Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondreis West-Amerika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rondreis West-Amerika

    Dag allemaal,

    Begin september ga ik samen met mijn vriendin 2 weken rondreizen in West-Amerika. Enkele van onze stops zijn:

    - Los Angeles
    - Palm Springs
    - Bryce Canyon
    - Horseshoe Bend, Page
    - Grand Canyon
    - Antelope Canyon
    - Las Vegas
    - Yosemite National Park
    -...

    Aangezien we zowel door grote steden als prachtige natuurlandschappen reizen, twijfel ik tussen de aankoop van 2 totaal verschillende lenzen.

    Na wat onderzoek blijkt dat je voor de leukste foto's van bvb. de Grand Canyon, Horseshoe Bend, Antelope Canyon etc, het best af bent met een ultra wide angle lens.
    Ik zou het jammer vinden als ik met m'n 18-105mm nét niet alles op één plaatje zou kunnen krijgen, zeker door de cropfactor op zo'n D3200.

    Langs de andere kant twijfel ik over de aanschaf van een 70-300mm lens, om toch wat meer bereik te hebben in de grote steden en nationale parken.

    Mijn oog viel op volgende lenzen:

    Ultra wide: http://www.camerashop.be/product/271...hsm-nikon.html
    Telezoom: http://www.camerashop.be/product/108...usd-nikon.html

    Het budget laat slechts 1 van deze 2 lenzen toe. De vraag is dus als volgt: welke van deze 2 lenzen zou de betere keuze zijn, rekening houdende met de locaties die we zullen bezoeken, en als uitbreiding op onze huidige lenzen?

    Huidige uitrusting:
    Nikon D3200 + Nikon 50mm 1.8 + Nikon 18-105mm

    Ik kijk alvast uit naar jullie feedback!
    | Nikon D3200 | 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR | 35mm f/1.8G | Tokina 11-16mm f/2.8 |

  • #2
    Re: Rondreis West-Amerika

    ik ben vorig jaar daar geweest en had spijt dat ik niet een uwa lens mee had daarom raad ik deze aan, enkel in yosemite heb je iets aan de 300mm
    de rest is allemaal in het voordeel v/d wide lens ! voor antelope canyon is een lichtsterke lens een aanrader en daar is uw 50mm iets te lang voor ik had de 28mm 1.8 mee dit ging nog wij hebben de lower antilope gedaan(minder gekend maar zeker zo mooi) en daar kon je kiezen tussen 2 tours voor mensen met statieven en voor mensen zonder.
    Nadien heb ik voor miami een tokina 12-24 F4 gekocht die er niet af gegaan is!
    u kan ook altijd nog uitkijken naar een 35mm 1.8G heel goedkope lens voor bv.de antilope canyon en de vele nachtfoto's in LA en vegas!
    Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

    Comment


    • #3
      Re: Rondreis West-Amerika

      Thx dejan voor de snelle reply! Zo'n 35mm 1.8G zou ik nog wel kunnen lenen, volgens jou voldoende om Antilope Canyon mee te doen? Ik heb idd al vernomen dat ze speciale 'photography tours' doen, waar ze je meer tijd geven om te fotograferen, en ook tips zouden geven. Uiteraard wel aan een meerprijs tov de gewone tour

      Momenteel leunt mijn voorkeur ook naar een UWA toe. Ik lees dat jij een Tokina hebt. Enige reden waarom je voor die lens gegaan bent en niet voor de Sigma 10-20mm? Deze leek me het best uit verschillende testen te komen, maar ik kan me uiteraard ook vergissen!
      | Nikon D3200 | 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR | 35mm f/1.8G | Tokina 11-16mm f/2.8 |

      Comment


      • #4
        Re: Rondreis West-Amerika

        de sigma 10-20 heb ik gehad de oudere versie maar vond die bij weinig licht niet zo goed ,de nieuwere versie zou idd veel beter zijn ,de tokina heb ik gekozen voor de F4 over het gans bereik ,de 11-16mm F2.8 zou nog een betere lens zijn maar vind ik persoonlijk iets te weinig zoom.
        ik zou zeker de uwa in de canyon meenemen en de 35mm in handbereik zo kan je snel wisselen voor de beste foto's .
        Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

        Comment


        • #5
          Re: Rondreis West-Amerika

          En stitchen? volgende is gemaakt met een 24mm



          Antilope canyon is mooi maar er zijn in de buurt ontzettend veel canyons waar je niet voor moet betalen, die gratis zijn en bovendien die geen Walibi attractie zijn. Antilope canyon is frustrerend als je rustig foto's wil maken. Er staat contstant een Indiaan in je rug te duwen omdat de volgende groep eraan komt..

          In Vegas moet je beslist op de Eifeltoren gaan. Enorm leuk om de stad snachts te fotograferen
          Www.julliehuwelijksfotograaf.be

          Comment


          • #6
            Re: Rondreis West-Amerika

            Je moet weten, de USA heeft een zodanig kader dat je zelfs met een brol fototoestel mooie herinneringen mee naar huis kan nemen. Je zal altijd wel een paar prachtige foto's hebben, welke lens je ook meeneemt. Daar ben ik van overtuigd.

            Ben er nog maar 1 keer geweest aan de westkust, intussen bijna 6 jaar terug, toen nog met een standaard 18-55 kitlens op een DX body, heb ik foto's genomen die ik niet meer kan missen.
            Al was het maar om de herinneringen.

            De Horseshoe bend kreeg ik er in elk geval volledig op.
            In Antelope Canyon moet je inderdaad wat geluk hebben, weinig tot geen kans om even alleen een foto te nemen.
            Yosemite was bij ons in september vrij droog, geen watervallen meer. Maar leuk om te wandelen en genieten van de natuur.

            Ik zou LA vervangen door San Francisco, en er Monument Valley bijdoen. Die laaste krijg je er ook volledig op zonder UWA lens.

            Comment


            • #7
              Re: Rondreis West-Amerika

              Ik ben net terug van de US en heb min of meer dezelfde route afgelegd.
              Voorafgaand aan de reis heeft de keuze voor lenzen mij ook serieus bezig gehouden ( ik had daarover trouwens ook een topic gestart ).
              Ik had naast een 24-70 de 70-300 bij en ook UWA ( 14mm en 21mm op FF ).

              Als je enige bezorgdheid het er volledig opkrijgen is zou ik voor de 70-300 gaan, dan kan je zoals hiervoor reeds gezegd nog altijd stitchen en kan je details nemen en "samendrukken".
              Mocht je echter vallen voor de extreme perspectieven van de UWA en dikwijls elementen in de voorgrond meenemen dan zou de keuze voor mij andersom zijn.
              Dus van belang is te kijken naar wat voor foto's je momenteel bij voorkeur neemt, zit je met de 18-105 eerder naar de 18mm te werken of eerder 105mm, ga je liever voor de details of het allesomvattende plaatje enz...

              Niet onmiddellijk uw vraag, maar ik wil ook beamen dat de Upper Antelope Canyon een circus is. Wij hadden ons ingeschreven op een zogenaamde foto tour. Dan proberen ze nog een beetje de meute af te houden maar vergeet het dat je rustig een foto kan nemen. De gids zegt waar je moet gaan staan en naar welke richting je moet fotograferen en als je uw eigen ding probeert te doen dan heb je gegarandeerd zever met andere mensen. Na de tour zei een Italiaan al lachend tegen mij "taking een picture here is like a war" en ik denk dat hij dat goed omschreven heeft. Mocht ik de reis opnieuw doen dan zou ik naar een alternatief kiezen eerlijk gezegd ( misschien de lower Antilope Canyon, maar daarvoor hadden we helaas geen tijd meer).

              Onze persoonlijke ervaring;

              - meest indrukwekkende: heli boven Grand Canyon (dan zie je pas hoe gigantisch die is.. )
              - mooiste park: Yosemite
              - leukste: Zion

              Het wordt sowieso een prachtige reis en mooie beelden ongeacht het materiaal!

              Met vriendelijke groeten
              Gert
              Feedback is the breakfast of the champion

              website

              Comment


              • #8
                Re: Rondreis West-Amerika

                In Antelope Canyon heb ik wel nog een grappige foto genomen van een groep mensen geladen met fotomateriaal, die in elkaars weg staan. Probeer dus voor de blooper te gaan als de gewenste foto niet lukt Al was het maar ter herinnering.

                Bij de Grand Canyon waren wij een beetje teleurgesteld, bij ons was dit zowat onze eindbestemming, en vooral na al een lange tijd door dorre woestijn te rijden, al een aantal andere canyons gezien te hebben of natuurwonderen die we leuker vonden, leek GC niet echt adembenemend meer.
                We hebben geen helicoptervlucht gedaan natuurlijk.

                Zion is super, zeker een aanrader om ook een paar dagen te gaan wandelen.

                En bovenal, alle kleine dingen die je beleeft tussen alle grote parken, die worden natuurlijk nergens beschreven.

                Comment


                • #9
                  Re: Rondreis West-Amerika

                  Leuk om te zien dat iedereen die parken anders bewonderd.

                  De Grand Canyon was reusachtig maar toch niet zo enorm speciaal. En toch ook een circus in die village. De zonsondergang was wel heel mooi.
                  Zion was een afknapper bij ons omdat er van de watervallen niets meer overschoot buiten enkele druppeltjes. Die wandeltocht van enkele uren was mooi maar heel teleurstellend om niets te zien van de pools en falls.
                  Bryce Canyon vond ik dan persoonlijk de beste en zou ik langer naar toe gaan moest ik nog eens de kans krijgen.

                  Yosemite was heel mooi als je buiten het centrum gaat omdat het toch ook maar een toeristenbijeenkomst is.
                  Maar eenmaal naar boven en via de Tioga pass richting Bodie enorm mooie natuur.

                  Persoonlijk prefereer ik toch ook San Francisco boven Los Angeles. In LA zou ik enkel wat bekende punten doen: Universal Studios, Disney (indien je kinderen hebt), Hollywood.


                  En inderdaad met elke mogelijke lens of toestel ga je foto's kunnen maken.
                  Bij ons was het toen een Fuji bridge in 2002 maar ik zou graag nog eens met mijn huidig materiaal kunnen gaan.

                  Veel plezier in ieder geval.
                  Je gaat wel serieus wat afrijden in maar 2 weken.


                  Steven
                  1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rondreis West-Amerika

                    Heeft de topicstarter ook al gedacht aan geotagging? Gps4cam of een alternatief? Dit om later de foto's gemakkelijker op de landkaart te kunnen plaatsen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rondreis West-Amerika

                      De lens die je niet bij hebt , die mis je.
                      Ik ben net terug van ongeveer dezelfde route en zou zeker Monument Valley doen.
                      Zion en Brice zijn zeker mooi.
                      Ik heb vooral mijn tele gemist op de trip . Die had ik op onze verblijfplaats gelaten om lichter te reizen.
                      Nu ben ik hoofdzakelijk een vogel fotograaf en heb daardoor toch wel enkele leuke soorten gemist.
                      Zo zie je maar hé.
                      De landschapjes heb ik met een 24-70 f2,8 gemaakt op een fullframe camera.

                      wel bakkende heet daar in die streek


                      Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rondreis West-Amerika

                        Als je een een bald eagle ziet vliegen of een elk in de velden ziet staan, zal je heel blij zijn met die 300mm...
                        mvg
                        Bert

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rondreis West-Amerika

                          Dag allemaal,

                          De knoop is doorgehakt, en uiteindelijk is het de Tokina 11-16mm geworden.

                          En stitchen? volgende is gemaakt met een 24mm
                          Bert, zeer toffe foto! Als ik er zo eentje geschoten krijg ben ik blij

                          Niet onmiddellijk uw vraag, maar ik wil ook beamen dat de Upper Antelope Canyon een circus is. Wij hadden ons ingeschreven op een zogenaamde foto tour. Dan proberen ze nog een beetje de meute af te houden maar vergeet het dat je rustig een foto kan nemen. De gids zegt waar je moet gaan staan en naar welke richting je moet fotograferen en als je uw eigen ding probeert te doen dan heb je gegarandeerd zever met andere mensen. Na de tour zei een Italiaan al lachend tegen mij "taking een picture here is like a war" en ik denk dat hij dat goed omschreven heeft. Mocht ik de reis opnieuw doen dan zou ik naar een alternatief kiezen eerlijk gezegd ( misschien de lower Antilope Canyon, maar daarvoor hadden we helaas geen tijd meer).
                          Pre, dit ben ik ondertussen ook al vaak tegengekomen tijdens het surfen. We hebben nog niet beslist welke we nu juist gaan doen, maar we zijn gewaarschuwd

                          Heeft de topicstarter ook al gedacht aan geotagging? Gps4cam of een alternatief? Dit om later de foto's gemakkelijker op de landkaart te kunnen plaatsen?
                          Testedoene, nee nog niet aan gedacht, maar voor mij ook niet noodzakelijk. Met al het opzoekwerk ken ik onze volledige planning al zo goed als vanbuiten

                          Verder bedankt allemaal, binnen exact 2 maanden zit de vakantie er op, en dan zal ik wat foto's posten!
                          | Nikon D3200 | 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR | 35mm f/1.8G | Tokina 11-16mm f/2.8 |

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rondreis West-Amerika

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pongo Bekijk bericht
                            Dag allemaal,

                            De knoop is doorgehakt, en uiteindelijk is het de Tokina 11-16mm geworden.



                            Bert, zeer toffe foto! Als ik er zo eentje geschoten krijg ben ik blij


                            Pre, dit ben ik ondertussen ook al vaak tegengekomen tijdens het surfen. We hebben nog niet beslist welke we nu juist gaan doen, maar we zijn gewaarschuwd
                            Hoi,

                            Zoek Escalante - Zebra canyon eens op..

                            1 Veel goedkoper aangezien het gratis is
                            2 geen volk aangezien je er zelf moet geraken: 30km over stoffige weg en daarna 5km wandelen adhv een stafkaart die je kan krijgen in dorpje.
                            3 Veel plezanter en mooier om te fotograferen

                            Wij hadden eerst Antilope gedaan en daarna zijn we pas in Escalante gepasseerd. Als ik dit eerst had geweten dan had ik niet langs Antilope gegaan

                            Wat ook een alternatief is, en ook de moeite is om een pedalboard te huren op lake powell. Via een klein uurtje ben je aan de ingang van de lower antilope canyon. Er is daar een klein baaike waar je eventueel ook nog kunt overnachten. Wel je fotogerief in een goede waterdichte zak steken want pedalboarden is niet gemakkelijk ;-)
                            Www.julliehuwelijksfotograaf.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rondreis West-Amerika

                              Denk eraan dat wanneer je een gewone radio in de wagen hebt, je vaak geen ontvangst hebt in desolate gebieden, zeker als je in de woestijn rijdt. En als de radio dan toch werkt, dan spelen ze elke dag Sweet Home Alabama, of is er een priester die je probeert te brainwashen met een kerkdienst.
                              Tip: in het dorpje Page heb je een cd winkel
                              Elke keer ik de cd opzet die ik daar gekocht heb, denk ik terug aan de reis en de hele route met de muziek op de achtergrond.

                              Comment

                              Working...
                              X