Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

    In september maken we een rondreis met Thomas Cook in Californie..... Bryce Canyon,Yosemite natuurpark,San Francisco,Las Vegas ....Fototoestel = Nikon D50.
    Ik denk volgende lenzen mee te doen:


    Tokina 12-24/F4
    Tamron 28-75/2.8 (als vaste lens)
    Nikon 70-300 VR (twijfelgeval )

    Heb ook een flits SB-600 maar ben niet van plan deze mee te nemen.De Sigma 150/2.8 en de Nikon DX AF-S 18-70 laat ik ook thuis. Wat zouden jullie doen ?

    Zoek nu nog een tas (rugzak?) om alles ordentelijk mee te kunnen nemen en waar alles zonder veel tijdverlies direct bereikbaar is.

  • #2
    Re: Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

    Ik had een gelijkaardig lenzenarsenaal mee, maar heb het me toch beklaagd dat ik de 28-75 bij had ipv de 18-70. Ik moest net iets te veel wisselen naar de Tokina owv de ontbrekende 10 mm aan het korte eind van de Tamron. 28 mm is niet echte "soepel" in gebruik op reis.
    Ik had ook een losse flitser mee en die heb ik toch regelmatig gebruikt als invulflits en voor 's avonds.
    M'n 70-210 heb ik op die vier weken tijd voor welgeteld 2 foto's gebruikt, te weten een detail van een kroonlijst in New York en een foto (dan nog genomen door mijn zoon) van een Aston Martin vanuit het raam van ons hotel - 3de verdieping - in Washington.
    In de parken dus vooral de range 12-75 door het duo Tokina/Tamron. En dan nog vooral vanaf 16 à 18 mm.
    In de steden heb ik wat meer de 12-24 gebruikt.
    M'n 50 mm 1,4 heb ik een paar keer bovengehaald in musea en Visitor Centers.
    Last edited by pol parasol; 1 augustus 2007, 09:05.

    Comment


    • #3
      Re: Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

      Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
      In september maken we een rondreis met Thomas Cook in Californie..... Bryce Canyon,Yosemite natuurpark,San Francisco,Las Vegas ....Fototoestel = Nikon D50.
      Ik denk volgende lenzen mee te doen:


      Tokina 12-24/F4
      Tamron 28-75/2.8 (als vaste lens)
      Nikon 70-300 VR (twijfelgeval )

      Heb ook een flits SB-600 maar ben niet van plan deze mee te nemen.De Sigma 150/2.8 en de Nikon DX AF-S 18-70 laat ik ook thuis. Wat zouden jullie doen ?

      Zoek nu nog een tas (rugzak?) om alles ordentelijk mee te kunnen nemen en waar alles zonder veel tijdverlies direct bereikbaar is.
      Ik zou alles meenemen. Ik begrijp niet goed waarom mensen zo'n mooi materiaal kopen en het dan thuis in de kast laten staan.

      Als basis zou ik de 12-24 | 28-75 meenemen en de 18-70 als backup. Sta daar maar eens met een defekt objectief ...

      De 150 macro gebruik ik heel vaak voor straat-portretten, dus die gaat ook mee.

      De 70-300 VR weegt niet veel en is niet te zwaar. Hij mag dus ook mee.

      De SB-600 neem je mee om 's avonds in te flitsen.

      Mvg,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment


      • #4
        Re: Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

        Ook mijn gedacht: neem alles mee. Dit is toch een wereldreis die je waarschijnlijk niet alle jaren doet. Het is wel wat meer gesleur, maar achteraf ga je nog zo content zijn.
        Koop een LowePro Minitrekker AW (ong. 90€) en je hebt een zeer handige rugzak, niet al te groot, waar alles perfect in past.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

          Bedankt voor jullie reakties.
          Gezien het een groepsreis betreft vrees ik een beetje de reakties van de groep,omdat de meeste mensen een compactcameraatje gebruiken..en eerlijkheidshalve ook een beetje om het gesleur met rugzak te beperken. Verleden jaar was ik in november in Zuid-Afrika en daar heb ik ondervonden dat een goede tas erg belangrijk kan zijn,vandaar de speurtocht naar iets beters...Ook moet je het materiaal steeds goed in het oog houden. Voor de Zuid-Afrika trip heb ik in de luchthaven alles in de valies moeten stoppen omdat het max. gewicht aan handbagage bereikt was.

          Comment


          • #6
            Re: Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

            Ik zou de 70-300 zeker meenemen, handig voor Bryce en voor de Grand Canyon.
            Als je in San Francisco van op Twin Peaks (groepsreizen stoppen daar bijna altijd) de Golden Gate Bridge wil trekken zal je hem ook kunnen gebruiken.

            Voor reacties van de groep zou ik me geen zorgen maken, je grootste probleem zal tijdsgebrek worden om van lenzen te wisselen.
            Ik zie daar steeds bussen stoppen en de gids roept bij het uitstappen: "you have 10 minutes" .... dan zie ik ze (meestal japanners) lopen om rap enkele foto's te nemen en terug naar de bus. Die groepsreizen zijn goed voor een eerste kennismaking met het land, ze proberen echter veel te veel toeristische plaatsen aan te doen in een veel te korte tijd.

            Lees eens een paar reisverhalen op het internet en probeer eens om zelf een reis samen te stellen. Auto rijden in de VS is veel aangenamer dan bij ons, probeer enkel het centrum van de grote steden te mijden. Koop hier een Road Atlas met de grote wegen op en koop ter plaatse een paar detailkaarten, en je bent vertrokken. De wegen zijn goed tot zeer goed, de mensen zijn er niet zo gehaast als bij ons en agressie in het verkeer is hen onbekend.

            Als je zelf rijdt, stop je wanneer je wil, neem je foto's als je iets mooi ziet....

            Nu zal je dikwijls vloeken als de bus niet stopt wanneer je een prachtplaatje kunt maken.
            Toch nog een goede reis gewenst en maak er het beste van, je zal er geen spijt van hebben.

            Mvg.
            JP

            Tokina 12-24/F4
            Tamron 28-75/2.8 (als vaste lens)
            Nikon 70-300 VR (twijfelgeval )

            Heb ook een flits SB-600 maar ben niet van plan deze mee te nemen.De Sigma 150/2.8 en de Nikon DX AF-S 18-70 laat ik ook thuis. Wat zouden jullie doen ?

            Zoek nu nog een tas (rugzak?) om alles ordentelijk mee te kunnen nemen en waar alles zonder veel tijdverlies direct bereikbaar is.[/QUOTE]

            Comment


            • #7
              Re: Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

              Ik dacht dat Canyons zo wijds uitgestrekt waren dat een groothoek hier wel de beste keuze kon zijn om hun grootsheid vast te leggen. Met een tele zou je meer detail vastleggen, klopt .... maar ik vraag me af wat er zo specifieks te vinden is in dit overweldigend natuurlandschap.
              Een monopod denk ik me ook aan te schaffen voor fotos van de avondschemering... hopelijk zal alles nog in de opgegeven minitrekker kunnen.

              Comment


              • #8
                Re: Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

                Ik was in Grand Canyon, Brice Canyon, Zion, Canyonlands, Arches, Dead Valley, Yosemite en nog een paar andere parken: de tele is niet uit m'n rugzak geweest.

                Comment


                • #9
                  Re: Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

                  Heb je ook de schuimkoppen op de Colorado River getrokken ? Als je weet dat de rivier 1600 m onder de rim stroomt ? Ik heb er alvast mijn tele voor gebruikt.

                  Met een groothoek maak je idd. mooie foto's, maar ik zie je er geen arendsnest mee trekken. Ik heb al de vernoemde parken, en nog veel andere van Mexico tot Yellowstone, meerdere malen bezocht en ik verzeker je dat ik mijn tele dikwijls gebruikt heb.
                  Al eens een wilde grizzly getrokken ? Best niet te dichtbij komen.



                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Ik was in Grand Canyon, Brice Canyon, Zion, Canyonlands, Arches, Dead Valley, Yosemite en nog een paar andere parken: de tele is niet uit m'n rugzak geweest.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

                    Ik heb in juni net dezelfde reis gedaan, SF, LV, LA, alle parken ertussenin. Great experience by the way!!
                    En met wat heb ik gefotografeerd (en mijn vrouw ook), met een IXUS 850. Niks geen gesleur, mooie 24-105 en IS, en je hebt toch bijna altijd licht genoeg om in de lage isos te blijven. 1200 fotos waarvan er geen 100 in de vuilbak moesten. Ook filmpjes mee gemaakt.
                    Als ik je over een fotorugzak hoor spreken, begin ik al te huiveren...
                    Met zo een klein cameraatje kom je overal, je moet nergens extra voorzichtig zijn, en de resultaten zullen wel voor 90% zijn hetgeen je anders met een dslr zou bereiken.
                    Ieder zijn gedacht, maar ik denk dat ik van de reis op zich een stuk meer genoten heb, dan dat als ik op elke hoek van elke straat een lens zou opdraaien, enzovoort enzovoort.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

                      Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005 Bekijk bericht
                      Heb je ook de schuimkoppen op de Colorado River getrokken ? Als je weet dat de rivier 1600 m onder de rim stroomt ?
                      Mijn voeten waren mijn tele. Daarvoor hebben wij 2X 21 km gestapt en 1X overnacht in de canyon.
                      En arendsnesten en grizzly's zijn wij niet tegengekomen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

                        Heb ook een goede compactcamera, maar het kwaliteitsverschil is toch duidelijk zichtbaar (kleuren, scherpte!), zelfs met een D50 ! Is ook normaal als je de lens vergelijkt ....
                        Ja ,je moet gebeten zijn door de fotografiemicrobe.... da klopt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

                          Dan kan ik je Idaho, Wyoming (Yellowstone ) en Montana aanbevelen.
                          Voor Yellowstone minstens 5 dagen voorzien, ook Grand Teton is zeker de moeite waard.




                          En arendsnesten en grizzly's zijn wij niet tegengekomen.[/QUOTE]

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

                            Heeft er iemand ervaring met de Lowepro SlingShot 200 AW ?
                            Blijkbaar heeft deze tas reeds enkele prijzen gewonnen omwille van het gebruiksgemak. Men moet namelijk niet steeds de rugzak van de schouders nemen ... en zo wint men ook tijd om het juiste moment vast te leggen !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rondreis westkust Verenigde Staten - welk fotomateriaal

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Ik heb in juni net dezelfde reis gedaan, SF, LV, LA, alle parken ertussenin. Great experience by the way!!
                              En met wat heb ik gefotografeerd (en mijn vrouw ook), met een IXUS 850. Niks geen gesleur, mooie 24-105 en IS, en je hebt toch bijna altijd licht genoeg om in de lage isos te blijven. 1200 fotos waarvan er geen 100 in de vuilbak moesten. Ook filmpjes mee gemaakt.
                              Als ik je over een fotorugzak hoor spreken, begin ik al te huiveren...
                              Met zo een klein cameraatje kom je overal, je moet nergens extra voorzichtig zijn, en de resultaten zullen wel voor 90% zijn hetgeen je anders met een dslr zou bereiken.
                              Ieder zijn gedacht, maar ik denk dat ik van de reis op zich een stuk meer genoten heb, dan dat als ik op elke hoek van elke straat een lens zou opdraaien, enzovoort enzovoort.
                              Als ik het goed begrijp heb je een 5D (met neem ik aan bijbehorende lenzen) en dan schrijf je dat?

                              Tenzij je de camera alleen voor je werk gebruikt, anders snap ik daar geen snars van.

                              Comment

                              Working...
                              X