffen, die voor Zwitserland is een heel jaar geldig. Daar zal ook nog prijsverschil in zitten. En ben je met zo'n vignet helemaal klaar of moet je dan ook nog (extra) tol betalen voor bepaalde wegen?
                      Website: cameraobschuura.nl
                      Twitter: @CameraObSchuura
                      FaceBook: Cameraobschuura

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stelvio pass of Passo del Rombo?

                        De Timmeljoch / Passo Del Rombo heb ik een paar keer gedaan op de motor, en die is echt wel de moeite.

                        Maar als je ze allebei wil zien, dan kan je beter de ene doen op de heenreis, en de andere als je terug naar huis rijdt.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stelvio pass of Passo del Rombo?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                          Groothoek voor de landschappen, ;-)
                          Zou hier de kitlens 18-105 van nikon voldoende voor zijn ( op een D7000)? Of moet ik een nog kleinere brandpuntsafstand gebruiken?
                          Website: cameraobschuura.nl
                          Twitter: @CameraObSchuura
                          FaceBook: Cameraobschuura

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stelvio pass of Passo del Rombo?

                            Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
                            Zou hier de kitlens 18-105 van nikon voldoende voor zijn ( op een D7000)? Of moet ik een nog kleinere brandpuntsafstand gebruiken?
                            De 18-105 heeft op crop ongeveer een FF equivalent van 28-170 Da's geen extreme groothoek, maar toch al groter dan ons menselijk oog. En als je nog groter wilt gaan, dan maak je toch gewoon een panorama?
                            inspiratie voor pano's (deze man kan er wat van): http://www.ryanbrenizer.com/2011/05/...-instructions/
                            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                            Comment

                            Working...
                            X